ზედმეტი ძილი - სასარგებლოა თუ საზიანო? - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

აპრილი 2021

ზედმეტი ძილი - სასარგებლოა თუ საზიანო?

ძილი და მასთან დაკავშირებული პრობლემები მსოფლიო მოსახლეობის ძალიან დიდ ნაწილს აწუხებს.
ადამიანების უმეტესობა ინსომნიის (ძილის სხვადასხვაგვარი დარღვევა) დიაგნოზით იტანჯება, რაც იწვევს მათი სასიცოცხლო ძალების დასუსტებასა და  შფოთვას. უძილობამ შეიძლება გამოიწვიოს რიგი დაავადებები.

თუმცა თუ გიფიქრიათ, რამდენად სასარგებლოა ზედმეტი ძილი?!

ექიმების რჩევით, მოზრდილ ადამიანს 7-8 საათი უნდა ეძინოს, ვინაიდან ის ისეთივე მნიშვნელოვანი სასიცოცხლო პროცესია, როგორც ჭამა, სმა და სხვ. არასაკმარისი ძილი განწყობასა და შრომისუნარიანობაზე მოქმედებს.

ამის მიუხედავად, მიდგომა, რომ იძინეთ, იმდენი, რამდენიც შეგიძლიათ, ნამდვილად არ არის სწორი. ადამიანები, ვისაც დიდხანს სძინავთ, საფრთხეს
უქმნიან საკუთარ ჯანმრთელობას. კვლევებით დასტურდება, რომ ხშირია ასეთ ადამიანებში გულის პრობლემები, შაქრიანი დიაბეტი. ამასთანავე, იზრდება ნაადრევი სიკვდილის რისკი.

ძილის მექანიზმი მუშაობს ჭამის მსგავსად. როდესაც, თქვენ მიირთმევთ საკვებს, ტვინში აღიძვრება შესაბამისი სასიგნალო ჰორმონი, რომელიც დანაყრების შესახებ გატყობინებთ. ამ დროს, თქვენ აღარ გშიათ, მაგრამ შეგიძლიათ გემრიელი ნუგბარი
მაინც დააყოლოთ მიღებულ საკვებს.

ასეა ძილის დროსაც, თქვენ შეიძლება გეძინოთ, იმდენი, რამდენიც საკმარისია, თუმცა დააიგნოროთ სიგნალი და კვლავ ლოგინში დარჩეთ. რაც უფრო მეტხანს იძინებთ, უფრო მეტის სურვილი გაგიჩნდებათ, ეს კი ნეგატიურად აისახება თქვენზე. ზედმეტმა ძილმა შესაძლოა დეპრესია, ფოკუსირების პრობლემები, მოთენთვა და  დაღლილობა გამოიწვიოს.

ზედმეტი ძილი ჭარბწონიანობას იწვევს, როცა დიდხანს გძინავთ კუნთები მოდუნებულია, არ მოძრაობთ, ეს კი აისახება წონის კლებაზე.

თუ იმაზე ღელავთ, რომ 8 საათი არ გძინავთ, ამ ფაქტმა არ შეგაშფოთოთ. გახსოვდეთ, რომ ყველა ადამიანს ინდივიდუალური დრო სჭირდება გამოძინებისთვის. თუ, დილით გრძნობთ თავს დასვენებულად და არ გიძინიათ 7-8 საათი, ეს ნიშნავს, რომ ის დრო, რაც გეძინათ სრულებით საკმარისია თქვენი ორგანიზმისთვის. ამას გარდა, არსებობენ ადამიანები, რომლებსაც აქვთ სპეციალური გენი HDEC2 და მათთვის 4 საათით ძილი სრულებით საკმარისია.

ასევე, ძალიან საინტერესოა პოლიფაზური ძილის ფენომენი. ექიმები სასტიკად ეწინააღმდეგებიან მას, თუმცა ბევრი ცნობილი ადამიანი მიმართავდა ძილის ასეთ რეჟიმს: უისტონ ჩერჩილი, ლეონარდო დავიჩი, ჩარლზ დიკენსი, ნიკოლა ტესლა და სხვა.

პოლიფაზური ძილის არაერთი სახეობა არსებობს, შინაარსი კი ერთია: გძინავთ ღამით მხოლოდ 4 საათი, დღისით კი 20-30 წუთით შეგიძლიათ წაუძინოთ.

ამ რეჟიმის მიმდევრები თვლიან, რომ ძილი დროის კარგვაა, ის მხოლოდ მოსვენების პროცესია, ამიტომაც შეგიძლიათ დივანზე მოკალათებულმა, თვალები დახუჭოთ რამდენიმე წუთით და ესეც საკმარისი იყოს ორგანიზმისთვის.

ისინი თავს იმართლებენ REM -ის ( თვალის სწრაფი მოძრაობა) არსებობით, რაც ძილის ერთ-ერთი ფაზაა - ის 20-30 წუთი გრძელდება და ამ ხნის განმავლობაში ტვინი თავისუფლდება სტრესისგან, ივსება სასიცოცხლო ენერგიებით. თუ თქვენ ამ ფაზაზე ყოფნის დროს გამოგეღვიძათ, მაშინ თავს ენერგიულად იგრძნობთ და არც კი გაგიჩნდებათ საწოლში დაბრუნების სურვილი, ღრმა ფაზის დროს გაღვიძება კი ცუდ განწყობას და კვლავ ძილის სურვილს აძლიერებს.





ამ ავტორის სხვა სტატიები
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
დიეტოლოგია
2020 წელს არაერთი კვლევა ჩატარდა და დადგინდა, რომ ზოგიერთი პრობიოტიკი, სასარგებლო ბაქტერია, ორგანიზმს წონის კლებაში ეხმარება.
გერმანიის რისკების შემფასებელმა ფედერალურმა ინსტიტუტმა გაანალიზა 36 ვეგანისა და 36 პირის (იღებდნენ შერეულ საკვებს) ძვლების მდგომარეობა.
ბირმინგემის უნივერსიტეტის მეცნიერები, სტრესის გადატანისას, გვირჩევენ კაკაოს დალევას
კატეგორიის სხვა სტატიები
რომელ პროდუქტებს შეუძლია მეხსიერების გაუმჯობესება და ტვინის დაბერების პროცესის შეჩერება?
თავის ტკივილი მოსახლეობაში ერთ-ერთი გავრცელებული სიმპტომია.
ერტებრო-ბაზილარული არტერიული სინდრომი წარმოადგენს პათოლოგიურ სიმპტომოკომპლექსს, რომელიც თავის ტვინის ფუნქციონირებაზე
სახის თითოეულ მხარეს გვაქვს თითო სამწვერა ნერვი, რომლის დაზიანებისას ტკივილი სახის მიდამოებს მოიცავს.
როგორც წესი, პარკინსონის დაავადება დიაგნოსტირდება მაშინ, როდესაც ნერვული სისტემის შეუქცევადი დაზიანება ვითარდება.
სეზამის მარცვლები შეიცავს უნიკალურ ნაერთს-სეზამინოლს. ეს ანტიოქსიდანტი პარკინსონის დაავადებისას იცავს
„სმარტფარმთან“ ინეტერვიუში ალერგიულ რინიტზე საუბრობს ბაია ბეზარაშვილი - ალერგოლოგ-იმუნოლოგი, მედიცინის მეცნიერებათა დოქტორი, პროფესორი.
ისრაელში მასობრივი ვაქცინაცია დეკემბრის ბოლოდან დაიწყო. ვნახოთ, რა გვაჩვენა
Los Angeles Lakers-ის ერთ-ერთი მფლობელი, ექიმი პატრიკ სუნ-შიონგი მუშაობს კორონავირუსის საწინააღმდეგო ორალურ ვაქცინაზე,
ზოგიერთი პროდუქტი, რომელზეც არის ობის სოკო, განსაკუთრებით საშიშია.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად