/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge

-გამარჯობა, დეკემბერᲨი Ჩემი ბუᲭი გახდება 2 წლის, ასსვე ავᲦნიᲨნავ იზრდდბა ორ ენოვან ოჯახᲨი, მეუᲦლე Თურქი მყავს, მე ქარᲗველი ვარ, ახლა გადავიდეᲗ ᲨეკიᲗხვაზე, როცა ცეᲫახი სახელს იყურება ეგრევე მომხედავს ხოლმე, ხანდახან სამჯერ ვეᲫახი არ იყურება მაგრამ იცინის, მეᲗამაᲨება ᲗიᲗქის ვერ გაიგო, Თვალის კონტაქტი გვაქვს, როცა ვესაუბრები, მიყურებს ᲗვალებᲨი.. Ჩამეხუტე მაკოცე ყველაფერს ამას აკეᲗებს, არ საუბრობს ჯერ, მხოლიდ დედა და მამას ამბობს, Თუმცა რასაც ვესაუბრები ესმის ყველაფერი, ხანდახან როცა რაᲦაცას ვუᲨლი იბუტება და გარბის, ხან კივის, საᲭმელი Თუ არ მოეწონა არ მიირᲗმევს, ᲗეფᲨიდან ორნაირ საკვებს ირᲩევს, როცა Ძილი ერევა იწყებს ტირილს, ვარდება პანიკაᲨი, ᲗავისიᲗ ჯერ არ დაუწყია Ჭამა, უნდა მაგრამ რომ არ მოიᲗხვაროს სახე არ ვაᲫლევ კოვზს, მოკლედ რაც ავᲦწერე არის Თუ არა აუტიზმის მანიᲨნებელი? პედიატრᲗან რანდევუ ავიᲦეᲗ მაგრამ დიდი დროა რანდევუმდე, ამიტომ გწერᲗ, Თქვენი აზრი Ძალიან მაინტერესებს.Ჩაციკლული ვარ ამ აუტიზმზე, ყველას აქვს ᲗიᲗქმის და უკვე ტვინᲨი სულ აუტიზმი მიტრიალებს, როცა ცესაუბრები მოსმენა დიდაᲗ არ უყვარს სულ გაფბის ან ᲗამაᲨობს, მანქანებიᲗ Ჩვეულებრივ ᲗამაᲨობს, ატარებს, ბორბლებს არ ატრიალებს როგორც სᲩვევიაᲗ აუტისტებს.რომ არ საუბრობს არის Თუ არა პრობლემა?

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სიახლეები

ჭარბწონიან მგზავრებს, შესაძლოა, ავიაბილეთები გაუძვირდეთ

ჭარბწონიან მგზავრებს, შესაძლოა, ავიაბილეთები გაუძვირდეთ
მეცნიერებმა გაარკვიეს, რას ფიქრობენ ამის შესახებ თავად მგზავრები.

როგორ არის დაკავშირებული თვითმფრინავის წონა ავიაბილეთების ღირებულებასთან?

მიუხედავად იმისა, რომ მთელი მსოფლიო ზედიზედ რამდენიმე წელია ამბობს, რომ გარეგნობის გამო ადამიანების დისკრიმინაცია შუა საუკუნეებში ჩარჩენის ტოლფასია, ავიაკომპანიებს განსხვავებული შეხედულებები აქვთ. აქ სულ სხვა კითხვას სვამენ: „გინდა ფრენა? გადაიხადე!"

ფაქტია, რომ ავიაკომპანიები ოდნავ განსხვავებული მოსაზრებებით ხელმძღვანელობენ. კერძოდ, მათ არჩევანი უნდა გააკეთონ: საკუთარი ხარჯების, არსად გაფრენის რისკსა და საყოველთაო თანასწორობას შორის. და ეს ყველაფერი იმიტომ, რომ თითოეულ თვითმფრინავს აქვს მაქსიმალური წონა, რომლის ზემოთაც ძრავა ვერ აწევს (ან აწევს, მაგრამ ფრენისას უფრო სწრაფად დაწვავს საწვავს).

მაჩვენებელი შედგება თავად თვითმფრინავის, ბარგის, ყველა ადამიანის, ეკიპაჟის წევრების და მგზავრების მასა, ამას ემატება მათი ხელბარგის, ბორტზე საკვების, წყლისა, ზოგადად ყველაფრის წონა, რაც ბორტზეა. ყველა ამ ფაქტორს შორის ყველაზე არაპროგნოზირებადია მგზავრების მასა. მაგალითად, უკვე ცნობილია ამბავი, როდესაც იაპონიაში სუმოისტების გამო შეიძლებოდა ავიაკატასტროფა მომხდარიყო, მაგრამ გადამზიდველმა კომპანიამ დროულად დაიჭირა თადარიგი და დამატებითი რეისი მოაწყო სპორტსმენებისთვის.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpmmhkfobb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

როდესაც სასწორის ერთ მხარეს არის დამატებითი ათასობით დოლარი საწვავისთვის, ხოლო მეორეზე თანამედროვე იდეები ეთიკისა და ადამიანის სხეულის შესახებ, არჩევანი ბიზნესისთვის აშკარაა.

რას ფიქრობენ ამაზე თავად მგზავრები?

ღირს თუ არა ფრენების გაძვირება სიმსუქნე ადამიანებისთვის? მარკუს შუკერტმა, ნიუ-ჰემფშირის უნივერსიტეტის ბიზნესისა და ეკონომიკის კოლეჯის სასტუმროს მენეჯმენტის პროფესორმა და მისმა კოლეგებმა ყოველ მხრივ მიმოიხილეს საზოგადოების წარმოდგენა, რომ ავიაბილეთის ფასი ჭარბი წონის მქონე ადამიანებისთვის უფრო მაღალი უნდა იყოს თუ არა. კვლევის შედეგები, რომელიც გამოქვეყნდა Journal of Tourism Research-ში, აჩვენებს, რომ მოგზაურთა უმეტესობას ეს იდეა არ მოსწონს, მაგრამ არიან ისეთებიც, ვინც მხარს უჭერს მას.

შეკითხვა ექიმს
<p>-გამარჯობა მტკივნეული ორივე მხრიდან და იღლია მაგრამ მარჯვენა მხარე იღლია და მხარი საღამოს იმატებს ტკივილი რისი ბრალი შეიძლება იყოს და ვის უნდა მივმართო?</p>

მკვლევარებმა გამოიკვლიეს 1000-ზე მეტი მგზავრი და სთხოვეს აირჩიონ სატარიფო პოლიტიკის სამი ვარიანტიდან ერთი:

  • ყველა მგზავრი იხდის ერთსა და იმავე ფასს;
  • ჭარბწონიანმა მგზავრებმა დამატებით უნდა გადაიხადონ;
  • ტარიფი უნდა გამოითვალოს თითოეულ მგზავრზე ინდივიდუალურად, სხეულის მთლიანი წონისა და გადატანილი ბარგის გათვალისწინებით.

გამოკითხულთა ნახევარზე მეტმა მიიჩნია სტანდარტული საფასო პოლიტიკა ყველაზე მისაღები. გარდა ამისა, გამოკითხულთა თითქმის 60%-მა თქვა, რომ ჭარბი წონისთვის დამატებითი ანაზღაურება ძალიან ბევრია და ზოგადად დისკრიმინაციაა. ამავე დროს, ახალგაზრდა მგზავრები უფრო ღია იყვნენ მეორე ვარიანტის მიმართ. მას ასევე მხარი დაუჭირეს მაღალი შემოსავლის მქონე რესპონდენტებმა და მათ, ვინც ხშირად დაფრინავს.

კვლევის ავტორები ამბობენ, რომ მათი დასკვნები არ ემხრობა დისკრიმინაციული ფასების პოლიტიკას, მაგრამ ხაზს უსვამს იმას, თუ როგორ შეიძლება სოციალური ნორმები ხშირად ეწინააღმდეგებოდეს მდგრად და მიღებულ პრაქტიკას. მათი თქმით, რეალური კითხვა არის ის, თუ როგორ უნდა შემუშავდეს ფასები, რომელიც „ხელს უწყობს მდგრად არჩევანს, რომელიც უსამართლოდ არ იქნება მიმართული მომხმარებელთა გარკვეული სეგმენტის საწინააღმდეგოდ“.

იმავდროულად, სანამ მეცნიერები ასეთ ბუნდოვან ფორმულირებებს ავრცელებენ, ჰელსინკის აეროპორტმა უკვე დაიწყო მგზავრების აწონვა ჩასხდომამდე. ჯერჯერობით, ეს ნებაყოფილობითია.

კომენტარები (5)
ქეთი
პატარების წონასაც თუ გაითვალისწინებენ, საინტერესოა.
თარიღი : 26-02-2025
irakli
ფაშისტური მსოფლმხედველობა, აი ამ 2 უაზროს აქ რომ აქკომენტარებენ და სავარაუდოდ ახალგზარდები არიან, ნივთიერებათა ცვლა რომ დაერღვეთ და "ბოჩკასავით" გასივდნენ, მერე რას იტყვიან საინტერესოა.
თარიღი : 26-02-2025
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
გთავაზობთ მკითხველის მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს, რომელიც ხველის დროს გამოგადგებათ.
სრულად

სამკურნალო წერილები

კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
სრულად

სამკურნალო წერილები

პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
გთავაზობთ მკითხველების მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს.
სრულად

ჭარბწონიან მგზავრებს შესაძლოა ავიაბილეთი გაუძვირდეს - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

ჭარბწონიან მგზავრებს, შესაძლოა, ავიაბილეთები გაუძვირდეთ

როგორ არის დაკავშირებული თვითმფრინავის წონა ავიაბილეთების ღირებულებასთან?

მიუხედავად იმისა, რომ მთელი მსოფლიო ზედიზედ რამდენიმე წელია ამბობს, რომ გარეგნობის გამო ადამიანების დისკრიმინაცია შუა საუკუნეებში ჩარჩენის ტოლფასია, ავიაკომპანიებს განსხვავებული შეხედულებები აქვთ. აქ სულ სხვა კითხვას სვამენ: „გინდა ფრენა? გადაიხადე!"

ფაქტია, რომ ავიაკომპანიები ოდნავ განსხვავებული მოსაზრებებით ხელმძღვანელობენ. კერძოდ, მათ არჩევანი უნდა გააკეთონ: საკუთარი ხარჯების, არსად გაფრენის რისკსა და საყოველთაო თანასწორობას შორის. და ეს ყველაფერი იმიტომ, რომ თითოეულ თვითმფრინავს აქვს მაქსიმალური წონა, რომლის ზემოთაც ძრავა ვერ აწევს (ან აწევს, მაგრამ ფრენისას უფრო სწრაფად დაწვავს საწვავს).

მაჩვენებელი შედგება თავად თვითმფრინავის, ბარგის, ყველა ადამიანის, ეკიპაჟის წევრების და მგზავრების მასა, ამას ემატება მათი ხელბარგის, ბორტზე საკვების, წყლისა, ზოგადად ყველაფრის წონა, რაც ბორტზეა. ყველა ამ ფაქტორს შორის ყველაზე არაპროგნოზირებადია მგზავრების მასა. მაგალითად, უკვე ცნობილია ამბავი, როდესაც იაპონიაში სუმოისტების გამო შეიძლებოდა ავიაკატასტროფა მომხდარიყო, მაგრამ გადამზიდველმა კომპანიამ დროულად დაიჭირა თადარიგი და დამატებითი რეისი მოაწყო სპორტსმენებისთვის.

როდესაც სასწორის ერთ მხარეს არის დამატებითი ათასობით დოლარი საწვავისთვის, ხოლო მეორეზე თანამედროვე იდეები ეთიკისა და ადამიანის სხეულის შესახებ, არჩევანი ბიზნესისთვის აშკარაა.

რას ფიქრობენ ამაზე თავად მგზავრები?

ღირს თუ არა ფრენების გაძვირება სიმსუქნე ადამიანებისთვის? მარკუს შუკერტმა, ნიუ-ჰემფშირის უნივერსიტეტის ბიზნესისა და ეკონომიკის კოლეჯის სასტუმროს მენეჯმენტის პროფესორმა და მისმა კოლეგებმა ყოველ მხრივ მიმოიხილეს საზოგადოების წარმოდგენა, რომ ავიაბილეთის ფასი ჭარბი წონის მქონე ადამიანებისთვის უფრო მაღალი უნდა იყოს თუ არა. კვლევის შედეგები, რომელიც გამოქვეყნდა Journal of Tourism Research-ში, აჩვენებს, რომ მოგზაურთა უმეტესობას ეს იდეა არ მოსწონს, მაგრამ არიან ისეთებიც, ვინც მხარს უჭერს მას.

მკვლევარებმა გამოიკვლიეს 1000-ზე მეტი მგზავრი და სთხოვეს აირჩიონ სატარიფო პოლიტიკის სამი ვარიანტიდან ერთი:

  • ყველა მგზავრი იხდის ერთსა და იმავე ფასს;
  • ჭარბწონიანმა მგზავრებმა დამატებით უნდა გადაიხადონ;
  • ტარიფი უნდა გამოითვალოს თითოეულ მგზავრზე ინდივიდუალურად, სხეულის მთლიანი წონისა და გადატანილი ბარგის გათვალისწინებით.

გამოკითხულთა ნახევარზე მეტმა მიიჩნია სტანდარტული საფასო პოლიტიკა ყველაზე მისაღები. გარდა ამისა, გამოკითხულთა თითქმის 60%-მა თქვა, რომ ჭარბი წონისთვის დამატებითი ანაზღაურება ძალიან ბევრია და ზოგადად დისკრიმინაციაა. ამავე დროს, ახალგაზრდა მგზავრები უფრო ღია იყვნენ მეორე ვარიანტის მიმართ. მას ასევე მხარი დაუჭირეს მაღალი შემოსავლის მქონე რესპონდენტებმა და მათ, ვინც ხშირად დაფრინავს.

კვლევის ავტორები ამბობენ, რომ მათი დასკვნები არ ემხრობა დისკრიმინაციული ფასების პოლიტიკას, მაგრამ ხაზს უსვამს იმას, თუ როგორ შეიძლება სოციალური ნორმები ხშირად ეწინააღმდეგებოდეს მდგრად და მიღებულ პრაქტიკას. მათი თქმით, რეალური კითხვა არის ის, თუ როგორ უნდა შემუშავდეს ფასები, რომელიც „ხელს უწყობს მდგრად არჩევანს, რომელიც უსამართლოდ არ იქნება მიმართული მომხმარებელთა გარკვეული სეგმენტის საწინააღმდეგოდ“.

იმავდროულად, სანამ მეცნიერები ასეთ ბუნდოვან ფორმულირებებს ავრცელებენ, ჰელსინკის აეროპორტმა უკვე დაიწყო მგზავრების აწონვა ჩასხდომამდე. ჯერჯერობით, ეს ნებაყოფილობითია.