/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
Online Mkurnali
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge

-მოგესალმებიᲗ პასუხი 10 დᲦეᲨი მოვა და ამ დროს ალბაᲗ ექიმᲗანაც გვექნება ვიზიტი Თუმცა Თქვენი აზრი უფრო მაინტერესებს, მყავს 2 წლის ბიᲭუნა, ხᲨირად ემარᲗება ყელის ინფექცია, ცივი წყალიც რომ დალიოს ეგრევე უცივდება, ისევე როგორც მე, 36 წლის ვარ, ნაყინს ვერ ვᲭამ რადგან ყელი ეგრევე მიცივდება,მეწყება ტკივილი და ვირუსი, Ჩემი Შვილიც მე მგავს, სუსტი გლანდდბი აქვს, მოკლედ რომ არ გავაგრᲫელო, გაცივდა, ჯერ ყელის ტკივილიᲗ ᲨეწიᲗლებიᲗ დაეწყო და გადაეზარდა გრიპᲨი, გამოკეᲗდა ექიმᲗან გყვავდა დაუნიᲨნა წამლები, 1 კვირაᲨი გამოკეᲗდა, ახლა 8 დᲦეა გასული რაც გამოკეᲗდა და ისევ დაეწყო სიცხეები 37.8 მაგრამ გრიპი არ აქვს, არც აცემინებს, არც ცხვირიდან სისველე არ აქვს, ცოტა პირᲨი აქვს უსიამოვნო სუნი, ამოსდის უკანა კბილები, ᲨეიᲫლება Თუ არა ეს იყოს კბილის ბრალი? Თუ ისევ ყელის ბაქტერიაა? ექიმᲗან ვიზიტი გვაქვს მაგრამ 1 კვირაᲨი, ველი Თქვენს პასუხს და კიდევ იმუნიტეტის ასამაᲦლებლად რა გავაკეᲗო ბავᲨვისაᲗვის? მადლობა წინასწარ

კატეგორია : მკურნალობა

-გამარჯობა.7 წლის გოგონას ზოგჯერ აწუხება ქვეხა კიდურების,ძირითადად ტერფიდან მუხლამდე ტკივილები.ავუღე რევმატოიდული სინჯები და ანტისტრეპტოლიზინი აქვს 1000>.გავიარეთ რევმატოლოგის კონსულტაცია,არანაირი მკურნალობა არ დგვინიშნა.თქვა რომ ანტისტრეპტოლისზინის მაღალი მაჩვენებელი მიუთითებს გადატანილ სტრეპტოკოკულ დაავადებაზე და ტკივილები ფეხებში-ზრდის ტკივილებად ჩათვალა.გულის ეხოსკოპიაზე ყველაფერი რიგზეა.თუმცა მე მაინც მაწუხებს ანტისტრეპტოლიზინის ეს მაჩვენებელი და როგორ მოვიქცე? რა პროფილია ექიმი გვჭირდება? ვფიქრობ ოტორალინგოლოგის კონსულტაციას თუმცა ყელი ჩირქოვანი არ აქვს და არ ავადობს ხოლმე.გთხოვთ მიპასუხოთ რამდენად საგანგაშია ანტისტრეპტოლიზინის ეს მაჩვენებელი და სად ვეძიო ამის მიზეზი? მადლობა

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რჩევები მშობლებს

რა უნარ-ჩვევებს უვითარებს ბავშვს ხატვა და რაზე მეტყველებს მისი ნახატები

რა უნარ-ჩვევებს უვითარებს ბავშვს ხატვა და რაზე მეტყველებს მისი ნახატები
ფსიქოლოგებს მიაჩნიათ, რომ თუ ბავშვის ნამუშევრებში ჭარბობს შავი, ყავისფერი ან ნაცრისფერი, ყურადღება უნდა მივაქციოთ მის ჯანმრთელობასა და შინაგან მდგომარეობას.

დიდია ალბათობა, ბავშვს სულიერი კრიზისი ჰქონდეს ან თავს ცუდად გრძნობდეს.

თუ პატარა ნაწყენი ან დათრგუნულია, მან შეიძლება თავისი განწყობა ასახოს ქაღალდზე, მერე კი ნახატი გადახაზოს ან საერთოდ დახიოს.

ფსიქოლოგები ამბობენ, რომ ეს ნორმალური რეაქციაა. ის, რაც ბავშვს თრგუნავდა, ნახატზე გადმოიღვარა და სურათის განადგურებისას პატარა ნეგატიური ემოციებისგან თავისუფლდება. ფსიქოლოგების აზრით, ასეთი რამ მიზანმიმართულადაც კი უნდა ჩავიდინოთ - განაწყენებულ პატარას ვთხოვოთ, დახატოს ყველაფერი, რაც არ მოსწონს, მერე კი ნახატი დახიოს და გადააგდოს. ამის შემდეგ ბავშვს რაიმე მხიარულის დახატვა უნდა ვთხოვოთ. დროთა განმავლობაში ხატვით გატაცებულ ბავშვს აუცილებლად გაუჩნდება ნამდვილი მხატვრების სურათების ნახვის სურვილი.

ამ დროს უკვე შეიძლება მუზეუმს ესტუმროთ, მაგრამ ექსკურსია არ უნდა იყოს ხანგრძლივი. ჯობს დაათვალიეროთ მცირე რაოდენობის ნახატი, მაგრამ ყურადღებით. ყურადღება მიაქციოთ დეტალებს, ესაუბროთ ბავშვს მხატვრის შესახებ. როგორც კი შეამჩნევთ, რომ პატარა დაიღალა, უნდა მისცეთ დასვენების საშუალება. დაღლილობამ შეიძლება ბავშვის ინტერესი ჩაკლას, თქვენი ამოცანა კი სულ სხვაა - ბავშვის ინტერესი ხელოვნებისადმი მის ბუნებრივ მოთხოვნილებად უნდა გადააქციოთ.

სპეციალისტებს მიაჩნიათ, რომ ხატვა მაშინაც აუცილებელია, როცა ზუსტად ვიცით, რომ ბავშვისგან მხატვარი არ გამოვა.

შეკითხვა ექიმს
<p>-გამარჯობა. მყავს 2 კვირის და 3 დღის ბავშვი. ბუნებრივ კვებაზეა. ამობოყინება ძალიან უჭირს, ყველანაირი პოზა ვცადე მაგრამ ძაალიან იშვიათად აქარვებს. რაც ძალიან მაშინებს. ძილში რომ წამოაქაფოს ან რამე მაგის მეშინია. როგორ ამოვაქარვებინო? და კიდევ რომ მირჩიოთ თუ საკმარისია ზურგზე წოლა და თავი გვერდულად. რომ დაზღვეული ვიყო ამოღების შეემთხვევაში მასის უკან წაღების</p>

ძველი ეგვიპტის სკოლებში ხატვა აუცილებელი საგანი გახლდათ.

ეს იყო გზა განათლებისკენ, რადგან იეროგლიფებით დამწერლობა მოითხოვდა ადამიანებისა და საგნების გამოსახვის უნარს.

თანამედროვე დამწერლობას ხატვასთან თითქოს არაფერი აქვს საერთო, მაგრამ პედაგოგები დარწმუნებულნი არიან, რომ ხატვის სწავლა წინ უნდა უძღოდეს წერისას.

ცნობილია, რომ ბავშვები, რომლებიც ბევრს ხატავენ, უფრო ადვილად და სწრაფად სწავლობენ წერას,

რადგან ხატვა ხელს ავარჯიშებს. ხატვას ძველ საბერძნეთშიც დიდ პატივს მიაგებდნენ და მას ბავშვებს სხვა დისციპლინებზე ადრე ასწავლიდნენ.

ელინი მხატვარ-ფილოსოფოსების თვალთახედვით, სამყარო ჰარმონიული და მოწესრიგებულია, მისი კანონზომიერებანი შეიძლება გამოვსახოთ მკაცრი ხაზებით, მათემატიკური ფორმულებით. მიიჩნეოდა, რომ ხატვისას ბავშვები შეიგრძნობდნენ სამყაროს მშვენიერებას, მის კანონებს, გეომეტრიის საფუძვლებს, ივითარებენ სივრცით აზროვნებას.

აღორძინების ეპოქის მხატვრები ხატვას გონებრივ აქტივობას უკავშირებდნენ. მიქელანჯელო ამბობდა: "ვხატავ თავით და არა ხელებით".

დიდი იტალიელი ამ სიტყვებით ხაზს უსვამდა, რომ მხატვრისთვის მნიშვნელოვანია განვითარებული წარმოსახვა, დაკვირვების უნარი, კარგი მეხსიერება. თურმე არსებობს უკუკავშირიც: თანამედროვე ფსიქოლოგები ამტკიცებენ, რომ ნატიფი სამუშაოს შესრულებისას ტვინი ვითარდება. გარდა ამისა, როცა ბავშვი ბევრს ხატავს, ხდება ხატოვანი აზროვნებისა და მეხსიერების სრულყოფა, ვითარდება გემოვნება. ხატვა რომ ვისწავლოთ, უნდა ვისწავლოთ განსჯა, შეედარება, გრძნობა, ეს კი ყველა ადამიანს სჭირდება და ამ თვისებების განვითარება ბავშვობიდან არის საჭირო.

მართალი იყო დიდრო, როდესაც წერდა: "ქვეყანა, სადაც ისევე აუცილებლად მიიჩნევდნენ ხატვის სწავლას, როგორც წერა-კითხვის ათვისებას, მალე ყველა ქვეყანას აჯობებდა ხელოვნების ყველა დარგში". ისტორიკოსებს აქვთ ასეთი დაკვირვება: მეცნიერებისა და ხელოვნების განვითარების პიკი სხვადასხვა ქვეყანაში ემთხვევა იმ დროს, როცა ხატვა იყო ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი საგანი საგანმანათლებლო პროგრამაში. ეს სულაც არ არის უცნაური - ხატვისას ბავშვი იხსნება, გამოხატავს იმას, რაც მხოლოდ მას ახასიათებს ანუ ინდივიდუალობას ივითარებს, შემოქმედებით პიროვნებად ყალიბდება.

გარე სამყაროს ასახვისას ბავშვი აუცილებლად გადმოგვცემს თავის განწყობას, გრძნობებს, რომლებსაც იმ მომენტისთვის განიცდის. ეს ფაქტი თავისთავად ძვირფასია და იმავე დროს საშუალებას გვაძლევს, შევაღწიოთ ბავშვის შინაგან სამყაროში, საჭიროებისას დავეხმაროთ მას.

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

სახსრების დაავადებას ფიჭვის წიწვების საფენი უხდება
სახსრების დაავადებას ფიჭვის წიწვების საფენი უხდება
ასაკში, წონის მატებასთან ერთად, სახსრების პრობლემებიც დამეწყო.
სრულად

სამკურნალო წერილები

გემრიელი წნევის წამალი - დაგჭირდებათ ჭარხალი, თაფლი და შტოში
გემრიელი წნევის წამალი - დაგჭირდებათ ჭარხალი, თაფლი და შტოში
ძალიან მინდა, თქვენს მკითხველებს ვასწავლო ჩემი საყვარელი წამლის რეცეპტი,
სრულად

სამკურნალო წერილები

კამა კლიმაქსის დროს კარგი საშუალებაა
კამა კლიმაქსის დროს კარგი საშუალებაა
კამის წყალი ხელს უწყობს მენოპაუზის უარყოფითი სიმპტომების მოხსნას, ალების რაოდენობის შემცირებას და ძილის ნორმალიზებას.
სრულად

რა უნარ-ჩვევებს უვითარებს ბავშვს ხატვა და რაზე მეტყველებს მისი ნახატები - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

რა უნარ-ჩვევებს უვითარებს ბავშვს ხატვა და რაზე მეტყველებს მისი ნახატები

დიდია ალბათობა, ბავშვს სულიერი კრიზისი ჰქონდეს ან თავს ცუდად გრძნობდეს.

თუ პატარა ნაწყენი ან დათრგუნულია, მან შეიძლება თავისი განწყობა ასახოს ქაღალდზე, მერე კი ნახატი გადახაზოს ან საერთოდ დახიოს.

ფსიქოლოგები ამბობენ, რომ ეს ნორმალური რეაქციაა. ის, რაც ბავშვს თრგუნავდა, ნახატზე გადმოიღვარა და სურათის განადგურებისას პატარა ნეგატიური ემოციებისგან თავისუფლდება. ფსიქოლოგების აზრით, ასეთი რამ მიზანმიმართულადაც კი უნდა ჩავიდინოთ - განაწყენებულ პატარას ვთხოვოთ, დახატოს ყველაფერი, რაც არ მოსწონს, მერე კი ნახატი დახიოს და გადააგდოს. ამის შემდეგ ბავშვს რაიმე მხიარულის დახატვა უნდა ვთხოვოთ. დროთა განმავლობაში ხატვით გატაცებულ ბავშვს აუცილებლად გაუჩნდება ნამდვილი მხატვრების სურათების ნახვის სურვილი.

ამ დროს უკვე შეიძლება მუზეუმს ესტუმროთ, მაგრამ ექსკურსია არ უნდა იყოს ხანგრძლივი. ჯობს დაათვალიეროთ მცირე რაოდენობის ნახატი, მაგრამ ყურადღებით. ყურადღება მიაქციოთ დეტალებს, ესაუბროთ ბავშვს მხატვრის შესახებ. როგორც კი შეამჩნევთ, რომ პატარა დაიღალა, უნდა მისცეთ დასვენების საშუალება. დაღლილობამ შეიძლება ბავშვის ინტერესი ჩაკლას, თქვენი ამოცანა კი სულ სხვაა - ბავშვის ინტერესი ხელოვნებისადმი მის ბუნებრივ მოთხოვნილებად უნდა გადააქციოთ.

სპეციალისტებს მიაჩნიათ, რომ ხატვა მაშინაც აუცილებელია, როცა ზუსტად ვიცით, რომ ბავშვისგან მხატვარი არ გამოვა.

ძველი ეგვიპტის სკოლებში ხატვა აუცილებელი საგანი გახლდათ.

ეს იყო გზა განათლებისკენ, რადგან იეროგლიფებით დამწერლობა მოითხოვდა ადამიანებისა და საგნების გამოსახვის უნარს.

თანამედროვე დამწერლობას ხატვასთან თითქოს არაფერი აქვს საერთო, მაგრამ პედაგოგები დარწმუნებულნი არიან, რომ ხატვის სწავლა წინ უნდა უძღოდეს წერისას.

ცნობილია, რომ ბავშვები, რომლებიც ბევრს ხატავენ, უფრო ადვილად და სწრაფად სწავლობენ წერას,

რადგან ხატვა ხელს ავარჯიშებს. ხატვას ძველ საბერძნეთშიც დიდ პატივს მიაგებდნენ და მას ბავშვებს სხვა დისციპლინებზე ადრე ასწავლიდნენ.

ელინი მხატვარ-ფილოსოფოსების თვალთახედვით, სამყარო ჰარმონიული და მოწესრიგებულია, მისი კანონზომიერებანი შეიძლება გამოვსახოთ მკაცრი ხაზებით, მათემატიკური ფორმულებით. მიიჩნეოდა, რომ ხატვისას ბავშვები შეიგრძნობდნენ სამყაროს მშვენიერებას, მის კანონებს, გეომეტრიის საფუძვლებს, ივითარებენ სივრცით აზროვნებას.

აღორძინების ეპოქის მხატვრები ხატვას გონებრივ აქტივობას უკავშირებდნენ. მიქელანჯელო ამბობდა: "ვხატავ თავით და არა ხელებით".

დიდი იტალიელი ამ სიტყვებით ხაზს უსვამდა, რომ მხატვრისთვის მნიშვნელოვანია განვითარებული წარმოსახვა, დაკვირვების უნარი, კარგი მეხსიერება. თურმე არსებობს უკუკავშირიც: თანამედროვე ფსიქოლოგები ამტკიცებენ, რომ ნატიფი სამუშაოს შესრულებისას ტვინი ვითარდება. გარდა ამისა, როცა ბავშვი ბევრს ხატავს, ხდება ხატოვანი აზროვნებისა და მეხსიერების სრულყოფა, ვითარდება გემოვნება. ხატვა რომ ვისწავლოთ, უნდა ვისწავლოთ განსჯა, შეედარება, გრძნობა, ეს კი ყველა ადამიანს სჭირდება და ამ თვისებების განვითარება ბავშვობიდან არის საჭირო.

მართალი იყო დიდრო, როდესაც წერდა: "ქვეყანა, სადაც ისევე აუცილებლად მიიჩნევდნენ ხატვის სწავლას, როგორც წერა-კითხვის ათვისებას, მალე ყველა ქვეყანას აჯობებდა ხელოვნების ყველა დარგში". ისტორიკოსებს აქვთ ასეთი დაკვირვება: მეცნიერებისა და ხელოვნების განვითარების პიკი სხვადასხვა ქვეყანაში ემთხვევა იმ დროს, როცა ხატვა იყო ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი საგანი საგანმანათლებლო პროგრამაში. ეს სულაც არ არის უცნაური - ხატვისას ბავშვი იხსნება, გამოხატავს იმას, რაც მხოლოდ მას ახასიათებს ანუ ინდივიდუალობას ივითარებს, შემოქმედებით პიროვნებად ყალიბდება.

გარე სამყაროს ასახვისას ბავშვი აუცილებლად გადმოგვცემს თავის განწყობას, გრძნობებს, რომლებსაც იმ მომენტისთვის განიცდის. ეს ფაქტი თავისთავად ძვირფასია და იმავე დროს საშუალებას გვაძლევს, შევაღწიოთ ბავშვის შინაგან სამყაროში, საჭიროებისას დავეხმაროთ მას.