რა უნდა გააკეთოთ, თუ უფროსი მკაცრად გაკრიტიკებთ: 7 ეფექტური რჩევა
რა თქმა უნდა, მხოლოდ კონსტრუქციული: როდესაც მენეჯერი ზღვარს გადადის და მკაცრად, ემოციურად ან სრულიად უადგილოდ საუბრობს, ეს ამცირებს მოტივაციას.
-
შეინარჩუნეთ სიმშვიდე
მკაცრ შენიშვნაზე პირველი რეაქცია ხშირად ემოციურია, ამიტომ მნიშვნელოვანია ისწავლოთ ემოციების კონტროლი და სიმშვიდის შენარჩუნება. მიეცით საკუთარ თავს რამდენიმე წამი, ღრმად ჩაისუნთქეთ და შეეცადეთ ობიექტურად შეაფასოთ სიტუაცია. რისხვის გამოვლენა ან მკაცრი პასუხი მხოლოდ გაამწვავებს კონფლიქტს.
მკაცრი მენეჯერები ხშირად ურევენ ერთმანეთში სამსახურსა და პირად საკითხებს, რაც ასევე ძალიან, ძალიან უსიამოვნოა. საუბარში შეგიძლიათ მშვიდად და თავშეკავებულად თქვათ: „მე ნორმალურად მიმაჩნია სამსახურში მიმართული კრიტიკა, მაგრამ პირად შეტევებს მიუღებლად მივიჩნევ. მადლობელი ვიქნები, თუ მომავალში თავს შევიკავებთ ასეთი განცხადებებისგან“. ამ გზით თქვენ შეეცდებით მენეჯერის სწორი, კონსტრუქციული მიმართულებით წარმართვას.
-
შეაფასეთ კრიტიკის სამართლიანობა
ზოგჯერ მენეჯმენტი თქვენს სამსახურში რეალურ პრობლემებს ამჩნევს. შეეცადეთ, პირადი შეტევები კონსტრუქციული კომენტარებისგან განასხვავოთ: თუ მენეჯერმა კონკრეტულ ნაკლოვანებებზე მიუთითა, გააანალიზეთ ისინი და დაფიქრდით სიტუაციის გაუმჯობესების გზებზე.
-
პროფესიონალური უკუკავშირი
გამოხატეთ თქვენი მზადყოფნა, მშვიდად და კონსტრუქციულად განიხილოთ პრობლემა. მოერიდეთ ბრალდებებს და თავდაცვით რეაქციებს. უმჯობესია ჩამოაყალიბოთ კითხვა, როგორიცაა: „მოდით, ერთად გავარკვიოთ, რატომ წარმოიშვა ეს სიტუაცია“. ეს თქვენს დიალოგისადმი გახსნილობას და სიტუაციის გაუმჯობესების სურვილს გამოავლენს.
ეცადეთ, მენეჯერს არ დააბრალოთ, რომ მას კომუნიკაცია არ შეუძლია. უბრალოდ, ხაზი გაუსვით, რომ თუ ვინმე მზადაა, ასეთი ტიპის ურთიერთობა აიტანოს, თქვენ მათ რიცხვში არ ხართ. ნუ ჩავარდებით ისტერიკაში, არამედ შესთავაზეთ კონსტრუქციული გამოსავალი სიტუაციიდან.
-
დააზუსტეთ შეფასების კრიტერიუმები
მენეჯერები ხშირად ბუნდოვნად ურთიერთობენ, თანამშრომლებს არასაკმარისი ეფექტურობისთვის კონკრეტული მაგალითების გარეშე საყვედურობენ. მოითხოვეთ განმარტება, თუ რითი არ არის კმაყოფილი და როგორ მოქმედებს თქვენი ქცევა გუნდის ან პროექტის მუშაობაზე უარყოფითად. რაც უფრო მკაფიოდ არის დაყენებული მოთხოვნები, მით უფრო ადვილია თქვენთვის მენეჯმენტის მოლოდინების შესრულება.
- შესთავაზეთ გადაწყვეტილებები
ინიციატივის და შეცდომების გამოსწორების სურვილის გამოვლენით, მენეჯმენტს აჩვენებთ თქვენი განზრახვების სერიოზულობას და პროფესიონალიზმს. გაუზიარეთ თქვენი იდეები, თუ როგორ გააუმჯობესოთ სამუშაოს ხარისხი ან შესთავაზეთ კონკრეტული ნაბიჯები, რომლებიც აღმოფხვრის გამოვლენილ ნაკლოვანებებს.
-
რეგულარულად მოითხოვეთ უკუკავშირი
თუ მენეჯერთან თქვენი ურთიერთობა დაძაბულია, შეეცადეთ წინასწარ მიიღოთ უკუკავშირი თქვენი მუშაობის შესახებ. რეგულარული შეხვედრები პროგრესის განსახილველად საშუალებას გაძლევთ თავიდან აიცილოთ მოულოდნელი კონფლიქტები და ხელი შეუწყოთ პროდუქტიული ურთიერთქმედების დამყარებას.
-
გახსოვდეთ, რომ შეგიძლიათ დაუკავშირდით ადამიანური რესურსების განყოფილებას
თუ აგრესიული კრიტიკის შემთხვევები სისტემატურად მეორდება და არღვევს ორგანიზაციის კორპორატიულ ეთიკას, დაუკავშირდით ადამიანური რესურსების სპეციალისტებს. ისინი შეძლებენ მიუკერძოებელი გამოძიების ჩატარებას და კონფლიქტის მოსაგვარებლად ზომების მიღებას.
შეეცადეთ, თქვენი მენეჯერის კრიტიკა აღიქვათ, როგორც შესაძლებლობა, გახდეთ უკეთესი და უფრო პროფესიონალი. მთავარია, შეძლოთ გონივრული კრიტიკის უსაფუძვლო თავდასხმებისგან გარჩევა. გარკვეული რეკომენდაციების დაცვით, შეძლებთ ეფექტურად გაუმკლავდეთ ნეგატივს და განვითარდეთ, როგორც პროფესიონალი, რთულ სიტუაციებშიც კი.