შიში საღ აზრზე ძლიერი გამოდგა
მხოლოდ პლაკატებისა და აფიშების ხარჯზე მოწევის საწინააღმდეგო სახელმწიფო კამპანიის ეფექტიანობა დიდ ბრიტანეთში ოთხჯერ გაიზარდა. მათი წყალობით სიგარეტს გამოეთხოვა ყოფილი მწეველების 32%, მაშინ როცა ექიმის რჩევით მოწევა მხოლოდ 21%-მა მიატოვა.
ჯანმრთელობის სახელმწიფო სამსახურის, ბრიტანეთის კიბოს კვლევის ორგანიზაციისა და ბრიტანეთის კარდიოლოგიური ფონდის ერთობლივმა მცდელობამ ნაყოფი მართლაც გამოიღო. კამპანიის შედეგად 1 მილიონამდე ადამიანმა ამ მავნე ჩვევაზე უარი თქვა.
კამპანიის ორგანიზატორთა აზრით, წარმატებას იმას უნდა უმადლოდნენ, რომ პლაკატები თამბაქოს მავნეობაზე კი არა, მისთვის თავის დანებების უპირატესობაზე მიუთითებდა.
-
ერთ-ერთ პლაკატზე გამოსახულია ბავშვი, რომელიც თამბაქოს კვამლს ამოისუნთქავს - ასე გაუსვეს ხაზი ბრიტანელებმა პასიური მოწევის პრობლემას;
-
მეორეზე - სიგარეტი, საიდანაც წვეთავს ცხიმი, რომელიც სისხლძარღვის კედლებზე ეცემა და სისხლძარღვებზე თამბაქოს გავლენას შეგვახსენებს.
-
კიდევ ერთი მიგნება აღმოჩნდა ორიგინალური წარწერა "კუპრის დაბალი შემცველობის" მქონე სიგარეტის კოლოფებზე.
ორგანიზატორთა ჩანაფიქრით, ამ წარწერებმა უნდა გაგვახსენოს ველური მხეცები, რომლებსაც შეუძლიათ, ადამიანი სიცოცხლეს გამოასალმონ - რა საალერსო სახელიც არ უნდა დავარქვათ, მათი ბუნება იგივე დარჩება.