სპორტსმენებმა აუცილებლად უნდა მიირთვან ისპანახი - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

მაისი 2020

კითხვა-პასუხი

სპორტსმენებმა აუცილებლად უნდა მიირთვან ისპანახი

სპორტსმენებმა აუცილებლად უნდა მიირთვან ისპანახი
ისპანახი საოცარი ბოსტნეულია, აქვეითებს ცხიმიანი და ტკბილი საკვებისადმი ლტოლვას, ასევე ზრდის კუნთების მოცულობასა და ძალას. ბერლინის თავისუფალი უნივერსიტეტის ფარმაცევტული განყოფილების მკვლევრებმა დაადგინეს, რომ ისპანახში შემავალი ფიტოსტეროიდი - ეკდისტერონი ასტიმულირებს კუნთოვანი მასის ზრდას, ამაღლებს გამძლეობას სპორტსმენებთან და აუმჯობესებს მათ შედეგებს.

ექსპერიმენტში მონაწილეობდა 46 მოხალისე, რომელიც ორ ჯგუფად იყო განაწილებული. პირველი ჯგუფი იღებდა ისპანახის ექსტრაქტს (გამონაწვლილს) სხვადასხვა მოცულობით, მეორე ჯგუფი კი პლაცებოს. ორივე ჯგუფის წარმომადგენლები დაკავებულნი იყვნენ ძალისმიერი ვარჯიშებით 2,5 თვის განმავლობაში. არავინ იცოდა ჯგუფიდან ვინ იღებდა რეალურად ეკდისტერონს.

გაირკვა, რომ ისპანახის ექსტრაქტის
მიმღებ სპორტსმენებს კუნთოვანი მასა 20 %-ით გაეზარდათ, ძალა კი სამჯერ მოემატათ იმ მოხალისეებთან შედარებით, რომლებიც პლაცებოს იღებდნენ.

თინათინ გოცაძე

გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
დიეტოლოგია
ტვინისათვის სასარგებლო ბოსტნეულიდან დიეტოლოგები გამოყოფენ წითელ კომბოსტოს, ჭარხალსა და ისპანახს. წითელი კომბოსტო მეტად სასარგებლოა ტვინის
თუ შეკრულობა (ყაბზობა) გაწუხებთ, რეგულარულად უნდა მიირთვათ ბროკოლი, ვაშლი და ისპანახი.
შვრია აქვეითებს სისხლში ქოლესტერინის დონეს, ანთების მაჩვენებლებს, წონას და აუმჯობესებს საჭმლის მონელებას.
კატეგორიის სხვა სტატიები
ყოველდღიური ფიზიკური აქტივობა აქვეითებს ყოფილი ონკოლოგიური პაციენტების ნაადრევი სიკვდილის რისკს. ეს დასკვნა კიბოსგან განკურნებული 50-74 წლის 2000 ქალის
როდესაც ადამიანი დიდ დროს ატარებს საჭესთან და ფეხით ცოტას დადის, მას შეიძლება ჯანმრთელობის პრობლემები შეექმნას.
ექიმები დიდი ხანია ელიან იმ დროს, როდესაც ცხოვრების ჯანსაღი წესი უბრალო მოდად კი არ ჩაითვლება,
ადამიანის ხერხემალს ყოველდღიურად დიდი დატვირთვა ადგება, შესაბამისად,
ცხოვრების ჯანსაღი წესი ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაძლიერების აუცილებელი პირობაა.
ცოცხალი ადამიანი სუნთქავს და არავინ ეჭვობს, რომ ყოველი ხუთი ადამიანიდან ერთი არასწორად სუნთქავს.
თუ თქვენ დღის მანძილზე არ გაქვთ დრო ვარჯიშისთვის, მაშინ ძილის წინ ვარჯიშები დაგეხმარებათ
ექიმები დიდი ხანია ელიან იმ დროს, როდესაც ცხოვრების ჯანსაღი წესი უბრალო მოდად კი არ ჩაითვლება,
სიმსუქნე თითქმის ორჯერ ზრდის მძიმე ფორმის კარიესის განვითარების ალბათობას. ტკბილი და მაღალი მჟავიანობის სასმელები კი ჭარბწონიანი
ზაფხულის უხერხულ პრობლემათაგან ერთ-ერთი უმთავრესი ჭარბი ოფლიანობაა.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად