რითია სასარგებლო სკანდინავიური დიეტა - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებისანდომერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

რითია სასარგებლო სკანდინავიური დიეტა

სკანდინავიური დიეტა ეს არის კვების მოდელი, რომელიც მიღებულია დანიაში, ნორვეგიაში, ისლანდიაში, ფინეთსა და შვედეთში.

ჩრდილოეთის ქვეყნებისათვის კვების რეკომენდაციები გამოვიდა 1980 წელს. მთავრობამ გამოუშვა იგი იმისათვის, რომ შეემცირებინა გულის დაავადებებით გამოწვეული სიკვდილიანობა. ფინეთი იყო ლიდერი ამ მაჩვენებლით, ამიტომ ქვეყანაში ჩაუშვეს პროექტი „ჩრდილოეთის კარელია“, რომლის თანახმად, კვების კულტურას ცვლიდნენ სამთავრობო დონეზე. რაციონის საფუძველს წარმოადგენდა ვიკინგეების რაციონი: მცენარეული პროდუქტები და ცხიმიანი თევზი.

სკანდინავიური დიეტა ზოგადად არ განსხვავდება ხმელთაშუა ზღვის დიეტისაგან. მთავარი განმასხვავებელი იყო, ის რომ სკანდინაველები იყენებენ ადგილობრივ პროდუქტებს- ზეითუნის ზეთის ნაცვლად რაფსის ზეთს, რომელიც შემადგენლობით და მახასიათებლებით ზეითუნის ზეთის მსგავსია და არანაკლებ სასარგებლოა.

სკანდინავიური დიეტის პრინციპით მცენარეული პროდუქტები უნდა შეადგენდეს რაციონის მეტ წილს. ასეთია:

  • მარცვლეული: სიმინდი, შვრია, წიწიბურა, რომლებიც შეიცავენ საკვებ უჯრედისს, რომელიც წარმოადგენს ნაწლავის სასარგებლო მიკროორგანიზმებისათვის საყვარელ საკვებს.
  • პარკოსნები: ლობიო, ბარდა, ოსპი
  • ხილი, კენკრა და ბოსტნეული

ხორცის გამორიცხვა არ შეიძლება. საჭიროა მისი მიღების შეზღუდვა კვირაში 1-3-მდე და ავირჩიოთ უცხიმო სახეობები. ხორცი უნდა მოვხარშოთ ან ჰაერღუმელში მოვამზადოთ. სხვა დღეებში უნდა მივირთვათ თევზი, რომელიც შეიცავს ცილას და შეუცვლელ ცხიმებს, D ვიტამინს, იოდსა და სელენს.

სასარგებლოა ცივი ზღვების ცხიმიანი თევზი - ორაგული და კალმახი. სკანდინავიელები ასევე უხვად იღებენ რძის პროდუქტებს.

სკანდინავიური სამზარეულო აგებულია ახალ პროდუქტებზე, ამიტომ გადამუშავებული საკვები მასში თითქმის არ არის: სოსისი, ძეხვი და ხორცის სხვა დელიკატესები. სკანდინავიური კვების მოდელი არ გამორიცხავს ტკბილეულს, მაგრამ მხოლოდ დესერტად და არა ძირითად კერძად. სეირნობა და ფიზიკური დატვირთვა კარგად აკომპენსირებს მის მიღებას.