/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge
კატეგორია : ბავშვის კვება

გამარჯობა, 3 წლის ბავშვს ვერაფრით ვერ ჩამოვუყალიბე მაგიდასთან ნორმალურად კვების კულტურა. ყველა უნარი კარგად აქვს განვითარებული, იცის ჩანგლით და კოვზის ჭამა, ყველაფერი ესმის, კარგად ლაპარაკობს. მაგრამ... მთელი დღე შია, მთელი დღე მაცივართან დგას, ოღონდ ვერ გავაგებინე ის, თუ რა უნდა ჭამოს, რომ დანაყრდეს და ყოველ ნახევარ საათში არ მოშივდეს. მთელი დღის განმავლობაში ჭამს ლუკმა-ლუკმა, პურს ნამცეც-ნამცეც, წიწკნის, ანამცეცებს და ა.შ. წესიერად მოკბეჩა და საკვებისთვის მიყოლება ვერ ვასწავლე. უმეტესად არც არაფერს აყოლებს პურს და არც დამანაყრებელ საჭმელს ჭამს, მოშივდება, მივა სალათის ფოთლებს ჭამს, მერე კიდევ მოშივდება, ახლა ბულგარულ წიწაკას ჭამს და ა.შ გაუთავებლად მთელი დღე. მირჩიეთ რამე, ან მითხარით ეს ნორმაა? დატანჯული ვარ უკვე, მის შიმშილზე მეტად უკვე ის მაწუხებს, რომ სამზარეულოდან ვერ გამოვდივარ მთელი დღე.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რჩევები მშობლებს

კომპიუტერი, კომპიუტერი!

კომპიუტერი, კომპიუტერი!
თანამედროვე ბავშვები კომპიუტერს თითქმის პამპერსის ასაკიდან ეცნობიან. როგორია ამის დადებითი და უარყოფითი მხარეები?

დღეს კომპიუტერის გარეშე ცხოვრება ადამიანთა უმრავლესობას ვეღარც კი წარმოუდგენია. ამერიკაში ეს ტექნიკა უკვე ცხოვრების ყველა სფეროში შეიჭრა და ბავშვებიც მცირე ასაკიდანვე ეცნობიან მას, სკოლის ასაკისთვის კი საკმაოდ კარგი მომხმარებლები არიან. კომპიუტერი მართლაც აუცილებელია, მაგრამ როცა საქმე პატარა ბავშვს ეხება, მრავალი შეკითხვა იჩენს თავს. ვინაიდან ჩვენ ამჟამად კომპიუტერული ბუმის ეპოქაში ვცხოვრობთ, საინტერესოა იმ ქვეყნების გამოცდილება, რომელთაც "კომპიუტერულმა ქარიშხალმა" უკვე გადაუარა. ამერიკაში კომპიუტერი აქტიურად გამოიყენება სასკოლო განათლებისთვის. საინტერესოა, რომ იქ საგანი "ინფორმატიკა" არ არსებობს, ვინაიდან ბავშვები კომპიუტერის მოხმარებას სწავლობენ და არა პროგრამირებას. კომპიუტერული სასწავლო პროგრამები თითქმის ყველა საგანშია შექმნილი, თუმცა ამერიკელი პედაგოგები დიდად კმაყოფილნი არ არიან, ვინაიდან თამაშს მიჩვეული ბავშვებისთვის კომპიუტერით სწავლა ცოტათი მოსაწყენია.

საშიშია თუ არა კომპიუტერი?

სპეციალისტები, ექიმები და პედაგოგები ამერიკაშიც კი დღემდე კამათობენ იმის შესახებ, რა ადგილი შეიძლება ეკავოს კომპიუტერს განათლების სისტემაში. კალიფორნიაში ჩატარდა გამოკვლევა, რომელმაც ცხადყო, რომ ზოგადი განათლების გასაუმჯობესებლად კომპიუტერის გამოყენებამ მხოლოდ იმ ბავშვებს შორის გამოიღო შედეგი, რომლებიც ხელმოკლე ოჯახებში გაიზარდნენ და კომპიუტერთან მუშაობის საშუალება სკოლაში მიეცათ. მოწინავე ქვეყნებში სპეციალისტები კვლავაც შეისწავლიან ბავშვთა ფიზიკურ და ფსიქიკურ განვითარებაზე კომპიუტერის გავლენას და ერთხმად აღნიშნავენ, რომ აუცილებლად უნდა ვაკონტროლოთ ბავშვის მონიტორთან ყოფნის ხანგრძლივობა. სირთულეს ქმნის ისიც, რომ ბავშვი, მოზრდილისგან განსხვავებით, იშვიათად ლაპარაკობს საკუთარი ჯანმრთელობის პრობლემებზე.

სპეციალისტების რჩევით, ჯობს, 4 წლამდე ასაკის ბავშვი კომპიუტერთან საერთოდ არ დავსვათ, უფროსი სკოლამდელი ასაკის პატარებმა კი მონიტორის, ტელევიზორის ან ვიდეომაგნიტოფონის ეკრანთან 1-2 საათზე მეტი არ უნდა გაატარონ.

"ცოცხალი თამაშის" უპირატესობა

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpmmhkfobb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ფსიქოლოგები კომპიუტერთან ბავშვის ურთიერთობის პრობლემას იმ ამოცანების კუთხით განიხილავენ, რომლებსაც პატარა განსაზღვრულ ასაკში წყვეტს. მაგალითად, 4-7 წლის ბავშვის ძირითადი საქმიანობა თამაშია. ამ პერიოდში ინტენსიურად ვითარდება ბავშვის ფსიქიკა, წარმოსახვა. პატარა ფანტაზიორობს, ცნობისმოყვარეობას იჩენს და თანდათან საკუთარი ქცევის კონტროლს იწყებს. ჩნდება დამოუკიდებელი მოქმედებისკენ სწრაფვა, სრულყოფას განიცდის სამეტყველო ფუნქცია, ბავშვი იწყებს საკუთარი ქმედების დაგეგმვას, იგებს სხვა ადამიანების გრძნობებს. სწორედ ამის გამო მიაჩნიათ ფსიქოლოგებს, რომ აღნიშნულ ეტაპზე ბავშვის განვითარებისთვის უმჯობესია "ცოცხალი", სპონტანური თამაში. ნერვულ სისტემასა და მოტორულ სფეროზე დადებითად სწორედ იგი მოქმედებს. თანაც სასურველია, ბავშვმა სუფთა ჰაერზე ითამაშოს. ბუნებრივი მასალები (ქვიშა, თიხა, წყალი) ხელს უწყობენ წვრილი მოტორიკის განვითარებას, კუნთების კოორდინირებას, დადებითად მოქმედებენ მეტყველებაზე, ქმნიან დადებით ემოციას, თანაც ადამიანური ურთიერთობის წესები მხოლოდ ცოცხალი თამაშის დროს, სხვა ბავშვებთან კონტაქტის გზით შეითვისება.

მეტი ემოცია!

ვერც ერთი კომპიუტერი ვერ გადასცემს ბავშვს იმ ემოციურ მუხტს, რასაც პატარა თანატოლებთან, მშობლებთან, ახლობლებთან ურთიერთობით იღებს. კომპიუტერული ტექნიკის საოცარი შესაძლებლობები აშკარაა, მაგრამ უსაზღვრო ნამდვილად არ არის. კომპიუტერი ოცნების განხორციელებაა, მაგრამ ის მეოცნებე ადამიანს ვერ შეედრება. ვერც ერთი მანქანა ვერ შეცვლის ადამიანის სულიერებას, თანაგრძნობას, სიყვარულს...

რა საფრთხეს გვიქადის კომპიუტერი

შეკითხვა ექიმს
<p>გამარჯობათ, მყავს 11 თვის პატარა და დაუდგინდა ჭინჭრის ციება. სისხლის ანალიზებში არანაირი ცვლილება არ იყო. ესლოტინის, ფენისტილი, ბაჟანა და ენტეროსგელი ქონდა დასალევად დანიშნული. მეთორმეტე დღეს მხოლოდ ბარძაყებზე გამოაყარა პატარა ბრტყელი ვარდისფერი ლაქები და აულაგდა იმ დღესვე. 20 დღე ვიმკურნალეთ. შესაძლებელია კიდევ რომ გაუმეორდეს? მყავს ბუნებრივ კვებაზე. რასაც მანამდე ვჭამდი და მასაც ვაჭმევდი, სიახლე არ გვქონია არაფერი. შესაძლებელია მცენარეს ან მწერის ნაკბენს გამოეწვია ჭინჭრის ციება? დაუუდოვებელს არ ვაცმევ და დაუუთოვებელში არ ვაწვენ. შიში დამრჩა რომ გაუმეორდება, ლამის ღამეც არ დავიძნო და ვათვალიერებ სულ ახალი გამონაყარაი ხომ არ აქვს სადმე. 20 დღეა დიეტაზე ვართ. ეგებ მირჩიოთ რამე.</p>

კომპიუტერთან მუშაობა ტვირთავს მხედველობის ორგანოს. უარყოფითი გავლენის შესამცირებლად:

  • გამოიყენეთ დამცავი ეკრანი;
  • ასწავლეთ ბავშვს, დაასვენოს თვალები - ყოველი 10 წუთის შემდეგ 10 წამით მოაცილოს თვალი ეკრანს, ხოლო ერთი საათის შემდეგ 15-20 წუთი შეისვენოს;
  • წელიწადში ერთხელ ბავშვი მიიყვანეთ თვალის ექიმთან მხედველობის შესამოწმებლად;
  • კომპიუტერი ელექტრომაგნიტური გამოსხივების წყაროა. მისი ეკრანი მომხმარებლისგან 1 მეტრით უნდა იყოს დაშორებული.

თხევადკრისტალურ მონიტორს ელექტრომაგნიტური გამოსხივება არ აქვს, თუმცა შედარებით ძვირია.

ასევე დაგაინტერესებთ
რითია საშიში მობილურისა და კომპიუტერის გამოსხივება

კომპიუტერთან მუშაობისას იტვირთება მტევანი და ზურგიც, ამიტომ კომპიუტერის სკამი და მაუსი მოხერხებული უნდა იყოს. დროდადრო აუცილებელია ადგომა და წავარჯიშება.

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
გთავაზობთ მკითხველის მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს, რომელიც ხველის დროს გამოგადგებათ.
სრულად

სამკურნალო წერილები

კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
სრულად

სამკურნალო წერილები

პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
გთავაზობთ მკითხველების მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს.
სრულად

კომპიუტერი, კომპიუტერი! - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

კომპიუტერი, კომპიუტერი!

დღეს კომპიუტერის გარეშე ცხოვრება ადამიანთა უმრავლესობას ვეღარც კი წარმოუდგენია. ამერიკაში ეს ტექნიკა უკვე ცხოვრების ყველა სფეროში შეიჭრა და ბავშვებიც მცირე ასაკიდანვე ეცნობიან მას, სკოლის ასაკისთვის კი საკმაოდ კარგი მომხმარებლები არიან. კომპიუტერი მართლაც აუცილებელია, მაგრამ როცა საქმე პატარა ბავშვს ეხება, მრავალი შეკითხვა იჩენს თავს. ვინაიდან ჩვენ ამჟამად კომპიუტერული ბუმის ეპოქაში ვცხოვრობთ, საინტერესოა იმ ქვეყნების გამოცდილება, რომელთაც "კომპიუტერულმა ქარიშხალმა" უკვე გადაუარა. ამერიკაში კომპიუტერი აქტიურად გამოიყენება სასკოლო განათლებისთვის. საინტერესოა, რომ იქ საგანი "ინფორმატიკა" არ არსებობს, ვინაიდან ბავშვები კომპიუტერის მოხმარებას სწავლობენ და არა პროგრამირებას. კომპიუტერული სასწავლო პროგრამები თითქმის ყველა საგანშია შექმნილი, თუმცა ამერიკელი პედაგოგები დიდად კმაყოფილნი არ არიან, ვინაიდან თამაშს მიჩვეული ბავშვებისთვის კომპიუტერით სწავლა ცოტათი მოსაწყენია.

საშიშია თუ არა კომპიუტერი?

სპეციალისტები, ექიმები და პედაგოგები ამერიკაშიც კი დღემდე კამათობენ იმის შესახებ, რა ადგილი შეიძლება ეკავოს კომპიუტერს განათლების სისტემაში. კალიფორნიაში ჩატარდა გამოკვლევა, რომელმაც ცხადყო, რომ ზოგადი განათლების გასაუმჯობესებლად კომპიუტერის გამოყენებამ მხოლოდ იმ ბავშვებს შორის გამოიღო შედეგი, რომლებიც ხელმოკლე ოჯახებში გაიზარდნენ და კომპიუტერთან მუშაობის საშუალება სკოლაში მიეცათ. მოწინავე ქვეყნებში სპეციალისტები კვლავაც შეისწავლიან ბავშვთა ფიზიკურ და ფსიქიკურ განვითარებაზე კომპიუტერის გავლენას და ერთხმად აღნიშნავენ, რომ აუცილებლად უნდა ვაკონტროლოთ ბავშვის მონიტორთან ყოფნის ხანგრძლივობა. სირთულეს ქმნის ისიც, რომ ბავშვი, მოზრდილისგან განსხვავებით, იშვიათად ლაპარაკობს საკუთარი ჯანმრთელობის პრობლემებზე.

სპეციალისტების რჩევით, ჯობს, 4 წლამდე ასაკის ბავშვი კომპიუტერთან საერთოდ არ დავსვათ, უფროსი სკოლამდელი ასაკის პატარებმა კი მონიტორის, ტელევიზორის ან ვიდეომაგნიტოფონის ეკრანთან 1-2 საათზე მეტი არ უნდა გაატარონ.

"ცოცხალი თამაშის" უპირატესობა

ფსიქოლოგები კომპიუტერთან ბავშვის ურთიერთობის პრობლემას იმ ამოცანების კუთხით განიხილავენ, რომლებსაც პატარა განსაზღვრულ ასაკში წყვეტს. მაგალითად, 4-7 წლის ბავშვის ძირითადი საქმიანობა თამაშია. ამ პერიოდში ინტენსიურად ვითარდება ბავშვის ფსიქიკა, წარმოსახვა. პატარა ფანტაზიორობს, ცნობისმოყვარეობას იჩენს და თანდათან საკუთარი ქცევის კონტროლს იწყებს. ჩნდება დამოუკიდებელი მოქმედებისკენ სწრაფვა, სრულყოფას განიცდის სამეტყველო ფუნქცია, ბავშვი იწყებს საკუთარი ქმედების დაგეგმვას, იგებს სხვა ადამიანების გრძნობებს. სწორედ ამის გამო მიაჩნიათ ფსიქოლოგებს, რომ აღნიშნულ ეტაპზე ბავშვის განვითარებისთვის უმჯობესია "ცოცხალი", სპონტანური თამაში. ნერვულ სისტემასა და მოტორულ სფეროზე დადებითად სწორედ იგი მოქმედებს. თანაც სასურველია, ბავშვმა სუფთა ჰაერზე ითამაშოს. ბუნებრივი მასალები (ქვიშა, თიხა, წყალი) ხელს უწყობენ წვრილი მოტორიკის განვითარებას, კუნთების კოორდინირებას, დადებითად მოქმედებენ მეტყველებაზე, ქმნიან დადებით ემოციას, თანაც ადამიანური ურთიერთობის წესები მხოლოდ ცოცხალი თამაშის დროს, სხვა ბავშვებთან კონტაქტის გზით შეითვისება.

მეტი ემოცია!

ვერც ერთი კომპიუტერი ვერ გადასცემს ბავშვს იმ ემოციურ მუხტს, რასაც პატარა თანატოლებთან, მშობლებთან, ახლობლებთან ურთიერთობით იღებს. კომპიუტერული ტექნიკის საოცარი შესაძლებლობები აშკარაა, მაგრამ უსაზღვრო ნამდვილად არ არის. კომპიუტერი ოცნების განხორციელებაა, მაგრამ ის მეოცნებე ადამიანს ვერ შეედრება. ვერც ერთი მანქანა ვერ შეცვლის ადამიანის სულიერებას, თანაგრძნობას, სიყვარულს...

რა საფრთხეს გვიქადის კომპიუტერი

კომპიუტერთან მუშაობა ტვირთავს მხედველობის ორგანოს. უარყოფითი გავლენის შესამცირებლად:

  • გამოიყენეთ დამცავი ეკრანი;
  • ასწავლეთ ბავშვს, დაასვენოს თვალები - ყოველი 10 წუთის შემდეგ 10 წამით მოაცილოს თვალი ეკრანს, ხოლო ერთი საათის შემდეგ 15-20 წუთი შეისვენოს;
  • წელიწადში ერთხელ ბავშვი მიიყვანეთ თვალის ექიმთან მხედველობის შესამოწმებლად;
  • კომპიუტერი ელექტრომაგნიტური გამოსხივების წყაროა. მისი ეკრანი მომხმარებლისგან 1 მეტრით უნდა იყოს დაშორებული.

თხევადკრისტალურ მონიტორს ელექტრომაგნიტური გამოსხივება არ აქვს, თუმცა შედარებით ძვირია.

კომპიუტერთან მუშაობისას იტვირთება მტევანი და ზურგიც, ამიტომ კომპიუტერის სკამი და მაუსი მოხერხებული უნდა იყოს. დროდადრო აუცილებელია ადგომა და წავარჯიშება.