ვარჯიში ნივთიერებათა ცვლისა და მეტაბოლური პროცესების მოწესრიგებაში დაგეხმარებათ - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებისანდომერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

ვარჯიში ნივთიერებათა ცვლისა და მეტაბოლური პროცესების მოწესრიგებაში დაგეხმარებათ

რამდენადაც ჰიპო- და ადინამია, პირველ ყოვლისა, ანელებს ორგანიზმში მეტაბოლურ პროცესებს, თითქმის ყველა დონეზე მიმდინარე ბიოქიმიურ ძვრებს, შენელებული მეტაბოლიზმი კი ისეთი დარღვევების რისკფაქტორია, როგორებიცაა:

  • ჭარბი წონა;
  • გულ-სისხლძარღვთა დაავადებები;
  • სასუნთქი კუნთების სისუსტე;
  • იმუნიტეტის დაქვეითება;
  • გონებრივი შრომისუნარიანობის დაქვეითება;
  • საყრდენ-მამოძრავებელი აპარატის დარღვევები;
  • მუცლის ღრუსა და მცირე მენჯის ღრუს ორგანოთა დაავადებები;
  • სქესობრივი სისუსტე და უძლურება.

ფიზიკური ვარჯიშები

  • ასტიმულებენ ენდოკრინული სისტემის ფუნქციებს, ნივთიერებათა და ქსოვილოვან ცვლას;
  • ორგანიზმში იმუნობიოლოგიურ თვისებებს და ფერმენტულ აქტივობას ამაღლებენ, ხელს უწყობენ და აძლიერებენ ორგანიზმის დაავადებების გამომწვევებთან მედეგობის უნარს;
  • დადებითად მოქმედებენ ადამიანის ფსიქოემოციურ სფეროზე, აუმჯობესებენ გუნება-განწყობილებას, გამოირჩევიან ანტისტრესული ეფექტით;
  • აუმჯობესებენ ორგანიზმში კვებით და კომპენსატორულ მექანიზმებს;
  • საზოგადოდ, ფიზიკური ვარჯიშების ყველაზე დიდი ღირსება კი ის არის, რომ ზრდიან ორგანიზმის გამძლეობას გარემოს მთელი რიგი მავნე ფაქტორების მიმართ, მაგალითად: დაქვეითებული ატმოსფერული წნევა, გადაცივება, გადახურება, ზოგიერთი შხამი და ტოქსინი, მაიონებელი რადიაცია და სხვა.

გაითვალისწინეთ!

  • ნივთიერებათა ცვლის და მეტაბოლური პროცესების მაქსიმალურად მოსაწესრიგებლად წარმოებული ფიზიკური ვარჯიშების დიდ ნაწილს აერობული(დინამიკური) დატვირთვა უნდა შეადგენდეს – ის მთელი დატვირთვის 75% უნდა იყოს.
  • ამგვარი ტიპის ვარჯიშისას ჟანგბადი, რომელიც ორგანიზმში ხვდება, ხელს უწყობს ნახშირწყლებისა და ცხიმებისგან ენერგიის გამოთავისუფლებას. ვარჯიშის პირველ 20-30 წუთში იწვება ნახშირწყლები, მხოლოდ ამ დროის შემდეგ დგება ცხიმების ჯერი, სწორედ ამიტომ ორგანიზმში ცხიმის შემცირებისა და მასის დასაქვეითებლად ვარჯიში უნდა იყოს რეგულარული და ხანგრძლივი. ასეთი ვარჯიშები დაბალკალორიულ დიეტასთან კომბინაციაში საკმაოდ მოკლე დროში უზრუნველყოფენ წონის დარეგულირებას;
  • არ დაგვავიწყდეს, დატვირთვა უნდა მიმდინარეობდეს უსაფრთხო პულსის ზონაში – ეს ჯანმრთელობის შენარჩუნების უნივერსალური მიდგომაა.