მეცნიერებმა დაადგინეს, რამდენად ძლიერად ისტრესებიან მძღოლები - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიფიტნესიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

მეცნიერებმა დაადგინეს, რამდენად ძლიერად ისტრესებიან მძღოლები

როგორ ინარჩუნებს საჭესთან სიმშვიდეს, მაშინ როდესაც სხვები ღიზიანდებიან.

ყურადღების ცენტრში აღმოჩნდა აჩქარებული აღგზნების მოვლენა. სპეციალისტებმა ასეთი აღგზნება განსაზღვრეს როგორც სტრესი, რომელიც პროვოცირებულია დაჩქარებულად მიმდინარე მოვლენებით.

მეცნიერები, ფიზიოლოგიური სტრესის ნიშნების ძიებაში, აკვირდებოდნენ 11 მძღოლ-მოხალისეს ერთიდაიგივე მარშრუტით ნახევარსაათიანი მგზავრობის დროს ერთსადაიმავე მინივენში თოყოტა შიენნა. სტრესის დონის განსაზღვრა ხდებოდა ხელსაწყოს მეშვეობით, რომელიც საზღვრავდა მძღოლების პერინაზალური ოფლის გამოყოფას. ეს უკანასკნელი წარმოადგენს უნებლიე სტრესულ რეაქციას. ამავდროულად თოყოტა შიენნა-ში კომპიუტერი მუშაობდა როგორც თვითმფრინავის შავი ყუთი: იწერდა აჩქარებას, საშუალო სიჩქარეს, სამუხრუჭე ძალას და საჭის მართვას.

აღმოჩნდა, რომ მონაწილეთა დაახლოებით ნახევარს მუდმივად აღენიშნებოდა პიკური სტრესი შუქნიშნებზე ჩვეულებრივი აჩქარებისა და დამუხრუჭების დროს. აჩქარებული აღგზნების ნიშნების მქონე მონაწილეებს 50%-ით მეტად ჰქონდა გამოხატული სტრესის ნიშნები. მძღოლებისთვის მგზავრობის ბოლოს დარიგებული სტანდარტიზირებული ანკეტის საშუალებით ჩატარებულმა ფსიქომეტრიულმა გამოთვლებმა აჩვენა, რომ აღგზნებული მძღოლები, მგზავრობის შემდეგ, უფრო გადაღლილად გრძნობდნენ თავს.