როგორ უნდა იკვებოს ორსულმა მშობიარობის ნორმალური წარმართვისა და ნაყოფის განვითარებისთვის - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ივნისი 2020

კითხვა-პასუხი

როგორ უნდა იკვებოს ორსულმა მშობიარობის ნორმალური წარმართვისა და ნაყოფის განვითარებისთვის

როგორ უნდა იკვებოს ორსულმა მშობიარობის ნორმალური წარმართვისა და ნაყოფის განვითარებისთვის
ორსულთა კვების საკითხებზე გვესაუბრება და რეკომენდაციებს გვაძლევს ექიმი მეან-გინეკოლოგი ნინო ნაცვლიშვილი.
ორსულის სწორი კვება ორსულობის ნორმალური მიმდინარეობის, მშობიარობის ნორმალური წარმართვისა და ნაყოფის განვითარების მნიშვნელოვანი პირობაა.

ქალი ორსულობის პერიოდში დაახლოებით 8-12 კილოგრამს იმატებს. ორსულობის პირველი და ბოლო სამი თვის განმავლობაში წონის ჭარბმა მატებამ შესაძლოა ნაყოფის მდგომარეობაზე ცუდად იმოქმედოს. ორსულობის მეორე ნახევარში ქალი კვირაში საშუალოდ 300-350 გრამს უნდა იმატებდეს. აღსანიშნავია ისიც, რომ წონის მატება ნაყოფის (დაახლოებით 3,5კგ), საშვილოსნოსა და სანაყოფე წყლების (650-900გ), სარძევე ჯირკვლების, მოცირკულირე სისხლისა და უჯრედშორისი სითხის მოცულობის ზრდის ხარჯზე
ხდება.

ორსულობის დროს არასწორი კვება არა მარტო დედის ორგანიზმზე ახდენს ცუდ გავლენას, არამედ ნაყოფის არასწორი განვითარების მიზეზიც შეიძლება გახდეს.

ორსულობის დროს განსაკუთრებულად მატულობს ვიტამინებსა და მინერალებზე მოთხოვნილება, ამიტომაც აუცილებელია ორსულობის დროს მათი რეგულარულად მიღება. ორსულს განსაკუთრებით დიდი რაოდენობით სჭირდება რკინა, კალციუმი და ფოლიუმის მჟავა.

რკინით
მდიდარია: ხორცი, პარკოსნები, თევზი, ფოთლოვანი ბოსტნეული, კვერცხი, რძე.

ფოლიუმის მჟავა უხვადაა: პურში, პარკოსნებში, კვერცხში, ჭარხალში, კომბოსტოში, ბარდასა და პომიდორში.

კალციუმს შეიცავს: რძე და რძის ნაწარმი, კომბოსტო, მწვანილი (განსაკუთრებით ოხრახუში და კამა) და კვერცხის გული.

ორსულობის პირველ ტრიმესტრში ფორმირებას იწყებს ნაყოფის ორგანოები (ორგანოგენეზის პერიოდი). ორსულობის პირველ ნახევარში ორსულის კვება დიდად არ განსხვავდება ორსულობამდე კვებისაგან. პირველ ტრიმესტრში ორგანოგენეზის სწორად ფორმირებისათვის აუცილებელია ცილის, ვიტამინებისა და მინერალური ნივთიერებების საკმაო რაოდენობით მიღება. საუზმე დღიური რაციონის 30%-ს უნდა შეადგენდეს, ლანჩი -20%-ს, სადილი -40%-ს, ვახშამი -19%-ს. კვების რეჟიმთან ერთად აუცილებელია დასვენების სწორი რეჟიმიც.

ორსულობის მეორე ნახევარში მატულობს ცილაზე მოთხოვნილება. საუზმე დღიური რაციონის 30%-ს უნდა შეადგენდეს, ლანჩი- 15 %-ს, სადილი -40%-ს , ვახშამი- 10%-ს.

ორსულისათვის აუცილებელი და სასარგებლოა ხორცი, თევზი, კვერცხი, ნაკლებცხიმიანი რძის ნაწარმი - რძე, მაწონი, ჩუმამაწონი (იგივე კეფირი), ნაკლებმარილიანი ყველი, ხაჭო, მარცვლეულიდან წიწიბურა და შვრია, პარკოსნებიდან - ლობიო, ბარდა, სოიო, ასევე ხილი და ბოსტნეული.

ორსული უნდა ერიდოს: თამბაქოს მოწევას, კოფეინის შემცველ სასმელებს, ყავას, მაგარ ჩაის, კოკა-კოლასა და სხვა გაზიან სასმელებს, ასევე ჭარბ შაქარსა და მარილს, ნამცხვრებს, მარილიან პროდუქტებს (მარინადებს, მწნილებს, საწებლებს), კონსერვებს, ნახევრად შემწვარ და შებოლილ პროდუქტებს.

არასწორი კვებისა და დღიურ რაციონში ვიტამინებისა თუ მინერალების სიმცირის შემთხვევაში, ორსულმა დამატებით უნდა მიიღოს ვიტანიმებისა და მინერალების შემცველი პრეპარატები.

სწორი კვება უდიდეს როლს ასრულებს ორსულთა ტოქსიკოზის, ანემიის, ნაყოფის ჰიპოქსიის, სამშობიარო მოქმედებების ანომალიებისა და გართულებათა პროფილაქტიკაში, ამიტომ აუცილებელია მისი სწორად წარმართვა.

თინათინ გოცაძე

გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
მსგავსი სიახლეები
საზამთრო: საზამთრო ბევრს უყვარს, თუმცა ყველამ როდი იცის, რომ მას "ნატურალურ ვიაგრას" უწოდებენ. მისი ნაყოფი
26-07-2019
სპეციალისტები დღეს უკვე აღარ კამათობენ იმაზე, რომ აუტისტური სპექტრის დარღვევების განვითარებას განსაზღვრავს
24-07-2019
ჯანსაღი კვება ადამიანების სრულფასოვანი ცხოვრების ერთ-ერთი მთავარი წინაპირობაა.
19-07-2019
დიეტოლოგია
თაფლი სრულფასოვანი სუპერპროდუქტია. ის გულის დაავადებებისა და კიბოს საპროფილაქტიკო საშუალებაა.
დიეტებზე საუბრისას მნიშვნელოვანია ოქროს შუალედის დაცვა. ყველა უკიდურეს ზომას - ცილოვან, ცხიმოვან ან რთულ ნახშირწყლოვან (ფაფები, მაკარონი) დიეტებს
იოდის დეფიციტი ადამიანის ჯანმრთელობისთვის ძალიან სახიფათოა. იოდის დონის დაქვეითების აღმოსაფხვრელად ექსპერტები
კატეგორიის სხვა სტატიები
როგორც მედიკოსთა დიდი ნაწილი აღნიშნავს, ორსულობის პერიოდში თავს იჩენს ყველა ის პრობლემა,
ორსულობისას თევზითა და ზღვის პროდუქტებით მდიდარი რაციონის პირობებში, იშვითად იბადებიან ვიტამინების დეფიციტის მქონე ბავშვები.
მომავალი დედიკოსთვის აუცილებელია დადებითი ემოციები, რომლის მიღების საუკეთესო საშუალება გარემოს შეცვლაა.
ყველამ კარგად იცის, რომ ორსულობის პერიოდში განსაკუთრებული სიფრთხილეა საჭირო მედიკამენტების მიღებისას.
ბრონქული ასთმა სასუნთქი სისტემის ერთ-ერთი ფართოდ გავცელებული დაავადებაა. სიცოცხლისათვის საშიში ამ პათოლოგიის პირველი
ძალიან ბევრ წყვილს აღელვებს მშობიარობის შემდეგ სქესობრივი ცხოვრების განახლების საკითხი. მშობიარობა ორგანიზმისთვის
თუ თქვენ დღის მანძილზე არ გაქვთ დრო ვარჯიშისთვის, მაშინ ძილის წინ ვარჯიშები დაგეხმარებათ
ექიმები დიდი ხანია ელიან იმ დროს, როდესაც ცხოვრების ჯანსაღი წესი უბრალო მოდად კი არ ჩაითვლება,
სიმსუქნე თითქმის ორჯერ ზრდის მძიმე ფორმის კარიესის განვითარების ალბათობას. ტკბილი და მაღალი მჟავიანობის სასმელები კი ჭარბწონიანი
ზაფხულის უხერხულ პრობლემათაგან ერთ-ერთი უმთავრესი ჭარბი ოფლიანობაა.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად