/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
Online Mkurnali
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge
კატეგორია : ბავშვის კვება

გამარჯობა, 3 წლის ბავშვს ვერაფრით ვერ ჩამოვუყალიბე მაგიდასთან ნორმალურად კვების კულტურა. ყველა უნარი კარგად აქვს განვითარებული, იცის ჩანგლით და კოვზის ჭამა, ყველაფერი ესმის, კარგად ლაპარაკობს. მაგრამ... მთელი დღე შია, მთელი დღე მაცივართან დგას, ოღონდ ვერ გავაგებინე ის, თუ რა უნდა ჭამოს, რომ დანაყრდეს და ყოველ ნახევარ საათში არ მოშივდეს. მთელი დღის განმავლობაში ჭამს ლუკმა-ლუკმა, პურს ნამცეც-ნამცეც, წიწკნის, ანამცეცებს და ა.შ. წესიერად მოკბეჩა და საკვებისთვის მიყოლება ვერ ვასწავლე. უმეტესად არც არაფერს აყოლებს პურს და არც დამანაყრებელ საჭმელს ჭამს, მოშივდება, მივა სალათის ფოთლებს ჭამს, მერე კიდევ მოშივდება, ახლა ბულგარულ წიწაკას ჭამს და ა.შ გაუთავებლად მთელი დღე. მირჩიეთ რამე, ან მითხარით ეს ნორმაა? დატანჯული ვარ უკვე, მის შიმშილზე მეტად უკვე ის მაწუხებს, რომ სამზარეულოდან ვერ გამოვდივარ მთელი დღე.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ფსიქოლოგია

მიმიკა, ჟესტი და გრძნობები

მიმიკა, ჟესტი და გრძნობები
ობიექტურ სინამდვილესთან ურთიერთობისას ადამიანის ცნობიერებაში სხვადასხვა განცდა ჩნდება. ჩვენ ვხედავთ

კონკრეტულ საგნებს ყველა მათი გრძნობადი თვისებით - აღვიქვამთ მათ ფერს, ზომას, ფორმას, სუნს, გემოს, სიმძიმეს, ტემპერატურას და თითოეული ეს შინაარსი ჩვენში იწვევს რაღაც ემოციურ მდგომარეობას, რაღაც გრძნობას, სასიამოვნოს ან უსიამოვნოს. ერთი სიტყვით, ჩვენ აღვიქვამთ საგანს ან მის ცალკეულ თვისებას და ამ აღქმასთან ერთად ის გრძნობაც გვეძლევა, რომელსაც ამ საგნის ან მისი ცალკეული თვისების აღქმა იწვევს ჩვენში.

სიხარული, მწუხარება, დარდი, სევდა, სიყვარული, სიძულვილი, შიში, რისხვა და სხვა ამგვარი განცდები ემოციებს წარმოადგენს, ხოლო საგნის სილამაზისა თუ ულამაზობის, ესთეტიკური სიამოვნებისა თუ ინტერესის განცდა (ეს ამბავი საინტერესოა, ეს წიგნი მოსაწყენია და ა. შ.) გრძნობებია ვიწრო მნიშვნელობით, ანუ საგნობრივი გრძნობები.

ემოციურ განცდათა ამ ორ ძირითად სახეს შორის მთავარი განსხვავება მეტ-ნაკლები სუბიექტურობაა: ემოცია განიცდება როგორც თვით სუბიექტის შინაგანი მდგომარეობა: მე მიხარია, მე ვწუხვარ, მე მიყვარს და ა. შ., - საგნობრივი განცდა კი, პირიქით, ობიექტში გადატანილად განიცდება.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpmmhkfobb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ერთსა და იმავე ობიექტს სხვადასხვა ადამიანი სხვადასხვაგვარად განიცდის. ემოციათა და საგნობრივ გრძნობათა შორის მნიშვნელოვანი განსხვავება ის არის, რომ ემოციები უფრო მთლიან-პიროვნული ხასიათისაა: სიყვარული, რისხვა, შიში და სხვა, უფრო მთლიანი პიროვნების მდგომარეობაა, ვიდრე საგნის სილამაზისა თუ სიმახინჯის განცდა.

ემოციები და საგნობრივი გრძნობები განსხვავდებიან დინამიკურობითაც - წესისამებრ, ემოციებს უფრო ახასიათებთ მოქმედებაში გადასვლის ტენდენცია.

შეკითხვა ექიმს
<p>გამარჯობა ვარ 24წლის 6წელი შეყვარებული მყავდა 4თვისწინ ვიჩხუბეთ ჩემი უყურადღებობის გამო არვიცი რა მჭირდა სულ თვითონ მოდიოდა შესარიგებლად ძალიან ვუყვარდი ზედმეტად ყურადღებიანიც იყო(გოგო) ვეუბნებოდი რომ იგონებდა და არიყო საჭირო ამდენი ყურადღება მთავარი მიყვარხარ მეთქი ვეუბნებოდი და ვენდობოდი მეგონა სულ შემირიგდებოდა თავისით.ჩზუბიდან 20დღე არვაქცევდი ყურადღებას როცა ცუდად იყო მე კარგად ვგრძნობდი მაშინ თავს მაგრამ 20დღის შემდეგ როცა მივხვდი რომ რაღაც მაკლია უკვე მე თვითონ დავიწყე შერიგებისკენ ნაბიჯის გადადგმა თავიდან მეუბნებოდა რომ ვუყვარდი და უბრალოდ ეშინოდა ისევ გულს ვატკენდი თან მიშვებდა და თან ვერა შემდეგ დავიწყე ყურადღების გამოჩენა ხშირი მოკითხა საჩუქრები მაგრამ აგრესიას ვიღებდი მისგან უკვე მეუბნებოდა ტომ თავის დროზე უნდა გამომეჩინა ამდენი ყურადღება და არა ახლა როცა აღარ ვუყვარვარ.როცა მითხრა რომ აღარ ვუყვარვარ დავნებდი მეც 2თვე თითქმის ვაცადე თვითონ მომწერა როგორხარ გავიგე ავად ხარო შემდეგ ჩემ სოციალურ ქსელზეც იყო გადმოსული ფოტოები ნახა და მეგონა უნდოდა შერიგება,მივედი თავიდან და ავუხსენი ყველაფერი რომ მინდოდა შერიგება და მიყვარს ისევ მაგრამ მისგან უარი მივიღე მითხრა რომ პირველივე დღესვე უნდა მივსულიყავი როცა ვიჩხუბეთ და არა 1თვის მერე და ახლა აღარ ვუყვარვარ მაგრამ ეჭვი შემეპარა მაინც მის ნათქვამში . ამ საუბრის მერე წავიდა და გავიგე რომ უტირია ამ ყველაფრის გამო.მაინტერესებს შესაძლებელია 6წლიანი ურთიერთობის შემდეგ როცა გოგო ბიჭის ცოლობაზე ოცნებობს 4თვეში ეს ბიჭი გადაიყვაროს? ან რის გამო მომიკითხა თუ აღარ ვუყვარვარ ან საერთოდ რატომ იტირა ამ საუბრის შემდეგ თუ აღარ ვუყვარვარ(.ჩემგან ესეთი უყურადღებობები ხშირი იყო ბოლო 1წლის მანძილზე)</p>

გრძნობები ორ დიდ კლასად იყოფა: მარტივ ანუ დაბალ და რთულ ანუ მაღალ გრძნობებად.

მარტივს უწოდებენ გრძნობას, რომელსაც იწვევს საგნის სენსორული თვისების (გემო, სუნი, ფერი, ბგერა, შეხებითი თვისებები და ა. შ.) აღქმა.

რთულს უწოდებენ გრძნობას, რომელიც უფრო რთული შინაარსის მქონე მოვლენით არის გამოწვეული. რთულ გრძნობათა სამ ძირითად ჯგუფს განასხვავებენ: ესთეტიკურს, ინტელექტუალურს და მორალურს. ესთეტიკური გრძნობები სიამოვნების ელფერის გრძნობებია, ოღონდ ეს სიამოვნება არ არის დაკავშირებული რაიმე ბიოლოგიური მოთხოვნილების დაკმაყოფილებასთან. ეს გრძნობები ძირითადად მშვენიერების სპეციფიკურ განცდას წარმოადგენენ.

ინტელექტუალური გრძნობები შემეცნების პროცესთან არის დაკავშირებული. ასეთებია გაკვირვება, ცნობისმოყვარეობა, ინტერესი, ეჭვი და სხვა გრძნობები, რომლებსაც აზროვნების პროცესი აღძრავს.

მორალური გრძნობები წარმოიშობა მხოლოდ საზოგადოებრივი ურთიერთობის საფუძველზე. ასეთია სირცხვილი, სიამაყე, ზნეობრივი მოვალეობა, სინანული, სინდისის ქენჯნა, აღშფოთება, თანაგრძნობა, სიბრალული.

ემოციათა სახეებიდან განსაკუთრებით აღსანიშნავია აფეთქებები. ისინი წარმოადგენენ ერთბაშად წამოჭრილ, სწრაფწარმავალ და უკიდურესად ინტენსიურ ემოციას, რომელიც მისი განცდის მომენტში ეუფლება პიროვნებას, წარმართავს მის ქცევას და ძლიერი გამომხატველი მოძრაობებით ხასიათდება. აფექტის დროს ირღვევა წონასწორობა სუბიექტსა და გარემოს შორის, ისე, რომ სუბიექტი ვერ აცნობიერებს შექმნილ მდგომარეობას და იძლევა მიზანშეუწონელ, ქაოსურ რეაქციას. აფექტი "ფეთქებადი" ემოციაა - იგი უცბად იფეთქებს და უცბადვე გაივლის.

ადამიანი სხვადასხვაგვარი გრძნობისა და ემოციის მატარებელი არსებაა. სხვადასხვა ადამიანი ამა თუ იმ გრძნობასა და ემოციას სხვადასხვაგვარად გამოხატავს. ემოციური განცდების ერთ-ერთი თავისებურება ის არის, რომ მათსავით მჭიდრო კავშირი სხეულთან თითქმის არც ერთ სხვა ფსიქიკურ განცდას არ აქვს. ეს კავშირი იმდენად ინტენსიურია, რომ საკმარისია, მეტად თუ ნაკლებად ინტენსიური ემოციური განცდა დაიბადოს, რომ იცვლება მაჯისცემა, სუნთქვა, სხეულში სისხლის განაწილება, კუნთური ენერგია, სახის გამომეტყველება, მთელი სხეულის პოზა და მოძრაობანი.

მიმიკა - ეს არის სახის კუნთების მოძრაობა, რომელიც გამოხატავს ადამიანის გრძნობებს, განცდებს, განწყობილებას. აზრებსა და გრძნობებს ადამიანები ჟესტებით გამოხატავენ.

ჟესტი სხეულის ნაწილების, განსაკუთრებით ხელის, მოძრაობაა, რომელიც თან ახლავს მეტყველებას ან ცვლის მას. ჟესტებსა და მიმიკას ფსიქოლოგიაში გამომხატველ მოძრაობებს უწოდებენ. ისინი ჩვენი ემოციური განცდების ობიექტურ განსახიერებას წარმოადგენენ. მათ ემოციური განცდების სხეულებრივ გამოხატულებად მიიჩნევენ. თუ გრძნობების შემთხვევაში გამომხატველი მოძრაობები აბსოლუტური სიზუსტით არ არიან გამოკვეთილნი, ემოციების შემთხვევაში ისინი აშკარად ჩანან. ლინგვისტებს მიაჩნიათ, რომ მიმიკა და ჟესტი ნამდვილი, თუმცა კი უხმო ენაა და ისიც, ისევე როგორც ნებისმიერი ენა, იცვლება ადამიანთა ერთი ერთობლიობიდან მეორეზე გადასვლისას.

დიახ, რა უცნაურიც უნდა ჩანდეს, ჟესტებით კომუნიკაციასნაციონალური თავისებურებები აქვს. ერთი და იგივე ჟესტი ანდა გამომხატველი მოძრაობა სხვადასხვა ხალხში სხვადასხვა რამეს ნიშნავს. მაგალითად, საკუთარ თავზე ლაპარაკისას ევროპელი თითს მკერდზე მიიდებს, იაპონელი კი ცხვირზე; აფრიკის ზოგიერთ რეგიონში სიცილი გაკვირვებისა და დაბნეულობის ნიშანია და არა სიხარულისა და ა. შ.

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
გთავაზობთ მკითხველის მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს, რომელიც ხველის დროს გამოგადგებათ.
სრულად

სამკურნალო წერილები

კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
სრულად

სამკურნალო წერილები

პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
გთავაზობთ მკითხველების მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს.
სრულად

მიმიკა, ჟესტი და გრძნობები - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

მიმიკა, ჟესტი და გრძნობები

კონკრეტულ საგნებს ყველა მათი გრძნობადი თვისებით - აღვიქვამთ მათ ფერს, ზომას, ფორმას, სუნს, გემოს, სიმძიმეს, ტემპერატურას და თითოეული ეს შინაარსი ჩვენში იწვევს რაღაც ემოციურ მდგომარეობას, რაღაც გრძნობას, სასიამოვნოს ან უსიამოვნოს. ერთი სიტყვით, ჩვენ აღვიქვამთ საგანს ან მის ცალკეულ თვისებას და ამ აღქმასთან ერთად ის გრძნობაც გვეძლევა, რომელსაც ამ საგნის ან მისი ცალკეული თვისების აღქმა იწვევს ჩვენში.

სიხარული, მწუხარება, დარდი, სევდა, სიყვარული, სიძულვილი, შიში, რისხვა და სხვა ამგვარი განცდები ემოციებს წარმოადგენს, ხოლო საგნის სილამაზისა თუ ულამაზობის, ესთეტიკური სიამოვნებისა თუ ინტერესის განცდა (ეს ამბავი საინტერესოა, ეს წიგნი მოსაწყენია და ა. შ.) გრძნობებია ვიწრო მნიშვნელობით, ანუ საგნობრივი გრძნობები.

ემოციურ განცდათა ამ ორ ძირითად სახეს შორის მთავარი განსხვავება მეტ-ნაკლები სუბიექტურობაა: ემოცია განიცდება როგორც თვით სუბიექტის შინაგანი მდგომარეობა: მე მიხარია, მე ვწუხვარ, მე მიყვარს და ა. შ., - საგნობრივი განცდა კი, პირიქით, ობიექტში გადატანილად განიცდება.

ერთსა და იმავე ობიექტს სხვადასხვა ადამიანი სხვადასხვაგვარად განიცდის. ემოციათა და საგნობრივ გრძნობათა შორის მნიშვნელოვანი განსხვავება ის არის, რომ ემოციები უფრო მთლიან-პიროვნული ხასიათისაა: სიყვარული, რისხვა, შიში და სხვა, უფრო მთლიანი პიროვნების მდგომარეობაა, ვიდრე საგნის სილამაზისა თუ სიმახინჯის განცდა.

ემოციები და საგნობრივი გრძნობები განსხვავდებიან დინამიკურობითაც - წესისამებრ, ემოციებს უფრო ახასიათებთ მოქმედებაში გადასვლის ტენდენცია.

გრძნობები ორ დიდ კლასად იყოფა: მარტივ ანუ დაბალ და რთულ ანუ მაღალ გრძნობებად.

მარტივს უწოდებენ გრძნობას, რომელსაც იწვევს საგნის სენსორული თვისების (გემო, სუნი, ფერი, ბგერა, შეხებითი თვისებები და ა. შ.) აღქმა.

რთულს უწოდებენ გრძნობას, რომელიც უფრო რთული შინაარსის მქონე მოვლენით არის გამოწვეული. რთულ გრძნობათა სამ ძირითად ჯგუფს განასხვავებენ: ესთეტიკურს, ინტელექტუალურს და მორალურს. ესთეტიკური გრძნობები სიამოვნების ელფერის გრძნობებია, ოღონდ ეს სიამოვნება არ არის დაკავშირებული რაიმე ბიოლოგიური მოთხოვნილების დაკმაყოფილებასთან. ეს გრძნობები ძირითადად მშვენიერების სპეციფიკურ განცდას წარმოადგენენ.

ინტელექტუალური გრძნობები შემეცნების პროცესთან არის დაკავშირებული. ასეთებია გაკვირვება, ცნობისმოყვარეობა, ინტერესი, ეჭვი და სხვა გრძნობები, რომლებსაც აზროვნების პროცესი აღძრავს.

მორალური გრძნობები წარმოიშობა მხოლოდ საზოგადოებრივი ურთიერთობის საფუძველზე. ასეთია სირცხვილი, სიამაყე, ზნეობრივი მოვალეობა, სინანული, სინდისის ქენჯნა, აღშფოთება, თანაგრძნობა, სიბრალული.

ემოციათა სახეებიდან განსაკუთრებით აღსანიშნავია აფეთქებები. ისინი წარმოადგენენ ერთბაშად წამოჭრილ, სწრაფწარმავალ და უკიდურესად ინტენსიურ ემოციას, რომელიც მისი განცდის მომენტში ეუფლება პიროვნებას, წარმართავს მის ქცევას და ძლიერი გამომხატველი მოძრაობებით ხასიათდება. აფექტის დროს ირღვევა წონასწორობა სუბიექტსა და გარემოს შორის, ისე, რომ სუბიექტი ვერ აცნობიერებს შექმნილ მდგომარეობას და იძლევა მიზანშეუწონელ, ქაოსურ რეაქციას. აფექტი "ფეთქებადი" ემოციაა - იგი უცბად იფეთქებს და უცბადვე გაივლის.

ადამიანი სხვადასხვაგვარი გრძნობისა და ემოციის მატარებელი არსებაა. სხვადასხვა ადამიანი ამა თუ იმ გრძნობასა და ემოციას სხვადასხვაგვარად გამოხატავს. ემოციური განცდების ერთ-ერთი თავისებურება ის არის, რომ მათსავით მჭიდრო კავშირი სხეულთან თითქმის არც ერთ სხვა ფსიქიკურ განცდას არ აქვს. ეს კავშირი იმდენად ინტენსიურია, რომ საკმარისია, მეტად თუ ნაკლებად ინტენსიური ემოციური განცდა დაიბადოს, რომ იცვლება მაჯისცემა, სუნთქვა, სხეულში სისხლის განაწილება, კუნთური ენერგია, სახის გამომეტყველება, მთელი სხეულის პოზა და მოძრაობანი.

მიმიკა - ეს არის სახის კუნთების მოძრაობა, რომელიც გამოხატავს ადამიანის გრძნობებს, განცდებს, განწყობილებას. აზრებსა და გრძნობებს ადამიანები ჟესტებით გამოხატავენ.

ჟესტი სხეულის ნაწილების, განსაკუთრებით ხელის, მოძრაობაა, რომელიც თან ახლავს მეტყველებას ან ცვლის მას. ჟესტებსა და მიმიკას ფსიქოლოგიაში გამომხატველ მოძრაობებს უწოდებენ. ისინი ჩვენი ემოციური განცდების ობიექტურ განსახიერებას წარმოადგენენ. მათ ემოციური განცდების სხეულებრივ გამოხატულებად მიიჩნევენ. თუ გრძნობების შემთხვევაში გამომხატველი მოძრაობები აბსოლუტური სიზუსტით არ არიან გამოკვეთილნი, ემოციების შემთხვევაში ისინი აშკარად ჩანან. ლინგვისტებს მიაჩნიათ, რომ მიმიკა და ჟესტი ნამდვილი, თუმცა კი უხმო ენაა და ისიც, ისევე როგორც ნებისმიერი ენა, იცვლება ადამიანთა ერთი ერთობლიობიდან მეორეზე გადასვლისას.

დიახ, რა უცნაურიც უნდა ჩანდეს, ჟესტებით კომუნიკაციას ნაციონალური თავისებურებები აქვს. ერთი და იგივე ჟესტი ანდა გამომხატველი მოძრაობა სხვადასხვა ხალხში სხვადასხვა რამეს ნიშნავს. მაგალითად, საკუთარ თავზე ლაპარაკისას ევროპელი თითს მკერდზე მიიდებს, იაპონელი კი ცხვირზე; აფრიკის ზოგიერთ რეგიონში სიცილი გაკვირვებისა და დაბნეულობის ნიშანია და არა სიხარულისა და ა. შ.