როგორ ვლინდება აკლიმატიზაცია - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

აგვისტო 2019

როგორ ვლინდება აკლიმატიზაცია

როგორ ვლინდება აკლიმატიზაცია
თუ სათანადო ზომებს არ მივიღებთ, კლიმატის შეცვლამ შესაძლებელია, ნანატრი და აუცილებელი დასვენება ჩაგვიშალოს. რა უნდა ვიცოდეთ, რომ კურორტზე მომზადებულები აღმოვჩნდეთ და ავირიდოთ ორგანიზმზე კლიმატის ცვლილების უარყოფითი ზემოქმედება.


აკლიმატიზაციის სიმპტომები


უპირველესად, უნდა ვიცოდეთ, რომ ადამიანმა აკლიმატიზაცია შეიძლება განიცადოს როგორც შორეული მოგზაურობისას, ისე საკუთარ ქვეყანაში. რაც უფრო შორს ცხოვრობს ადამიანი იმ ადგილიდან, რომლის მონახულებასაც აპირებს, მით მეტია ორგანიზმის რეაქციის ალბათობა მოსალოდნელი ცვლილებებისადმი.

აკლიმატიზაციის სიმპტომებს ხშირად მივაწერთ ცუდ გუნება-განწყობას, გაციებას, მოწამვლას ან მზის დაკვრას. აკლიმატიზაციის სიმპტომებია:



როგორ შევამციროთ აკლიმატიზაციის შედეგები

თანამედროვე ადამიანს თავისუფალი დრო ძალზე მცირე აქვს, შვებულება, ჩვეულებრივ, 2 კვირა გრძელდება, აკლიმატიზაციისას კი შეიძლება ეს დრო კიდევ უფრო შემცირდეს, რადგანაც ახალ პირობებთან შესაგუებლად ორგანიზმს 2 დღიდან ერთ კვირამდე სჭირდება. ეს აუცილებლად გასათვალისწინებელი გარემოებაა, განსაკუთრებით - შორს გამგზავრებისას.

კარგი იქნება, თუ ადრიანად დაიწყებთ იმ ქვეყნის დროზე გადასვლას, რომლის მონახულებასაც აპირებთ. ცხადია, მომუშავე ადამიანისთვის ამის გაკეთება რთულია, მაგრამ ნელ-ნელა შესაძლებელია დროის გადაწევა: ერთი საათით გვიან დაწოლა დასაძინებლად და ერთი საათით ადრე ადგომა - იმის გათვალისწინებით, როგორ გრაფიკს უნდა მოერგოთ.

შვებულების წინ ვარჯიში არა მხოლოდ კარგ ფორმაში სამყოფად, აკლიმატიზაციასთან გასამკლავებლადაც წაგადგებათ. ორგანიზმი უფრო ადვილად გადაიტანს გარემოს შეცვლას.

ტონუსის ასამაღლებლად სწორი კვებაც მნიშვნელოვანია. თუ აქტიურად ფიქრობთ მზის აბაზანების მიღებას, ცუდი არ იქნება წინასწარ გარუჯვა, რომ დაიცვათ კანი დამწვრობისა და სითბური დარტყმისაგან. თან იქონიეთ კრემები და სპეციალური საშუალებები შPF-ით.

თუ ხანგრძლივი ფრენა გიწევთ, თვითმფრინავში სვით რაც შეიძლება ბევრი წყალი, რომ არ გაუწყლოვდეთ. ალკოჰოლის მიღებისგან კი თავი უნდა შეიკავოთ.

შვებულების პირველ დღეებში ზედმეტად ნუ იაქტიურებთ. ექსკურსიები და ფიზიკურ აქტივობასთან დაკავშირებული ყველა დატვირთვა დაგეგმეთ არდადეგების შუა ან ბოლო დღეებში. დასაწყისში კი მოდუნდით და დაეხმარეთ ორგანიზმს ახალ გარემოსთან შეგუებაში. მეტი ისეირნეთ, მაგრამ მოერიდეთ მზის სხივებს.

აკლიმატიაციის შემთხვევაში, პირველ დღეებში თავი აარიდეთ ალკოჰოლურ სასმელებსა და ადგილობრივი სამზარეულოს კერძებს. ნუ დატვირთავთ კუჭს ცხიმიანი, მარილიანი და შემწვარი საკვებით.

შვებულების პირველ სამ დღეს სჯობს შეზღუდოთ საკვების რაოდენობაც. ორგანიზმს სჭირდება ძალები ახალ გარემოსთან შესაგუებლად და არა საკვების გადასამუშავებლად. სიფრთხილით შეიძინეთ სიცხესა თუ ქუჩაში გამოტანილი პროდუქტები. მათზე შეიძლება აღმოჩნდეს თქვენი ორგანიზმისთვის უჩვეულო მიკრობები. მოერიდეთ ტკბილ სასმელებს, განსაკუთრებით - ყინულიანს. თუმცა “მოგზაურის დიარეა” შეიძლება კლიმატის ცვლილებამაც გამოიწვიოს, სწორი მიდგომით კი ყველაფერი 2-3 დღეში გაივლის.

“მოგზაურის ყაბზობა” - შეიძლება ასეთი რეაგირება მოახდინოს ნაწლავმა საგზაო სტრესზე, დაღლილობასა და აკლიმატიაზაციაზე. ამისათვის საჭიროა მეტი მოძრაობა, ცურვა, ფეხით სეირნობა, აუცილებლად იქონიეთ საგზაო აფთიაქში საფაღარათო და შემკვრელი საშუალებები.

სიცხე წარმატებით ახანგრძლივებს აკლიმატიზაციას, ამიტომ შეეცადეთ იყოთ ჩრდილში და ბევრი ისეირნოთ სუფთა ჰაერზე.

წინასწარ მოამზადეთ საგზაო აფთიაქი. მასში უნდა იყოს:

  • სიცხის დამწევი;
  • მოწამვლის დროს საჭირო მედიკამენტები;
  • კუჭ-ნაწლავის ტრაქტის მუშაობის მოსაწესრიგებელი საშუალებები;
  • ალერგიისა და გაციების სამკურნალო საშუალებები;
  • ტკივილგამაყუჩებელი;
  • დამწვრობის, მზისგან დამცავი კრემები;
  • ლეიკოპლასტირი;
  • ნაკბენის, ნაკაწრისა და დაჟეჟილობის სამკურნალო კრემები.

რეაკლიმატიზაცია

ორგანიზმს, რომელიც შეეგუა ახალ გარემოსა და პირობებს, ხელახლა უწევს სახლის კლიმატთან გადაწყობა, რამაც შეიძლება გააღრმაოს დეპრესია, რაც ხშირას თან სდევს შვებულების დასრულებასა და სამსახურში გასვლას.

შეეცადეთ შინ დაბრუნება ისე დაგეგმოთ, რომ სამსახურში გასვლამდე 1-2 დღე გქონდეთ გონზე მოსასვლელად - დასასვენებლად, გამოსაძინებლად და ჩვეულ ცხოვრებასთან დასაბრუნებლად.


ბავშვთა აკლიმატიზაცია

აკლიმატიზაცია ბავშვებზეც აისახება. რა ვიღონოთ მათი მოგზაურობის პროცესის შესამსუბუქებლად? უპირველესად, აუცილებელია კონსულტაცია პედიატრთან, რომელიც შეგვირჩევს ბავშვისთვის სასურველ კლიმატს.

ახალ ადგილზე მოხვედრილ პატარას ესაჭიროება დასვენება, ძალების მოკრება და მხოლოდ ამის შემდეგ აქტიური დასვენება: სათამაშო მოედნები, ექსკურსიები და ცურვა.

შეეცადეთ არ შეცვალოთ ბავშვის კვებისა და ძილის რეჟიმი. არ ღირს ეგზოტიკური საკვების მიცემა და რაციონში სიახლის შეტანა.

პირველ საათებში სჯობს ბავშვის იზოლირება სხვა ბავშვებისგან, ასევე ხალხმრავლობისაგან, რადგანაც აკლიმატიზაცია აქვეითებს იმუნიტეტს, ამიტომ ინფექციის რისკი მნიშვნელოვნად მატულობს.

შინ დაბრუნებაც არ არის ბავშვისთვის ადვილი გადასატანი. მას სჭირდება მოსვენება და გარკვეული დრო სახლის პირობებთან ხელახლა შესაგუებლად.
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
რეკომენდებული პროდუქტები
მხედველობის ჯანმრთელობისთვის-30აბი
ფასი: 44.9
მხედველობის ჯანმრთელობისთვის -60 აბი
ფასი: 39.9
მხედველობის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 44.9
საშარდე სისტემის ჯანმრთელობისთვის-60 აბი
ფასი: 42.9
მსგავსი სიახლეები
შვებულებამდე 2-3 კვირით ადრე, აკლიმატიზაცით განპირობებული უსიამოვნო მომენტების თავიდან ასაცილებლად,
04-07-2019
შუახნის ასაკში გული ასე დაიმშვიდეთ მთელი ცხოვრება 40 წლის მოახლოებისა მეშინოდა, რატომ - არ ვიცი.
05-09-2018
რა გავლენას ახდენს კლიმატი ბავშვის ჯანმრთელობაზე. კლიმატი და მისი მკვეთრი ცვლილება განსაკუთრებულად მოქმედებს
27-07-2017
დიეტოლოგია
დასავლეთ ავსტრალიის უნივერსიტეტის თანამშრომლები დარწმუნებულები არიან, რომ ფინჯანი ჩაის ან ერთი
ექსპერტებმა დაასახელეს ბადრიჯანის სასარგებლო თვისებები, რის გამოც ის აუცილებლად უნდა ჩართოთ საკვებ რაციონში.
ნიუ-იორკის ბინგემტონის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა დაასკვნეს, რომ ადამიანს ახალგაზრდობაში უფრო მეტად ესაჭიროება
კატეგორიის სხვა სტატიები
ვიტამინების შეწოვა-შეთვისებას სხვადასხვა ფაქტორი უშლის ხელს. მათ შორისაა პრეპარატები. ცნობილია, რომ
საქართველოში განსაკუთრებით განებივრებულნი ვართ სხვადასხვა ხილითა თუ კენკრით. ზაფხული ხომ შემოდგომასავით
ზაფხულის ცხელ დღეებში ინტოქსიკაციის (მოწამვლის) შემთხვევები, ჩვეულებრივ, მატულობს. როგორ უნდა მოიქცეთ ამ დროს:
ვიტამინების ნაკლებობა, ჩვეულებრივ, ასოცირდება მუდმივ დეპრესიებთან, ძალთა განლევასთან და განუწყვეტელ გაციება-ავადმყოფობებთან.
აღმოსავლური მედიცინა გვამცნობს - ჯანსაღი წესით მცხოვრები ადამიანი ბედნიერია, რადგან ის ჯანმრთელია და ფლობს
პასიური მწეველობის საშიშროების შესახებ (კვამლის მეორეული ზემოქმედება) კარგადაა ცნობილი. თუმცა ასევე არსებობს
ალოე ვერა განსაკუთრებული თვისებების მქონე მარადმწვანე მცენარეა. მისი სამშობლო აფრიკაა, თუმცა დღეს ის უამრავ რეგიონშია გავრცელებული.
სადღეისოდ ასეთი კრემების ასორტიმენტი საკმაოდ ფართოა. ხშირად არც კი ვიცით, რომელი ხაზის კრემი უფრო მიესადაგება ჩვენს კანს.
სამწუხაროდ, ბოლო ათწლეულის მანძილზე ალერგიული დაავადებებით, მათ შორის - ბრონქული ასთმით დაავადებულთა
დღევანდელი ცხოვრების რიტმი, მძიმე ეკოლოგიური გარემო, კვების თავისებურებები განაპირობებს სხვადასხვა პათოლოგიის
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად