რომელ ავტომობილებს შეეხება სავალდებულო ტექდათვალიერება 2018 წლის 1 ინვრიდან - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

რომელ ავტომობილებს შეეხება სავალდებულო ტექდათვალიერება 2018 წლის 1 ინვრიდან

(მნიშვნელოვანი რაოდენობის გამონაბოლქვი გამოიტყორცნება საცობში და შუქნიშანზე) და საწვავის ხარისხის კონტროლი.

გარდა საწვავის შემადგენლობისა, გამონაბოლქვი აირის ტოქსიკურობაზე მოქმედებს ძრავების გამართულობა. დიზელის ძრავის გაუმართაობის შემთხვევაში ჭვარტლის წარმოქმნა შეიძლება 20-ჯერ გაიზარდოს. კარბურატორის გაუმართაობის შემთხვევაში 1,5-2-ჯერ იმატებს გამონაბოლქვ აირში აზოტის ოქსიდის ოდენობა.

ყოველივე ამის გათვალისწინებით, აუცილებელია საწვავის ხარისხის გაძლიერებული კონტროლი და მანქანების პროფილაქტიკური შემოწმება. ამიტომ მისასალმებელია გადაწყვეტილება სავალდებულო ტექდათვალიერების გამკაცრების შესახებ.

სავალდებულო ტექდათვალიერების დროს შემოწმდება ავტომანქანის ყველაზე მნიშვნელოვანი მექანიზმების გამართულობა და გამონაბოლქვის შესაბამისობა დაწესებულ ნორმებთან

2018 წლის 1 იანვრიდან ტექნიკურ ინსპექტირებას გაივლიან სამგზავრო (8 ადგილის ზემოთ) და სატვირთო ავტომობილები (3.5ტ. ზემოთ).

ავტომობილების ტექდათვალიერების დროს ყველაზე მნიშვნელოვან მექანიზმს შეამოწმებენ: მუხრუჭებს, საჭის მექანიზმს, სავალი ნაწილს, ხილვადობას, მაშუქებს ანუ ფარებს, საბურავებს და გამონაბოლქვის ნორმებთან შესაბამისობას.

აღნიშნული სატრანსპორტო საშუალებები სავალდებულო შემოწმებას დღესაც ექვემდებარებიან, თუმცა, მათი ინსპექტირების პროცესის არაეფექტურობის გამო, გადაწყდა პროცედურის გამკაცრება.

ინსპექტირების მოწმობის უქონლობის შემთხვევაში გამკაცრდება საჯარიმო სანქციებიც: ფიზიკური პირისთვის ჯარიმა იქნება 50 ლარი, ხოლო იურიდიული პირებისთვის — 200 ლარი. მათ ჯარიმის გადახდის შემდეგ ტექდათვალიერების გავლა მაინც მოუწევთ, ჯარიმის გადაუხდელობის შემთხვევაში კი მაქსიმუმ 500-ლარიანი საურავი დაეკისრებათ. თუ ავტომფლობელი საურავს არ გადაიხდის, დაჯარიმებულ ავტომობილს მოძრაობის უფლება 6 თვით შეუჩერდება.

ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირება ეტაპობრივად განხორციელდება და 2019 წლის ბოლომდე საქართველოს რეგისტრირებული ყველა ავტომობილი გაივლის ინსპექტირებას.

2018 წლის 1 ივლისიდან — ტექნიკურ ინსპექტირებას გაივლიან სახელმწიფო უწყებებისა და იურიდიული პირების კუთვნილი ავტომობილები.

2018 წლის 1 ოქტომბრიდან — სავალდებულო ტექნიკურ შემოწმებას გაივლიან დიდი მოცულობის ძრავის ავტომობილები (3.0 ძრავით და ზემოთ). აღნიშნული ავტომანქანები მეტ საწვავს მოიხმარენ და მავნე გამონაბოლქვით ჰაერით დაბინძურების მეტი საფრთხე არსებობს.

2019 წლის 1 იანვრიდან — ტექნიკურ ინსპექტირებას საქართველოში რეგისტრირებული ყველა დანარჩენი ავტომანქანა გაივლის.

ტექდათვალიერების არარსებობის შემთხვევაში ავტომობილის მფლობელი 50 ლარით დაჯარიმდება.


ტექდათვალიერების 2 წლიანი ეტაპის შემდეგ ამოქმედდება საერთაშორისო პრაქტიკაში დადგენილი, ევროკავშირის სტანდარტები. აღნიშნული სტანდარტი ითვალისწინებს "4+2+1" სისტემას: კერძოდ, 4 წლამდე მანქანა საერთოდ არ გადის პერიოდულ შემოწმებას, 4-დან 6 წლამდე — ორ წელიწადში ერთხელ, ხოლო შემდეგ — წელიწადში ერთხელ სავალდებულო ინსპექტირებას ყველა მანქანა გადის.

მსუბუქი ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირება 60 ლარი, ხოლო სატვირთო და სამგზავრო ავტომობილების — 100 ლარი ეღირება.

ყველა ავტომობილი მწარმოებელი ქარხნის მიერ დადგენილი პარამეტრის მიხედვით მოწმდება. თუ სატრანსპორტო საშუალებას აღმოაჩნდება ისეთი ხარვეზი, რაც ეწინააღმდეგება დადგენილ მოთხოვნებს, მიეცემა გონივრული ვადა (ერთთვიანი) პრობლემის მოსაგვარებლად.

ავტომობილების სავალდებულო ტექდათვალიერება 2004 წელს გააუქმეს. ამჟამად მსუბუქი ავტომობილების ტექნიკური ტესტირება ნებაყოფლობითია, ხოლო 3,5 ტონაზე მეტი ტვირთამწეობის სატვირთო ავტომობილების, ასევე მგზავრთა გადაყვანისთვის განკუთვნილი (რვაზე მეტი) ავტომობილებისთვის — აუცილებელი.