პრაქტიკული რჩევები ჯანსაღი ძვლების შესანარჩუნებლად და ოსტეოპოროზის თავიდან ასარიდებლად - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

კითხვა-პასუხი

პრაქტიკული რჩევები ჯანსაღი ძვლების შესანარჩუნებლად და ოსტეოპოროზის თავიდან ასარიდებლად

 პრაქტიკული რჩევები ჯანსაღი ძვლების შესანარჩუნებლად და ოსტეოპოროზის თავიდან ასარიდებლად
ძვლოვანი ქსოვილის განახლებასა და ზრდას კალციუმით მდიდარი საკვები ასტიმულირებს. ისინი მაქსიმალურად უნდა ჩავრთოთ რაციონში. კალციუმთან ერთად ჩონჩხისთვის აუცილებელია ბორი, გოგირდი და С ვიტამინი. D ვიტამინთან ერთად ძვლის ქსოვილები უფრო ადვილად ითვისებს კალციუმს, ხოლო К და А ვიტამინები საჭიროა D ვიტამინის უკეთ ასათვისებლად. ძვლის ქსოვილისთვის მავნებელია ტრანსცხიმები, ჭარბი მარილი, კოფეინი, ნიკოტინი და ალკოჰოლი, ამიტომ მათ უნდა ვერიდოთ, თუ გვინდა, მაგარი ძვლები გვქონდეს.


ეცადეთ, ყოველდღე მიირთვათ ბოსტნეული:
მწვანე სალათა, კომბოსტო, სტაფილო, კიტრი, პომიდორი, ხახვი, ბულგარული წიწაკა, ისპანახი, ბროკოლი, ასევე - ხილი და რძის
ნაწარმი. ოქსალატები (შეიცავს ჭარხალი, ქატო, მზესუმზირა, ბურღულეული) ხელს უშლის კალციუმის შეწოვას, ამიტომ ეცადეთ, ისინი კალციუმით მდიდარ პროდუქტებთან ერთად არ მიიღოთ. თუ ვეგეტერიანელი ბრძანდებით ან რძის ნაწარმს ცუდად იტანთ, კალციუმის მარაგი შეივსეთ ფოთლოვანი ბოსტნეულით: ბარდით, ბროკოლით, ასევე - ყველით. გაითვალისწინეთ, რომ ორგანიზმს ერთბაშად 500 მგ კალციუმზე
მეტის ათვისება არ შეუძლია, ამიტომ დღიური ნორმა რამდენიმე ულუფად გაანაწილეთ. D ვიტამინის დეფიციტის შევსებაში მზე დაგეხმარებათ. საკმარისია, კვირაში 2-3-ჯერ 5-15 წუთით შეუშვიროთ სახე და ხელები მზის სხივებს. ჩონჩხს ამაგრებს ფიზიკური ვარჯიში.

რა მივირთვათ:

რძე, ნატურალური იოგურტი, მაწონი, ყველი, შვრია, ბარდა, ბროკოლი, ორაგული, კამბალა, მუქი მწვანე ფოთლოვანი ბოსტნეული, ბულგარული წიწაკა, ციტრუსები, მარწყვი, ვაშლი, სტაფილო, ყურძენი, მსხალი, ბროწეული, ნიორი, ხახვი, ნუში, ქოქოსი, ბრინჯი, ზეითუნის ზეტი, ავოკადო.

რას ვერიდოთ:

ცხიმიან ხორცს და გაზიან სასმელებს - მათში ჭარბადაა ფოსფორი, ეს მინერალი კი კალციუმს D ვიტამინს ართმევს. რაც უფრო მეტია ფოსფორი ორგანიზმში, მით უფრო უარესად შეიწოვება კალციუმი და ნელა იზრდება ძვლის ქსოვილი.
ცხიმიან საკვებს: საკონდიტრო ნაწარმს, ხორცის ნახევარფაბრიკატებს, მაიონეზს და სხვა სოუსებს, ფასტფუდს - კალციუმი ნაწლავში უკავშირდება ცხიმის მოლეკულებს და ორგანიზმიდან გამოდის.
მარილს და ყავას: პროვოცირებას უწევს ძვლიდან კალციუმის გამოლექვას.
ალკოჰოლს, ტკბილეულს, შაქარს, შაქრის ხელოვნურ შემცვლელებს: ამუხრუჭებს კალციუმის შეწოვას და ძვლის ქსოვილის ზრდას.
თამბაქოს: აქვეითებს სისხლში ჰორმონ ესტროგენის დონეს, მისი ნაკლებობისას კი ძვლის უჯრედები უფრო სწრაფად იშლება და ძვლის ქსოვილი იფიტება.

როგორ ვიკვებოთ'

დღეში 3-5-ჯერ მცირე ულუფებით, არანაკლებ 3-4-საათიანი შუალედებით.

ხანგრძლივობა და შედეგები

რეკომენდებულია, ეს დიეტა რაციონის საფუძვლად იქცეს, განსაკუთრებით მათთვის, ვისაც ოსტეოპოროზის რისკი ემუქრება: 50 წელს გადაცილებული ქალებისთვის, ბავშვებისთვის, მოზარდებისთვის. ასეთი დიეტა სხეულის წონასაც აწესრიგებს - თვეში 2-4 კგ-ს დაიკლებთ
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
მსგავსი სიახლეები
სპილენძის, ფოსფორის და რკინის მარილებით მდიდარი გოგრა - რატომ უნდა მივირთვათ ბოსტნეული?
16-09-2021
გულძმარვის სამკურნალოდ გამოიყენება პროტონული ტუმბოს ინჰიბიტორები (PPI) - მედიკამენტთა ჯგუფი, რომლებიც „ზოლით“ მთავრდება, მაგალითად „ომეპრაზოლი“ და აშ.
24-08-2021
ცილოვანი დიეტა, როგორც ნებისმიერი სხვა არაბალანსირებული კვება, პრობლემებს ქმნის.
11-08-2021
დიეტოლოგია
დაბერების კვალად, ადამიანის ორგანიზმში საჭმლის მომნელებელი ჯირკვლებისა და ნაწლავების ფუნქცია თანდათანობით ქვეითდება.
აკნეს განვითარებაზე მოქმედებს: გენეტიკურ განწყობა, ჰორმონული ცვლილებები, ბაქტერიების ჭარბი ზრდა,
კატეგორიის სხვა სტატიები
სამკურნალო საშუალება ხველის თავისებურებების მიხედვით უნდა შევარჩიოთ.
ფეხების ყოველდღიური მოვლა, განსაკუთრებით ტერფებისა და ქუსლების, გულისხმობს დღეში არანაკლებ ორჯერ დაბანას,
ჩაი პოლიფენოლებით არის მდიდარი, ანტიოქსიდანტების შემცველობა მის სამკურნალო და სასარგებლო თვისებებს განაპირობებს.
ცნობილია, რომ სტრესის ფონზე ადამიანს შეიძლება შეუმცირდეს თმის რაოდენობა.
იმპლანტებზე საუბრისას, პირველ რიგში, ესთეტიკური მოტივაცია რომ გვახსენდება, გასაკვირი არ არის.
ნებისმიერ ქალს უჭირს იმასთან შეგუება, რომ, ადრე თუ გვიან, მის მომხიბვლელობას ასაკი თავის კვალს დააჩნევს.
კვებას უდიდესი მნიშვნელობა აქვს როგორც სიმსივნის აღმოცენების, ასევე მისი განვითარების პროფილაქტიკაში.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად