მზის სხივები ფორმის შენარჩუნებაშიც გვეხმარება! - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ივლისი 2020

კითხვა-პასუხი

მზის სხივები ფორმის შენარჩუნებაშიც გვეხმარება!

მზის სხივები ფორმის შენარჩუნებაშიც გვეხმარება!
თურმე, მზის მაცოცხლებელი სხივები არა მარტო გვათბობს და გუნება-განწყობას გვიმაღლებს, არამედ ფორმის შენარჩუნებაშიც გვეხმარება.

Northwestern University"s Feinberg School of Medicine (აშშ) მკვლევარებმა გაარკვიეს, რომ მზის სინათლე დადებით გავლენას ახდენს ადამიანის სხეულის მასის ინდექსზე. მათ, ვინც მეტ დროს ატარებს მზეზე, აქტიურობის, ასაკისა და დიეტებისაგან დამოუკიდებლად, ბევრად ნაკლები წონა აქვთ.

კვლევის ერთ-ერთი ავტორი, მედიცინის დოქტორი - ჯოვანი სანტოსტასი, აცხადებს: "მზის ბუნებრივი სინათლე ასტიმულირებს ცირკადულ რიტმებს, ჩვენს ბიოლოგიურ საათებს, რომლებიც არეგულირებს მეტაბოლიზმს, შიმშილის გრძნობასა და ენერგიის დონეს. ცირკადული რიტმების დარღვევა, რასაც ყველა შემთხვევაში იწვევს
მზის სინათლის დეფიციტი, ზრდის გაცხიმოვნების რისკს.  თუ თქვენ დღის განმავლობაში ვერ იღებთ მზის სინათლეს საკმარისი რაოდენობით - ამან შესაძლოა თქვენი შინაგანი საათების დესინქრონიზება გამოიწვიოს!"

ბუნებრივია ისმის კითხვა, მზის სხივების რა რაოდენობა იქნება საკმარისი ნორმალური მეტაბოლიზმისა და წონის შესანარჩუნებლად. მეცნიერებმა გაარკვიეს, რომ საკმარისია მივიღოთ  დღე-ღამეში 500
ერთეული განათებისა (ლუქსი). შედარებისათვის - დილის მზის სხივების ქვეშ ხანმოკლე (30 წუთიანი) გასეირნება დაახლოებით 1000 ლუქსს გვაძლევს.

საყურადღებოა კვლევის მეორე ავტორის, მედიცინის დოქტორის - ქეთი რეიდის დასკვნაც: "ოფისთა უმრავლესობა, რომლებშიც ადამიანები დროის უმეტეს ნაწილს ატარებენ, ჩვეულებრივ, ცუდად არის განათებული, დაახლოებით 200-300 ლუქსი ხელოვნური განათებისა ვერ ატყუებს ორგანიზმს. თუ ადამიანი ატყობს, რომ ხელოვნური განათებისას უფრო მეტი დროის განმავლობაში იმყოფება, ვიდრე მზის ბუნებრივი განათების ქვეშ, ამაზე უნდა დაფიქრდეს, შემდეგ კი აუცილებლად შეუდგეს მზეზე გასეირნებას. დღის სინათლის ნებისმიერი რაოდენობა კეთილისმყოფელ გავლენას ახდენს ორგანიზმის ნივთიერებათა ცვლასა და ზოგად შეგრძნებაზე!"

ასე რომ, გავითვალისწინოთ სპეციალისტთა რჩევები, არ მოვიკლოთ მზის სინათლე, რათა ორგანიზმს ნორმალური მეტაბოლიზმით ჯანმრთელობა შევუნარჩუნოთ!




გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
დიეტოლოგია
ტვინისათვის სასარგებლო ბოსტნეულიდან დიეტოლოგები
ექიმი-ენდოკრინოლოგი ქეთი ასათიანის რჩევები - ორგანიზმისთვის აუცილებელი მინერალების შესახებ
იოდის დეფიციტი ადამიანის ჯანმრთელობისთვის ძალიან სახიფათოა. იოდის დონის დაქვეითების აღმოსაფხვრელად ექსპერტები
კატეგორიის სხვა სტატიები
განვითარებად ქვეყნებში ყველაზე უბედური ასაკი, კვლევებით 48,2 წელი აღმოჩნდა. მოსახლეობის ბედნიერების მაჩვენებელი განსაზღვრეს 132 ქვეყანაში.
მიჩიგანის უნივერსიტეტში დაამტკიცეს, რომ მეუღლეებიდან ერთ-ერთის ჯანმრთელად ყოფნა, მეორეს ალცჰაიმერის დაავადების, დემენციისა და კოგნიტიური თვისებების შესუსტებისაგან იცავს.
რამდენიმე ენის ცოდნა დადებითად მოქმედებს ადამიანის ტვინის მუშაობაზე.
თუ ქალს ქრონიკული უძილობა აწუხებს, ის ხშირად უპირატესობას ანიჭებს მავნე პროდუქტებს,
ა.შ.შ-ს მეცნიერები აღიარებენ, რომ ღვინის ხანგრძლივი, ზომიერი მოხმარება აუმჯობესებს გონებრივ შესაძლებლობებს.
გერმანიის ინტეგრაციული ფსიქიატრიის ცენტრმა შეისწავლა პარტნიორთან ძილის თავისებურებები. კვლევაში ჩართულ იქნა 12 ახალგაზრდა, ჯანმრთელი, წყვილი,
როდესაც ადამიანი დიდ დროს ატარებს საჭესთან და ფეხით ცოტას დადის, მას შეიძლება ჯანმრთელობის პრობლემები შეექმნას.
ექიმები დიდი ხანია ელიან იმ დროს, როდესაც ცხოვრების ჯანსაღი წესი უბრალო მოდად კი არ ჩაითვლება,
ბოლო დროს საქართველოში ძალიან მომრავლდა ტკიპები, ბუნებას მონატრებულმა ადამიანებმა
ზაფხულის უხერხულ პრობლემათაგან ერთ-ერთი უმთავრესი ჭარბი ოფლიანობაა.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად