რატომ შეიძლება გაჩნდეს დაღლილობა ჭამის შემდეგ - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

რატომ შეიძლება გაჩნდეს დაღლილობა ჭამის შემდეგ

ჭამის შემდეგ ძილიანობის შეგრძნების ან დაღლილობის მიზეზები:

ცირკადული რიტმი

ცირკადული რიტმი ეცემა დაახლოებით საღამოს 2-დან 4 საათამდე. ამ შემთხვევაში, სავსებით ნორმალურია ლანჩის შემდეგ ცოტათი დაღლილობის შეგრძნება, მაგრამ მიზეზი მეტად დაკავშირებულია ბიოლოგიურ რიტმთან, ვიდრე თავად კვებასთან.

მიირთმევთ საკვებს, რომელიც ხელს უწყობს ძილიანობას

ზოგჯერ საკვებმა შეიძლება გამოიწვიოს ძილიანობის შეგრძნება დღის განმავლობაში. ზოგიერთი ეს საკვები მოიცავს:

ტრიპტოფანით მდიდარი საკვები, მათ შორის ოსპი, ორაგული, ისპანახი, არაქისის კარაქი, გოგრის თესლი, ყველი.

მელატონინით მდიდარი საკვები, მათ შორის კვერცხი და ორაგული.

მჟავე ალუბლის წვენი, რომელიც შეიცავს როგორც მელატონინს, ასევე ტრიპტოფანს.

რძე, რომელიც შეიცავს მელატონინს და ტრიპტოფანს.

გვირილის ჩაი.

D ვიტამინით მდიდარი საკვები, როგორიცაა ცხიმიანი თევზი, კვერცხის გული.

ჩვეულებრივზე მეტ ცხიმიან საკვებს მიირთმევთ

კვლევამ, რომელიც გამოქვეყნდა ჟურნალში Physiology & Behavior, გამოიკვლია ცხიმიანი, ნაკლები ნახშირწყლების შემცველი საუზმის და უცხიმო, მეტი ნახშირწყლების შემცველი საუზმის ეფექტი 18 მამაკაცსა და ქალში. მონაწილეებმა, რომლებმაც მიირთვეს მაღალცხიმიანი და ნახშირწყლების შემცველი საუზმე, აღნიშნეს, რომ ჭამიდან ორი-სამი საათის შემდეგ უფრო მეტად ეძინათ და მნიშვნელოვნად დაღლილები იყვნენ სამი საათის შემდეგ, ვიდრე სხვა ჯგუფი.

მკვლევარებმა აღმოაჩინეს, რომ ქოლეცისტოკინინის კონცენტრაცია, ჰორმონი კუჭ-ნაწლავის სისტემაში, რომელიც ასტიმულირებს ცხიმებისა და ცილების მონელებას, მნიშვნელოვნად მაღალი იყო ცხიმიანი და დაბალი ნახშირწყლების საკვების მიღების შემდეგ. ქოლეცისტოკინინი დაკავშირებულია ძილიანობასთან, ცხიმოვანი მჟავები და ამინომჟავები განსაკუთრებით იწვევს მის გამოყოფას, ასე რომ, ამ კომპონენტებით მდიდარმა კვებამ შეიძლება ჩვეულებრივზე მეტად გამოიწვიოს ძილიანობა.

მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს, რომ ჯანსაღი ცხიმები და პროტეინები გადამწყვეტია კარგად დაბალანსებულ დიეტაში ჩართვაში

ლანჩის შემდეგ უმნიშვნელო დაღლილობა ბუნებრივია და, როგორც წესი, არ არის სახიფათო. მაგრამ იმ შემთხვევაში, თუ იმდენად იღლებით, რომ გიჭირთ ფხიზლად ყოფნა ან სამუშაოს ეფექტურად შესრულება, უმჯობესია მიმართოთ ექიმს.