როგორ ვიკვებოთ ზაფხულში სხვადასხვა ქრონიკული დაავადების დროს - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ივლისი 2019

კითხვა-პასუხი

როგორ ვიკვებოთ ზაფხულში სხვადასხვა ქრონიკული დაავადების დროს

როგორ ვიკვებოთ ზაფხულში სხვადასხვა ქრონიკული დაავადების დროს

ვებრძვით ქოლესტერინს
ზაფხულში უფრო მეტად ვეტანებით არაჯანსაღ სასუსნავს. ამ ჩვევასთან ბრძოლა აზრს მოკლებულია. ისღა დაგვრჩენია, სასუსნავად ჯანსაღი პროდუქტები შევარჩიოთ - თხილი (ოღონდ არა მარილიანი), კაკალი, კენკრა.

  • ქოლესტერინთან ბრძოლაში დაგვეხმარება ფორთოხლის წვენი.
  • სასარგებლოა მცენარეული ბოჭკოთი მდიდარი საკვები. მისი კლასიკური მაგალითია ლობიო - ზაფხულის ერთ-ერთი ფავორიტი.
  • სისხლძარღვთა ჯანმრთელობის შენარჩუნებაში პომიდორი დაგვეხმარება.

დიაბეტი და ზაფხული
პაპანაქება სიცხის ატანა ჯანმრთელ ადამიანსაც უჭირს. ქრონიკული ავადმყოფისთვის ის, ბუნებრივია, უფრო გაუსაძლისია. შაქრიანი დიაბეტით დაავადებულებს მოკლედ შევახსენებთ იმ წესებს, რომელთა დაცვაც მათ ცხელი ზაფხულის გადატანას გაუადვილებს.

  • ერიდეთ დეჰიდრატაციას - ორგანიზმის სითხით გაღარიბებას. დეჰიდრატაციის მიზეზად შეიძლება იქცეს როგორც სიცხე და ამით გამოწვეული ოფლიანობა, ისე სისხლში გლუკოზის დონის მომატებაც, ამიტომ სვით საკმარისი წყალი და დაიცავით დიეტა.
  • ერიდეთ ალკოჰოლს - დიაბეტის დროს ის არ არის რეკომენდებული, თანაც სხეულის ტემპერატურის რეგულაციას არღვევს.

სიცხის ატანასა და დეჰიდრატაციის თავიდან აცილებაში დაგეხმარებათ ახალი ხილი და ბოსტნეული.

  • საზამთრო, ნესვი, კენკრა სითხის მაღალი შემცველობით გამოირჩევა.
  • სასარგებლო ნახშირწყლები ენერგიას შეგინარჩუნებთ. საკმარისია დღეში 1/2 ჭიქა ან 1 ცალი საშუალო ზომის ხილი.
  • სალათა, კიტრი, ყაბაყი, გოგრა ც და ა ვიტამინების მდიდარი წყაროა. ც ვიტამინი ძლიერი ანტიოქსიდანტია, რომელიც გვიცავს მზის, დაბინძურებული გარემოსა და ზოგიერთი თერმულად დამუშავებული საკვების ზემოქმედებით წარმოქმნილი თავისუფალი რადიკალებისგან. ა ვიტამინი აუცილებელია კანის ჯანმრთელობისთვის. გარდა ამისა, საზამთრო და პომიდორი ანტიოქსიდანტ ლიპოკაინის წყაროა. ის მზის დამწვრობისგან გვიცავს.

ზაფხული და გულძმარვა
მართალია, გარეთ ცხელა, მაგრამ ეს სულაც არ ნიშნავს, რომ მკერდის ძვლის უკანაც უნდა გრძნობდეთ წვას და ეს შემაწუხებელი გრძნობა ზაფხულის საკვებით მიღებულ სიამოვნებას აქარწყლებდეს. გულძმარვას, რო­მელიც, სამწუხაროდ, ერთ-ერთი ფართოდ გავრცელებული სიმპტომია, ხშირად აპროვოცირებს ციტრუსების წვენი, კოლა, ფანტა, კოქტეილი, ლუდი, პომიდორი. ერთი სიტყვით, ის საჭმელი და სასმელი, რომელთა გარეშეც ზაფხული წარმოუდგენელია. რა მივირთვათ, რომ გულძმარვამ არ შეგვაწუხოს? შესაძლოა, უცნაური მოგეჩვენოთ, მაგრამ ამ კითხვის პასუხი იცის ყველა, ვისაც ეს შემაწუხებელი სიმპტომი განუცდია. თითოეულ მათგანს სიმჟავის მაპროვოცირებელი “საკუთარი” პროდუქტები აქვს. რაც აუტანელია ერთისთვის, სავსებით უვნებელია მეორისთვის. თუმცა არსებობს იმ საკვების ზოგადი ჩამონათვალიც, რომელიც ყველაზე ხშირად იწვევს გულძმარვას. ასეთებია:

  • ზეთი - შეგიძლიათ, საკვები მოხარშოთ.
  • პომიდორი - მის ნაცვლად სალათაში გამოიყენეთ სტაფილო, ლობიო, კარტოფილი.
  • კოლა და გაზიანი სასმელები - მათ ნაცვლად სვით ცივი ჩაი.
  • საზამთრო - უცნაური მოგეჩვენებათ, მაგრამ სამედიცინო ლიტერატურაში აღნიშნულია, რომ ის მჟავას წარმოქმნას უწყობს ხელს. გულძმარვისას საზამთრო მხოლოდ ხილის სალათის შემადგენლობაში შეიძლება გამოვიყენოთ.

ამასთან ერთად, გულძმარვის საწინააღმდეგოდ რეკომენდებულია:

  • კვება ხშირად და მცირე ულუფებით.
  • დაძინებამდე 3-4 საათის განმავლობაში კვებისგან თავის შეკავება, მსუბუქად ვახშმობა.
  • წონის მოწესრიგება.
  • თამბაქოსთვის თავის დანებება.


გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
რეკომენდებული პროდუქტები
მხედველობის ჯანმრთელობისთვის -60 აბი
ფასი: 39.9
ზოგადი ჯანმრთელობის შენარჩუნებისთვის-30აბი
ფასი: 39.9
ამცირებს ქოლესტერინის და ცხიმის დონეს-50მლ
ფასი: 26.9
კარგი მხედველობის და ნერვული სისტემის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 28.9
დიეტოლოგია
დიეტური კვება აუმჯობესებს ნაწლავის პერისტალტიკას და უზრუნველყოფს მის დროულ დაცლას;
წონის კორექციის მსურველებს დიეტოლოგები რამდენიმე რჩევას აძლევენ - არ შეიძლება ისეთი აბებისა თუ
მკვლევარებმა შეადარეს ეფექტი, რომელსაც დაბალი და მაღალი ენერგეტიკული სიმკვრივის პროდუქტები მადასა
კატეგორიის სხვა სტატიები
ჯანსაღი კვება ადამიანების სრულფასოვანი ცხოვრების ერთ-ერთი მთავარი წინაპირობაა.
სიცხე აქვეითებს მადას და ზაფხულის ცხელ დღეებში ხშირად ჭამა საერთოდ არ გვინდება. თუმცა, საკვების მიღებაზე
ხილი და კენკრა, რომელიც ასე უხვად გვაქვს ზაფხულში, საკვები რაციონის უმთავრესი კომპონენტი უნდა იყოს. ორივე მათგანი
როდესაც ხორციან საკვებს მივირთმევთ, ნივთიერებათა ცვლას დაახლოებით 40 %-ით ვზრდით, ვაძლიერებთ. წელიწადის
დიეტოლოგებმა წარმოადგინეს სასრგებლო საუზმის ნუსხა, რომელშიც პირველ ადგილზე აღმოჩნდა
დიეტოლოგების განცხადებით, მწვანილის სასარგებლო თვისებები განპირობებულია ვიტამინების, მინერალური მარილების,
ბალახეული ნაყენები: ბალახეულ ნაყენებს ორგვარად - ცხელი და ცივი მეთოდით - ამზადებენ. ცივი მეთოდი ასეთია: ნედლეულს
ბებიაჩემი გამუდმებით ჩამჩიჩინებს, რომ კანი კოსმეტიკით არ უნდა გადავტვირთო, რომ კონსერვანტები ზამთარშიც ეყოფა, ახლა კი დასვენება და ცოცხალი ვიტამინები სჭირდება. მართლა ასეა თუ არა?


ბაღი ნამდვილად ყველა სახლს დაამშვენებს. ბაღიან ეზოში დასვენება, განტვირთვა ძალიან სასიამოვნო და სასარგებლოა.
აღმოსავლელი მკურნალები გვირჩევენ:

კვების სიბრძნე
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად