როგორ ვკვებოთ თვალი - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

მაისი 2020

კითხვა-პასუხი

როგორ ვკვებოთ თვალი

როგორ ვკვებოთ თვალი
თვალის საშუალებით ორგანიზმი სამყაროზე ინფორმაციის 90%-ს იღებს და გარემოს პირობებთან ადაპტაციას ახდენს. კვების „სწორი“ პროდუქტების შერჩევით შეიძლება თვალების დაცვა ნაადრევად დაბერებისაგან, მისთვის სიჯანსაღისა და სილამაზის დაბრუნება.


თვალისთვის აუცილებელი ვიტამინებია:

A ვიტამინი - აბრკოლებს თვალის ბადურაში დეგენერაციულ ცვლილებებს და აუმჯობესებს მხედველობის სიმახვილეს.

C ვიტამინი - აუმჯობესებს თვალის ქსოვილის ტონუსსა და მიკროცირკულაციას;

E ვიტამინი - ხელს უშლის ახლომხედველობის განვითარებასა და ბროლის შემღვრევას;

B ჯგუფის ვიტამინები - აუმჯობესებს მხედველობის ნერვის მდგომარეობას, მონაწილეობს ვიტამინების ათვისებაში;

D ვიტამინი და პოლიუჯერი ცხიმოვანი მჟავები - აბრკოლებს ბადურას
დეგენერაციას.

მიკროელემენტები:

  • კალიუმი - აუცილებელია ორგანიზმის მჟავატუტოვანი წონასწორობისთვის;
  • კალციუმი - შედის უჯრედებსა და ქსოვილოვანი სითხის შემადგენლობაში, გააჩნია ანთების საწინააღმდეგო მოქმედება;
  • თუთია - მონაწილეობს ქსოვილოვან სუნთქვაში;
  • სელენი - კარგი დამჟანგავია, ხელს უწყობს ვიტამინების ათვისებას.

თვალისთვის ასევე მნიშვნელოვანია ლუთეინი და ზეაქსანტინი - მხედველობის ორგანოების ნორმალური ფუნქციობისთვის აუცილებელი ანტიოქსიდანტები. მათ შეიცავს
მწვანე და მოყვითალო-სტაფილოსფერი ბოსტნეული (სიმინდი, ბროკოლი, ისპანახი და ა.შ.).

თვალებისთვის სასარგებლო პროდუქტების ტოპ-10

1. სტაფილო - აუმჯობესებს მხედველობის სი­მახვილეს დიდი რაოდენობით კაროტინის შემცველობის გამო;

2. მოცვი - შეიცავს A ვიტამინს და თვალისთვის სასარგებლო სხვა ნივთიერებებს.

3. ისპანახი - ლუთეინის შემცველობის ხარჯზე ხელს უშლის კატარაქტის და თვალის სხვა დაავადების განვითარებას;

4. სიმინდი, ბროკოლი - შეიცავს დიდი რაოდენობით ანტიოქსიდანტებს, რომელიც სასარგებლოა კატარაქტის დროს.

5. გარგარი - მდიდარია კალიუმითა და A ვიტამინით;

6. ასკილი, ციტრუსები - ზოგადგამაჯანსაღებელი მოქმედება ახასიათებს მხედველობის ორგანოებზე, შეიცავს ბევრ C ვიტამინს.

7. ნიგოზი, თხილი, მზესუმზირა - მდიდარია E და B ჯგუფის ვიტამინებით;

8. ქაშაყი შეიცავს დიდი რაოდენობით D ვიტამინსა და პოლიუჯერ ცხიმოვან მჟავებს;

9. ხახვი, ნიორი - შეიცავს გოგირდს, დადებითად მოქმედებს მხედველობის სიმახვილეზე, ხელს უშლის თრომბის წარმოქმნას;

10. ჭარხალი - შეიცავს C ვიტამინსა და კალიუმს, გააჩნია გამწმენდი მოქმედება.

თვალისთვის სასარგებლო დიეტა უნდა იყოს სრულფასოვანი და მრავალფეროვანი. ჯობს ოთხჯერადი, ხილითა და ბოსტნეულით მდიდარი კვება, ახალგამოწურული სტაფილოს, ჭარხლისა და ისპანახის წვენები, რძის პროდუქტები.

თვალისთვის მავნე პროდუქტებია:

  • მარილი - ჭარბი რაოდენობით მისი მიღება ორგანიზმში წყლის შეკავებას იწვევს, რამაც შეიძლება თვალშიგა წნევის აწევა გამოიწვიოს;
  • ხორცი და კვერცხი - ცილა სასარგებლოა და საჭიროა ორგანიზმისთვის, მაგრამ მისი გადაჭარბებული მიღება იწვევს ქოლესტერინის დონის მატებასა და სისხლძარღვების კედლებზე მის ჩალაგებას;
  • ალკოჰოლი - დასაწყისში აფართოებს სისხლძარღვებს, მაგრამ შემდეგ სპაზმი წარმოიშობა, რის გამოც ზარალდება თვალის წვრილი სისხლძარღვები;
  • მავნე საკვები დანამატები, რომელთაც შეიცავს ნახევარფაბრიკატები, ტკბილი გაზიანი სასმელები, ტკბილეული და კანფეტები.
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
დიეტოლოგია
ტვინისათვის სასარგებლო ბოსტნეულიდან დიეტოლოგები გამოყოფენ წითელ კომბოსტოს, ჭარხალსა და ისპანახს. წითელი კომბოსტო მეტად სასარგებლოა ტვინის
თუ შეკრულობა (ყაბზობა) გაწუხებთ, რეგულარულად უნდა მიირთვათ ბროკოლი, ვაშლი და ისპანახი.
შვრია აქვეითებს სისხლში ქოლესტერინის დონეს, ანთების მაჩვენებლებს, წონას და აუმჯობესებს საჭმლის მონელებას.
კატეგორიის სხვა სტატიები
"ნიუ ჰოსპიტალსის" ოფთალმოლოგიის ეროვნულ ცენტრში, რომელიც მომხმარებლებს მომსახურებების
რუსეთის მეცნიერებათა აკადემიის ბიოქიმიური ფიზიკის ინსტიტუტის თანამშრომლებმა 14-წლიანი კვლევს შედეგები გამოაქვეყნეს.
როგორ ვითარდება მხედველობა მხედველობა ინფორმაციის ძირითადი წყაროა, გარდა ამისა, ის მნიშვნელოვან როლს ასრულებს კომუნიკაციაში.
მხედველობის სისტემის ჩამოყალიბება ხდება 1-5 წლის ასაკში, როდესაც ფორმირდება ძირითადი ფუნქციები: მხედველობის
თამბაქოს მავნე გავლენებს შორის ერთ-ერთი მხედველობის პრობლემათა გაღრმავება და დაბრმავების პროცესის დაჩქარებაა.
მნიშვნელოვანია საკვებ რაციონში იყოს ომეგა-3 უჯერი ცხიმოვანი მჟავებით (თევზი), ვიტამინებით მდიდარი (ხილი და ბოსტნეული) პროდუქტები.
თუ თქვენ დღის მანძილზე არ გაქვთ დრო ვარჯიშისთვის, მაშინ ძილის წინ ვარჯიშები დაგეხმარებათ
ექიმები დიდი ხანია ელიან იმ დროს, როდესაც ცხოვრების ჯანსაღი წესი უბრალო მოდად კი არ ჩაითვლება,
სიმსუქნე თითქმის ორჯერ ზრდის მძიმე ფორმის კარიესის განვითარების ალბათობას. ტკბილი და მაღალი მჟავიანობის სასმელები კი ჭარბწონიანი
ზაფხულის უხერხულ პრობლემათაგან ერთ-ერთი უმთავრესი ჭარბი ოფლიანობაა.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად