როგორ შევარჩიოთ სუნამო - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

როგორ შევარჩიოთ სუნამო

არომატის სიძლიერე, ალბათ, სუნამოს მთავარი ტექნიკური მახასიათებელია. იგი განისაზღვრება შემადგენლობით, ინგრედიენტების პროპორციით და ალკოჰოლის რაოდენობით, რომელშიც იხსნება სუნამოს შემადგენლობა.

არომატული მასალების პროცენტული მაჩვენებელი კონკრეტულ პროდუქტს პარფიუმერიის გარკვეულ კატეგორიაში კლასიფიცირებს. ბევრი მწარმოებელი მიმართავს მარკეტინგულ ხრიკებს, სთავაზობს მომხმარებელს რაღაც ახალს, მაგრამ კლასიკური სისტემა უცვლელი რჩება:

  • მისტი (eau fraiche) – პროდუქტი არომატული მასალების დაბალი კონცენტრაციით არ აღემატება 3%-ს. არსებითად, ეს არის არომატიზებული თერმული წყალი. კომპოზიცია ხშირად მოიცავს მოვლის კომპონენტებს;
  • ოდეკოლონი (Eau de colonge) – არის ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული და შედარებით ხელმისაწვდომი კონცენტრაცია, 3-5 პროცენტიანი პროდუქტით. მომხმარებლები, როგორც წესი, ოდეკოლონებს უკავშირებენ მამაკაცის სუნამოებს, მაგრამ ამ კატეგორიაში შედის ქალის, ასევე უნისექსის სუნამოების დიდი რაოდენობაც.
  • ტუალეტის წყალი (eau de toilette) შეიცავს 5–15% არომატულ მასალებს;
  • პარფიუმის წყალი (eau de parfum) შეიცავს 15–20% არომატულ ნივთიერებებს და არის მეორე ყველაზე გავრცელებული სუნამოების კატეგორია ოდეკოლონის შემდეგ;
  • სუნამო (parfum an perfume) უნდა შეიცავდეს 20–30% არომატულ მასალებს, რის გამოც მათ აქვთ მაღალი მდგრადობა;
  • ექსტრაქტი (extract) – ყველაზე მაღალი კონცენტრაციის პროდუქტი, რომელიც აღწევს 30-40%-ს.

სუნამოს არომატის მდგრადობა

როგორც ჩანს, კლასიფიკაციის ცოდნით, ნებისმიერმა მყიდველმა უბრალოდ უნდა აირჩიოს სუნამო ან ექსტრაქტი, თუ მისთვის მნიშვნელოვანია არომატის მდგრადობა. თუმცა, მასზე გავლენას ახდენს არა იმდენად კომპონენტების პროცენტი, რამდენადაც თავად ბუკეტი. არსებობს სხვა ფაქტორებიც: სუნის სწორად გამოყენების უნარი, ფორმულაში შემავალი ინგრედიენტების თავსებადობა და მათი მოლეკულების ზომაც კი. მაგრამ არ შეიძლება ითქვას, რომ მწარმოებლის დიდი სახელი თამაშობს მთავარ როლს: ხდება, რომ რეპლიკები ბევრად უფრო მდგრადია, ვიდრე ორიგინალი.

ბუნებრიობის გავლენა არ უნდა იყოს გადაჭარბებული. არსებობს ძალიან გავრცელებული მითი, რომ ბუნებრივი ინგრედიენტები უზრუნველყოფენ ძლიერ მდგრადობას, მაგრამ ეს ასე არ არის. მაგალითად, ბერგამოტის ზეთი ძალიან აქროლადია, მისი არომატი კანიდან 15 წუთზე ნაკლებ დროში ქრება.

სუნამოების კლასიფიკაცია

სუნამოები კლასიფიცირდება არა მხოლოდ კონცენტრაციით. მეოცე საუკუნის დასაწყისში შეიქმნა სისტემა, რომელსაც მწარმოებლები დღესაც მისდევენ. როგორც წესი, პროდუქტის აღწერილობაში მწარმოებლები მიუთითებენ, რომ ისინი მიეკუთვნებიან ერთ-ერთ შემდეგ ჯგუფს.

ყვავილოვანი სუნამოები მგრძნობიარეა, დომინირებს ვარდის, ჟასმინის, მიმოზას და სხვა ახალი ყვავილების არომატები. იდეალურია დღისა და საღამოსთვის, მაგრამ დილით, განსაკუთრებით ცხელ ამინდში, ფრთხილად უნდა იყოთ მათთან: შეიძლება ძალიან მძიმე აღმოჩნდეს. სამიზნე აუდიტორია: 30 წელზე უფროსი ქალები.

ციტრუსის არომატები ან ჰესპერიდები შესაფერისია ყველასთვის, მათ არ აქვთ ჩვენება ან უკუჩვენება სქესის, ასაკის ან საქმიანობის მიხედვით. ისინი გამოირჩევიან სიმსუბუქით, თაიგულში დომინირებს ცაცხვის, ლიმონის, ბერგამოტის, გრეიპფრუტისა და სხვა ციტრუსის არომატები.

ფუჟერულმა ჯგუფმა სახელი მიიღო ფრანგული სიტყვიდან ფოუგრე – „გვიმრა“. გვიმრის სუნამოების მიმართ ორივე სქესის მყიდველებს თანაბრად დადებითი დამოკიდებულება აქვთ. ბუკეტი დაფუძნებულია ხის ხავსის არომატზე, დამატებითი ნოტებით, მათ შორისაა: გერანიუმის ყვავილები, მოთიბული ბალახი, ბერგამოტი და სანელებლები.

Chypre სუნამოები ბუკეტის საფუძვლად შეიცავს ხავსის ნოტებს. დინამიკური, თამამი და ნათელი, ისინი პოპულარულია მამაკაცებსა და ქალებს შორის. Chypre სუნამოები შესაფერისია საღამოსთვის, მაშინაც კი, თუ ღონისძიებას აქვს ყველაზე მკაცრი დრეს-კოდი. მაგრამ დღისთვის უმჯობესია აირჩიოთ ტუალეტის წყალი. დამატებითი ჩიპრე ნოტები: ზამში, თამბაქო, პაჩული, ჟასმინი, ბერგამოტი.

აღმოსავლური ან ანიმალური ჯგუფი წარმოდგენილია პროდუქტების მინიმალური რაოდენობით. ასეთი სუნამოები იშვიათი და ძალიან ძვირია, რადგან ისინი მზადდება ამბრის გამოყენებით, ბიოლოგიურად აქტიური ნივთიერების, რომელიც მიიღება ვეშაპის ჯირკვლების სეკრეტისგან. გრამი ამბრის ღირებულება ზოგჯერ აღემატება გრამ ძვირფასი ლითონებისა და ძვირფასი ქვების ღირებულებას, რაც განაპირობებს მის იშვიათობას და ფასს. ასეთი სუნამოები რეკომენდებულია ზრდასრული ქალებისთვის, თანაც მხოლოდ საღამოს და ღამით.

ვუდის სუნამოები უნივერსალურ საღამოს სუნამოებად ითვლება. მათში დომინირებს პაჩულის, უდის, სანდალის ხის, კედარის, ნაძვის, ვეტივერის ზეთების ნოტები და ხშირად გვხვდება მსუბუქი საკმევლის შლეიფი. კომპოზიციებს ხშირად ავსებს ციტრუსისა და ხავსის ნოტები, ზოგჯერ სანელებლები და ყვავილები.

ოზონის სუნამო არის სიახლის კონცენტრატი. ისინი მოგვაგონებენ ზღვას.

ხილის ჯგუფი საკმაოდ ვრცელია და საზაფხულო ვარიანტად ითვლება. დომინანტური ნოტები: ანანასი, მწვანე ვაშლი, კენკრა, ნესვი, საზამთრო. თაიგულს შეიძლება დაემატოს ვანილის, შოკოლადის და დარიჩინის არომატები. ტუალეტის წყალი შესაფერისია დღისთვის, ხოლო სუნამოს გამოყენება შესაძლებელია საღამოს.

ალდეჰიდის სუნამოები საკმაოდ საკამათო ჯგუფია, რომელთა შესახებ მოსაზრებები დიამეტრალურად საპირისპიროა. სუნამოების არომატული კომპონენტები სინთეზური ნივთიერებებია, რომლებიც ქმნიან კომპოზიციების მრავალფეროვნებას. ასეთი სუნამოების თვალსაჩინო მაგალითია ლეგენდარული „ჩჰანელ Nო5“, რომელიც ერთ-ერთი პირველი იყო.

როგორ ავირჩიოთ ჩვენი კლასის სუნამო ან არომატი

რაც უფრო მეტი ახალი პროდუქტი გამოჩნდება ბაზარზე, მით უფრო რთულია მხოლოდ ერთზე დაფიქსირება. მაშინაც კი, როცა თავად ირჩევთ სუნამოს, შეიძლება დაიბნეთ. პროფესიონალები გვირჩევენ ეტაპებად დაყოფას:

  • ბიუჯეტის განსაზღვრა;
  • რა მიზნით ყიდულობთ სუნამოს: დღისით თუ საღამოს, სამუშაოდ თუ დღესასწაულებზე;
  • მოუსმინეთ სუნებს, სცადეთ ტესტერები;
  • დაფიქრდით თქვენს საყვარელ ნოტებზე, განსაზღვრეთ თქვენთვის სასურველი ოლფაქტორული ოჯახი;
  • სერიოზულად მოეკიდეთ აღწერილობებს: რეპუტაციის მქონე მწარმოებლები აღწერენ სუნამოებს, მიუთითებენ დომინანტურ ნოტებზე, მდგრადობასა და შლეიფის მახასიათებლებზე;
  • შეიძინეთ ნიმუშები, თუ ეს შესაძლებელია.

იდეალურ შემთხვევაში, კარგი იქნებოდა გქონდეთ კოლექცია, რომელიც მოიცავდა სამუშაოსთვის განკუთვნილ ტუალეტის წყალს, ზაფხულის მსუბუქ მისტს და რამდენიმე სახის სუნამოს: გასასვლელად, რომანტიკული საღამოებისა და არაფორმალური ღონისძიებებისათვის.

სუნამოს არომატის შლეიფი

შლეიფი არის სურნელის ხანგრძლივი გამოძახილი. ეს პარამეტრი სუნამოს ერთ-ერთი ტექნიკური მახასიათებელია და არ არის დამოკიდებული მდგრადობაზე ან ფასზე. შლეიფი სუნამოები არის სუნამოების ჯგუფი, რომელშიც ყველაზე ძლიერი ნოტები უფრო გვიან იწყებენ გაჟღერებას, ვიდრე შედარებით მშვიდი, დომინანტური ნოტები. შლეიფის კიდევ ერთი თავისებურება ის არის, რომ იგრძნობა უფრო დიდ მანძილზე, ვიდრე არომატული მასალების ძირითადი ჯგუფი.

შესაძლებელია სუნამოს შლეიფის გაძლიერება – უნდა იცოდეთ როგორ გამოიყენოთ იგი. თუ გსურთ ფოკუსირება მთავარ ნოტებზე, საჭიროა სუნამო ზუსტად წერტილოვნად და ახლო მანძილზე შეისხუროთ. თუ შლეიფის გამაგრება გჭირდებათ, სუნამო უნდა შეასხუროთ ჰაერში და შეაბიჯოთ ღრუბელში, რის შედეგადაც მიკროწვეთები კანზე დასახლდებიან.

სუნამოების შერჩევა ასაკის მიხედვით

ყველაზე ძვირადღირებული სუნამო, რომელიც არ შეესაბამება ასაკს, უცხოდ და ვულგარულადაც კი ჟღერს. არომატი ისეთივე მნიშვნელოვანი კომპონენტია, როგორც მოდური ფეხსაცმელი ან მაღალი ხარისხის ქამარი, ამიტომ ნებისმიერმა შეუსაბამობამ არა მხოლოდ დისონანსი შეიძლება გამოიწვიოს, შესაძლოა უარყოფითი გავლენაც იქონიოს რეპუტაციაზე.

ბრილიანტების მსგავსად, ძვირადღირებული სუნამოები შესაფერისია საღამოს წვეულებისა და მოწიფული, სრულყოფილი ადამიანებისთვის. ახალგაზრდა გოგოსთვის ასეთი სუნამოს შეპკურება არ არის კარგი იდეა. კრეატიული ფუსიონ სტილის სუნამოები, რომლებიც უჩვეულო კომპონენტებს აერთიანებს, ამ თაობას მეტად შეეფერება.

ითვლება, რომ ყვავილოვანი სურნელები უფრო მეტად უხდებათ ლურჯთვალა და ნაცრისფერთვალა ქერებს – ზაფხულისა და გაზაფხულის ტიპის ქალებს. შემოდგომის ქალს უფრო სიამოვნებს ფუჟერის ან ხავსის სუნამოები. ზამთარში შესაფერისია ცხელი სურნელები სანელებლების, გლინტვეინისა და ციტრუსის გამოხატული ნოტებით.

სუნამოებს, ისევე როგორც ადამიანებს აქვთ ხასიათი და ისინი უნდა შეესაბამებოდეს მფლობელის ტემპერამენტს. ოზონის, ციტრუსისა და ხილის სუნამოები შესაფერისია სანგვინიკი ადამიანებისთვის, ხოლო ქოლერიკ ადამიანებს შეუძლიათ აირჩიონ უფრო აქტიური არომატი ნათელი ნოტების დომინირებით: აღმოსავლური, ჩიპრე, ალდეჰიდური. მშვიდ და გაწონასწორებულ ფლეგმატურ ადამიანებს მოერგება სუნამო ტყავის ან ზამშის, სიგარის, გვიმრის, ხის ქერქის და გერანიუმის დომინანტური ნოტებით.

სუნამოს არჩევისას ვითვალისწინებთ დროსა და შემთხვევას

რაც უფრო ძვირია სუნამო, მით უფრო მნიშვნელოვანია, მოვარგოთ ის დროსა და ადგილს, აქ ისევ პარალელის გავლება შეიძლება მდიდრულ სამკაულებთან. სწორედ ამ შემთხვევაში შეგვიძლია ვთქვათ, რომ განმსაზღვრელი პარამეტრი არის არა ბუკეტი, არამედ ბოთლის ღირებულება. ეს არის მყარი, რთული სურნელები, ძირითადად შეუმჩნეველი და დახვეწილი შლეიფით. უნისექსის სუნამოები ასეთ შემთხვევებში არასასურველია.

სქემა ასევე მუშაობს საპირისპირო მიმართულებით: ტროპიკული და ყვავილოვანი არომატები შესაფერისია დილისთვის. ამ ჯგუფის სუნამოების ღირებულება, ჩვეულებრივ, უფრო დაბალია.

როგორ ავირჩიოთ შესაფერისი სუნამო

სუნამოს არჩევისას ქალმა უნდა გაითვალისწინოს ასაკი, დრო და ადგილი. დღისით, არაფორმალურ გარემოში, მამაკაცის ხაზების ექსპერიმენტები საკმაოდ მისაღებია: გენდერული საზღვრების წაშლა დღეს თითქმის ტენდენციაა.

იდეალურ შემთხვევაში, გქონდეთ რამდენიმე სახის სუნამო:

  • საშუალო ფასის კატეგორიის მუდმივი კლასიკა შესაფერისია სამუშაოდ. უმჯობესია უპირატესობა მიანიჭოთ სუნამოს ან პარფიუმერულ წყალს. უმჯობესია მოერიდოთ მოულოდნელ აქცენტებს: მაგალითად, გერანიუმის არომატმა შეიძლება სხვებზე გამაღიზიანებელი გავლენა მოახდინოს, ქოქოსმა კი მადის სტიმულირება. ახალი პროდუქტები საკამათო ფერომონებით მიუღებელია ბიზნეს გარემოში და ითვლება მიუტევებელ ცუდ მანერად;
  • დღესასწაულებისთვის შეგიძლიათ იქონიოთ ძვირადღირებული სუნამო პატარა ბოთლით, გამომხატველი არომატით, მათ შორის, შლეიფით. მნიშვნელოვანია ასეთი სუნამოების გამოყენება დოზირებულად, არ დაივიწყოთ ზომიერების გრძნობა;
  • ყოველდღიური გასეირნებისა და სპორტისთვის უმჯობესია შეიძინოთ ტუალეტის წყალი ქეჟუალ ან ფუჟენ სტილში, ზაფხულისთვის ყვავილების ან ხილის ნოტებით, ხოლო ზამთრისთვის – სანელებლების ჩართვით.