ჯანმომ აზარტული თამაშები და გადაღლა დაავადებებად აღიარა
რომელიც აზარტულ თამაშებსა და ზედმეტ მუშაობას ფსიქოლოგიურ აშლილობად აღიარებს.
ICD-ის ახალი ვერსია სახელმწიფოებმა ოფიციალურად აღიარეს ჯანდაცვის გენერალური ასამბლეის 72-ე სესიაზე, რომელიც იმართება ჟენევაში.
დაავადებათა საერთაშორისო კლასიფიკაციის მეთერთმეტე გამოცემა გადახედავს დაავადებათა არსებულ კლასიფიკაციას, ასევე შემოაქვს ახალი სამედიცინო სტანდარტები და დაავადებები. ასე რომ, ICD-11-ში კომპიუტერული და ვიდეო თამაშებისადმი გადაჭარბებული გატაცება აღიარებულია ფსიქიკური აშლილობის ახალ ტიპად. თუმცა, ადამიანში დაავადების დიაგნოსტირებისთვის, სათამაშო დარღვევის ნიშნები მთელი წლის განმავლობაში უნდა დაფიქსირდეს, რაც უარყოფითად აისახება ოჯახურ, სოციალურ, საგანმანათლებლო, პროფესიულ და ცხოვრების სხვა სფეროებზე.
ადრე კომპიუტერული თამაშების ინდუსტრიის წარმომადგენლები ეწინააღმდეგებოდნენ აზარტული თამაშების დაავადებათა სიაში შეყვანას. შეერთებული შტატების, კანადის, ევროპის, ბრაზილიისა და სამხრეთ აფრიკის გასართობი პროგრამული უზრუნველყოფის ასოციაციებმა და ფედერაციებმა ერთობლივ განცხადებაში აღნიშნეს, რომ ასეთი ნაბიჯის საკმარისი ობიექტური სამეცნიერო დასაბუთება არ არსებობს. ამასთან, მათი აზრით, თამაშებს „აღმზრდელობითი და სამკურნალო“ ფუნქციები აქვთ.
ფსიქიკური აშლილობის ცალკე სახეობაა დისმორფოფობია, როდესაც ადამიანი ზედმეტად შეშფოთებულია და დაკავებულია სხეულის მცირე დეფექტით ან მახასიათებლით. ისევე როგორც საკუთარი სხეულის აღქმის მთლიანობის დარღვევის სინდრომი – ფსიქიკური აშლილობა, რის შედეგადაც ზოგადად ჯანმრთელი ადამიანები ვერ იღებენ საკუთარ სხეულს ამპუტაციებისა და გადიდების გარეშე.
ასევე, ICD-11-ის პროექტში ცალკე ქვეპუნქტი ენიჭება ემოციური გადაწვის სინდრომს (BS), ანუ გადატვირთულ მუშაობას. კლასიფიკაციის მეათე ვერსიაში ზედმეტად მუშაობა განიხილებოდა, როგორც „მოსახლეობის ჯანმრთელობის მდგომარეობასა და ჯანდაცვის დაწესებულებებში ხელმისაწვდომობის გავლენის ფაქტორი“. ახალი კლასიფიკაცია BS-ს ათავსებს "დასაქმებასთან ან დასაქმებასთან დაკავშირებულ პრობლემებთან" და აღწერს მას, როგორც ფიზიკურ და გონებრივ დაღლილობას სამუშაოსთან დაკავშირებული ქრონიკული სტრესის გამო.