/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge
კატეგორია : ბავშვის კვება

გამარჯობა, 3 წლის ბავშვს ვერაფრით ვერ ჩამოვუყალიბე მაგიდასთან ნორმალურად კვების კულტურა. ყველა უნარი კარგად აქვს განვითარებული, იცის ჩანგლით და კოვზის ჭამა, ყველაფერი ესმის, კარგად ლაპარაკობს. მაგრამ... მთელი დღე შია, მთელი დღე მაცივართან დგას, ოღონდ ვერ გავაგებინე ის, თუ რა უნდა ჭამოს, რომ დანაყრდეს და ყოველ ნახევარ საათში არ მოშივდეს. მთელი დღის განმავლობაში ჭამს ლუკმა-ლუკმა, პურს ნამცეც-ნამცეც, წიწკნის, ანამცეცებს და ა.შ. წესიერად მოკბეჩა და საკვებისთვის მიყოლება ვერ ვასწავლე. უმეტესად არც არაფერს აყოლებს პურს და არც დამანაყრებელ საჭმელს ჭამს, მოშივდება, მივა სალათის ფოთლებს ჭამს, მერე კიდევ მოშივდება, ახლა ბულგარულ წიწაკას ჭამს და ა.შ გაუთავებლად მთელი დღე. მირჩიეთ რამე, ან მითხარით ეს ნორმაა? დატანჯული ვარ უკვე, მის შიმშილზე მეტად უკვე ის მაწუხებს, რომ სამზარეულოდან ვერ გამოვდივარ მთელი დღე.

-მოგესალმებიᲗ პასუხი 10 დᲦეᲨი მოვა და ამ დროს ალბაᲗ ექიმᲗანაც გვექნება ვიზიტი Თუმცა Თქვენი აზრი უფრო მაინტერესებს, მყავს 2 წლის ბიᲭუნა, ხᲨირად ემარᲗება ყელის ინფექცია, ცივი წყალიც რომ დალიოს ეგრევე უცივდება, ისევე როგორც მე, 36 წლის ვარ, ნაყინს ვერ ვᲭამ რადგან ყელი ეგრევე მიცივდება,მეწყება ტკივილი და ვირუსი, Ჩემი Შვილიც მე მგავს, სუსტი გლანდდბი აქვს, მოკლედ რომ არ გავაგრᲫელო, გაცივდა, ჯერ ყელის ტკივილიᲗ ᲨეწიᲗლებიᲗ დაეწყო და გადაეზარდა გრიპᲨი, გამოკეᲗდა ექიმᲗან გყვავდა დაუნიᲨნა წამლები, 1 კვირაᲨი გამოკეᲗდა, ახლა 8 დᲦეა გასული რაც გამოკეᲗდა და ისევ დაეწყო სიცხეები 37.8 მაგრამ გრიპი არ აქვს, არც აცემინებს, არც ცხვირიდან სისველე არ აქვს, ცოტა პირᲨი აქვს უსიამოვნო სუნი, ამოსდის უკანა კბილები, ᲨეიᲫლება Თუ არა ეს იყოს კბილის ბრალი? Თუ ისევ ყელის ბაქტერიაა? ექიმᲗან ვიზიტი გვაქვს მაგრამ 1 კვირაᲨი, ველი Თქვენს პასუხს და კიდევ იმუნიტეტის ასამაᲦლებლად რა გავაკეᲗო ბავᲨვისაᲗვის? მადლობა წინასწარ

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ბავშვის აღზრდა

გავაკეთოთ აღმოჩენები

გავაკეთოთ აღმოჩენები
მყავს ხუთი წლის შვილი. საოცრად ცნობისმოყვარეა, ყველაფერი აინტერესებს, უამრავ კითხვას სვამს, განსაკუთრებით - სეირნობისას. წელიწადის სხვადასხვა დროს სხვადასხვა კითხვა უჩნდება.

როგორ ავუხსნა ყველაფერი მისთვის გასაგები, მარტივი ენით? რაზე გავამახვილო ყურადღება?

ჩვეულებრივი გასეირნება ბავშვთან ერთად შეიძლება ძალიან საინტერესო და სასარგებლო გავხადოთ, თუ ყურადღებას მივაქცევთ პატარას მეტყველებისა და აზროვნების განვითარებას.

მაშ ასე - რას მივაპყროთ ბავშვის ყურადღება?

წელიწადის დროები

წელიწადის სხვადასხვა დროს გარემო სხვადასხვანაირია, შესაბამისად, ბავშვის აღქმაშიც სხვადასხვანაირად შემოდის:

  • გაზაფხული - ახალგაღვიძებული ბუნება, სიმწვანე, აყვავებული ხეები, ბუჩქები, ყვავილები, ნათელი ცა, ამ ფონზე - მხიარული და მოღიმარი ადამიანები, გაზაფხულის სურნელი... ყოველივე ეს, ბუნებრივია, სიამოვნებას ჰგვრის ბავშვის თვალსა და გონებას.
  • ზაფხული - მცხუნვარე, ოქროსფერი მზე, ნაირფერი ტანსაცმელი, ლაშქრობა, პიკნიკი, ბუნებასთან სიახლოვე, მთებისა და ზღვის სილამაზე.
  • შემოდგომა - ულამაზესი ფერები და პეიზაჟები, ნაირ-ნაირი ხილი.
  • ზამთარი - თეთრად გადაპენტილი არემარე საოცარ შთაბეჭდილებას ახდენს. ამ დროს გამორჩეულად ამაღლებულია პატარების გუნება-განწყობილებაც.

ცა: ფერთა თამაში

  • ის ცოცხალია, ყოველწამიერად იცვლება, ისევე როგორც ადამიანის სახე. ასე პატარა გაეცნობა სიტყვებს: "იღრუბლება", "ნათელი", "მოწმენდილი", "სუფთა", "მოქუფრული", "მოწყენილი" და ა. შ.
  • ცაზე ფერები ერთმანეთს ენაცვლება: ის ხან ბაცი ცისფერია, ხან იასამნისფერი, ხან მელნისფერი, ხან ვარდისფერი, ოქროსფერი, ხან - ცეცხლისფერი... როგორ მივაპყროთ ამას ბავშვის ყურადღება? შეთანხმდით: ამ სახლსა და ამ სახლს შორის "ჩვენი ცაა" - და დააკვირდით მას, აღწერეთ.
  • ღრუბლები ხშირად მოგვაგონებენ ამა თუ იმ ცხოველს, ფრინველს, მთას და ა. შ. სცადეთ, მოიგონოთ ისტორიები ფანტასტიკური პერსონაჟების შესახებ, რომელთაც მიამსგავსებთ ღრუბლებს, რასაც იმწუთას დაინახავს თქვენი პატარა. ეს პერსონაჟი შეიძლება იყოს კეთილი, მხიარული, ბრაზიანი, ბოროტი... ბავშვი იმსჯელებს, რაც ხელს შეუწყობს მისი მეტყველების განვითარებას, ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას, ფანტაზიის, წარმოსახვის უნარის განვითარებას.

რას მოგვითხრობენ მცენარეები

პატარა ნატურალისტები ზოგჯერ უფროსებზე დაკვირვებულნი არიან, გაცილებით ყურადღებიანნი. უყვართ მცენარეების კვლევა, აკვირდებიან მწერებს...

  • დააკვირდით ბავშვთან ერთად სხვადასხვა მცენარეს, განსაკუთრებით იმათ, რომელთაც აქვთ სათესლე კოლოფი, მაგალითად, თალგამურას. მოწყვიტეთ ასეთი კოლოფი და გადმოყარეთ თესლი. თესლი შეიძლება ჩავიყაროთ ჯიბეში (შეიძლება ტილოს თოფრაკის საგანგებოდ წაღებაც), წავიღოთ შინ და დავთესოთ.
  • რატომ არის კენკროვანთა უმეტესობა წითელი ფერის? ალბათ იმისთვის, რომ ადვილად შევამჩნიოთ. ბავშვს შეიძლება ვაჩვენოთ ცხოველები, რომლებიც კენკრას შეექცევიან - აი, ვისთვის არის ეს მცენარეები წითელი!
  • ყურადღება მიაქციეთ ფიჭვის წიწვებსა და გირჩებს. გაზაფხულზე წიწვები რბილ ფუნჯებს ჰგავს, პატარებს უყვართ მათთან შეხება. ზაფხულში გირჩები მაგრდება და მკვრივდება, მაგრამ მწვანე ფერს ინარჩუნებს. როგორები არიან ისინი შემოდგომაზე? ზამთარში? ჰგავს თუ არა ფიჭვი ფოთლოვან ხეებს? ზოგიერთი ჰგავს და წიწვებიც ისევე სცვივა, როგორც ფოთლოვან ხეებს - ფოთლები. ნეტავ რატომ?
  • ტბა, მდინარე, გუბურა აზროვნების კიდევ ერთი წყაროა. წყალი ხან თხევადია, ხან მყარი, გაყინული; სხვადასხვა ფერისაა: ტბა - მომწვანო, ზღვა - ლურჯი და ასე შემდეგ. წყალში მრავალი სხვადასხვა ჯურის ცოცხალი არსება ბინადრობს.
  • გრძნობადი შთაბეჭდილებების შესანიშნავი წყაროა შემოდგომის ფოთლები. შეიძლება მოაწყოთ შეჯიბრებაც - ვინ უფრო ლამაზ ფოთოლს იპოვის. ამ დროს ბავშვს შეგიძლიათ მიანიშნოთ: "შეხედე, მას ბაცი წითელი შეფერილობა აქვს, მოწითალო ლაქები, ხოლო შიგნით ჯერ კიდევ მწვანეა. ეს ფოთოლი კი ყვითელია, ყავისფრად დაძარღვული". ასე ბავშვი ფერთა სამყაროში გაერკვევა, განუვითარდება გემოვნება, სილამაზის აღქმის უნარი.
  • თუ ცოტათი ბოტანიკაშიც გავერკვევით, შეიძლება ბევრი რამ ვუამბოთ პატარას მცენარეების შესახებ, რომელთაც ის ფეხით თელავს.
შეკითხვა ექიმს
<p>-მოგესალმებიᲗ. მყავს 18 Თვის ბიᲭუნა.. არის Ძალიან ნერვიული და Ჭირვეული.უფრო ნერვიული.ვᲗქვაᲗ რაᲦაცა დავუᲨალე, ᲗავᲨი ირტყავს ხელებს ხან სახეᲨი, ხან Თავის ხელს კბენს.ჯერ ასეᲗი პატარაა და გაოცებული ვარ საიდან ამხელა სტრესი.ოჯახᲨი არ ვᲩხუბობᲗ რომ რამე დაენახა , რა მოვიმოქმედო? მეᲨინია ეს აუტიზმის რაᲦაცა მაᲩვენებელი ხომ არ არის? სახელზე იყურება, აუტიზმის ᲫირიᲗადი ნიᲨნები არ აქვს მაგრამ არის Ძალიან ბრაზიანი .გᲗხოვᲗ მირᲩიოᲗ რა მოვიმოქმედო.იქნებ არის რაიმე ბავᲨვის დამაწყნარებელი სიროფი? ვცხოვრობᲗ საზᲦვარგარეᲗ.გვყვავს პედიატრი მაგრამ მასᲗან Ჩაწერაზე რიგია ამიტომ გწერᲗ ჯერ Თქვენ იქნებ მირᲩიოᲗ რამე</p>

შინ დაბრუნებული ბავშვი ბებიას და ბაბუას, უფროს დაიკოს ან ძამიკოს მოუყვება, რა ნახა. ეს იმას ნიშნავს, რომ გასეირნებამ სარგებლობა მოიტანა - ბავშვმა შეიძინა ცოდნა, შთაბეჭდილებები და მათი გაზიარების მოთხოვნილებაც გაუჩნდა. როცა ასეთი გასეირნება ხშირია, ეს გავლენას ახდენს ბავშვის ხასიათის ჩამოყალიბებაზე, პიროვნულ თვისებებზე. მას ეყვარება ბუნება. არასოდეს იქნება გულგრილი მის მიმართ.

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
გთავაზობთ მკითხველის მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს, რომელიც ხველის დროს გამოგადგებათ.
სრულად

სამკურნალო წერილები

კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
სრულად

სამკურნალო წერილები

პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
გთავაზობთ მკითხველების მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს.
სრულად

გავაკეთოთ აღმოჩენები - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

გავაკეთოთ აღმოჩენები

როგორ ავუხსნა ყველაფერი მისთვის გასაგები, მარტივი ენით? რაზე გავამახვილო ყურადღება?

ჩვეულებრივი გასეირნება ბავშვთან ერთად შეიძლება ძალიან საინტერესო და სასარგებლო გავხადოთ, თუ ყურადღებას მივაქცევთ პატარას მეტყველებისა და აზროვნების განვითარებას.

მაშ ასე - რას მივაპყროთ ბავშვის ყურადღება?

წელიწადის დროები

წელიწადის სხვადასხვა დროს გარემო სხვადასხვანაირია, შესაბამისად, ბავშვის აღქმაშიც სხვადასხვანაირად შემოდის:

  • გაზაფხული - ახალგაღვიძებული ბუნება, სიმწვანე, აყვავებული ხეები, ბუჩქები, ყვავილები, ნათელი ცა, ამ ფონზე - მხიარული და მოღიმარი ადამიანები, გაზაფხულის სურნელი... ყოველივე ეს, ბუნებრივია, სიამოვნებას ჰგვრის ბავშვის თვალსა და გონებას.
  • ზაფხული - მცხუნვარე, ოქროსფერი მზე, ნაირფერი ტანსაცმელი, ლაშქრობა, პიკნიკი, ბუნებასთან სიახლოვე, მთებისა და ზღვის სილამაზე.
  • შემოდგომა - ულამაზესი ფერები და პეიზაჟები, ნაირ-ნაირი ხილი.
  • ზამთარი - თეთრად გადაპენტილი არემარე საოცარ შთაბეჭდილებას ახდენს. ამ დროს გამორჩეულად ამაღლებულია პატარების გუნება-განწყობილებაც.

ცა: ფერთა თამაში

  • ის ცოცხალია, ყოველწამიერად იცვლება, ისევე როგორც ადამიანის სახე. ასე პატარა გაეცნობა სიტყვებს: "იღრუბლება", "ნათელი", "მოწმენდილი", "სუფთა", "მოქუფრული", "მოწყენილი" და ა. შ.
  • ცაზე ფერები ერთმანეთს ენაცვლება: ის ხან ბაცი ცისფერია, ხან იასამნისფერი, ხან მელნისფერი, ხან ვარდისფერი, ოქროსფერი, ხან - ცეცხლისფერი... როგორ მივაპყროთ ამას ბავშვის ყურადღება? შეთანხმდით: ამ სახლსა და ამ სახლს შორის "ჩვენი ცაა" - და დააკვირდით მას, აღწერეთ.
  • ღრუბლები ხშირად მოგვაგონებენ ამა თუ იმ ცხოველს, ფრინველს, მთას და ა. შ. სცადეთ, მოიგონოთ ისტორიები ფანტასტიკური პერსონაჟების შესახებ, რომელთაც მიამსგავსებთ ღრუბლებს, რასაც იმწუთას დაინახავს თქვენი პატარა. ეს პერსონაჟი შეიძლება იყოს კეთილი, მხიარული, ბრაზიანი, ბოროტი... ბავშვი იმსჯელებს, რაც ხელს შეუწყობს მისი მეტყველების განვითარებას, ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას, ფანტაზიის, წარმოსახვის უნარის განვითარებას.

რას მოგვითხრობენ მცენარეები

პატარა ნატურალისტები ზოგჯერ უფროსებზე დაკვირვებულნი არიან, გაცილებით ყურადღებიანნი. უყვართ მცენარეების კვლევა, აკვირდებიან მწერებს...

  • დააკვირდით ბავშვთან ერთად სხვადასხვა მცენარეს, განსაკუთრებით იმათ, რომელთაც აქვთ სათესლე კოლოფი, მაგალითად, თალგამურას. მოწყვიტეთ ასეთი კოლოფი და გადმოყარეთ თესლი. თესლი შეიძლება ჩავიყაროთ ჯიბეში (შეიძლება ტილოს თოფრაკის საგანგებოდ წაღებაც), წავიღოთ შინ და დავთესოთ.
  • რატომ არის კენკროვანთა უმეტესობა წითელი ფერის? ალბათ იმისთვის, რომ ადვილად შევამჩნიოთ. ბავშვს შეიძლება ვაჩვენოთ ცხოველები, რომლებიც კენკრას შეექცევიან - აი, ვისთვის არის ეს მცენარეები წითელი!
  • ყურადღება მიაქციეთ ფიჭვის წიწვებსა და გირჩებს. გაზაფხულზე წიწვები რბილ ფუნჯებს ჰგავს, პატარებს უყვართ მათთან შეხება. ზაფხულში გირჩები მაგრდება და მკვრივდება, მაგრამ მწვანე ფერს ინარჩუნებს. როგორები არიან ისინი შემოდგომაზე? ზამთარში? ჰგავს თუ არა ფიჭვი ფოთლოვან ხეებს? ზოგიერთი ჰგავს და წიწვებიც ისევე სცვივა, როგორც ფოთლოვან ხეებს - ფოთლები. ნეტავ რატომ?
  • ტბა, მდინარე, გუბურა აზროვნების კიდევ ერთი წყაროა. წყალი ხან თხევადია, ხან მყარი, გაყინული; სხვადასხვა ფერისაა: ტბა - მომწვანო, ზღვა - ლურჯი და ასე შემდეგ. წყალში მრავალი სხვადასხვა ჯურის ცოცხალი არსება ბინადრობს.
  • გრძნობადი შთაბეჭდილებების შესანიშნავი წყაროა შემოდგომის ფოთლები. შეიძლება მოაწყოთ შეჯიბრებაც - ვინ უფრო ლამაზ ფოთოლს იპოვის. ამ დროს ბავშვს შეგიძლიათ მიანიშნოთ: "შეხედე, მას ბაცი წითელი შეფერილობა აქვს, მოწითალო ლაქები, ხოლო შიგნით ჯერ კიდევ მწვანეა. ეს ფოთოლი კი ყვითელია, ყავისფრად დაძარღვული". ასე ბავშვი ფერთა სამყაროში გაერკვევა, განუვითარდება გემოვნება, სილამაზის აღქმის უნარი.
  • თუ ცოტათი ბოტანიკაშიც გავერკვევით, შეიძლება ბევრი რამ ვუამბოთ პატარას მცენარეების შესახებ, რომელთაც ის ფეხით თელავს.

შინ დაბრუნებული ბავშვი ბებიას და ბაბუას, უფროს დაიკოს ან ძამიკოს მოუყვება, რა ნახა. ეს იმას ნიშნავს, რომ გასეირნებამ სარგებლობა მოიტანა - ბავშვმა შეიძინა ცოდნა, შთაბეჭდილებები და მათი გაზიარების მოთხოვნილებაც გაუჩნდა. როცა ასეთი გასეირნება ხშირია, ეს გავლენას ახდენს ბავშვის ხასიათის ჩამოყალიბებაზე, პიროვნულ თვისებებზე. მას ეყვარება ბუნება. არასოდეს იქნება გულგრილი მის მიმართ.