გამოვლინდა კავშირი ძილსა და ტვინის ფუნქციას შორის ახალშობილებში
ჟურნალში JCPP Advances-ში გამოქვეყნებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ ბავშვებს, რომლებსაც ბევრი სძინავთ, აქვთ უფრო მცირე ლექსიკა და სუსტი კოგნიტური უნარები.
კვლევისთვის ჯგუფმა შეისწავლა 463 ჩვილის მონაცემები რვა თვიდან სამ წლამდე ასაკის 2020 წელს კარანტინის დროს. ეს იყო ყველაზე ხელსაყრელი დრო სამუშაოდ, რადგან ბავშვები საბავშვო ბაღში არ დადიოდნენ და რამდენიც უნდოდათ ეძინათ. მშობლებს ჰკითხეს მათი შვილების ძილის რეჟიმის, დავალებაზე ფოკუსირების უნარის, ინფორმაციის დამახსოვრებისა და სიტყვების რაოდენობის შესახებ, რომლებსაც ესმით და შეეძლოთ საუბარი. გამოკითხვა ასევე მოიცავდა ინფორმაციას მშობლების სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობის შესახებ, მათ შორის საცხოვრებელი ადგილის, შემოსავლისა და განათლების შესახებ, ასევე კითხვებს მათი შვილების ეკრანთან გატარებული დროისა და გარე აქტივობების შესახებ.
აღმოჩნდა, რომ დღის ძილი კორელირებს კოგნიტურ განვითარებასთან. მაგალითად, ჩვილებს, ხშირი, მაგრამ უფრო ხანმოკლე ძილით ჰქონდათ ნაკლები ლექსიკის, შემეცნებითი უნარებისა და აღმასრულებელი ფუნქციების შესრულების უნარი თანატოლებთან შედარებით, რომლებსაც ნაკლები ეძინათ. უფრო მეტიც, ყველაზე შესამჩნევი კავშირი უფროს ბავშვებში დაფიქსირდა.
ამავდროულად, ბავშვებში დღის ძილის შემცირება არ აუმჯობესებდა ტვინის განვითარებას, ამიტომ მათ უნდა მიეცეთ საშუალება იძინონ დღის განმავლობაში იმდენჯერ რამდენიც სჭირდებათ, ამბობენ ავტორები.
მათ ასევე დაამატეს, რომ ბავშვებს შეიძლება ჰქონდეთ განსხვავებული ძილის მოთხოვნილებები - ზოგიერთმა შეიძლება ადრე თქვას უარი ძილზე, რადგან მათ ეს აღარ სჭირდებათ. სხვებს შეიძლება ჯერ კიდევ დასჭირდეთ ძილი სამი წლის ასაკიდანაც კი.