/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge

-გამარჯობა, დეკემბერᲨი Ჩემი ბუᲭი გახდება 2 წლის, ასსვე ავᲦნიᲨნავ იზრდდბა ორ ენოვან ოჯახᲨი, მეუᲦლე Თურქი მყავს, მე ქარᲗველი ვარ, ახლა გადავიდეᲗ ᲨეკიᲗხვაზე, როცა ცეᲫახი სახელს იყურება ეგრევე მომხედავს ხოლმე, ხანდახან სამჯერ ვეᲫახი არ იყურება მაგრამ იცინის, მეᲗამაᲨება ᲗიᲗქის ვერ გაიგო, Თვალის კონტაქტი გვაქვს, როცა ვესაუბრები, მიყურებს ᲗვალებᲨი.. Ჩამეხუტე მაკოცე ყველაფერს ამას აკეᲗებს, არ საუბრობს ჯერ, მხოლიდ დედა და მამას ამბობს, Თუმცა რასაც ვესაუბრები ესმის ყველაფერი, ხანდახან როცა რაᲦაცას ვუᲨლი იბუტება და გარბის, ხან კივის, საᲭმელი Თუ არ მოეწონა არ მიირᲗმევს, ᲗეფᲨიდან ორნაირ საკვებს ირᲩევს, როცა Ძილი ერევა იწყებს ტირილს, ვარდება პანიკაᲨი, ᲗავისიᲗ ჯერ არ დაუწყია Ჭამა, უნდა მაგრამ რომ არ მოიᲗხვაროს სახე არ ვაᲫლევ კოვზს, მოკლედ რაც ავᲦწერე არის Თუ არა აუტიზმის მანიᲨნებელი? პედიატრᲗან რანდევუ ავიᲦეᲗ მაგრამ დიდი დროა რანდევუმდე, ამიტომ გწერᲗ, Თქვენი აზრი Ძალიან მაინტერესებს.Ჩაციკლული ვარ ამ აუტიზმზე, ყველას აქვს ᲗიᲗქმის და უკვე ტვინᲨი სულ აუტიზმი მიტრიალებს, როცა ცესაუბრები მოსმენა დიდაᲗ არ უყვარს სულ გაფბის ან ᲗამაᲨობს, მანქანებიᲗ Ჩვეულებრივ ᲗამაᲨობს, ატარებს, ბორბლებს არ ატრიალებს როგორც სᲩვევიაᲗ აუტისტებს.რომ არ საუბრობს არის Თუ არა პრობლემა?

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რჩევები მშობლებს

რა უნარ-ჩვევებს უვითარებს ბავშვს ხატვა და რაზე მეტყველებს მისი ნახატები

რა უნარ-ჩვევებს უვითარებს ბავშვს ხატვა და რაზე მეტყველებს მისი ნახატები
ფსიქოლოგებს მიაჩნიათ, რომ თუ ბავშვის ნამუშევრებში ჭარბობს შავი, ყავისფერი ან ნაცრისფერი, ყურადღება უნდა მივაქციოთ მის ჯანმრთელობასა და შინაგან მდგომარეობას.

დიდია ალბათობა, ბავშვს სულიერი კრიზისი ჰქონდეს ან თავს ცუდად გრძნობდეს.

თუ პატარა ნაწყენი ან დათრგუნულია, მან შეიძლება თავისი განწყობა ასახოს ქაღალდზე, მერე კი ნახატი გადახაზოს ან საერთოდ დახიოს.

ფსიქოლოგები ამბობენ, რომ ეს ნორმალური რეაქციაა. ის, რაც ბავშვს თრგუნავდა, ნახატზე გადმოიღვარა და სურათის განადგურებისას პატარა ნეგატიური ემოციებისგან თავისუფლდება. ფსიქოლოგების აზრით, ასეთი რამ მიზანმიმართულადაც კი უნდა ჩავიდინოთ - განაწყენებულ პატარას ვთხოვოთ, დახატოს ყველაფერი, რაც არ მოსწონს, მერე კი ნახატი დახიოს და გადააგდოს. ამის შემდეგ ბავშვს რაიმე მხიარულის დახატვა უნდა ვთხოვოთ. დროთა განმავლობაში ხატვით გატაცებულ ბავშვს აუცილებლად გაუჩნდება ნამდვილი მხატვრების სურათების ნახვის სურვილი.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpmmhkfobb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ამ დროს უკვე შეიძლება მუზეუმს ესტუმროთ, მაგრამ ექსკურსია არ უნდა იყოს ხანგრძლივი. ჯობს დაათვალიეროთ მცირე რაოდენობის ნახატი, მაგრამ ყურადღებით. ყურადღება მიაქციოთ დეტალებს, ესაუბროთ ბავშვს მხატვრის შესახებ. როგორც კი შეამჩნევთ, რომ პატარა დაიღალა, უნდა მისცეთ დასვენების საშუალება. დაღლილობამ შეიძლება ბავშვის ინტერესი ჩაკლას, თქვენი ამოცანა კი სულ სხვაა - ბავშვის ინტერესი ხელოვნებისადმი მის ბუნებრივ მოთხოვნილებად უნდა გადააქციოთ.

სპეციალისტებს მიაჩნიათ, რომ ხატვა მაშინაც აუცილებელია, როცა ზუსტად ვიცით, რომ ბავშვისგან მხატვარი არ გამოვა.

შეკითხვა ექიმს
<p>-მოგესალმდბიᲗ.მყავს 18 Თვის ბავᲨვი.მყარად ისევ ვერ დგება და ვერ დადის Თავად დაყრდნობის გარეᲨე Თუმცა რიცა რამეს ეხება დადის მაგრამ უმეტესად ხოხავს Თან სწრაფად.ამის გამი მუხლები დაუწიᲗლდა და დაულურჯდა..რა წავუსვაᲗ რომელი კრემი? დაბეᲟილიბამ რომ გაუაროს?</p>

ძველი ეგვიპტის სკოლებში ხატვა აუცილებელი საგანი გახლდათ.

ეს იყო გზა განათლებისკენ, რადგან იეროგლიფებით დამწერლობა მოითხოვდა ადამიანებისა და საგნების გამოსახვის უნარს.

თანამედროვე დამწერლობას ხატვასთან თითქოს არაფერი აქვს საერთო, მაგრამ პედაგოგები დარწმუნებულნი არიან, რომ ხატვის სწავლა წინ უნდა უძღოდეს წერისას.

ცნობილია, რომ ბავშვები, რომლებიც ბევრს ხატავენ, უფრო ადვილად და სწრაფად სწავლობენ წერას,

რადგან ხატვა ხელს ავარჯიშებს. ხატვას ძველ საბერძნეთშიც დიდ პატივს მიაგებდნენ და მას ბავშვებს სხვა დისციპლინებზე ადრე ასწავლიდნენ.

ელინი მხატვარ-ფილოსოფოსების თვალთახედვით, სამყარო ჰარმონიული და მოწესრიგებულია, მისი კანონზომიერებანი შეიძლება გამოვსახოთ მკაცრი ხაზებით, მათემატიკური ფორმულებით. მიიჩნეოდა, რომ ხატვისას ბავშვები შეიგრძნობდნენ სამყაროს მშვენიერებას, მის კანონებს, გეომეტრიის საფუძვლებს, ივითარებენ სივრცით აზროვნებას.

აღორძინების ეპოქის მხატვრები ხატვას გონებრივ აქტივობას უკავშირებდნენ. მიქელანჯელო ამბობდა: "ვხატავ თავით და არა ხელებით".

დიდი იტალიელი ამ სიტყვებით ხაზს უსვამდა, რომ მხატვრისთვის მნიშვნელოვანია განვითარებული წარმოსახვა, დაკვირვების უნარი, კარგი მეხსიერება. თურმე არსებობს უკუკავშირიც: თანამედროვე ფსიქოლოგები ამტკიცებენ, რომ ნატიფი სამუშაოს შესრულებისას ტვინი ვითარდება. გარდა ამისა, როცა ბავშვი ბევრს ხატავს, ხდება ხატოვანი აზროვნებისა და მეხსიერების სრულყოფა, ვითარდება გემოვნება. ხატვა რომ ვისწავლოთ, უნდა ვისწავლოთ განსჯა, შეედარება, გრძნობა, ეს კი ყველა ადამიანს სჭირდება და ამ თვისებების განვითარება ბავშვობიდან არის საჭირო.

მართალი იყო დიდრო, როდესაც წერდა: "ქვეყანა, სადაც ისევე აუცილებლად მიიჩნევდნენ ხატვის სწავლას, როგორც წერა-კითხვის ათვისებას, მალე ყველა ქვეყანას აჯობებდა ხელოვნების ყველა დარგში". ისტორიკოსებს აქვთ ასეთი დაკვირვება: მეცნიერებისა და ხელოვნების განვითარების პიკი სხვადასხვა ქვეყანაში ემთხვევა იმ დროს, როცა ხატვა იყო ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი საგანი საგანმანათლებლო პროგრამაში. ეს სულაც არ არის უცნაური - ხატვისას ბავშვი იხსნება, გამოხატავს იმას, რაც მხოლოდ მას ახასიათებს ანუ ინდივიდუალობას ივითარებს, შემოქმედებით პიროვნებად ყალიბდება.

გარე სამყაროს ასახვისას ბავშვი აუცილებლად გადმოგვცემს თავის განწყობას, გრძნობებს, რომლებსაც იმ მომენტისთვის განიცდის. ეს ფაქტი თავისთავად ძვირფასია და იმავე დროს საშუალებას გვაძლევს, შევაღწიოთ ბავშვის შინაგან სამყაროში, საჭიროებისას დავეხმაროთ მას.

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

დასახელდა დიეტა, რომელიც სიბერეში გონების სიმახვილის შენარჩუნებას უწყობს ხელს
დასახელდა დიეტა, რომელიც სიბერეში გონების სიმახვილის შენარჩუნებას უწყობს ხელს
ჩიკაგოს რაშის უნივერსიტეტის მკვლევარებმა დაადგინეს, რომ ხანდაზმულებმა,
სრულად
ხმელთაშუა ზღვის დიეტა მამაკაცებს დეპრესიის დაძლევაში ეხმარება
ხმელთაშუა ზღვის დიეტა მამაკაცებს დეპრესიის დაძლევაში ეხმარება
სიდნეის ტექნოლოგიური უნივერსიტეტის ნუტრიციოლოგებმა გამოარკვიეს, რომ ხმელთაშუაზღვის დიეტას დეპრესიის სიმპტომებთან გამკლავება შეუძლია.
სრულად
უჩვეულო პიცა კიბოსა და გულის დაავადებების დამარცხებას „გვპირდება“
უჩვეულო პიცა კიბოსა და გულის დაავადებების დამარცხებას „გვპირდება“
იტალიის კიბოს ნაციონალური ინსტიტუტის მეცნიერებმა, ნეაპოლელ მზარეულებთან ერთად შეიმუშავეს
სრულად
სხეულის სკანირებამ აჩვენა, რომელ დიეტას უნდა მივანიჭოთ უპირატესობა
სხეულის სკანირებამ აჩვენა, რომელ დიეტას უნდა მივანიჭოთ უპირატესობა
სპეციალისტებმა დაადგინეს, რომ ხმელთაშუაზღვის დიეტის წესების დაცვით მომზადებული კვირაში მხოლოდ სამი
სრულად
ხმელთაშუაზღვის დიეტა დაბინძურებული ჰაერის მავნე ზეგავლენისგან იცავს
ხმელთაშუაზღვის დიეტა დაბინძურებული ჰაერის მავნე ზეგავლენისგან იცავს
ხმელთაშუაზღვის დიეტა საბერძნეთში, იტალიაში, ესპანეთში და ხმელთაშუაზღვის აუზის სხვა ქვეყნებში
სრულად
ხმელთაშუაზღვისპირული დიეტა ნაყოფს ასთმისა და ალერგიისგან იცავს
ხმელთაშუაზღვისპირული დიეტა ნაყოფს ასთმისა და ალერგიისგან იცავს
როდესაც ორსული ხმელთაშუაზღვისპირულ დიეტას იცავს ანუ უპირატესად ბოსტნეულით, ხილითა და თევზით იკვებება, ნაყოფი ასთმისა და ალერგიული დაავადებისგან დაზღვეულია -
სრულად
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

კალანხოე ვარიკოზული ვენების სამკურნალო ეფექტური საშუალებაა
კალანხოე ვარიკოზული ვენების სამკურნალო ეფექტური საშუალებაა
რამდენიმე წელია ვენების ვარიკოზული გაგანიერება მაქვს. ქვედა კიდურებში სიმძიმის შეგრძნება და შესიება მაწუხებს.
სრულად

სამკურნალო წერილები

ყაბზობას ასე ვშველი
ყაბზობას ასე ვშველი
ცხოვრების არასწორი წესით, რომელიც ძირითადად მჯდომარე სამსახურსა და მშრალი კვების ნირს მოიცავს, ისე დავიავადე ნაწლავები, რომ
სრულად

სამკურნალო წერილები

კუჭის ტკივილს მრავალძარღვა ამარცხებს
კუჭის ტკივილს მრავალძარღვა ამარცხებს
კუჭისა და თორმეტგოჯა ნაწლავის დაქვეითებული მჟავიანობის, წყლულოვანი დაავადების თანმდევი ტკივილისას გთავაზობთ:
სრულად

რა უნარ-ჩვევებს უვითარებს ბავშვს ხატვა და რაზე მეტყველებს მისი ნახატები - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

რა უნარ-ჩვევებს უვითარებს ბავშვს ხატვა და რაზე მეტყველებს მისი ნახატები

დიდია ალბათობა, ბავშვს სულიერი კრიზისი ჰქონდეს ან თავს ცუდად გრძნობდეს.

თუ პატარა ნაწყენი ან დათრგუნულია, მან შეიძლება თავისი განწყობა ასახოს ქაღალდზე, მერე კი ნახატი გადახაზოს ან საერთოდ დახიოს.

ფსიქოლოგები ამბობენ, რომ ეს ნორმალური რეაქციაა. ის, რაც ბავშვს თრგუნავდა, ნახატზე გადმოიღვარა და სურათის განადგურებისას პატარა ნეგატიური ემოციებისგან თავისუფლდება. ფსიქოლოგების აზრით, ასეთი რამ მიზანმიმართულადაც კი უნდა ჩავიდინოთ - განაწყენებულ პატარას ვთხოვოთ, დახატოს ყველაფერი, რაც არ მოსწონს, მერე კი ნახატი დახიოს და გადააგდოს. ამის შემდეგ ბავშვს რაიმე მხიარულის დახატვა უნდა ვთხოვოთ. დროთა განმავლობაში ხატვით გატაცებულ ბავშვს აუცილებლად გაუჩნდება ნამდვილი მხატვრების სურათების ნახვის სურვილი.

ამ დროს უკვე შეიძლება მუზეუმს ესტუმროთ, მაგრამ ექსკურსია არ უნდა იყოს ხანგრძლივი. ჯობს დაათვალიეროთ მცირე რაოდენობის ნახატი, მაგრამ ყურადღებით. ყურადღება მიაქციოთ დეტალებს, ესაუბროთ ბავშვს მხატვრის შესახებ. როგორც კი შეამჩნევთ, რომ პატარა დაიღალა, უნდა მისცეთ დასვენების საშუალება. დაღლილობამ შეიძლება ბავშვის ინტერესი ჩაკლას, თქვენი ამოცანა კი სულ სხვაა - ბავშვის ინტერესი ხელოვნებისადმი მის ბუნებრივ მოთხოვნილებად უნდა გადააქციოთ.

სპეციალისტებს მიაჩნიათ, რომ ხატვა მაშინაც აუცილებელია, როცა ზუსტად ვიცით, რომ ბავშვისგან მხატვარი არ გამოვა.

ძველი ეგვიპტის სკოლებში ხატვა აუცილებელი საგანი გახლდათ.

ეს იყო გზა განათლებისკენ, რადგან იეროგლიფებით დამწერლობა მოითხოვდა ადამიანებისა და საგნების გამოსახვის უნარს.

თანამედროვე დამწერლობას ხატვასთან თითქოს არაფერი აქვს საერთო, მაგრამ პედაგოგები დარწმუნებულნი არიან, რომ ხატვის სწავლა წინ უნდა უძღოდეს წერისას.

ცნობილია, რომ ბავშვები, რომლებიც ბევრს ხატავენ, უფრო ადვილად და სწრაფად სწავლობენ წერას,

რადგან ხატვა ხელს ავარჯიშებს. ხატვას ძველ საბერძნეთშიც დიდ პატივს მიაგებდნენ და მას ბავშვებს სხვა დისციპლინებზე ადრე ასწავლიდნენ.

ელინი მხატვარ-ფილოსოფოსების თვალთახედვით, სამყარო ჰარმონიული და მოწესრიგებულია, მისი კანონზომიერებანი შეიძლება გამოვსახოთ მკაცრი ხაზებით, მათემატიკური ფორმულებით. მიიჩნეოდა, რომ ხატვისას ბავშვები შეიგრძნობდნენ სამყაროს მშვენიერებას, მის კანონებს, გეომეტრიის საფუძვლებს, ივითარებენ სივრცით აზროვნებას.

აღორძინების ეპოქის მხატვრები ხატვას გონებრივ აქტივობას უკავშირებდნენ. მიქელანჯელო ამბობდა: "ვხატავ თავით და არა ხელებით".

დიდი იტალიელი ამ სიტყვებით ხაზს უსვამდა, რომ მხატვრისთვის მნიშვნელოვანია განვითარებული წარმოსახვა, დაკვირვების უნარი, კარგი მეხსიერება. თურმე არსებობს უკუკავშირიც: თანამედროვე ფსიქოლოგები ამტკიცებენ, რომ ნატიფი სამუშაოს შესრულებისას ტვინი ვითარდება. გარდა ამისა, როცა ბავშვი ბევრს ხატავს, ხდება ხატოვანი აზროვნებისა და მეხსიერების სრულყოფა, ვითარდება გემოვნება. ხატვა რომ ვისწავლოთ, უნდა ვისწავლოთ განსჯა, შეედარება, გრძნობა, ეს კი ყველა ადამიანს სჭირდება და ამ თვისებების განვითარება ბავშვობიდან არის საჭირო.

მართალი იყო დიდრო, როდესაც წერდა: "ქვეყანა, სადაც ისევე აუცილებლად მიიჩნევდნენ ხატვის სწავლას, როგორც წერა-კითხვის ათვისებას, მალე ყველა ქვეყანას აჯობებდა ხელოვნების ყველა დარგში". ისტორიკოსებს აქვთ ასეთი დაკვირვება: მეცნიერებისა და ხელოვნების განვითარების პიკი სხვადასხვა ქვეყანაში ემთხვევა იმ დროს, როცა ხატვა იყო ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი საგანი საგანმანათლებლო პროგრამაში. ეს სულაც არ არის უცნაური - ხატვისას ბავშვი იხსნება, გამოხატავს იმას, რაც მხოლოდ მას ახასიათებს ანუ ინდივიდუალობას ივითარებს, შემოქმედებით პიროვნებად ყალიბდება.

გარე სამყაროს ასახვისას ბავშვი აუცილებლად გადმოგვცემს თავის განწყობას, გრძნობებს, რომლებსაც იმ მომენტისთვის განიცდის. ეს ფაქტი თავისთავად ძვირფასია და იმავე დროს საშუალებას გვაძლევს, შევაღწიოთ ბავშვის შინაგან სამყაროში, საჭიროებისას დავეხმაროთ მას.