/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ბავშვის აღზრდა

ნაადრევი განვითარება

ნაადრევი განვითარება
მყავს 3 წლის შვილი. ძალიან ცნობისმოყვარეა, უამრავ კითხვას სვამს. სურს ხატოს, წეროს, იკითხოს.

გამიგონია, რომ უამრავი მეთოდი არსებობს ბავშვის ადრეული განვითარებისთვის. რამდენად მისაღებია ეს მეთოდები? ზიანს ხომ არ მიაყენებს პატარას ზედმეტი დატვირთვა?

ადრეულ განვითარებაზე საუბრისას პედაგოგები და ფსიქოლოგები მოიაზრებენ იმ სპეციალურ მეთოდებს, რომლებიც გულისხმობს ბავშვის განვითარებას ცხოვრების პირველსავე წლებში - 12 თვიდან სკოლამდე.

ასეთი სწავლება გულისხმობს ბავშვის მიერ არა მხოლოდ წერის, კითხვის ან ანგარიშის ჩვევების გამომუშავებას, არამედ, უპირველეს ყოვლისა, მის ჰარმონიულ განვითარებას და გარესამყაროსა და საკუთარი თავის შეცნობას.

ადრეული განვითარების მოწინააღმდეგეებს მიაჩნიათ, რომ ფორმირების პროცესში მყოფ ბავშვის ნერვულ სისტემას ზედმეტი დატვირთვა ადგება. მაგრამ გონივრულად შედგენილი პროგრამა საშუალებას აძლევს პატარას, მიიღოს იმდენი ინფორმაცია, რამდენის ათვისებაც შეუძლია და არ დაიძაბოს.

განვიხილოთ ნაადრევი განვითარების მეთოდები, რომელთა ელემენტებსაც იყენებენ ყველაზე ხშირად.

  • ყველაზე მეტად ცნობილია მარია მონტესორის სისტემა, რომელიც გათვლილია ბავშვებისთვის 3 წლიდან. მას საფუძვლად უდევს თამაშები, რომლებიც ავითარებს ხატოვან აზროვნებას. პედაგოგს ეკისრება პასიური დამკვირვებლისა და დამხმარის როლი. მთავარი პრინციპია: "დამეხმარე, რომ ეს მე თვითონ გავაკეთო".
  • ნიკიტინების მეთოდი აგებულია ბავშვის სწავლებაზე დაბადების მომენტიდან. დიდი ყურადღება უნდა დაეთმოს ფიზიკურ განვითარებას, გაკაჟებას, კვებასა და დღის რეჟიმს. მეთოდი გულისხმობს ბავშვის ცხოვრებაში მშობლების მუდმივ მონაწილეობასა და ჩართულობას - თამაშებსა და ყოველდღიურ საქმიანობაში პატარას უნდა შევუქმნათ ისეთი პირობები, რომლებიც ხელს შეუწყობს მის განვითარებას.
  • გლენ დომანის მეთოდით ბავშვების სწავლებისას გამოიყენება საგანთა გამოსახულებები, ასოები, ციფრები, სიტყვები - მხედველობის ამგვარი სტიმულაცია ზრდის ტვინის აქტივობას და აჩქარებს მის განვითარებას. სისტემის მნიშვნელოვანი ნაწილია ფიზიკური განვითარება. თავისუფლად მოძრაობის შესაძლებლობა ძლიერი ჯანმრთელობისა და ბავშვის ჰარმონიული განვითარების საფუძველია.
  • რუდოლფ შტაინერი თავისი ვალდორფის პედაგოგიკით გვთავაზობს, რაც შეიძლება მეტხანს დავიცვათ ბავშვი განათლებისა და არითმეტიკისგან. ბავშვებს უვითარებენ შემოქმედებით და ემოციურ საწყისს: ისინი პლასტილინისგან ძერწავენ, საკუთარი ხელით ამზადებენ სათამაშოებს ნებისმიერი მასალისგან და ა.შ.
  • არსებობს პედაგოგ ნიკოლოზ ზაიცევის მეთოდი, რომელიც მოიაზრებს წერის, კითხვისა და მათემატიკის საფუძვლების ადრეულ სწავლებას. აქ გამოიყენება თამაში კუბებით, ცხრილებით, რომლებიც ეხმარება ბავშვს, დაეუფლოს ზეპირ თუ წერით მეტყველებას. მათემატიკის მიწოდება ხდება თვალსაჩინოების გამოყენებით, რათა ბავშვი უკეთ ჩასწვდეს რიცხვებისა და მათემატიკური მოქმედებების არსს.

როცა აირჩევთ მეთოდს და განმავითარებელ ცენტრს, აუცილებლად უნდა გაითვალისწინოთ, რამდენი ხანი დასჭირდება იქ სიარულს - ხანგრძლივი მგზავრობა პატარა ბავშვისთვის არ არის რეკომენდებული.

შეკითხვა ექიმს
<p>-მოგესალმებიᲗ. მყავს 18 Თვის ბიᲭუნა.. არის Ძალიან ნერვიული და Ჭირვეული.უფრო ნერვიული.ვᲗქვაᲗ რაᲦაცა დავუᲨალე, ᲗავᲨი ირტყავს ხელებს ხან სახეᲨი, ხან Თავის ხელს კბენს.ჯერ ასეᲗი პატარაა და გაოცებული ვარ საიდან ამხელა სტრესი.ოჯახᲨი არ ვᲩხუბობᲗ რომ რამე დაენახა , რა მოვიმოქმედო? მეᲨინია ეს აუტიზმის რაᲦაცა მაᲩვენებელი ხომ არ არის? სახელზე იყურება, აუტიზმის ᲫირიᲗადი ნიᲨნები არ აქვს მაგრამ არის Ძალიან ბრაზიანი .გᲗხოვᲗ მირᲩიოᲗ რა მოვიმოქმედო.იქნებ არის რაიმე ბავᲨვის დამაწყნარებელი სიროფი? ვცხოვრობᲗ საზᲦვარგარეᲗ.გვყვავს პედიატრი მაგრამ მასᲗან Ჩაწერაზე რიგია ამიტომ გწერᲗ ჯერ Თქვენ იქნებ მირᲩიოᲗ რამე</p>

აუცილებლად უნდა დააზუსტოთ მეცადინეობის ხანგრძლივობა. 3 წლამდე ასაკის ბავშვისთვის "გაკვეთილების" ხანგრძლივობა დღეში ორ საათს არ უნდა აღემატებოდეს. მეცადინეობა აუცილებლად უნდა დაიყოს 20-25 წუთიან მონაკვეთებად.

თუ არ გაქვთ საშუალება, ბავშვი სამეცადინოდ შორს ატაროთ, ასწავლეთ სახლში. შეარჩიეთ თემები "გაკვეთილებისთვის": ბგერები, ფერები, საგნების ფერები და ა.შ. შექმენით თემაში ჩართულობისთვის შესატყვისი ატმოსფერო. თუ ბავშვი ეცნობა ფერს ან ფორმას, მიაწოდეთ მას შესაფერისი პალიტრისა და კონფიგურაციის საგნები.

დაეხმარეთ პატარას, გამოიყენოს "პრაქტიკაში" ახალი ცნებები - ითამაშოს, შექმნას რაღაც თავისი, თუნდაც იეშმაკოს, იხულიგნოს.

თუ რომელიმე თემა მისთვის რთულია და ძნელად დასაძლევი, მაშინ ის დროებით გადადეთ და შესაფერის დროს დაელოდეთ. არავითარ შემთხვევაში ძალა არ დაატანოთ - ასე შეიძლება ინტერესი დაკარგოს, ძალდატანებით გაკეთებული ბავშვს ადვილად ბეზრდება.

გაითვალისწინეთ: არც ერთი პროგრამა არ მუშაობს კომპლექსურად. ზოგიერთი ორიენტირებულია წერისა და კითხვის ჩვევათა განვითარებისკენ, მაგრამ ჩამორჩება შემოქმედებითი უნარის განვითარებით. მეორენი, პირიქით, აქცენტს აკეთებენ შემოქმედებითზე და იგნორირებას უკეთებენ ცხოვრების დანარჩენ ასპექტებს. თქვენი ამოცანაა, ბავშვის განვითარება მაქსიმალურად ჰარმონიული იყოს.

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

კლიმაქსის განვითარების ეტაპები და ექიმის რჩევები, როგორ გაიმარტივოთ კლიმაქსის შემაწუხებელი სიმპტომები
კლიმაქსის განვითარების ეტაპები და ექიმის რჩევები, როგორ გაიმარტივოთ კლიმაქსის შემაწუხებელი სიმპტომები
ქალის ცხოვრების ხარისხის გაუმჯობესება სიცოცხლის ყველა ეტაპზე მნიშვნელოვანია,
სრულად
ცხოვრება გრძელდება - რჩევები კლიმაქსის სიმპტომების შესამსუბუქებლად
ცხოვრება გრძელდება - რჩევები კლიმაქსის სიმპტომების შესამსუბუქებლად
სტატისტიკური მონაცემებით, დღეს მსოფლიოში ქალთა პოპულაციის 10 %-ს პოსტმენოპაუზური
სრულად
როგორ გავხადოთ კლიმაქსის პროცესი მაქსიმალურად მარტივი და უმტკივნეულო
როგორ გავხადოთ კლიმაქსის პროცესი მაქსიმალურად მარტივი და უმტკივნეულო
ქალის რეპროდუქციული აქტიურობის პერიოდი მხოლოდ გარკვეული ხნის განმავლობაში - მოზარდობიდან
სრულად
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
გთავაზობთ მკითხველის მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს, რომელიც ხველის დროს გამოგადგებათ.
სრულად

სამკურნალო წერილები

კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
სრულად

სამკურნალო წერილები

პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
გთავაზობთ მკითხველების მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს.
სრულად

ნაადრევი განვითარება - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

ნაადრევი განვითარება

გამიგონია, რომ უამრავი მეთოდი არსებობს ბავშვის ადრეული განვითარებისთვის. რამდენად მისაღებია ეს მეთოდები? ზიანს ხომ არ მიაყენებს პატარას ზედმეტი დატვირთვა?

ადრეულ განვითარებაზე საუბრისას პედაგოგები და ფსიქოლოგები მოიაზრებენ იმ სპეციალურ მეთოდებს, რომლებიც გულისხმობს ბავშვის განვითარებას ცხოვრების პირველსავე წლებში - 12 თვიდან სკოლამდე.

ასეთი სწავლება გულისხმობს ბავშვის მიერ არა მხოლოდ წერის, კითხვის ან ანგარიშის ჩვევების გამომუშავებას, არამედ, უპირველეს ყოვლისა, მის ჰარმონიულ განვითარებას და გარესამყაროსა და საკუთარი თავის შეცნობას.

ადრეული განვითარების მოწინააღმდეგეებს მიაჩნიათ, რომ ფორმირების პროცესში მყოფ ბავშვის ნერვულ სისტემას ზედმეტი დატვირთვა ადგება. მაგრამ გონივრულად შედგენილი პროგრამა საშუალებას აძლევს პატარას, მიიღოს იმდენი ინფორმაცია, რამდენის ათვისებაც შეუძლია და არ დაიძაბოს.

განვიხილოთ ნაადრევი განვითარების მეთოდები, რომელთა ელემენტებსაც იყენებენ ყველაზე ხშირად.

  • ყველაზე მეტად ცნობილია მარია მონტესორის სისტემა, რომელიც გათვლილია ბავშვებისთვის 3 წლიდან. მას საფუძვლად უდევს თამაშები, რომლებიც ავითარებს ხატოვან აზროვნებას. პედაგოგს ეკისრება პასიური დამკვირვებლისა და დამხმარის როლი. მთავარი პრინციპია: "დამეხმარე, რომ ეს მე თვითონ გავაკეთო".
  • ნიკიტინების მეთოდი აგებულია ბავშვის სწავლებაზე დაბადების მომენტიდან. დიდი ყურადღება უნდა დაეთმოს ფიზიკურ განვითარებას, გაკაჟებას, კვებასა და დღის რეჟიმს. მეთოდი გულისხმობს ბავშვის ცხოვრებაში მშობლების მუდმივ მონაწილეობასა და ჩართულობას - თამაშებსა და ყოველდღიურ საქმიანობაში პატარას უნდა შევუქმნათ ისეთი პირობები, რომლებიც ხელს შეუწყობს მის განვითარებას.
  • გლენ დომანის მეთოდით ბავშვების სწავლებისას გამოიყენება საგანთა გამოსახულებები, ასოები, ციფრები, სიტყვები - მხედველობის ამგვარი სტიმულაცია ზრდის ტვინის აქტივობას და აჩქარებს მის განვითარებას. სისტემის მნიშვნელოვანი ნაწილია ფიზიკური განვითარება. თავისუფლად მოძრაობის შესაძლებლობა ძლიერი ჯანმრთელობისა და ბავშვის ჰარმონიული განვითარების საფუძველია.
  • რუდოლფ შტაინერი თავისი ვალდორფის პედაგოგიკით გვთავაზობს, რაც შეიძლება მეტხანს დავიცვათ ბავშვი განათლებისა და არითმეტიკისგან. ბავშვებს უვითარებენ შემოქმედებით და ემოციურ საწყისს: ისინი პლასტილინისგან ძერწავენ, საკუთარი ხელით ამზადებენ სათამაშოებს ნებისმიერი მასალისგან და ა.შ.
  • არსებობს პედაგოგ ნიკოლოზ ზაიცევის მეთოდი, რომელიც მოიაზრებს წერის, კითხვისა და მათემატიკის საფუძვლების ადრეულ სწავლებას. აქ გამოიყენება თამაში კუბებით, ცხრილებით, რომლებიც ეხმარება ბავშვს, დაეუფლოს ზეპირ თუ წერით მეტყველებას. მათემატიკის მიწოდება ხდება თვალსაჩინოების გამოყენებით, რათა ბავშვი უკეთ ჩასწვდეს რიცხვებისა და მათემატიკური მოქმედებების არსს.

როცა აირჩევთ მეთოდს და განმავითარებელ ცენტრს, აუცილებლად უნდა გაითვალისწინოთ, რამდენი ხანი დასჭირდება იქ სიარულს - ხანგრძლივი მგზავრობა პატარა ბავშვისთვის არ არის რეკომენდებული.

აუცილებლად უნდა დააზუსტოთ მეცადინეობის ხანგრძლივობა. 3 წლამდე ასაკის ბავშვისთვის "გაკვეთილების" ხანგრძლივობა დღეში ორ საათს არ უნდა აღემატებოდეს. მეცადინეობა აუცილებლად უნდა დაიყოს 20-25 წუთიან მონაკვეთებად.

თუ არ გაქვთ საშუალება, ბავშვი სამეცადინოდ შორს ატაროთ, ასწავლეთ სახლში. შეარჩიეთ თემები "გაკვეთილებისთვის": ბგერები, ფერები, საგნების ფერები და ა.შ. შექმენით თემაში ჩართულობისთვის შესატყვისი ატმოსფერო. თუ ბავშვი ეცნობა ფერს ან ფორმას, მიაწოდეთ მას შესაფერისი პალიტრისა და კონფიგურაციის საგნები.

დაეხმარეთ პატარას, გამოიყენოს "პრაქტიკაში" ახალი ცნებები - ითამაშოს, შექმნას რაღაც თავისი, თუნდაც იეშმაკოს, იხულიგნოს.

თუ რომელიმე თემა მისთვის რთულია და ძნელად დასაძლევი, მაშინ ის დროებით გადადეთ და შესაფერის დროს დაელოდეთ. არავითარ შემთხვევაში ძალა არ დაატანოთ - ასე შეიძლება ინტერესი დაკარგოს, ძალდატანებით გაკეთებული ბავშვს ადვილად ბეზრდება.

გაითვალისწინეთ: არც ერთი პროგრამა არ მუშაობს კომპლექსურად. ზოგიერთი ორიენტირებულია წერისა და კითხვის ჩვევათა განვითარებისკენ, მაგრამ ჩამორჩება შემოქმედებითი უნარის განვითარებით. მეორენი, პირიქით, აქცენტს აკეთებენ შემოქმედებითზე და იგნორირებას უკეთებენ ცხოვრების დანარჩენ ასპექტებს. თქვენი ამოცანაა, ბავშვის განვითარება მაქსიმალურად ჰარმონიული იყოს.