/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
Online Mkurnali
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge
კატეგორია : მკურნალობა

-გამარჯობა.7 წლის გოგონას ზოგჯერ აწუხება ქვეხა კიდურების,ძირითადად ტერფიდან მუხლამდე ტკივილები.ავუღე რევმატოიდული სინჯები და ანტისტრეპტოლიზინი აქვს 1000>.გავიარეთ რევმატოლოგის კონსულტაცია,არანაირი მკურნალობა არ დგვინიშნა.თქვა რომ ანტისტრეპტოლისზინის მაღალი მაჩვენებელი მიუთითებს გადატანილ სტრეპტოკოკულ დაავადებაზე და ტკივილები ფეხებში-ზრდის ტკივილებად ჩათვალა.გულის ეხოსკოპიაზე ყველაფერი რიგზეა.თუმცა მე მაინც მაწუხებს ანტისტრეპტოლიზინის ეს მაჩვენებელი და როგორ მოვიქცე? რა პროფილია ექიმი გვჭირდება? ვფიქრობ ოტორალინგოლოგის კონსულტაციას თუმცა ყელი ჩირქოვანი არ აქვს და არ ავადობს ხოლმე.გთხოვთ მიპასუხოთ რამდენად საგანგაშია ანტისტრეპტოლიზინის ეს მაჩვენებელი და სად ვეძიო ამის მიზეზი? მადლობა

-მოგესალმებიᲗ მყავს ბიᲭი ამა წლის აგცისტოᲨი გახდა 20 Თვის, დადის კერᲫო ბაᲦᲨი, ამ ბოლო სამი Თვის განმავლობაᲨი უკვე რამოდენიმეჯერ ჰქონდა ბაქტერია ყელის, ტესტი გავუკეᲗეᲗ და ყელᲨი ბაქტერია ჰქონდა , ნუ საზᲦვარგარეᲗ ვცხოვრობᲗ და სახელს ვერ გადავᲗარგმნი, მოკლედ ეხლაც აქვს ყელის ინფექცია, მყავდა ექიმᲒან ყელი წიᲗელი აქვსო, გლანდები Შესიებულუ, ბავᲨვს ცივს არც ვაᲭმევ არც ვასნევ, ასევე ბაᲦᲨიც გაფრᲗხილებულდბი არიან და საიდან ემარᲗება ვერ გავიგე Თან 3 ან 4 სᲦე სუცხე აქვს ჯერ 37 იწყდბა მერე 38 და მერე 39 ადის, 39 რომ გქონდა სანტელი გავუკეᲗეᲗ უკანა ნაწილᲨი, ექიმმა როგორც გვიᲗხრა, გუᲨინ ვიყავიᲗ პედიატრᲗან ანტიბიოტიკი დაგვინიᲨნა ერᲗი კვირა კლამოქსი, დაიწყო სმა მაგფამ სიცხე ისევ აქვს 37.7 , რა მოვიმოქმედო რომ ბავᲨვს დაუწიოს სიცხემ? ამ ასაკᲨი Ძმრიანი ნასკები ᲨეიᲫლება? სულ წამლებს ვაᲫლსვᲗ და არ მინდა გაიᲭყიპოს, რა მოვიმოქმედო რომ ავარიდო ამ ბაქტერიას

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რჩევები მშობლებს

ბავშვის განვითარების თავისებურებები ადრეულ სასკოლო ასაკში

ბავშვის განვითარების თავისებურებები ადრეულ სასკოლო ასაკში
ბავშვის განვითარების აღნიშნული ეტაპი ძალიან მნიშვნელოვანია, რადგანაც იცვლება სოციალური სიტუაცია,

ის იძენს ახალ სოციალურ როლს. ბავშვი ითვისებს ახალ შესაძლებლობებს და უფლებებს, სოციალურ წესებს. ოჯახი აღნიშნულ ასაკში რჩება ბავშვისთვის ძირითად სოციალურ ინსტიტუტად. ის იდენტიფიცირდება მნიშვნელოვან უფროს ადამიანებთან (მშობლებთან) და თანატოლებთან ურთიერთობისას იძენს ახალ სოციალურ გამოცდილებას.

ადრეული სასკოლო ასაკის პერიოდში ხორციელდება ისეთი ფსიქიკური ფუნქციების განვითარება, როგორებიცაა მეხსიერება, აზროვნება, აღქმა და მეტყველება. 7 წლის ასაკისათვის აღქმის განვითარების დონე საკმაოდ მაღალია, ბავშვი აღიქვამს საგნების ფერებსა და ფორმებს, მაღალია მხედველობითი და სმენითი განვითარების დონე.

სწავლების საწყის ეტაპზე ვლინდება დიფერენციაციის პროცესის სირთულეები. ეს განპირობებულია ჯერ კიდევ ბოლომდე ჩამოუყალიბებელი აღქმის ანალიზის სისტემით. საგნების და მოვლენების ანალიზისა და დიფერენცირების გაანალიზების უნარი ბავშვებთან დაკავშირებულია ჯერ კიდევ ჩამოუყალიბებელ დაკვირვების უნართან. აღქმა იღებს მიზანმიმართულ ფორმებს და სხვა ფსიქიკურ პროცესებთან ერთად გადადის ახალ - თავისუფალი დაკვირვების დონეზე.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpmmhkfobb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

დაბალი სასკოლო ასაკის პერიოდში მეხსიერება გამოირჩევა მკაფიო შემეცნებითი ხასიათით. ბავშვი ამ ასაკში იწყებს წარმოსახვითი ამოცანის გაგებასა და გამოყოფას, ხდება დამახსოვრების მეთოდებისა და ხერხების ფორმირების პროცესი.

ამ ასაკისთვის დამახასიათებელია რიგი თავისებურებები: ბავშვები უფრო კარგად იმახსოვრებენ თვალსაჩინოებაზე დაფუძნებულ მასალას, ვიდრე ახსნაზე; კონკრეტული დასახელებები და სახელწოდებები მეხსიერებაში უფრო კარგად ილექება, ვიდრე აბსტრაქტული. მეხსიერებისათვის დამახასიათებელია თავისუფალი და გააზრებული მიმართულებით განვითარება. სწავლების საწყის ეტაპზე ბავშვები ვერ ახდენენ შეგნებულად მიღებული ინფორმაციის ანალიზს. ამ ასაკისთვის ჩნდება აზროვნების აბსტრაქტული და განზოგადებული ფორმები.

შეკითხვა ექიმს
<p>-გამარჯობა. მყავს 2 კვირის და 3 დღის ბავშვი. ბუნებრივ კვებაზეა. ამობოყინება ძალიან უჭირს, ყველანაირი პოზა ვცადე მაგრამ ძაალიან იშვიათად აქარვებს. რაც ძალიან მაშინებს. ძილში რომ წამოაქაფოს ან რამე მაგის მეშინია. როგორ ამოვაქარვებინო? და კიდევ რომ მირჩიოთ თუ საკმარისია ზურგზე წოლა და თავი გვერდულად. რომ დაზღვეული ვიყო ამოღების შეემთხვევაში მასის უკან წაღების</p>

აზროვნების განვითარების პერიოდები:

1) ჭარბობს თვალსაჩინო და მოქმედებითი აზროვნება. ბავშვებს ჯერ კიდევ არ შეუძლიათ ლოგიკურად დაასაბუთონ თავიანთი ნააზრევი. ისინი მსჯელობას აგებენ ცალკეული, უფრო ხშირად გარეგნული ნიშნების საფუძველზე.

2) ბავშვები ეუფლებიან ისეთ ცნებას, როგორიცაა კლასიფიკაცია. ისინი საგნებზე გარეგნობის მიხედვით მსჯელობენ, მაგრამ უკვე შეუძლიათ გამოყონ და შეაერთონ მათი გამაერთიანებელი ცალკეული ნაწილები. ასე განზოგადებით ბავშვები სწავლობენ აბსტრაქტულ აზროვნებას.

ბავშვი ამ ასაკში საკმაოდ კარგად ფლობს მშობლიურ ენას. გამონათქვამებს აქვს უშუალო ხასიათი. ბავშვი ან უფროსების ნათქვამს იმეორებს, ან უბრალოდ ასახელებს საგნებსა და მოვლენებს. ამ ასაკში ბავშვი ასევე ეცნობა წერით მეტყველებას. აღნიშნულ პერიოდში ბავშვის ფსიქიკურ ახალწარმონაქმნს შეიძლება მივაკუთვნოთ: თვითნებობა, რეფლექსია და მოქმედების შინაგანი გეგმა.

ფსიქიკის ამ ახალი თავისებურებების გამოჩენასთან ერთად, ბავშვი ემზადება სწავლების შემდგომი ეტაპისათვის - საშუალო სასკოლო ასაკისათვის.

ამ ფსიქიკური თვისებების აღმოცენება იმით აიხსნება, რომ სკოლაში შესვლისას ბავშვებს ახალი მოთხოვნები წარედგინებათ მასწავლებლების მხრიდან.

ბავშვმა უნდა ისწავლოს საკუთარი ყურადღების მართვა, მობილიზება და არ გადაერთოს სხვადასხვა გამღიზიანებელ ფაქტორზე. ხდება ისეთი ფსიქიკური პროცესის ფორმირება, რომელიც აუცილებელია მიზნების მისაღწევად და განაპირობებს ბავშვის უნარს, იპოვოს ამის მიღწევის უფრო ოპტიმალური ვარიანტები და თავი აარიდოს აღმოცენებულ სირთულეებს.

თავდაპირველად სხვადასხვა ამოცანის ამოხსნას, მოქმედების თითოეულ ნაბიჯს ბავშვი განიხილავს მასწავლებელთან ერთად. შემდეგ ხდება ისეთი უნარის ფორმირება, როგორიცაა მოქმედების დაგეგმვა, ანუ მოქმედების შინაგანი გეგმის ფორმირება.

კიდევ ერთი ძირითადი მოთხოვნაა, ბავშვებმა მრავალმხრივად უპასუხონ დასმულ კითხვებს, მოიყვანონ არგუმენტები და მტკიცებულებები. სწავლების დაწყებისთანავე ამას მასწავლებელი აკვირდება. მნიშვნელოვანია შაბლონური პასუხებისგან გამოყოფა და ბავშვის აზროვნება. დამოუკიდებლად შეფასების მიცემის უნარის ფორმირება რეფლექსიის ძირითადი საფუძველია.

მნიშვნელოვანია კიდევ ერთი ახალწარმონაქმნი - სკოლაში საკუთარი ქცევის მართვის უნარი. აქამდე მას არ ჰქონია საკუთარი სურვილების გადალახვის აუცილებლობა (სირბილი, ხტუნვა, საუბარი და ა.შ.). ახალ სიტუაციაში მოხვედრისას ის იძულებულია დაემორჩილოს დადგენილ წესებს: არ ირბინოს სკოლაში, არ ისაუბროს გაკვეთილის დროს და ა.შ.

მეორე მხრივ, უნდა შეასრულოს რთული მოძრაობითი მოქმედებები - წეროს, ხატოს. ეს ყველაფერი ბავშვისგან მოითხოვს მნიშვნელოვან თვითრეგულაციასა და თვითკონტროლს, რომლის ფორმირებაშიც მას უფროსები უნდა დაეხმარონ.

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

უნდა დავალევინოთ თუ არა ახალშობილს წყალი? - თანამედროვე რეკომენდაცია
უნდა დავალევინოთ თუ არა ახალშობილს წყალი? - თანამედროვე რეკომენდაცია
სრული სახელმძღვანელო მშობლებისთვის
სრულად
სად დავისვენოთ ზაფხულში წლამდე ბავშვთან ერთად
სად დავისვენოთ ზაფხულში წლამდე ბავშვთან ერთად
იდეალური მიმართულებები და პრაქტიკული რჩევები მშობლებისთვის
სრულად
სწავლის პრობლემები
სწავლის პრობლემები
ბევრი მშობელი წუხს იმის გამო, რომ მათ შვილებს პრობლემები აქვთ სწავლაში, თანატოლებს ჩამორჩებიან და
სრულად
დიასახლისი დედები და დასაქმებული დედები
დიასახლისი დედები და დასაქმებული დედები
ამბობენ, რომ დიასახლისი დედები დასაქმებულ დედებთან შედარებით უფრო დეპრესიულები, ბრაზიანები და სევდიანები არიან.
სრულად
როგორ მოვამზადოთ ბავშვი სასკოლოდ
როგორ მოვამზადოთ ბავშვი სასკოლოდ
სკოლაში ბავშვი ახალ სივრცეში ხვდება. აკადემიური გარემო მისგან განსხვავებულ ქცევას და უნარებს მოითხოვს.
სრულად
მთავარი საყურადღებო მომენტები წლამდე ბავშვის მოვლისას - რა უნდა იცოდეს ახალბედა დედამ
მთავარი საყურადღებო მომენტები წლამდე ბავშვის მოვლისას - რა უნდა იცოდეს ახალბედა დედამ
ბავშვის დაბადება უდიდესი სიხარული და ამავდროულად, ახალი გამოწვევების დასაწყისია ყველა ახალბედა მშობლისთვის,
სრულად
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

სახსრების დაავადებას ფიჭვის წიწვების საფენი უხდება
სახსრების დაავადებას ფიჭვის წიწვების საფენი უხდება
ასაკში, წონის მატებასთან ერთად, სახსრების პრობლემებიც დამეწყო.
სრულად

სამკურნალო წერილები

გემრიელი წნევის წამალი - დაგჭირდებათ ჭარხალი, თაფლი და შტოში
გემრიელი წნევის წამალი - დაგჭირდებათ ჭარხალი, თაფლი და შტოში
ძალიან მინდა, თქვენს მკითხველებს ვასწავლო ჩემი საყვარელი წამლის რეცეპტი,
სრულად

სამკურნალო წერილები

კამა კლიმაქსის დროს კარგი საშუალებაა
კამა კლიმაქსის დროს კარგი საშუალებაა
კამის წყალი ხელს უწყობს მენოპაუზის უარყოფითი სიმპტომების მოხსნას, ალების რაოდენობის შემცირებას და ძილის ნორმალიზებას.
სრულად

ბავშვის განვითარების თავისებურებები ადრეულ სასკოლო ასაკში - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

ბავშვის განვითარების თავისებურებები ადრეულ სასკოლო ასაკში

ის იძენს ახალ სოციალურ როლს. ბავშვი ითვისებს ახალ შესაძლებლობებს და უფლებებს, სოციალურ წესებს. ოჯახი აღნიშნულ ასაკში რჩება ბავშვისთვის ძირითად სოციალურ ინსტიტუტად. ის იდენტიფიცირდება მნიშვნელოვან უფროს ადამიანებთან (მშობლებთან) და თანატოლებთან ურთიერთობისას იძენს ახალ სოციალურ გამოცდილებას.

ადრეული სასკოლო ასაკის პერიოდში ხორციელდება ისეთი ფსიქიკური ფუნქციების განვითარება, როგორებიცაა მეხსიერება, აზროვნება, აღქმა და მეტყველება. 7 წლის ასაკისათვის აღქმის განვითარების დონე საკმაოდ მაღალია, ბავშვი აღიქვამს საგნების ფერებსა და ფორმებს, მაღალია მხედველობითი და სმენითი განვითარების დონე.

სწავლების საწყის ეტაპზე ვლინდება დიფერენციაციის პროცესის სირთულეები. ეს განპირობებულია ჯერ კიდევ ბოლომდე ჩამოუყალიბებელი აღქმის ანალიზის სისტემით. საგნების და მოვლენების ანალიზისა და დიფერენცირების გაანალიზების უნარი ბავშვებთან დაკავშირებულია ჯერ კიდევ ჩამოუყალიბებელ დაკვირვების უნართან. აღქმა იღებს მიზანმიმართულ ფორმებს და სხვა ფსიქიკურ პროცესებთან ერთად გადადის ახალ - თავისუფალი დაკვირვების დონეზე.

დაბალი სასკოლო ასაკის პერიოდში მეხსიერება გამოირჩევა მკაფიო შემეცნებითი ხასიათით. ბავშვი ამ ასაკში იწყებს წარმოსახვითი ამოცანის გაგებასა და გამოყოფას, ხდება დამახსოვრების მეთოდებისა და ხერხების ფორმირების პროცესი.

ამ ასაკისთვის დამახასიათებელია რიგი თავისებურებები: ბავშვები უფრო კარგად იმახსოვრებენ თვალსაჩინოებაზე დაფუძნებულ მასალას, ვიდრე ახსნაზე; კონკრეტული დასახელებები და სახელწოდებები მეხსიერებაში უფრო კარგად ილექება, ვიდრე აბსტრაქტული. მეხსიერებისათვის დამახასიათებელია თავისუფალი და გააზრებული მიმართულებით განვითარება. სწავლების საწყის ეტაპზე ბავშვები ვერ ახდენენ შეგნებულად მიღებული ინფორმაციის ანალიზს. ამ ასაკისთვის ჩნდება აზროვნების აბსტრაქტული და განზოგადებული ფორმები.

აზროვნების განვითარების პერიოდები:

1) ჭარბობს თვალსაჩინო და მოქმედებითი აზროვნება. ბავშვებს ჯერ კიდევ არ შეუძლიათ ლოგიკურად დაასაბუთონ თავიანთი ნააზრევი. ისინი მსჯელობას აგებენ ცალკეული, უფრო ხშირად გარეგნული ნიშნების საფუძველზე.

2) ბავშვები ეუფლებიან ისეთ ცნებას, როგორიცაა კლასიფიკაცია. ისინი საგნებზე გარეგნობის მიხედვით მსჯელობენ, მაგრამ უკვე შეუძლიათ გამოყონ და შეაერთონ მათი გამაერთიანებელი ცალკეული ნაწილები. ასე განზოგადებით ბავშვები სწავლობენ აბსტრაქტულ აზროვნებას.

ბავშვი ამ ასაკში საკმაოდ კარგად ფლობს მშობლიურ ენას. გამონათქვამებს აქვს უშუალო ხასიათი. ბავშვი ან უფროსების ნათქვამს იმეორებს, ან უბრალოდ ასახელებს საგნებსა და მოვლენებს. ამ ასაკში ბავშვი ასევე ეცნობა წერით მეტყველებას. აღნიშნულ პერიოდში ბავშვის ფსიქიკურ ახალწარმონაქმნს შეიძლება მივაკუთვნოთ: თვითნებობა, რეფლექსია და მოქმედების შინაგანი გეგმა.

ფსიქიკის ამ ახალი თავისებურებების გამოჩენასთან ერთად, ბავშვი ემზადება სწავლების შემდგომი ეტაპისათვის - საშუალო სასკოლო ასაკისათვის.

ამ ფსიქიკური თვისებების აღმოცენება იმით აიხსნება, რომ სკოლაში შესვლისას ბავშვებს ახალი მოთხოვნები წარედგინებათ მასწავლებლების მხრიდან.

ბავშვმა უნდა ისწავლოს საკუთარი ყურადღების მართვა, მობილიზება და არ გადაერთოს სხვადასხვა გამღიზიანებელ ფაქტორზე. ხდება ისეთი ფსიქიკური პროცესის ფორმირება, რომელიც აუცილებელია მიზნების მისაღწევად და განაპირობებს ბავშვის უნარს, იპოვოს ამის მიღწევის უფრო ოპტიმალური ვარიანტები და თავი აარიდოს აღმოცენებულ სირთულეებს.

თავდაპირველად სხვადასხვა ამოცანის ამოხსნას, მოქმედების თითოეულ ნაბიჯს ბავშვი განიხილავს მასწავლებელთან ერთად. შემდეგ ხდება ისეთი უნარის ფორმირება, როგორიცაა მოქმედების დაგეგმვა, ანუ მოქმედების შინაგანი გეგმის ფორმირება.

კიდევ ერთი ძირითადი მოთხოვნაა, ბავშვებმა მრავალმხრივად უპასუხონ დასმულ კითხვებს, მოიყვანონ არგუმენტები და მტკიცებულებები. სწავლების დაწყებისთანავე ამას მასწავლებელი აკვირდება. მნიშვნელოვანია შაბლონური პასუხებისგან გამოყოფა და ბავშვის აზროვნება. დამოუკიდებლად შეფასების მიცემის უნარის ფორმირება რეფლექსიის ძირითადი საფუძველია.

მნიშვნელოვანია კიდევ ერთი ახალწარმონაქმნი - სკოლაში საკუთარი ქცევის მართვის უნარი. აქამდე მას არ ჰქონია საკუთარი სურვილების გადალახვის აუცილებლობა (სირბილი, ხტუნვა, საუბარი და ა.შ.). ახალ სიტუაციაში მოხვედრისას ის იძულებულია დაემორჩილოს დადგენილ წესებს: არ ირბინოს სკოლაში, არ ისაუბროს გაკვეთილის დროს და ა.შ.

მეორე მხრივ, უნდა შეასრულოს რთული მოძრაობითი მოქმედებები - წეროს, ხატოს. ეს ყველაფერი ბავშვისგან მოითხოვს მნიშვნელოვან თვითრეგულაციასა და თვითკონტროლს, რომლის ფორმირებაშიც მას უფროსები უნდა დაეხმარონ.