/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
Online Mkurnali
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რჩევები მშობლებს

მოზარდი და კომპიუტერი

მოზარდი და კომპიუტერი
სპეციალისტების აზრით, ყველაზე რთულია საუბარი მოზარდისა და კომპიუტერის ურთიერთობის შესახებ.

შეიძლება დავეთანხმოთ იმ ადამიანებს, რომლებსაც მიაჩნიათ, რომ “გარდატეხის ასაკის კრიზისი” თანამედროვე ცივილიზაციის გამოგონებაა და მეტი არაფერი. შეიძლება დავამატოთ ისიც, რომ მოზარდი ყველაზე მეტად დაზარალებულია აღზრდის თანამედროვე სისტემაში. იმ დროს, როცა ადამიანისთვის აუცილებელია (სასიცოცხლოდ აუცილებელი!) დაინახოს სამყაროს ცვლილება საკუთარი (პირადად მის მიერ დაგეგმილი და განხორციელებული) ქმედებების შედეგად, ჩვენ მას ვუკრძალავთ საკუთარი თავის გამოვლენას.

“მოზარდებს არაფერი უნდათ!” - ხშირად ისმის მშობლების პრეტენზია. იცით თუ არა, რომ როცა მოზარდს არ აქვს არავითარი ინტერესი და სწრაფვა შემოქმედებისკენ, პრეტენზია მის მიმართ კი არა, მშობლებისადმი უნდა გვქონდეს.

მოზარდის ასაკი მართლაც საოცარი პერიოდია შემოქმედებისა და თამამი იდეების გამოვლენის თვალსაზრისით. ამ პერიოდში ადამიანს განვლილი წინა პერიოდების წყალობით უკვე აქვს გარკვეული ჩვევები შემოქმედების გარკვეულ სფეროებში, მაგრამ ჯერ კიდევ არ აქვს მოზრდილთა “სქემები”. ადრე სწორედ ამ ასაკში იწყებდნენ ხელობის სწავლას. თანამედროვე მოზარდს, განსხვავებით მისი თანატოლისგან, რომელიც 100-200 წლის წინათ ცხოვრობდა, არ აქვს საშუალება დაინახოს, რომ მას სამყაროს გარდაქმნა შეუძლია. საკონტროლოს დაწერა და გამოცდის ჩაბარება არ არის შემოქმედება. მას, ისევე როგორც ადრეული სასკოლო ასაკის ბავშვს, სჭირდება შესამჩნევი შედეგი და კუნთების აქტივობა ენერგიის გადმოსასროლად.

რას ვთავაზობთ სანაცვლოდ? ჯოისტიკსა და მაუსს, რათა ითამაშოს. რას ხვდება ის ამ დროს ქვეცნობიერად?

  • პირველი: იზოლირებულია რეალური სამყაროსაგან.
  • მეორე: ჯერ კიდევ არ “გაზრდილა” რეალურ საქმიანობამდე, მას მხოლოდ “სიმულატორებს” ანდობენ.
  • მესამე: თამაში ამ ასაკში სულაც აღარ არის წამყვანი საქმიანობა. ესე იგი, მას აღიქვამენ პატარა ბავშვად.
  • მეოთხე: მანიპულირება და კონტროლი. ეს განსაკუთრებით ეხება იმ შემთხვევებს, როცა გვირჩევნია, შვილი კომპიუტერთან იჯდეს, ვიდრე სადღაც იხეტიალოს.

კომპიუტერთან გართობისას მოქმედება ხდება მიზეზშედეგობრივი კავშირის გარეშე. არის შემთხვევები, როცა მოზარდებს აგრესიული ქმედებები ვირტუალური სამყაროდან რეალურ ცხოვრებაში გადააქვთ. მოქმედებები ავტომატური ხდება და გააზრებასაც არ საჭიროებს. აღმოჩნდა, რომ ბიჭები და გოგონები, რომლებიც კომპიუტერულ თამაშებზე აღიზარდნენ, ეჩვევიან “დაპროგრამებულ” მართვად პერსონაჟებს. თუნდაც სამი ადამიანისგან შემდგარი კოლექტივი კი ასეთი ნამდვილად არ არის.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpmmhkfobb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამწუხაროდ, დღეს ბევრ ადამიანს უჭირს უბრალო ურთიერთობები, ურთიერთობა ცოცხალ ინდივიდთან, რომელსაც არა აქვს მართვის პულტი და ღილაკი. მოზარდ ასაკში მთავარი მამოძრავებელი ძალებია დამოუკიდებლობა და პასუხისმგებლობა. სწორედ მათ კლავს “ვირტუალური რეალობა”. შესაძლებლობა იმისა, რომ ნებისმიერ მომენტში განახორციელო “გადატვირთვა”, სპობს პასუხისმგებლობის გრძნობას საკუთარი საქციელის გამო. ეს პასუხისმგებლობა კი აუცილებლად უნდა იყოს შესამჩნევი, საგრძნობი. როცა ადრეულ ასაკში ბავშვი კუბებისაგან კოშკს აგებს, ის ხედავს, რომ ზოგიერთი განლაგებისას ნაგებობა ინგრევა. მან უნდა დაინახოს ეს შედეგი, შეაფასოს საკუთარი ქმედებები, გამოიტანოს დასკვნა და ამოცანა სხვა გზით გადაწყვიტოს. თუ ამ დროს პატარას ლეგოს მივცემთ, ვერ განვითარდება წარმოდგენა სივრცეში საგანთა ურთიერთგანლაგების შესახებ. ასევეა მოზარდი, ოღონდ განვითარების დონეა უფრო რთული. მან უნდა დაინახოს საკუთარი ქმედებების შედეგი.

უფრო ადვილადაა საქმე დამოუკიდებლობასთან დაკავშირებით. ბავშვი კარგა ხანია ხვდება განსხვავებას რეალურ და გამოგონილ სამყაროს შორის. რაც უფრო დიდია ის, მით უფრო მეტი რეალური მოქმედება სჭირდება. თუ ადრე საკმარისი იყო თამაში რეალური საგნებით, ახლა აუცილებელია რეალური საქმიანობა ნამდვილი საგნებით და არა მათი სიმულაცია ეკრანზე. სინამდვილე კი ისაა, რომ ძირითადად სწორედ ამ ასაკის ბავშვისთვის ყიდულობენ კომპიუტერს და სწყვეტენ რეალურ ცხოვრებას, გადაჰყავთ წარმოსახვითი ქმედებების ვირტუალურ სამყაროში.

რასაკვირველია, გაჩნდება შემხვედრი შეკითხვები. როგორ უნდა დავუკარგოთ მოზარდს კომპიუტერთან თამაშის სურვილი?

შეკითხვა ექიმს
<p>-გამარჯობა. მყავს 2 კვირის და 3 დღის ბავშვი. ბუნებრივ კვებაზეა. ამობოყინება ძალიან უჭირს, ყველანაირი პოზა ვცადე მაგრამ ძაალიან იშვიათად აქარვებს. რაც ძალიან მაშინებს. ძილში რომ წამოაქაფოს ან რამე მაგის მეშინია. როგორ ამოვაქარვებინო? და კიდევ რომ მირჩიოთ თუ საკმარისია ზურგზე წოლა და თავი გვერდულად. რომ დაზღვეული ვიყო ამოღების შეემთხვევაში მასის უკან წაღების</p>

რასაკვირველია, ზუსტი პასუხი არ არსებობს. ერთი რამ ცხადია - ბავშვს უნდა ჰქონდეს რეალური საქმე, რათა არც დრო დარჩეს და არც სურვილი გაუჩნდეს ვირტუალურ სამყაროში “გადასახლებისთვის”. რა თქმა უნდა, კომპიუტერის ცოდნა აუცილებელია, მაგრამ ის პირველ რიგში ინფორმაციის წყარო უნდა იყოს და არა რეალური ცხოვრების სიმულატორი.

ნებისმიერ გზაზე არსებობს მოსახვევები, არ არსებობს ჩიხები, მათ ჩვენ ვიგონებთ. არ არის საჭირო ბავშვის “გადაკეთება”, ჩვენ ჩვენი თავი უნდა შევცვალოთ. თუ მოზარდს აღვიქვამთ მხეცად, რომელიც უნდა მოათვინიეროთ, შეიძლება გერჩივნოთ, ის წყნარად იჯდეს კომპიუტერთან, ვიდრე სარდაფებში იძრომიალოს და ქუჩებში იხეტიალოს. ასეთ შემთხვევაში აღზრდის შედეგი ჩვენი წარმოდგენების შესაბამისი იქნება. თუ მოზარდში ადამიანს დავინახავთ, ალბათ სასურველ შედეგს მივიღებთ.

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

უნდა დავალევინოთ თუ არა ახალშობილს წყალი? - თანამედროვე რეკომენდაცია
უნდა დავალევინოთ თუ არა ახალშობილს წყალი? - თანამედროვე რეკომენდაცია
სრული სახელმძღვანელო მშობლებისთვის
სრულად
სად დავისვენოთ ზაფხულში წლამდე ბავშვთან ერთად
სად დავისვენოთ ზაფხულში წლამდე ბავშვთან ერთად
იდეალური მიმართულებები და პრაქტიკული რჩევები მშობლებისთვის
სრულად
სწავლის პრობლემები
სწავლის პრობლემები
ბევრი მშობელი წუხს იმის გამო, რომ მათ შვილებს პრობლემები აქვთ სწავლაში, თანატოლებს ჩამორჩებიან და
სრულად
დიასახლისი დედები და დასაქმებული დედები
დიასახლისი დედები და დასაქმებული დედები
ამბობენ, რომ დიასახლისი დედები დასაქმებულ დედებთან შედარებით უფრო დეპრესიულები, ბრაზიანები და სევდიანები არიან.
სრულად
როგორ მოვამზადოთ ბავშვი სასკოლოდ
როგორ მოვამზადოთ ბავშვი სასკოლოდ
სკოლაში ბავშვი ახალ სივრცეში ხვდება. აკადემიური გარემო მისგან განსხვავებულ ქცევას და უნარებს მოითხოვს.
სრულად
მთავარი საყურადღებო მომენტები წლამდე ბავშვის მოვლისას - რა უნდა იცოდეს ახალბედა დედამ
მთავარი საყურადღებო მომენტები წლამდე ბავშვის მოვლისას - რა უნდა იცოდეს ახალბედა დედამ
ბავშვის დაბადება უდიდესი სიხარული და ამავდროულად, ახალი გამოწვევების დასაწყისია ყველა ახალბედა მშობლისთვის,
სრულად
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

სახსრების დაავადებას ფიჭვის წიწვების საფენი უხდება
სახსრების დაავადებას ფიჭვის წიწვების საფენი უხდება
ასაკში, წონის მატებასთან ერთად, სახსრების პრობლემებიც დამეწყო.
სრულად

სამკურნალო წერილები

გემრიელი წნევის წამალი - დაგჭირდებათ ჭარხალი, თაფლი და შტოში
გემრიელი წნევის წამალი - დაგჭირდებათ ჭარხალი, თაფლი და შტოში
ძალიან მინდა, თქვენს მკითხველებს ვასწავლო ჩემი საყვარელი წამლის რეცეპტი,
სრულად

სამკურნალო წერილები

კამა კლიმაქსის დროს კარგი საშუალებაა
კამა კლიმაქსის დროს კარგი საშუალებაა
კამის წყალი ხელს უწყობს მენოპაუზის უარყოფითი სიმპტომების მოხსნას, ალების რაოდენობის შემცირებას და ძილის ნორმალიზებას.
სრულად

მოზარდი და კომპიუტერი - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

მოზარდი და კომპიუტერი

შეიძლება დავეთანხმოთ იმ ადამიანებს, რომლებსაც მიაჩნიათ, რომ “გარდატეხის ასაკის კრიზისი” თანამედროვე ცივილიზაციის გამოგონებაა და მეტი არაფერი. შეიძლება დავამატოთ ისიც, რომ მოზარდი ყველაზე მეტად დაზარალებულია აღზრდის თანამედროვე სისტემაში. იმ დროს, როცა ადამიანისთვის აუცილებელია (სასიცოცხლოდ აუცილებელი!) დაინახოს სამყაროს ცვლილება საკუთარი (პირადად მის მიერ დაგეგმილი და განხორციელებული) ქმედებების შედეგად, ჩვენ მას ვუკრძალავთ საკუთარი თავის გამოვლენას.

“მოზარდებს არაფერი უნდათ!” - ხშირად ისმის მშობლების პრეტენზია. იცით თუ არა, რომ როცა მოზარდს არ აქვს არავითარი ინტერესი და სწრაფვა შემოქმედებისკენ, პრეტენზია მის მიმართ კი არა, მშობლებისადმი უნდა გვქონდეს.

მოზარდის ასაკი მართლაც საოცარი პერიოდია შემოქმედებისა და თამამი იდეების გამოვლენის თვალსაზრისით. ამ პერიოდში ადამიანს განვლილი წინა პერიოდების წყალობით უკვე აქვს გარკვეული ჩვევები შემოქმედების გარკვეულ სფეროებში, მაგრამ ჯერ კიდევ არ აქვს მოზრდილთა “სქემები”. ადრე სწორედ ამ ასაკში იწყებდნენ ხელობის სწავლას. თანამედროვე მოზარდს, განსხვავებით მისი თანატოლისგან, რომელიც 100-200 წლის წინათ ცხოვრობდა, არ აქვს საშუალება დაინახოს, რომ მას სამყაროს გარდაქმნა შეუძლია. საკონტროლოს დაწერა და გამოცდის ჩაბარება არ არის შემოქმედება. მას, ისევე როგორც ადრეული სასკოლო ასაკის ბავშვს, სჭირდება შესამჩნევი შედეგი და კუნთების აქტივობა ენერგიის გადმოსასროლად.

რას ვთავაზობთ სანაცვლოდ? ჯოისტიკსა და მაუსს, რათა ითამაშოს. რას ხვდება ის ამ დროს ქვეცნობიერად?

  • პირველი: იზოლირებულია რეალური სამყაროსაგან.
  • მეორე: ჯერ კიდევ არ “გაზრდილა” რეალურ საქმიანობამდე, მას მხოლოდ “სიმულატორებს” ანდობენ.
  • მესამე: თამაში ამ ასაკში სულაც აღარ არის წამყვანი საქმიანობა. ესე იგი, მას აღიქვამენ პატარა ბავშვად.
  • მეოთხე: მანიპულირება და კონტროლი. ეს განსაკუთრებით ეხება იმ შემთხვევებს, როცა გვირჩევნია, შვილი კომპიუტერთან იჯდეს, ვიდრე სადღაც იხეტიალოს.

კომპიუტერთან გართობისას მოქმედება ხდება მიზეზშედეგობრივი კავშირის გარეშე. არის შემთხვევები, როცა მოზარდებს აგრესიული ქმედებები ვირტუალური სამყაროდან რეალურ ცხოვრებაში გადააქვთ. მოქმედებები ავტომატური ხდება და გააზრებასაც არ საჭიროებს. აღმოჩნდა, რომ ბიჭები და გოგონები, რომლებიც კომპიუტერულ თამაშებზე აღიზარდნენ, ეჩვევიან “დაპროგრამებულ” მართვად პერსონაჟებს. თუნდაც სამი ადამიანისგან შემდგარი კოლექტივი კი ასეთი ნამდვილად არ არის.

სამწუხაროდ, დღეს ბევრ ადამიანს უჭირს უბრალო ურთიერთობები, ურთიერთობა ცოცხალ ინდივიდთან, რომელსაც არა აქვს მართვის პულტი და ღილაკი. მოზარდ ასაკში მთავარი მამოძრავებელი ძალებია დამოუკიდებლობა და პასუხისმგებლობა. სწორედ მათ კლავს “ვირტუალური რეალობა”. შესაძლებლობა იმისა, რომ ნებისმიერ მომენტში განახორციელო “გადატვირთვა”, სპობს პასუხისმგებლობის გრძნობას საკუთარი საქციელის გამო. ეს პასუხისმგებლობა კი აუცილებლად უნდა იყოს შესამჩნევი, საგრძნობი. როცა ადრეულ ასაკში ბავშვი კუბებისაგან კოშკს აგებს, ის ხედავს, რომ ზოგიერთი განლაგებისას ნაგებობა ინგრევა. მან უნდა დაინახოს ეს შედეგი, შეაფასოს საკუთარი ქმედებები, გამოიტანოს დასკვნა და ამოცანა სხვა გზით გადაწყვიტოს. თუ ამ დროს პატარას ლეგოს მივცემთ, ვერ განვითარდება წარმოდგენა სივრცეში საგანთა ურთიერთგანლაგების შესახებ. ასევეა მოზარდი, ოღონდ განვითარების დონეა უფრო რთული. მან უნდა დაინახოს საკუთარი ქმედებების შედეგი.

უფრო ადვილადაა საქმე დამოუკიდებლობასთან დაკავშირებით. ბავშვი კარგა ხანია ხვდება განსხვავებას რეალურ და გამოგონილ სამყაროს შორის. რაც უფრო დიდია ის, მით უფრო მეტი რეალური მოქმედება სჭირდება. თუ ადრე საკმარისი იყო თამაში რეალური საგნებით, ახლა აუცილებელია რეალური საქმიანობა ნამდვილი საგნებით და არა მათი სიმულაცია ეკრანზე. სინამდვილე კი ისაა, რომ ძირითადად სწორედ ამ ასაკის ბავშვისთვის ყიდულობენ კომპიუტერს და სწყვეტენ რეალურ ცხოვრებას, გადაჰყავთ წარმოსახვითი ქმედებების ვირტუალურ სამყაროში.

რასაკვირველია, გაჩნდება შემხვედრი შეკითხვები. როგორ უნდა დავუკარგოთ მოზარდს კომპიუტერთან თამაშის სურვილი?

რასაკვირველია, ზუსტი პასუხი არ არსებობს. ერთი რამ ცხადია - ბავშვს უნდა ჰქონდეს რეალური საქმე, რათა არც დრო დარჩეს და არც სურვილი გაუჩნდეს ვირტუალურ სამყაროში “გადასახლებისთვის”. რა თქმა უნდა, კომპიუტერის ცოდნა აუცილებელია, მაგრამ ის პირველ რიგში ინფორმაციის წყარო უნდა იყოს და არა რეალური ცხოვრების სიმულატორი.

ნებისმიერ გზაზე არსებობს მოსახვევები, არ არსებობს ჩიხები, მათ ჩვენ ვიგონებთ. არ არის საჭირო ბავშვის “გადაკეთება”, ჩვენ ჩვენი თავი უნდა შევცვალოთ. თუ მოზარდს აღვიქვამთ მხეცად, რომელიც უნდა მოათვინიეროთ, შეიძლება გერჩივნოთ, ის წყნარად იჯდეს კომპიუტერთან, ვიდრე სარდაფებში იძრომიალოს და ქუჩებში იხეტიალოს. ასეთ შემთხვევაში აღზრდის შედეგი ჩვენი წარმოდგენების შესაბამისი იქნება. თუ მოზარდში ადამიანს დავინახავთ, ალბათ სასურველ შედეგს მივიღებთ.