ტვინს «ერთჯერადი“ ინფორმაციის დავიწყების უნარი  აღმოაჩნდა - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

ტვინს «ერთჯერადი“ ინფორმაციის დავიწყების უნარი  აღმოაჩნდა

სხვადასხვა ობიექტის გარკვეულ ელემენტებზე, სხვა დეტალების იგნორირებით. მაგალითად, ყურადღება გაემახვილებინათ მხოლოდ ფერზე და არ დაკვირვებოდნენ ფორმას. შემდეგ მკვლევარებმა შეამოწმეს, თუ რა დაიმახსოვრეს მონაწილეებმა.

მეორე ექსპერიმენტში მონაწილეები ყურადღებას ამახვილებდნენ სხვადასხვა ფორმის ობიექტების გარკვეულ ნიშანზე, ან მსგავსი ობიექტების ფერისა და ფორმის ცვლილებაზე. ექსპერიმენტის მონაწილე მოხალისეები იყვნენ სხვადასხვა ასაკის ადამიანები, რომელთაც ჯგუფებში ანაწილებდნენ.

თითქოსდა ადამიანი უკეთ უნდა იმახსოვრებდეს საგნის ან მოვლენის დამახასიათებელ ნიშნებს, რომელზეც ყურადღება იქნა გამახვილებული, რათა შემდგომში ადვილად გასახსენებელი იყოს. თუმცა როგორც კვლევის შედეგებმა აჩვენა, ეს ყოველთვის ასე არ არის. მონაწილეებს ყოველთვის გადაჰქონდათ ყურადღება ისეთ საგნებზე, რომელთა იგნორირებაც მოსთხოვეს და ივიწყებდნენ იმას, რაზეც ყურადღების გამახვილებას თხოვდნენ.

როგორც მკვლევარებმა ივარაუდეს, ტვინი ქვეცნობიერად ფილტრავს სასარგებლო, მაგრამ „წამიერ“ ინფორმაციას (მაგალითად, საბანკო აპლიკაციაში შესასვლელი დროებითი პაროლი), რომლის დამახსოვრებასაც აქტიურად ვცდილობთ.