როგორ უნდა იკვებებოდეს ხანდაზმული ადამიანი - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებისანდომერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედიასანდო რჩევები

როგორ უნდა იკვებებოდეს ხანდაზმული ადამიანი

აუცილებელია, რომ ხანდაზმული ადამიანის მენიუ წარმოდგენილი იყოს სხვადასხვა პროდუქტებისაგან. ასევე არაა რეკომენდებული სრულად გამოირიცხოს რაციონიდან საყვარელი კერძები და მათი ჩანაცვლება მოხდეს ისეთი საკვებით, რომელსაც მანამდე ადამიანი არ ღებულობდა.

აუცილებელია ძირითადი საკვები ინგრედიენტების ბალანსის დაცვა: დღიური ნორმა ცილის უნდა შეადგენდეს 80-100გ, ცხოველური ცხიმის 60-80 გ, ნახშირწყლების 300-320გ.

მნიშვნელოვანია საკვების მიღება გაწონასწორებული იყოს ფიზიკური აქტივობით. რაც უფრო აქტიურია ადამიანი, მით მეტი საკვები სჭირდება და პირიქით.

ხანდაზმულმა ადამიანმა ადვილად მოსანელებელი პროდუქტები უნდა მიიღოს, როგორიცაა: შვრია, ბრინჯი, წიწიბურა, ხაჭო, ყველი, თევზი, ორთქლზე დამზადებული ომლეტი, უცხიმო ხორცი. უნდა შეიზღუდოს ცხიმიანი ხორცი (ცხვარი, ღორი), საფუარიანი ცომისგან მომზადებული ნაწარმი.

ხანდაზმულ ასაკში უნდა გაიზარდოს რთული ნახშირწყლების, პირველ რიგში საკვები ბოჭკოების მიღება. ეს უკანასკნელი ააქტიურებს ნაწლავის მოტორულ ფუნქციას და წარმოადგენს მსხვილი ნაწლავის სიმსივნის პროფილაქტიკურ საშუალებას.

ძვლების სიჯანსაღის შესანარჩუნებლად საჭიროა რძის პროდუქტების მიღება.

აუცილებელია პირის ღრუს ჰიგიენის დაცვა და სიჯანსაღის შენარჩუნება, რათა საკვების მიღებას ხელი არაფერმა შეუშალოს. დროულად უნდა მოგვარდეს კბილების, ღრძილებისა და პირის ღრუს ლორწოვან გარსთან დაკავშირებული პრობლემები.

საკვების მიღება საჭიროა დღეში 4-6-ჯერ, ამასთან ვახშამი დაძინებამდე ორი საათით ადრე უნდა იქნას მიღებული. ასაკოვანმა ადამიანებმა რაციონში უნდა გაზარდონ მიღებული წყლის რაოდენობა და შეამცირონ მარილი. ეს შეამსუბუქებს თირკმელებზე დატვირთვას.

სასურველია, ხანდაზმული ადამიანისათვის კერძი გამოცხვეს ღუმელში, მოიხარშოს ან ჩაითუშოს.