რეგულარული ვარჯიში აფერხებს მეხსიერების გაუარესების პროცესს - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

რეგულარული ვარჯიში აფერხებს მეხსიერების გაუარესების პროცესს

ეპიზოდური მეხსიერება გულისხმობს წარსულის კონკრეტული მოვლენების შესახებ მეხსიერებას, დროის, ადგილმდებარეობის და სხვა კონტექსტუალური ინფორმაციის ჩათლით. ასაკთან ერთად, პირველი სწორედ ეპიზოდური მეხსიერება უარესდება. ამის შესახებ გამოქვეყნდა სტატია ჟურნალში Communications Medicine.

სპეციალისტების თქმით, კვირაში 3-ჯერ ვარჯიში, მინიმუმ 4 თვის განმავლობაში, ეპიზოდური მეხსიერების ასაკობრივი გაუარესების კომპენსირების საშუალებას იძლევა.

თაგვებზე ჩატარებულმა ექსპერიმენტება აჩვენა, რომ ფიზიკური დატვირთვა ზრდის ტვინის სისხლით მომარაგებას და აუმჯობესებს მეხსიერებას. მისი ეფექტი ადამიანის ორგანიზმზე დადასტურა 1279 კვლევის ანალიზით. მეცნიერებმა შეარჩიეს შესაბამისი კრიტერიუმის მქონე 36 სამეცნიერო ნაშრომი, და სტატიკუსტიკურად გაანალიზეს მათში მოცემული შედეგები, რომლებიც მოიცავდა სამი ათას მონაწილეს.

ადამიანებს 55-68 წლის ასაკში აღენიშნებოდათ უფრო მნიშვნელოვნად გამოხატული ეპიზოდური მეხსიერების გაუმჯობესება, ვიდრე 69-85 წლის ასაკში. ეს იმას ნიშნავს, რომ რეგულარული ფიზიკური დატვირთვა რაც შეიძლება ადრე უნდა დავიწყოთ.