ენების ცოდნა ტვინის ასაკობრივი დაავადებების განვითარებას აფერხებს - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

ენების ცოდნა ტვინის ასაკობრივი დაავადებების განვითარებას აფერხებს

დღესიათვის არ არსებობს პრეპარატი, რომელიც ტვინის დაბერებას შეაჩერებდა ან თავიდან აგვაცილებდა. ამიტომ კოგნიტიური დაბერების საწინააღმდეგო არამედიკამენტოზური საშუალებების ძიება მუდმივად მიმდინარეობს. მეცნიერები გეგმავენ შეისწავლონ როგორ მოქმედებს ტვინზე ენების სწავლა.

მეცნიერები აკვირდებოდენენ 60 წელს გადაცილებული 60 ადამიანის ტვინის მუშაობას. მოხალისეთა ნახევარი ფლობდა ორ და მეტ ენას, რამაც ნეიროფიზიოლოგებს მისცა იმის საშუალება, რომ შეესწავლათ ინდივიდის მსგავსი თავისებურება რამდენად მოქმედებდა ტვინის სტრუქტურასა და მის ასაკობრივ ცვლილებებზე. ამისათვის მკვლევარებმა მოხალისეებს ჩაუტარეს გამოკითხვებისა და ტესტირების სერია, რომელიც მიმართული იყო კოგნიტიური უნარებისა და ყურადღების კონცენტრაციის შესაძლებლობის შეფასებაზე.

მეცნიერები ენების ფლობის დადებით ეფექტს ხსნიან იმით, რომ ამ შემთხვევაში ადამიანებს მუდმივად უხდებათ ერთი ენიდან მეორეზე გადართვა, რაც ზრდის მათი აზროვნებისა და ყურადღების სიჩქარეს.