/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.left */ ado.slave('adoceanadvertlinegemlehhvkgtg', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Right */ ado.slave('adoceanadvertlinegezllnkselsb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.header */ ado.slave('adoceanadvertlinegewmceopopnw', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.Top */ ado.slave('adoceanadvertlinegeldphnqspnx', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.C1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbrkgwogih', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

რუბრიკები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeuakedjfski', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ჟურნალის გამოწერა შეგიძლიათ საიტიდან
www.elva.ge
კატეგორია : რჩევები მშობლებს

-თუ ჩემშია პრობლემა მითხარით, ბავშვი ხდება რამოდენიმე დღეში 2 თვის. დაბადებიდან მალევე დაეწყო ხმაურიანი სუნთქვა, სტრიდორიაო პედიატრმა. ამას დაემატა აპნოე, მოლურჯო ფერი ტუჩებთან, გულმკერდის ჩაზნექვა სუნთქვის დროს და ასევე ყელთან. მყავდა ორ ლარინგოლოგთან - ორივემ სიცილკისკისით გამომიშვა, ეს არაფერია, გაუვლის, უმეტესობას აქვსო. მყავდა ნეიროსკოპიაზე ჟანგბადი კარგად მიეწოდება ტვინს, ახლა გულის ექოსკოპიაზე მიმყავს. უბრალოდ მართლა ვერ მომისვენია მაინც, გუგლში ვკითხულობ რომ ბავშვი გადაუდებელ დახმარებას საჭიროებს თუ სუნთქვის დროს გულმკერდი ეზნიქება ასევე ყელთან და თუ აქვს აპნოეო და რაღა ვქნა არ ვიცი, ისევ მივიყვანო ვინმე სხვასთან? ანუ თითქოს როგორც კი გაიგებენ სტრიდორიაო უი ეგ არაფერი ბუნებრივიაო, და სტრიდორი ხომ ნიშნავს იმას რომ ბავშვს ან ლარინგომალაცია აქვს ან ტრაქეომალაცია, აშკარად დიდ ძალას ატანს სუნთქვის დროს. როგორ მოვიქცე?

კატეგორია : ბავშვის კვება

გამარჯობა, 3 წლის ბავშვს ვერაფრით ვერ ჩამოვუყალიბე მაგიდასთან ნორმალურად კვების კულტურა. ყველა უნარი კარგად აქვს განვითარებული, იცის ჩანგლით და კოვზის ჭამა, ყველაფერი ესმის, კარგად ლაპარაკობს. მაგრამ... მთელი დღე შია, მთელი დღე მაცივართან დგას, ოღონდ ვერ გავაგებინე ის, თუ რა უნდა ჭამოს, რომ დანაყრდეს და ყოველ ნახევარ საათში არ მოშივდეს. მთელი დღის განმავლობაში ჭამს ლუკმა-ლუკმა, პურს ნამცეც-ნამცეც, წიწკნის, ანამცეცებს და ა.შ. წესიერად მოკბეჩა და საკვებისთვის მიყოლება ვერ ვასწავლე. უმეტესად არც არაფერს აყოლებს პურს და არც დამანაყრებელ საჭმელს ჭამს, მოშივდება, მივა სალათის ფოთლებს ჭამს, მერე კიდევ მოშივდება, ახლა ბულგარულ წიწაკას ჭამს და ა.შ გაუთავებლად მთელი დღე. მირჩიეთ რამე, ან მითხარით ეს ნორმაა? დატანჯული ვარ უკვე, მის შიმშილზე მეტად უკვე ის მაწუხებს, რომ სამზარეულოდან ვერ გამოვდივარ მთელი დღე.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.A2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpqjfspjnr', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B1 */ ado.slave('adoceanadvertlinegeocirjtildc', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ბავშვის ფსიქოლოგია

მოზარდთა კონფლიქტურობის გამოკვლევა დაუმთავრებელი წინადადებების მეთოდით

მოზარდთა კონფლიქტურობის გამოკვლევა დაუმთავრებელი წინადადებების მეთოდით
ტესტი მოიცავს 60 დაუმთავრებელ წინადადებას, საქს-სიდნეის მეთოდის ვარიანტს. წინადადებები დაყოფილია 15 ჯგუფად,

რომელიც ახასიათებს მოზარდთა დამოკიდებულებას მშობლებისადმი, მეგობრებისადმი, კლასის დამრიგებლისადმი, სკოლის დირექტორისადმი, საკუთარი წარსულისადმი, მომავლისადმი და ა. შ.

წინადადებათა ყოველი ჯგუფისათვის გამოიყენება დახასიათება „კონფლიქტის არარსებობა“ (-) და „კონფლიქტის არსებობა“ (+), თუ წინადადება მოიცავს უარყოფით აზრს. მაგალითად, „როდესაც მე ჩემი კლასის დამრიგებელი მიახლოვდება, მუხლები მიკანკალებს“.

უნდა დააჯამოთ მინუსების საერთო რაოდენობა. თუ ოთხი წინადადებიდან სამი ან ოთხი უარყოფითი აზრის მატარებელია, მაშინ კონფლიქტი აშკარაა.

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ */ ado.slave('adoceanadvertlinegelpmmhkfobb', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

ინსტრუქცია – წაიკითხეთ წინადადებები და დაასრულეთ ისინი იმ აზრით, რომელიც პირველად ამოგიტივტივდებათ თავში.

დამოკიდებულება წარსულისადმი

1) როდესაც მე ბავშვი ვიყავი...

2) ოდესღაც მე...

3) თავიდან რომ გავხდებოდე ბავშვი...

4) ჩემი ბავშვობის ყველაზე ცოცხალი მოგონებაა...

დამოკიდებულება მომავლისადმი

5) მომავალი მეჩვენება...

6) იმედი მაქვს...

7) დადგება დღე, როდესაც...

8) როდესაც დავბერდები...

ცხოვრებისეული მიზნები

9) მე ყოველთვის მინდოდა...

10) ბედნიერი ვიქნებოდი, თუკი...

11) ჩემი ფარული მიზანი ცხოვრებაში...

12) ყველაზე მეტად მინდოდა ცხოვრებაში...

დამოკიდებულება მამისადმი

13) ვფიქრობ, მამაჩემი იშვიათად...

14) მამაჩემმა რომ მოინდომოს...

15) მე მინდა, რომ მამაჩემმა...

16) ვფიქრობ, რომ მამაჩემი...

დამოკიდებულება დედისადმი

17) დედაჩემი...

18) დედაჩემი და მე...

19) მიმაჩნია, რომ დედების უმრავლესობა...

20) მე მიყვარს დედაჩემი, მაგრამ...

დამოკიდებულება მეგობრებისა და ნაცნობებისადმი

21) ვფიქრობ, ნამდვილი მეგობარი...

22) არ მიყვარს ადამიანები, რომლებიც...

23) ყველაზე მეტად მიყვარს ადამიანები, რომლ­ებიც...

24) როდესაც მე არ ვარ, ჩემი მეგობრები...

დამოკიდებულება ოჯახისადმი

25) სხვა მრავალ ოჯახთან შედარებით ჩემი ოჯახი...

26) ჩემი ოჯახი მე მეპყრობა...

27) ჩემთვის ნაცნობი ოჯახების უმრავლესობა...

28) როდესაც მე ბავშვი ვიყავი, ჩემი ოჯახი...

დამოკიდებულება მამაკაცებისადმი (ქალებისადმი)

29) ქალის (მამაკაცის) იდეალი ჩემთვის არის...

30) მიმაჩნია, რომ გოგონების (ბიჭების) უმრავლესობა...

31) მიმაჩნია, რომ ქალების (მამაკაცების) უმრავლესობა...

32) მე ძალიან არ მომწონს, როდესაც ქალები (მამაკაცები)...

დამოკიდებულება სქესობრივი ცხოვრებისადმი

33) როდესაც მე ვხედავ ქალს მამაკაცთან ერთად...

34) ცოლქმრული ცხოვრება მე მეჩვენება...

35) მე რომ ნორმალური სქესობრივი ცხოვრება მქონდეს...

36) ჩემი სქესობრივი ცხოვრება...

დამოკიდებულება სკოლისა და მასწავლებლებისადმი

37) ჩვენი დირექტორი სკოლაში...

38) სკოლაში ჩემი მასწავლებლები...

39) როდესაც ჩემი კლასის დამრიგებელი მიახლოვდება...

40) ადამიანები, რომელთა უპირატესობასაც ვაღიარებ...

დამოკიდებულება დამოკიდებული ადამიანებისადმი

41) მე რომ ხელმძღვანელის პოსტი მეკავოს...

42) თუ ვინმე ჩემი ხელმძღვანელობით მუშაობს...

43) ჩემი თანაკლასელები...

44) როდესაც მე დავალებას ვაძლევ სხვებს...

დამოკიდებულება ამხანაგებისა და თანაკლასელებისადმი

45) ყველაზე კარგად ვმუშაობ...

46) ადამიანები, ვისთან ერთადაც ვსწავლობ...

47) მიყვარს მუშაობა იმ ადამიანებთან ერთად, რომლებიც...

48) ადამიანები, რომლებიც სწავლობენ ან მუშაობენ ჩემთან ერთად...

შიშები და სიფრთხილეები

49) ვიცი, რომ სულელურია, მაგრამ მაინც მეშინია...

50) ჩემი ამხანაგების უმრავლესობამ არ იცის, რომ მე მეშინია...

51) მინდა, რომ აღარ მეშინოდეს...

52) ჩემმა სიფრთხილემ არაერთხელ მაიძულა...

დანაშაულის შეგნება

53) ყველაფერს გავაკეთებდი იმისათვის, რომ დავივიწყო...

54) ჩემი ყველაზე დიდი შეცდომა იყო...

55) როდესაც ახალგაზრდა ვიყავი, თავს დამნაშავედ ვგრძნობდი, თუკი...

56) ყველაზე ცუდი, რაც კი ჩამიდენია, იყო...

დამოკიდებულება საკუთარი თავისადმი

57) თუ ყველა ჩემი წინააღმდეგია, მაშინ...

58) ვფიქრობ, მე საკმარისი უნარი მაქვს იმისათვის, რომ...

59) ჩემი ყველაზე დიდი სისუსტეა ის, რომ...

60) როდესაც არ მიმართლებს, მე...

კომენტარები (0)
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *
*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.________ _____ 2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegexcihqsorul', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });
/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.B2 */ ado.slave('adoceanadvertlinegezonfnieurf', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

კატეგორიის სხვა სტატიები

/* (c)AdOcean 2003-2021, Advertline.https:mkurnali.ge.mkurnali zones.b3_desktop */ ado.slave('adoceanadvertlinegerbhlkrglvj', {myMaster: 'gC_g7BxQlx9UWDeCK7yaEdkgIoxg2l6o6JUmNs2rvgn.i7' });

სამკურნალო წერილები

ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
ხველების დროს ჯანჯაფილი გიშველით
გთავაზობთ მკითხველის მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს, რომელიც ხველის დროს გამოგადგებათ.
სრულად

სამკურნალო წერილები

კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
კვლიავისა და კამის თესლის ნაყენი ყაბზობის წამალია
სრულად

სამკურნალო წერილები

პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
პროსტატიტის დროს კაკლის უღლების ნაყენი მოგგვრით შვებას
გთავაზობთ მკითხველების მიერ გამოგზავნილ სამკურნალო რეცეპტს.
სრულად

მოზარდთა კონფლიქტურობის გამოკვლევა დაუმთავრებელი წინადადებების მეთოდით - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

მოზარდთა კონფლიქტურობის გამოკვლევა დაუმთავრებელი წინადადებების მეთოდით

რომელიც ახასიათებს მოზარდთა დამოკიდებულებას მშობლებისადმი, მეგობრებისადმი, კლასის დამრიგებლისადმი, სკოლის დირექტორისადმი, საკუთარი წარსულისადმი, მომავლისადმი და ა. შ.

წინადადებათა ყოველი ჯგუფისათვის გამოიყენება დახასიათება „კონფლიქტის არარსებობა“ (-) და „კონფლიქტის არსებობა“ (+), თუ წინადადება მოიცავს უარყოფით აზრს. მაგალითად, „როდესაც მე ჩემი კლასის დამრიგებელი მიახლოვდება, მუხლები მიკანკალებს“.

უნდა დააჯამოთ მინუსების საერთო რაოდენობა. თუ ოთხი წინადადებიდან სამი ან ოთხი უარყოფითი აზრის მატარებელია, მაშინ კონფლიქტი აშკარაა.

ინსტრუქცია – წაიკითხეთ წინადადებები და დაასრულეთ ისინი იმ აზრით, რომელიც პირველად ამოგიტივტივდებათ თავში.

დამოკიდებულება წარსულისადმი

1) როდესაც მე ბავშვი ვიყავი...

2) ოდესღაც მე...

3) თავიდან რომ გავხდებოდე ბავშვი...

4) ჩემი ბავშვობის ყველაზე ცოცხალი მოგონებაა...

დამოკიდებულება მომავლისადმი

5) მომავალი მეჩვენება...

6) იმედი მაქვს...

7) დადგება დღე, როდესაც...

8) როდესაც დავბერდები...

ცხოვრებისეული მიზნები

9) მე ყოველთვის მინდოდა...

10) ბედნიერი ვიქნებოდი, თუკი...

11) ჩემი ფარული მიზანი ცხოვრებაში...

12) ყველაზე მეტად მინდოდა ცხოვრებაში...

დამოკიდებულება მამისადმი

13) ვფიქრობ, მამაჩემი იშვიათად...

14) მამაჩემმა რომ მოინდომოს...

15) მე მინდა, რომ მამაჩემმა...

16) ვფიქრობ, რომ მამაჩემი...

დამოკიდებულება დედისადმი

17) დედაჩემი...

18) დედაჩემი და მე...

19) მიმაჩნია, რომ დედების უმრავლესობა...

20) მე მიყვარს დედაჩემი, მაგრამ...

დამოკიდებულება მეგობრებისა და ნაცნობებისადმი

21) ვფიქრობ, ნამდვილი მეგობარი...

22) არ მიყვარს ადამიანები, რომლებიც...

23) ყველაზე მეტად მიყვარს ადამიანები, რომლ­ებიც...

24) როდესაც მე არ ვარ, ჩემი მეგობრები...

დამოკიდებულება ოჯახისადმი

25) სხვა მრავალ ოჯახთან შედარებით ჩემი ოჯახი...

26) ჩემი ოჯახი მე მეპყრობა...

27) ჩემთვის ნაცნობი ოჯახების უმრავლესობა...

28) როდესაც მე ბავშვი ვიყავი, ჩემი ოჯახი...

დამოკიდებულება მამაკაცებისადმი (ქალებისადმი)

29) ქალის (მამაკაცის) იდეალი ჩემთვის არის...

30) მიმაჩნია, რომ გოგონების (ბიჭების) უმრავლესობა...

31) მიმაჩნია, რომ ქალების (მამაკაცების) უმრავლესობა...

32) მე ძალიან არ მომწონს, როდესაც ქალები (მამაკაცები)...

დამოკიდებულება სქესობრივი ცხოვრებისადმი

33) როდესაც მე ვხედავ ქალს მამაკაცთან ერთად...

34) ცოლქმრული ცხოვრება მე მეჩვენება...

35) მე რომ ნორმალური სქესობრივი ცხოვრება მქონდეს...

36) ჩემი სქესობრივი ცხოვრება...

დამოკიდებულება სკოლისა და მასწავლებლებისადმი

37) ჩვენი დირექტორი სკოლაში...

38) სკოლაში ჩემი მასწავლებლები...

39) როდესაც ჩემი კლასის დამრიგებელი მიახლოვდება...

40) ადამიანები, რომელთა უპირატესობასაც ვაღიარებ...

დამოკიდებულება დამოკიდებული ადამიანებისადმი

41) მე რომ ხელმძღვანელის პოსტი მეკავოს...

42) თუ ვინმე ჩემი ხელმძღვანელობით მუშაობს...

43) ჩემი თანაკლასელები...

44) როდესაც მე დავალებას ვაძლევ სხვებს...

დამოკიდებულება ამხანაგებისა და თანაკლასელებისადმი

45) ყველაზე კარგად ვმუშაობ...

46) ადამიანები, ვისთან ერთადაც ვსწავლობ...

47) მიყვარს მუშაობა იმ ადამიანებთან ერთად, რომლებიც...

48) ადამიანები, რომლებიც სწავლობენ ან მუშაობენ ჩემთან ერთად...

შიშები და სიფრთხილეები

49) ვიცი, რომ სულელურია, მაგრამ მაინც მეშინია...

50) ჩემი ამხანაგების უმრავლესობამ არ იცის, რომ მე მეშინია...

51) მინდა, რომ აღარ მეშინოდეს...

52) ჩემმა სიფრთხილემ არაერთხელ მაიძულა...

დანაშაულის შეგნება

53) ყველაფერს გავაკეთებდი იმისათვის, რომ დავივიწყო...

54) ჩემი ყველაზე დიდი შეცდომა იყო...

55) როდესაც ახალგაზრდა ვიყავი, თავს დამნაშავედ ვგრძნობდი, თუკი...

56) ყველაზე ცუდი, რაც კი ჩამიდენია, იყო...

დამოკიდებულება საკუთარი თავისადმი

57) თუ ყველა ჩემი წინააღმდეგია, მაშინ...

58) ვფიქრობ, მე საკმარისი უნარი მაქვს იმისათვის, რომ...

59) ჩემი ყველაზე დიდი სისუსტეა ის, რომ...

60) როდესაც არ მიმართლებს, მე...