რა მნიშვნელობა აქვს დროულად დაძინებას და ადრიანად გაღვიძებას - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

რა მნიშვნელობა აქვს დროულად დაძინებას და ადრიანად გაღვიძებას

რა მნიშვნელობა აქვს დროულად დაძინებას და ადრიანად გაღვიძებას
ჯანმრთელობის ეკოლოგია გვამცნობს, რომ დროის თითოეულ მომენტში ჩვენს ორგანიზმში განსაზღვრული პროცესები მიმდინარეობს; მათი ნორმალურად წარმართვა კი მზის მოძრაობის ფაზებზეა დამოკიდებული. მთელი ეს სისტემა საოცარი სიზუსტით მუშაობს, ჩვენ არაფრის შეცვლა არ შეგვიძლია, შესაბამისად, ადამიანის რეჟიმი მკაცრად რეგლამენტირებულია.

შუაღამეს მზე თავისი მდებარეობის ყველაზე დაბალ ნიშნულზეა, ამიტომაც, ამ პერიოდში ჩვენ მაქსიმალური დასვენების მდგომარეობაში უნდა ვიყოთ. ძილისათვის საუკეთესო დროა 21:00-03:00. თუმცა, შეგვიძლია ტკბილად ვიძინოთ 22:00 საათიდან დილის 4 საათამდე ან კიდევ 20:00-დან ღამის 2 საათამდე.
რა მნიშვნელობა აქვს დროულად დაძინებას?

ადამიანის გონება ყველაზე აქტიურად ისვენებს
საღამოს 9 საათიდან 11 საათამდე. აქედან გამომდინარე, თუ თქვენ არ დაიძინებთ 10 საათისთვის მაინც, ეს რამდენადმე ცუდად აისახება თქვენი ტვინისა და აზროვნების ფუნქციებზე. მათ, ვინც სისტემატურად გვიან (კონკრეტულად 23:00 საათზე გვიან) იძინებს, გონებრივი შესაძლებლობები რამდენადმე უსუსტდებათ; ინტელექტუალური ძალის სრულფასოვნება ერთბაშად არ ქვეითდება, შესაბამისად, ადამიანები, ჩვეულებრივ,
პარალელს ვერ ავლებენ გონებრივ გამოფიტვასა და ძილის დეფიციტს შორის. თუმცა, ამ კატეგორიას ხშირად აღენიშნება ხოლმე ყურადღების კონცენტრაციის შესუსტება, გონების დაძაბვის აუცილებლობა, მავნე ჩვევების გაძლიერება, ნებისყოფის დაქვეითება, კონფლიქტებისადმი მიდრეკილება, მადის გაძლიერება და სხვა.

თუ ადამიანს სისტემატურად არ სძინავს ღამის 11 საათიდან პირველ საათამდე, ნერვული და კუნთოვანი სისტემების ფუნქციათა დარღვევები ემუქრება, ასევე სისუსტე, პესიმიზმი, მოდუნებულობა, მადის დაქვეითება, სხეულის სიმძიმის შეგრძნება, ფსიქიკური და ფიზიკური გატეხილობა;
თუ ადამიანს არ სძინავს ღამის პირველიდან 3 საათამდე - მისი ემოციური სისტემა მწყობრიდან გამოდის. შედეგად ვითარდება ძლიერი გაღიზიანებადობა, აგრესიულობა, ანტაგონიზმი.

თუ ადამიანის "ცხოველმყოფელობა" ძლიერ ნერვულ დაძაბულობაში მიმდინარეობს, მან აუცილებლად, სულ მცირე, 7 საათს მაინც უნდა იძინოს და ადრიანად - 4-5 საათზე გაიღვიძოს, ან კიდევ 8 საათს უნდა იძინოს და 5-6 საათზე ადგეს.

ნეიროფიზიოლოგები განმარტავენ, რომ ღამის 10 საათზე გვიან დაძინება მავნებელია როგორც ფიზიკური, ასევე ფსიქიკური ჯანმრთელობისთვის.

თინათინ გოცაძე

ტეგები: ძილი უძილობა
გააკეთეთ კომენტარი
თარიღი : 28-11-2018
გიგა
საინტერესოა ამ "ჭკვიანური" რჩევის ავტორი თუ დგება თვითონ 4 ზე და 5ზე? :))
მსგავსი სიახლეები
უკვე დადგენილია, რომ ღამის ცვლაში მომუშავე ქალებთან სარძევე ჯირკვლის კიბოს განვითარების რისკი რამდენადმე
22-07-2019
მხოლოდ 16 წუთითაც კი ძილის დანაკლისი მეორე დღეს შრომის ეფექტურობას მნიშვნელოვნად აქვეითებს. სამხრეთ
12-06-2019
ძილი ადამიანს ეხმარება ცხოვრების უსიამოვნო, დამამცირებელი მოვლენების გადალახვაში. ჯანსაღი ძილის საშუალებით
11-06-2019
დიეტოლოგია
ედინბურგის უნივერსიტეტის მკვლევარების განცხადებით, კანის სიჯანსაღისა და ახალგაზრდობის შენარჩუნების
გადაცემაში "თქვენი კლინიკა" მოისმენთ 7 აკრძალვას, რომელთა
მოცხარმა ონკოლოგების ყურადღება მიიპყრო. კვლევამ აჩვენა, რომ ამ კენკრას შეუძლია კიბოს უჯრედებთან ბრძოლა.
კატეგორიის სხვა სტატიები
კვლევებმა აჩვენა, რომ დეპრესია დაკავშირებულია ტვინის გარკვეული ზონების შემცირებასთან.
ცოცხალ ორგანიზმში უჯრედთა და ქსოვილთა კვდომას ნეკროზი ეწოდება. ცალკეულ ქსოვილთა ნეკროზის სიჩქარე სხვადასხვა ფაქტორზეა დამოკიდებული.
პლექსიტი ნერვული წნულის დაზიანებაა. „პლექსუს“ ლათინურად წნულს ნიშნავს, „იტის“ – ანთებას.
ტერმინი „პარკინსონიზმი“ გამოიყენება ნებისმიერ სინდრომთან, რომლის დროსაც პარკინსონის დაავადებისათვის დამახასიათებელი დარღვევები ვლინდება.
ვირუსული ნეიროინფექციები აერთიანებს ცენტრალური ნერვული სისტემის ვირუსებით გამოწვეულ დაავადებებს.
თავის ტვინის კისტა ქალასშიდა სითხით სავსე ღრუ წარმონაქმნია. შეიძლება იყოს თანდაყოლილი და შეძენილი.
ექსეტერის უნივერსიტეტში შეადგინეს უკანასკნელი 10 წლის მანძილზე დედამიწის ატმოსფერული დაბინძურების რუქა.
როგორც ოქსფორდის უნივერსიტეტის კვლევამ აჩვენა, თაფლი, ტრადიციულ პრეპარატებზე
პირველი კლასი და სასკოლო ადაპტაცია - სასკოლო ადაპტაციის გასავლელად მშობლებს რჩევებს აძლევს
ადამიანის ხერხემალს ყოველდღიურად დიდი დატვირთვა ადგება, შესაბამისად,
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად