როგორ შევებრძოლოთ უძილობას და გამოუძინებლობას - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

როგორ შევებრძოლოთ უძილობას და გამოუძინებლობას

პირველ რიგში, ძილის მოსაწესრიგებლად, აუცილებელია მოვიშოროთ საათი და ტელეფონი. მუდმივად ციფერბლატზე და ტელეფონის ეკრანზე ყურადღება და იმასზე ფიქრი დრო როგორ მიდის, ორგანიზმისთვის დამატებითი სტრესია.

სომნოლოგები გვირჩევენ არ დავრჩეთ საწოლში, როდესაც დიდხანს არ გვეძინება. უძილობის გამკლავების კარგი საშუალებაა წამოვდგეთ საწოლიდან და რაიმე მშვიდი საქმიანობით შევიქციოთ თავი, რათა ძილისათვის განკუთვნილი ადგილი არ გადაგვექცეს სტრესის ფაქტორად.

უძილობის უარყოფითი შედეგები განსაკუთრებით მრავლადაა მგრძნობიარე ადამიანებში, რომელთაც გონების მოკრება უჭირთ. უძილობის თავიდან ასაცილებლად, ყავის მიღება სტრატეგიულად უნდა მოვახდინოთ. ანუ ის უნდა მივიღოთ, განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი საქმის დაწყების წინ. ამას გარდა მუდმივად უნდა ვეცადოთ სუფთა ჰაერზე ყოფნას.

უახლესმა კვლევებმა აჩვენს, რომ ძილის დროს ტვინი სუფთავდება ნარჩენი პროდუქტებისაგან და ხანგრძლივი უძილობა შეიძლება გახდეს ალცჰაიმერის დაავადების განვითარების რისკის შემცველი.

რაც შეეხება დღე ძილს. რეკომენდებულია, მისი ხანგრძლივობა არ იყოს ნახევარ საათზე მეტი, რადგანაც არსებობს რისკი, რომ ღამით ძილი გაუარესდება და გართულდება ჩაძინების პროცესი.