/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge

-მოგესალმებიᲗ პასუხი 10 დᲦეᲨი მოვა და ამ დროს ალბაᲗ ექიმᲗანაც გვექნება ვიზიტი Თუმცა Თქვენი აზრი უფრო მაინტერესებს, მყავს 2 წლის ბიᲭუნა, ხᲨირად ემარᲗება ყელის ინფექცია, ცივი წყალიც რომ დალიოს ეგრევე უცივდება, ისევე როგორც მე, 36 წლის ვარ, ნაყინს ვერ ვᲭამ რადგან ყელი ეგრევე მიცივდება,მეწყება ტკივილი და ვირუსი, Ჩემი Შვილიც მე მგავს, სუსტი გლანდდბი აქვს, მოკლედ რომ არ გავაგრᲫელო, გაცივდა, ჯერ ყელის ტკივილიᲗ ᲨეწიᲗლებიᲗ დაეწყო და გადაეზარდა გრიპᲨი, გამოკეᲗდა ექიმᲗან გყვავდა დაუნიᲨნა წამლები, 1 კვირაᲨი გამოკეᲗდა, ახლა 8 დᲦეა გასული რაც გამოკეᲗდა და ისევ დაეწყო სიცხეები 37.8 მაგრამ გრიპი არ აქვს, არც აცემინებს, არც ცხვირიდან სისველე არ აქვს, ცოტა პირᲨი აქვს უსიამოვნო სუნი, ამოსდის უკანა კბილები, ᲨეიᲫლება Თუ არა ეს იყოს კბილის ბრალი? Თუ ისევ ყელის ბაქტერიაა? ექიმᲗან ვიზიტი გვაქვს მაგრამ 1 კვირაᲨი, ველი Თქვენს პასუხს და კიდევ იმუნიტეტის ასამაᲦლებლად რა გავაკეᲗო ბავᲨვისაᲗვის? მადლობა წინასწარ

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ბავშვის ფსიქოლოგია

რაზე მეტყველებს ბავშვის ნახატი

რაზე მეტყველებს ბავშვის ნახატი
ბავშვებს ძალიან უყვართ ხატვა. მათ ქაღალდზე გადააქვთ ყველაფერი, რასაც გრძნობენ ან ირგვლივ ამჩნევენ.

სწორედ ბავშვის ნახატში აისახება მისი ყველა პრობლემა და ჯერ კიდევ დაუსმელი კითხვა. ბავშვი ისე ხატავს, როგორც ხედავს საგნების ფერს, ფორმას, ზომათა თანაფარდობას, ეს კი ჩვენ, მოზრდილებს, საშუალებას გვაძლევს, სასარგებლო დასკვნები გამოვიტანოთ.

თუ ბავშვის სურათის “წაკითხვას” ვისწავლით, მივხვდებით, როდის და სად დავუშვით შეცდომა პატარას აღზრდისას და როგორ გამოვასწოროთის.

  • ხატვისას ვთამაშობთ

ფსიქოლოგებს მიაჩნიათ, რომ ხატვა ბავშვისთვის ხელოვნება კი არა, მეტყველებაა - ის საგნებისა და სიტუაციების შესახებ ნახატით ლაპარაკობს, რადგან მისი მეტყველება ჯერ კიდევ ღარიბი და არასრულყოფილია. ხატვას დაახლოებით ათ წლამდე აკისრია ეს როლი, მერე კი გამოხატვის სხვა საშუალებებიც ჩნდება.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpmmhkfobb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ხუთიდან ათ წლამდე ბავშვის ნახატებს “ოქროს ხანა” უდგას. მისთვის მზადება ორი წლიდან იწყება, “ნამდვილი” ნახატი კი ოთხი წლისთვის ჩნდება. ამ ასაკში ბავშვის უკვე ყველა ნამუშევარი შეიძლება შევაფასოთ ძირითადი გრაფიკული ფაქტორების - სივრცის, ხაზის, ფერის მიხედვით.

ჩვეულებრივ, ნახატი მთელ ფურცელს იკავებს. ხშირად ვეღარც კი ეტევა იქ და გადადის სკამზე, კედელზე, იატაკზე. ბავშვი მხოლოდ ხუთი წლისთვის ისწავლის ჩარჩოების დაცვას. თუ ასე არ მოხდა, გირჩევთ, ხატვის დაწყებამდე ქაღალდი კვადრატებად დაყოთ და შესთავაზოთ ბავშვს რაიმე მარტივი ნახატის გადახატვა. ამ დროს მთავარია, ყურადღება მიაპყროთ ხაზების გადაკვეთის ადგილს როგორც მთავარ წერტილს გადახატვის დროს.

მიჩნეულია, რომ ოთხ წლამდე ბავშვმა შეიძლება ისე ხატოს, როგორც მოესურვება - ადამიანის ან საგნების გამოსახულება შეიძლება დააპატარაოს ან გაადიდოს, ნახატი დაასრულოს ან დაუმთავრებელი დატოვოს, ხატოს ფურცლის ნებისმიერ ადგილას... პატარა მხატვარს ყურადღების კონცენტრირება ჯერ კიდევ უჭირს და ერთი საგნიდან მეორეზე იოლად გადაერთვება. ამიტომაც ჩნდება უამრავი დაუმთავრებელი ნახატი, რომლებზეც ერთი ფიგურა მეორეს ეჯახება. ამან არ უნდა დაგვაღონოს - ბავშვისთვის ხატვა ხომ ლაპარაკია, ლაპარაკი ერთრდოულად ყველაფერზე. მალე ბავშვი ოთხი წლის გახდება და შეგვეძლება, მისი ნახატები პირადი დღიურივით “წავიკითხოთ”. გახსოვდეთ, ის, ვინც ან რაც ბავშვისთვის მთავარია, როგორც წესი, ცენტრში გამოისახება, ხოლო ყველაფერი დანარჩენი მის ირგვლივაა განლაგებული.

ხშირად მშობლები ბავშვის ნახატების არასრულყოფილებას უჩივიან - ამბობენ, რომ მათზე ასახული სრულიადაც არ შეესაბამება რეალობას. მაგალითად, ბავშვი გამოსახავს იმას, რისი დანახვაც შეუძლებელია, თუნდაც ნივთებს დახატული სახლის კედლის მიღმა. ეს სულაც არ არის ანომალია. პირიქით, უნდა გიხაროდეთ, რომ თქვენს პატარას ასეთი წარმოსახვა აქვს.

  • ხატვისას ვსწავლობთ

ბავშვი თავის ნახატებში ყველაზე ხშირად ხაზს იყენებს. ის უკვე ჩანს ორი წლის მხატვრის ნამუშევრებში, დროთა განმავლობაში კი ნამდვილი ნახატის საფუძვლად გვევლინება.

ხატვა ბავშვისთვის საკმაოდ რთული საქმიანობაა. მან უნდა ისწავლოს ფანქრის საჭირო მიმართულებით გადაადგილება ჯერ კიდევ სუსტი და დაუმორჩილებელი თითებით და მხედველობის კონტროლით. ამას ემატება წმინდა “მხატვრული” ამოცანა - ფისოს ფუმფულა კუდის, ბრჭყალების, თათების გამოსახვა...

ხატვა სერიოზული სამუშაოა - ხელის განვითარებასთან ერთად ვითარდება ბავშვის ტვინიც. ამას ფსიქოლოგიის ნებისმიერი სახელმძღვანელო დაგვიდასტურებს. სწორედ ამიტომ უნდა დავეხმაროთ პატარა ბავშვს ფანქრებისა და ფლომასტერების ათვისებაში, უნდა მოვამარაგოთ პატარები ამ “ხელსაწყოებით”. არსებობს მრავალი სახატავი და გასაფერადებელი ალბომი, რომლებზე “მუშაობაც” პატარას ფსიქომოტორულ კოორდინაციას ავარჯიშებს. თუ ბავშვი უკვე ოთხი წლისაა, მშობელმა ყურადღება უნდა მიაქციოს, როგორი ხაზებისაგან შედგება ნახატი. ფანქრის ზეწოლის ხარისხი, სხვადასხვა კუთხით ხაზის გავლება მეტყველებს ხელის განვითარებაზე, ბავშვის გრძნობებზე.

არასწორი, წყვეტილი, ქვემოთ დაშვებული ხაზები ყურადღებიან და დაკვირვებულ მშობლებს უკარნახებს, რომ ბავშვს რაღაც აწუხებს, აკლია საკუთარი თავის რწმენა.

ძლიერი დაწოლით შესრულებული, ეკლისებური ხაზები შესაძლოა მშობლების მეტისმეტ სიმკაცრეზე მიუთითებდეს.

ბავშვის ნახატის თავისებურებებმა მშობლები თავიანთი აღზრდის სტრატეგიაზე უნდა დააფიქროს. არავითარ შემთხვევაში არ შეიძლება, ვუბრძანოთ პატარას: “ნუ ხატავ ასე!” არ შეიძლება ფიქრი მხოლოდ შედეგზე ანუ უკვე მზა ნახატზე, რომელიც სინამდვილეში ბავშვის ფიქრებისა და განცდების ამსახველი ეკრანია. ნახატის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ელემენტი ფერია. მისი თავისებურებების შესახებ მომდევნო წერილებში ვისაუბრებთ.

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

ყურადღების დეფიციტი და ფსიქოლოგიური მიზეზები
ყურადღების დეფიციტი და ფსიქოლოგიური მიზეზები
ყურადღების დეფიციტი დღეისათვის განსაკუთრებით აქტუალური და გავრცელებული პრობლემაა.
სრულად
ბავშვები და მათი შიშები
ბავშვები და მათი შიშები
ბავშვობა მნიშვნელოვანი პერიოდია ნებისმიერი ადამიანის ცხოვრებაში. ბავშვის ყოველი კონკრეტული გამოცდილება შემდგომში გავლენას ახდენს მის ქცევასა და სხვადასხვა შემთხვევაზე რეაგირებაზე.
სრულად
მეცნიერებმა და-ძმებს შორის ჩხუბის პარადოქსული მიზეზი აღმოაჩინეს
მეცნიერებმა და-ძმებს შორის ჩხუბის პარადოქსული მიზეზი აღმოაჩინეს
ამერიკელმა ფსიქოლოგებმა არიზონას სახელმწიფო უნივერსიტეტიდან შეისწავლეს ჩხუბის მიზეზები, რომლებიც ხშირად ხდება და-ძმებს შორის.
სრულად
5 სტრატეგია ზრდასრულ ბავშვებთან ურთიერთობის გასაუმჯობესებლად
5 სტრატეგია ზრდასრულ ბავშვებთან ურთიერთობის გასაუმჯობესებლად
ბავშვების ზრდასთან ერთად იზრდება მანძილი მათსა და მშობლებს შორის - ეს ნორმალურია და სწორიც კი.
სრულად
ბავშვი და საჩუქარი
ბავშვი და საჩუქარი
ვასწავლოთ მისი შერჩევა და ჩუქება
სრულად
მარტოობის ძირითადი მიზეზი არის მაღალი სტანდარტები და დაბალი თვითშეფასება
მარტოობის ძირითადი მიზეზი არის მაღალი სტანდარტები და დაბალი თვითშეფასება
გთავაზობთ ჟურნალი Psychology Today-ს სტატიას:
სრულად
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
კატეგორია : რჩევები

-გამარჯობა. ვარ 27 წლის გოგო. გუშინ მოულოდნელად დამეწყო მარცხენა სახის ნაწილის პარალიზება. ჯერ ტუჩიდან, ღიმილის დროს მარჯვნივ მიდიოდა და ავიდა თვალამდე. ვერ ვახამხამებ ბოლონდე. ვიყავი ორ ნევროლოგთან, ბელის დამბლააო. დამინიშნეს მედროლი. 8დღიანი მკურნალობა. უბრალოდ არავის უთქვამს რამე გამოკვლევა. მხოლოდ თავზე გადაიღეო, თუმცა არ გვგონია თავიდან იყოს რამეო. არც სამწვერა ნერვის ანთება უხსენებია ვინმეს. ასევე წავიკითხე ჰეროეს ვირუსი იწვევსო მაგრამ არც ანალიზი გამაკეთებინეს, გამონაყარი გექნებოდაო. მაინტერესებს თუ ვირუსულია ეს დამბლა, სხვა რა სიმპტომები უნდა მქონდეს? ამ მოვკენამდე რამოდენიმე დღით ადრე ენაზე გვერდით მქონდა სიწითლე ტკივილი და პატარა თეთრი წერტილი, მგონი ვიკბინე კიდეც და მაგიტო ზყსტად არ ვიხი , და წნის წინა მხარეს გემო მაქვს არეული თუ დაკარგული. და მაგ მხარეს ყბა მტკიოდა ხელის დადებისას. მეტი არაფერი. რამდენად საშიშია ეს ბელის დამბლა, ამ წამლებით ამილაგდება თუ არა მიმიკები? და გთხივთ დამაკვალუანით რა გამოვიკვლიო, ინფექცია ან რამე ვირუსი რომ არ გამომეპაროს. და ასევე ბავშვი მყავს ახალშობილი, შეიძლებოდა რამე გადასდებოდა?

სამკურნალო წერილები

კალანხოე ვარიკოზული ვენების სამკურნალო ეფექტური საშუალებაა
კალანხოე ვარიკოზული ვენების სამკურნალო ეფექტური საშუალებაა
რამდენიმე წელია ვენების ვარიკოზული გაგანიერება მაქვს. ქვედა კიდურებში სიმძიმის შეგრძნება და შესიება მაწუხებს.
სრულად

სამკურნალო წერილები

ყაბზობას ასე ვშველი
ყაბზობას ასე ვშველი
ცხოვრების არასწორი წესით, რომელიც ძირითადად მჯდომარე სამსახურსა და მშრალი კვების ნირს მოიცავს, ისე დავიავადე ნაწლავები, რომ
სრულად

სამკურნალო წერილები

კუჭის ტკივილს მრავალძარღვა ამარცხებს
კუჭის ტკივილს მრავალძარღვა ამარცხებს
კუჭისა და თორმეტგოჯა ნაწლავის დაქვეითებული მჟავიანობის, წყლულოვანი დაავადების თანმდევი ტკივილისას გთავაზობთ:
სრულად

რაზე მეტყველებს ბავშვის ნახატი - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

რაზე მეტყველებს ბავშვის ნახატი

სწორედ ბავშვის ნახატში აისახება მისი ყველა პრობლემა და ჯერ კიდევ დაუსმელი კითხვა. ბავშვი ისე ხატავს, როგორც ხედავს საგნების ფერს, ფორმას, ზომათა თანაფარდობას, ეს კი ჩვენ, მოზრდილებს, საშუალებას გვაძლევს, სასარგებლო დასკვნები გამოვიტანოთ.

თუ ბავშვის სურათის “წაკითხვას” ვისწავლით, მივხვდებით, როდის და სად დავუშვით შეცდომა პატარას აღზრდისას და როგორ გამოვასწოროთის.

  • ხატვისას ვთამაშობთ

ფსიქოლოგებს მიაჩნიათ, რომ ხატვა ბავშვისთვის ხელოვნება კი არა, მეტყველებაა - ის საგნებისა და სიტუაციების შესახებ ნახატით ლაპარაკობს, რადგან მისი მეტყველება ჯერ კიდევ ღარიბი და არასრულყოფილია. ხატვას დაახლოებით ათ წლამდე აკისრია ეს როლი, მერე კი გამოხატვის სხვა საშუალებებიც ჩნდება.

ხუთიდან ათ წლამდე ბავშვის ნახატებს “ოქროს ხანა” უდგას. მისთვის მზადება ორი წლიდან იწყება, “ნამდვილი” ნახატი კი ოთხი წლისთვის ჩნდება. ამ ასაკში ბავშვის უკვე ყველა ნამუშევარი შეიძლება შევაფასოთ ძირითადი გრაფიკული ფაქტორების - სივრცის, ხაზის, ფერის მიხედვით.

ჩვეულებრივ, ნახატი მთელ ფურცელს იკავებს. ხშირად ვეღარც კი ეტევა იქ და გადადის სკამზე, კედელზე, იატაკზე. ბავშვი მხოლოდ ხუთი წლისთვის ისწავლის ჩარჩოების დაცვას. თუ ასე არ მოხდა, გირჩევთ, ხატვის დაწყებამდე ქაღალდი კვადრატებად დაყოთ და შესთავაზოთ ბავშვს რაიმე მარტივი ნახატის გადახატვა. ამ დროს მთავარია, ყურადღება მიაპყროთ ხაზების გადაკვეთის ადგილს როგორც მთავარ წერტილს გადახატვის დროს.

მიჩნეულია, რომ ოთხ წლამდე ბავშვმა შეიძლება ისე ხატოს, როგორც მოესურვება - ადამიანის ან საგნების გამოსახულება შეიძლება დააპატარაოს ან გაადიდოს, ნახატი დაასრულოს ან დაუმთავრებელი დატოვოს, ხატოს ფურცლის ნებისმიერ ადგილას... პატარა მხატვარს ყურადღების კონცენტრირება ჯერ კიდევ უჭირს და ერთი საგნიდან მეორეზე იოლად გადაერთვება. ამიტომაც ჩნდება უამრავი დაუმთავრებელი ნახატი, რომლებზეც ერთი ფიგურა მეორეს ეჯახება. ამან არ უნდა დაგვაღონოს - ბავშვისთვის ხატვა ხომ ლაპარაკია, ლაპარაკი ერთრდოულად ყველაფერზე. მალე ბავშვი ოთხი წლის გახდება და შეგვეძლება, მისი ნახატები პირადი დღიურივით “წავიკითხოთ”. გახსოვდეთ, ის, ვინც ან რაც ბავშვისთვის მთავარია, როგორც წესი, ცენტრში გამოისახება, ხოლო ყველაფერი დანარჩენი მის ირგვლივაა განლაგებული.

ხშირად მშობლები ბავშვის ნახატების არასრულყოფილებას უჩივიან - ამბობენ, რომ მათზე ასახული სრულიადაც არ შეესაბამება რეალობას. მაგალითად, ბავშვი გამოსახავს იმას, რისი დანახვაც შეუძლებელია, თუნდაც ნივთებს დახატული სახლის კედლის მიღმა. ეს სულაც არ არის ანომალია. პირიქით, უნდა გიხაროდეთ, რომ თქვენს პატარას ასეთი წარმოსახვა აქვს.

  • ხატვისას ვსწავლობთ

ბავშვი თავის ნახატებში ყველაზე ხშირად ხაზს იყენებს. ის უკვე ჩანს ორი წლის მხატვრის ნამუშევრებში, დროთა განმავლობაში კი ნამდვილი ნახატის საფუძვლად გვევლინება.

ხატვა ბავშვისთვის საკმაოდ რთული საქმიანობაა. მან უნდა ისწავლოს ფანქრის საჭირო მიმართულებით გადაადგილება ჯერ კიდევ სუსტი და დაუმორჩილებელი თითებით და მხედველობის კონტროლით. ამას ემატება წმინდა “მხატვრული” ამოცანა - ფისოს ფუმფულა კუდის, ბრჭყალების, თათების გამოსახვა...

ხატვა სერიოზული სამუშაოა - ხელის განვითარებასთან ერთად ვითარდება ბავშვის ტვინიც. ამას ფსიქოლოგიის ნებისმიერი სახელმძღვანელო დაგვიდასტურებს. სწორედ ამიტომ უნდა დავეხმაროთ პატარა ბავშვს ფანქრებისა და ფლომასტერების ათვისებაში, უნდა მოვამარაგოთ პატარები ამ “ხელსაწყოებით”. არსებობს მრავალი სახატავი და გასაფერადებელი ალბომი, რომლებზე “მუშაობაც” პატარას ფსიქომოტორულ კოორდინაციას ავარჯიშებს. თუ ბავშვი უკვე ოთხი წლისაა, მშობელმა ყურადღება უნდა მიაქციოს, როგორი ხაზებისაგან შედგება ნახატი. ფანქრის ზეწოლის ხარისხი, სხვადასხვა კუთხით ხაზის გავლება მეტყველებს ხელის განვითარებაზე, ბავშვის გრძნობებზე.

არასწორი, წყვეტილი, ქვემოთ დაშვებული ხაზები ყურადღებიან და დაკვირვებულ მშობლებს უკარნახებს, რომ ბავშვს რაღაც აწუხებს, აკლია საკუთარი თავის რწმენა.

ძლიერი დაწოლით შესრულებული, ეკლისებური ხაზები შესაძლოა მშობლების მეტისმეტ სიმკაცრეზე მიუთითებდეს.

ბავშვის ნახატის თავისებურებებმა მშობლები თავიანთი აღზრდის სტრატეგიაზე უნდა დააფიქროს. არავითარ შემთხვევაში არ შეიძლება, ვუბრძანოთ პატარას: “ნუ ხატავ ასე!” არ შეიძლება ფიქრი მხოლოდ შედეგზე ანუ უკვე მზა ნახატზე, რომელიც სინამდვილეში ბავშვის ფიქრებისა და განცდების ამსახველი ეკრანია. ნახატის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ელემენტი ფერია. მისი თავისებურებების შესახებ მომდევნო წერილებში ვისაუბრებთ.