ოსტეოპოროზი - როგორ შევინარჩუნოთ ჯანსაღი ძვლები ყველა ასაკში? - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

აპრილი 2021

ოსტეოპოროზი - როგორ შევინარჩუნოთ ჯანსაღი ძვლები ყველა ასაკში?

ოსტეოპოროზი - როგორ შევინარჩუნოთ ჯანსაღი ძვლები ყველა ასაკში?
მსოფლიო სტატისტიკით, დაავადება ყოველ მესამე ქალს აქვს პოსტმენოპაუზურ ასაკში და 70 წელს გადაცილებული ქალებისა და მამაკაცების, თითქმის, ნახევარს. ოსტეოპოროზი არის დაავადება, რომელის დროსაც მცირდება ძვლოვანი ქსოვილის მასა და იცვლება ძვლის შენება. ძვლები მყიფდება, რაც მოტეხილობის რისკს ზრდის. ოსტეოპოროზი ხანგრძლივად და ხშირად, ფარულად მიმდინარეობს. გართულების დროს, ხერხემლის, ბარძაყის ყელის ან სხვა ძვლის მოტეხილობით იჩენს თავს.


დაავადების განვითარების რისკ -ფაქტორებია :



• გენეტიკური განწყობა

• მცირე წონა და სიმაღლე

• კვების თავისებურებები(მცირე რაოდენობის კალციუმის მიღება, რძის პროდუქტების აუტანლობა, ხორცის ჭარბი რაოდენობის მიღება, D ვიტამინის დეფიციტი)

• ჭარბი
რაოდენობით ყავის, თამბაქოსა და ალკოჰოლის მოხმარება

• მჯდომარე ცხოვრების წესი და არასათანადო ფიზიკური დატვირთვა


ოსტეოპოროზის სიმპტომებია:



• აღნაგობის ცვლილება: სიმაღლის კლება, ზურგის მომრგვალება და წინ წამოწეული მუცელი

• ზურგის ტკივილი მძიმე საგნების აწევისას

• ადვილად დაღლა და ზურგის არეში ყრუ ტკივილები ერთსა და იმავე პოზაში დგომის და სიარულის დროს


დიაგნოსტიკა


დაავადების დიაგნოსტიკისთვის უახლესი მეთოდია დენსიტომეტრია.

mkurnali.ge

დენსიტომეტრი არის აპარატი, რომელიც წელის მალებში, მენჯ-ბარძაყში, მთლიან ხერხემალსა და სხეულში კუნთოვანი და ცხიმოვანი მასის განაწილებას იკვლევს და ზუსტ დიაგნოზს სვამს.


დაავადების პროფილაქტიკისთვის

• შეამცირეთ თამბაქოს და ალკოჰლის მოხმარება

• რეგულარულად ივარჯიშეთ

• კალციუმითა და ვიტამინებით მდიდარი საკვები მიიღეთ

50 წელს გადაცილებული ქალის რაციონში, კალციუმის შემცველობა სულ მცირე, 1000 მგ უნდა იყოს.

mkurnali.ge


ოსტეოპოროზის პროფილაქტიკისთვის და ძვლების სიმაგრისთვის, თავის ფეისბუქ გვერზე, რჩევებს გვიზიარებს დერმატო-ვენეროლოგი ზაზა თელია.

„ ეს რჩევები დაგეხმარებათ, შეინარჩუნოთ ძლიერი ძვლები:

1.Ca -კალციუმი ყველაზე მნიშვნელოვანი ელემენტია ძვლებისთვის, თუ კალციუმის დონე დაბალია ორგანიზმში მას იღებს ძვლებისგან დეპოს სახით შესაბამისად ძვლები შესაძლებელია Ca-გან „ გამოიფიტოს“ და ამით მივიღოთ ოსტეოპოროზი.

ის უფრო ხშირი პრობლემაა ქალებში და მაგალითად აშშ-ში 50 წელს გადაშორებული მდედრობითი სქესის წარმომადგენლებთან 50% -ს აწუხებს.

შესაბამისად მნიშვნელოვანია ყურადღება გამახვილდეს ამ მიკროელემენტის ყოველდღიურად რეკომენდირებული რაოდენობის მიღებაზე.

ეს რეკომენდირებული რაოდენობა RDA-ის მიხედვით შეადგენს 1000-1200 მგ-ს. 1300მგ - 9-დან 18 წლამდე ძვლებში კარგი დეპოს შესაქმნელად.
Ca -ის კარგი საკვები წყაროა:


• 1ჭიქა დაბალ ცხიმიანი იოგურტი - 300მგ. Ca

• ნახევარი ჭიქა ხაჭო - 200მგ. Ca

• 1 ლიტრი დაბალ ცხიმიანი რძე- 140მგ. Ca

• 100 გრამი ორაგული - 180მგ. Ca

2. D ვიტამინი - ის ეხმარება ორგანიზმს Ca- ის შეთვისებაში, მის გარეშე საკვებიდან ორგანიზმი Ca-სვერ ითვისებს.


D ვიტამინის (25 OH D) ნორმალური მაჩვენებელია - >20 ნგ/მს
<12ნგ/მლ ნიშნავს დეფიციტს.

D ვიტამინის ათვისების კარგი წყაროა მზის სხივები. საჭიროა დღის განმავლობაში სულ რაღაც რამოდენიმე წუთით მზის სხვივების ზემოქმედება კანზე და ჩვენ საჭირო რაონდენობა გვექნება. ალტერნატიული კარგი საკვები წყარო:

• ცხიმიანი თევზი - ორაგული, სკუმბრია, ოკეანის ან ზღვის თევზეულობა.

• ძროხის რძე, სოიო, ნუში, შვრია

• კვერცხი

• ღორის ხორცი

• მარცვლეული


3. ყოველდღიური ფიზიკური აქტივობა, კვირაში 4-5-ჯერ ფიზიკური აქტივობა. ვარჯიში ეხმარება ორგანიზმს ძვლების მასის მომატებაში. ადამიანები რომლებიც რეგულარულად ვარჯიშობენ ახდენენ ძვლების „გამოფიტვის“ პრევენციას რომელიც იწყება 30 წლის შემდეგ.

ასევე ვარჯიში ანვითარებს ჩონჩხის კუნთოვან ქსოვილს რომელიც შესაბამისად აძლიერებს მყესებს.
საუკეთესო ვარჯიში ძვლების და კუნთების გასაძლიერებლად:


1. წონების გარეშე ვარჯიში, როდესაც შენ მუშაობ გრავიტაციის წინააღმდეგ- სირბილი, ძუნძული, ჩქარი სიარული ხანგრძლივად, ცეკვა, სტეპი ( კიბეზე ასვლა). ეს ვარჯიშები არის სპეციფიური ანუ ამ დროს მუშაობს ქვედა კიდურების კუნთები და არა ხელები.

2. რეზისტენტული ვარჯიშ - ის ახდენს კუნთებისა და ძვლების გაძლიერება, მასის მატებას, ჰიპერტროფიას, მყესების გამაგრებას. ესენია : აზიდვები, ჟგუტით რეზისტენტული ვარჯიში, ნიჩბოსნობა, სიმძიმეებით ვარჯიში, კროსფიტი. დღეშ მინიმუმ 20-3- წუთიანი ვარჯიშები.


3. დაანაბე თავი მოწევას, მოწევა წარმოადგენს ერთ-ერთ მთავარ რისკ-ფაქტორს ოსტეოპოროზის განვითარებაში. ნიკოტინი და სიგარეტში შემავალი სხვა ქიმიური ნივთიერებები ანელებენ ძვლების ფორმირებისთვის საჭირო უჯრედების ( bone-forming cells) პროდუქციას. ეს შესაძლებელია სერიოზული პრობლემა გახდეს ხერხემლისთვის რომელსაც ისედაც ნაკლები აქვს სისხლის ნაკადი.


4. შეზღუდე ნახშირწყლების, შაქრის მიღება. დიდი რაოდენობით შაქარი უარყოფით ზეგავლენას ახდენს ძვლებზე, რადგან :

ა. ორგანიზმს აკარგვინებს Ca-ს და მაგნიუმს

ბ. კუჭ-ნაწლავს ხელს უშლის Ca-ის შეწოვაში.

გ. შაქარი ანაცვლებს საკვებიდან მისაღებ ბევრ საჭირო მიკროელემენტს.


5. შეზღუდე ალკოჰოლის მიღება. მძიმე დალევა. მძიმე დალევად იწთვლება - 15 drink ან მეტი კვირაში კაცისთვის და 8 drink ან მეტი კვირაში ქალებისთვის.

1 Drink – 355მლ. ლუდი

1 Drink – 148მლ. ღვინო

1 Drink – 45მლ. არაყი, ვისკი, კონიაკი და სხვა მძიმე დასალევი. „


როგორც ხედავთ, ვრცელი და საინტერესო პოსტი გაგვიზიარა ბატონმა ზაზამ.

რჩევები, რომელიც საუკეთესოა მტკიცე ძვლებისთვის და ოსტეოპოროზის პრევენციისთვის.


ამ ავტორის სხვა სტატიები
გააკეთეთ კომენტარი
თარიღი : 02-03-2021
მარიტა
და დერმატო- ვენეროლოგი რა შუაშია ოსტეოპოროზთან?
თარიღი : 02-03-2021
მარიტა
გმადლობთ, მაგრამ დერმა-ვენეროლოგი რატომ გვესაუბრება ამ საკითხზე?
თარიღი : 02-03-2021
მარიტა
გმადლობთ, მაგრამ დერმატო-ვენეროლოგი რატომ გვესაუბრება ამ თემაზე?!
დიეტოლოგია
2020 წელს არაერთი კვლევა ჩატარდა და დადგინდა, რომ ზოგიერთი პრობიოტიკი, სასარგებლო ბაქტერია, ორგანიზმს წონის კლებაში ეხმარება.
გერმანიის რისკების შემფასებელმა ფედერალურმა ინსტიტუტმა გაანალიზა 36 ვეგანისა და 36 პირის (იღებდნენ შერეულ საკვებს) ძვლების მდგომარეობა.
ბირმინგემის უნივერსიტეტის მეცნიერები, სტრესის გადატანისას, გვირჩევენ კაკაოს დალევას
კატეგორიის სხვა სტატიები
როგორია მისი თანმხლები სიმპტომები, როგორ ხდება დიაგნოსტირება და მკურნალობა თანამედროვე მეთოდებით.
პოდაგრა (ნიკრისის ქარი) ორგანიზმში პურინული ცვლის დარღვევით და შარდმჟავას რაოდენობის მატებით განპირობებული დაავადებაა.
მუხლის ტკივილი ძალიან შემაწუხებელია, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც ის ქრონიკული ხასიათისაა.
4 თებერვალი რევმატოიდული ართრიტის ცნობიერების ამაღლების დღეა. ის ქრონიკულ, ანთებით,
ბავშვთა ასაკში ართრიტით მიმდინარე 40-მდე რევმატული დაავადება გვხვდება. მათ შორის სიმძიმით გამოირჩევა
ართრიტით შეწუხებულებს განსაკუთრებულ შვებას მოუტანს ხალხური საშუალება ლიმონისა და დარიჩინის გამოყენებით.
„სმარტფარმთან“ ინეტერვიუში ალერგიულ რინიტზე საუბრობს ბაია ბეზარაშვილი - ალერგოლოგ-იმუნოლოგი, მედიცინის მეცნიერებათა დოქტორი, პროფესორი.
ისრაელში მასობრივი ვაქცინაცია დეკემბრის ბოლოდან დაიწყო. ვნახოთ, რა გვაჩვენა
Los Angeles Lakers-ის ერთ-ერთი მფლობელი, ექიმი პატრიკ სუნ-შიონგი მუშაობს კორონავირუსის საწინააღმდეგო ორალურ ვაქცინაზე,
ზოგიერთი პროდუქტი, რომელზეც არის ობის სოკო, განსაკუთრებით საშიშია.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად