კომპიუტერულმა თამაშებმა შეიძლება ტინიტუსი და სიყრუე გამოიწვიოს - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

კომპიუტერულმა თამაშებმა შეიძლება ტინიტუსი და სიყრუე გამოიწვიოს

შეიძლება იმოქმედოს სმენაზე. ამის შესახებ სამხრეთ კაროლინის სამედიცინო უნივერსიტეტის ოტოლარინგოლოგები გვაფრთხილებენ, სტატიაში გამოქვეყნებულია ჟურნალში BMJ Public Health.

ავტორებმა ჩაატარეს 14 კვლევის სისტემატური მიმოხილვა, რომლებიც იკვლევდნენ კავშირს სმენის დაქვეითებას, ტინიტუსსა და ვიდეო თამაშებს შორის. საერთო ჯამში, კვლევაში მონაწილეობა მიიღო ცხრა ქვეყანაში მცხოვრებმა 50 ათასზე მეტმა ადამიანმა. მონაცემთა ანალიზმა აჩვენა, რომ ისინი, ვინც რეგულარულად თამაშობენ ვიდეო თამაშებს, რეალურად უფრო ხშირად და უფრო მძიმედ განიცდიდნენ სმენის დაქვეიტებას, ვიდრე ისინი, ვინც არ თამაშობენ ვიდეო თამაშებს.

როგორც ირკვევა, გეიმერები ზოგადად მიდრეკილნი არიან, დიდხანს ითამაშონ და ამავდროულად ყურსასმენებში ხმის სიმაღლე მაქსიმუმამდე აწიონ.

ამ შემთხვევაში მნიშვნელობა აქვს არა მხოლოდ მოცულობას, არამედ სმენის აპარატზე მისი ზემოქმედების ხანგრძლივობას. ხმის მატებასთან ერთად, უსაფრთხო მოსმენის დრო მცირდება, რაც ნიშნავს, რომ სამსაათიანი სათამაშო სესია მაღალი ხმით უფრო მეტ ზიანს აყენებს, ვიდრე 15 წუთიანი. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის რეკომენდაციების მიხედვით, უსაფრთხოების ბარიერი მოზრდილებისთვის არის 80 დეციბელის ზემოქმედება კვირაში 40 საათის განმავლობაში.

  • 90 დეციბელის ხმაზე (ადამიანის ყვირილის მსგავსად), უსაფრთხო ექსპოზიციის ხანგრძლივობა კვირაში 4 საათამდე მცირდება, წინააღმდეგ შემთხვევაში სიყრუის რისკი იზრდება.
  • თქვენ შეგიძლიათ მოუსმინოთ 95 დეციბელის მოცულობის ხმას (მოტოციკლის ძრავის ხმაური) კვირაში მხოლოდ 1 საათი და 15 წუთი სიყრუის რისკის გარეშე. ამავდროულად, როგორც ერთმა კვლევამ აჩვენა, ყურსასმენებში ხმის საშუალო მოცულობა ოთხ „სროლაში“ მერყეობდა 88,5-დან 91,2 დეციბელამდე. და იმპულსური ბგერების სიძლიერე - მოკლე, ხმამაღალი, ფეთქებადი ბგერები, რომლებიც გასროლის ან დარტყმის სიგნალს იძლევა - აღწევს 119 დეციბელს.

ამგვარად, ვიდეო თამაშების თამაშის გამო, განსაკუთრებით პროფესიონალურ ბაზაზე, მილიონობით ადამიანს მთელს მსოფლიოში შესაძლოა სმენის მუდმივი დაქვეითება და/ან ტინიტუსი ემუქრებოდეს, წერენ სტატიის ავტორები. თუმცა, კომპიუტერულ თამაშებსაც ბევრი უპირატესობა აქვს, მაგალითად, ასე სწავლობენ ბავშვები გადაწყვეტილების მიღებას.