როგორ ვიკვებოთ ზაფხულში სხვადასხვა ქრონიკული დაავადების დროს - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

იანვარი 2020

როგორ ვიკვებოთ ზაფხულში სხვადასხვა ქრონიკული დაავადების დროს

როგორ ვიკვებოთ ზაფხულში სხვადასხვა ქრონიკული დაავადების დროს
ზაფხული, სხვა ღირსებებთან ერთად, ხილის, ბოსტნეულისა და ბაღჩეულის მრავალფეროვნებითაც გამოირჩევა. როგორ გამოვიყენოთ ეს საგანძური ჯანმრთელობის სასარგებლოდ?

შევამციროთ ტრიგლიცერიდები
გულ-სისხლძარღვთა დაავადებების მკურნალობის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი კომპონენტია კვება, რაც ზაფხულშიც უნდა გვახსოვდეს. გულის უკმარისობა, ჰიპერტენზია, გადატანილი ინფარქტი, სტენოკარდია, მაღალი ქოლესტერინი და ტრიგლიცერიდები - ასეთია იმ მდგომარეობათა არასრული ჩამონათვალი, რომელთა დროსაც დიეტა აუცილებელია.

თავი უნდა ვარიდოთ ქოლესტერინით მდიდარ საკვებს და გავზარდოთ რაციონში სასარგებლო პროდუქტების წილი. ქვემოთ მოყვანილი რჩევების დაცვით შევძლებთ, ისე ვისიამოვნოთ ზაფხულის საკვებით, რომ ჯანმრთელობასაც ვარგოთ. ზაფხულში ყველას უყვარს ქალაქგარეთ პიკნიკის გამართვა. ბუნებაში შემწვარი
მწვადის გემო ხომ მთელი წელი გვახსოვს! თუმცა ისიც კარგად ვიცით, რომ ღორის მწვადი მდიდარია ცუდი ქოლესტერინით. სპეციალისტები გვირჩევენ:

  • ღორის ნაცვლად შევწვათ ნაკლებცხიმიანი ხორცი. ცხიმის მცირე შემცველობით გამოირჩევა ინდაურისა და ქათმის თეთრი ხორცი, თევზი. განსაკუთრებით კარგია ქაშაყი, კალმახი, ორაგული. ეს თევზეული მდიდარია ომეგა-3 ჯგუფის ცხიმოვანი მჟავებით,
    რომლებიც ქოლესტერინის ცვლის მარეგულირებელი ერთ-ერთი ფაქტორია.
  • მივირთვათ ხილი, ბოსტნეული, მწვანილი.
  • სალათა არ შევკაზმოთ მაიონეზით. ჯერ ერთი, მაიონეზი მდიდარია ქოლესტერინითა და კალორიებით; მეორე - ზაფხულში ის სწრაფად იქცევა ხელსაყრელ ნიადაგად ბაქტერიების გამრავლებისთვის და შესაძლოა, საკვებისმიერი ტოქსიკოინფექცია გამოიწვიოს.
  • დაივიწყეთ მარილიანი ჩხირები და ჩიფსები. ლმაშე საკვები ხელს უწყობს წნევის მომატებას, ორგანიზმში სითხის შეკავებას, ამძიმებს გულის უკმარისობას.
  • დესერტად დაბალკალორიული იოგურტი მიირთვით. გახსოვდეთ, ნაყინი საკმაოდ მაღალკალორიულია, მისი ზოგი სახეობა კი მყარი მცენარეული ცხიმითაა მომზადებული, რომელიც არასასურველია ათეროსკლეროზის დროს.

ვაკონტროლოთ არტერიული წნევა
არტერიული წნევის კონტროლისთვის თავი უნდა ვარიდოთ სუფრის მარილის ჭარბ მიღებას და უპირატესობა მივანიჭოთ ჯანსაღ ნახშირწყლებს.

  • თეთრი პურის ნაცვლად მიირთვით ბოჭკოს, ქატოს შემცველი პური.
  • დაკონსერვებული და გაყინული პროდუქტების ნაცვლად - ცოცხალი ბოსტნეულის სალათები. მიზეზი მარტივია - კონსერვები და გაყინული ნახევარფაბრიკატები მარილითაა მდიდარი, რომელიც წნევის მატებას იწვევს.
  • ხორცი და ბოსტნეული მარილის ნაცვლად მწვანილით შეკაზმეთ.
  • მარილზე უარის თქმაში დაგეხმარებათ სასალათე ზეთები, რომლებსაც ანტიათეროსკლეროზული თვისებები აქვს. შეგიძლიათ გამოიყენოთ ძმარიც.

შესაძლოა, არ გესიამოვნოთ, რომ მარილის შემცირებას გირჩევთ, მაგრამ გვერწმუნეთ, უმარილო სალათებითაც შეიძლება იგრძნოთ ზაფხულის არომატი, თანაც ისე, რომ წნევის მომატებისა არ შეგეშინდეთ.



გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
დიეტოლოგია
დიეტებზე საუბრისას მნიშვნელოვანია ოქროს შუალედის დაცვა. ყველა უკიდურეს ზომას - ცილოვან, ცხიმოვან ან რთულ ნახშირწყლოვან (ფაფები, მაკარონი) დიეტებს
ადამიანები ხშირად ჩივიან, რომ წონას ვერ იკლებენ, მიუხედავად იმისა, რომ დიეტასაც იცავენ,
ჯანსაღ კვებასა და წონის კლებას მჭიდრო კავში­რი აქვს. ოცნებობთ ჭარბი წონის მოშორებაზე,
კატეგორიის სხვა სტატიები
რეკომენდებული ნორმების თანახმად, ჯანმრთელმა ადამიანმა დღეში 400-500 გრამი ხილი და ბოსტნეული უნდა მიიღოს. ასაკთან ერთად ხშირად აღინიშნება
დიეტებზე საუბრისას მნიშვნელოვანია ოქროს შუალედის დაცვა. ყველა უკიდურეს ზომას - ცილოვან, ცხიმოვან ან რთულ ნახშირწყლოვან (ფაფები, მაკარონი) დიეტებს
გვიანი შემოდგომასა და ზამთარში იმუნიტეტის შენარჩუნებასა და დაავადებისაგან დაცვაში სწორი კვება დაგვეხმარება.
ღვიძლი ის ორგანოა, რომელიც მრავალ, მნიშვნელოვან ფუნქციას ასრულებს. ამიტომ მის დასაცავად ყველაფერი უნდა გავაკეთოთ.
საახალწლო დღესასწაული განსაკუთრებულად ბავშვებს ახარებთ, რადგან ამ დღეებში ისინი, თამამად შეიძლება ითქვას,
ვირუსების ნაწილაკები საათობით ინარჩუნებენ აქტივობას მშრალ, თბილ და უმოძრაო ჰაერში
ყველაზე ხანდაზმული ქალი მსოფლიოში, 116 წლის კეინ ტანაკა იაპონიაში, ფუკუოკეში ცხოვრობს.
თმა შედგება ცილისგან (კერატინი) და დამცავი თხელი ფენა კუტიკულისგან. წყლის ზემოქმედების შედეგად თმა ადვილად
საკმარისია ეს 4 ტესტი და მოსაუბრეს გაშლილი წიგნივით წაიკითხავთ - აცხადებენ ტესტის ავტორები.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად