7 პროდუქტი, რომლებიც აუცილებლად უნდა შეიტანოთ თქვენი კვების რაციონში, თუ 40 წელს გადააბიჯეთ - მკურნალი.გე

ენციკლოპედიაგამომთვლელებიკორონავირუსიმერკის ცნობარიმთავარიკლინიკებიექიმებიჟურნალი მკურნალისიახლეებიქალიმამაკაციპედიატრიასტომატოლოგიაფიტოთერაპიაალერგოლოგიადიეტოლოგიანარკოლოგიაკანი, კუნთები, ძვლებიქირურგიაფსიქონევროლოგიაონკოლოგიაკოსმეტოლოგიადაავადებები, მკურნალობაპროფილაქტიკაექიმები ხუმრობენსხვადასხვაორსულობარჩევებიგინეკოლოგიაუროლოგიაანდროლოგიარჩევებიბავშვის კვებაფიზიკური განვითარებაბავშვთა ინფექციებიბავშვის აღზრდამკურნალობასამკურნალო წერილებიხალხური საშუალებებისამკურნალო მცენარეებიდერმატოლოგიარევმატოლოგიაორთოპედიატრავმატოლოგიაზოგადი ქირურგიაესთეტიკური ქირურგიაფსიქოლოგიანევროლოგიაფსიქიატრიაყელი, ყური, ცხვირითვალიკარდიოლოგიაკარდიოქირურგიაანგიოლოგიაჰემატოლოგიანეფროლოგიასექსოლოგიაპულმონოლოგიაფტიზიატრიაჰეპატოლოგიაგასტროენტეროლოგიაპროქტოლოგიაინფექციურინივთიერებათა ცვლაფიტნესი და სპორტიმასაჟიკურორტოლოგიასხეულის ჰიგიენაფარმაკოლოგიამედიცინის ისტორიაგენეტიკავეტერინარიამცენარეთა მოვლადიასახლისის კუთხემედიცინა და რელიგიარჩევებიეკოლოგიასოციალურიპარაზიტოლოგიაპლასტიკური ქირურგიარჩევები მშობლებსსინდრომიენდოკრინოლოგიასამედიცინო ტესტიტოქსიკოლოგიამკურნალობის მეთოდებიბავშვის ფსიქოლოგიაანესთეზიოლოგიაპირველი დახმარებადიაგნოსტიკაბალნეოლოგიააღდგენითი თერაპიასამედიცინო ენციკლოპედია

7 პროდუქტი, რომლებიც აუცილებლად უნდა შეიტანოთ თქვენი კვების რაციონში, თუ 40 წელს გადააბიჯეთ

1. შვრია

mkurnali.ge

მასში არის ხსნადი უჯრედისი, რომელიც ამცირებს “ცუდი” ქოლესტერინის დონეს. შვრია ასევე შეიცავს უნიკალურ ანტიოქსიდანტებს (ავენანტრამიდი), რომელიც თავიდან გვაცილებს ათეროსკლეროზის საფრთხეს.

2. ალუბალი

mkurnali.ge

ის ანტიოქსიდანტ ანტოციანის მდიდარი წყაროა. სასარგებლოა მათთვის, ვისაც აქვს ნიკრისის ქარი და ართრიტი. ამცირებს აგრეთვე შარდმჟავას დონეს.

3. ნუში

mkurnali.ge

კარგია გულ-სისხლძარღვთა დაავადებებისა და დიაბეტის პროფილაქტიკისთვის. ამცირებს სისხლში ქოლესტერინის დონეს. თუ ყოველდღიურ რაციონში 60 გრამ ნუშს შეიტანთ, ერთ თვეში სისხლში შაქრის დონე 9 პროცენტით შემცირდება.

4. სოია

mkurnali.ge

სოია შეიცავს არაერთ სასარგებლო ნივთიერებას, მჟავასა და ზეთს. მის შემადგენლობაში შედის ტოკოფეროლი, ლინოლინის მჟავა, ჰოლინი და ლეციტინი, აგრეთვე _ ცილები და ნახშირწყლები. გარდა ამისა, სოია ვიტამინების ნამდვილი საგანძურია: მასში მოიპოვება კაროტინი, E, B6, PP, B1, B2 და B6 ვიტამინები. კვლევები მოწმობს, რომ სოიის ცილა არანაკლებ სასარგებლოა, ვიდრე რძისა და ხორცისა და მას შესანიშნავად ითვისებს ორგანიზმი. სოია აძლიერებს ძვლის ქსოვილს მენოპაუზის პერიოდში, ამცირებს ქოლესტერინს, აუმჯობესებს მამაკაცის ფერტილურობას (შვილოსნობის უნარს).

5. პომიდორი

mkurnali.ge

პომიდორი საუკეთესო წყაროა ანტიოქსიდანტ ლიკოპინებისა, რომლებიც არა მარტო ხელს უშლის სიმსივნური უჯრედების წარმოქმნას, არამედ მათ გამრავლებასაც აფერხებს და არტერიებსაც საიმედოდ იცავს ათეროსკლეროზისგან.

6. რძე

mkurnali.ge

რძე ხელს უშლის კუნთოვანი მასის ასაკობრივ შემცირებას. მასში არსებული კალციუმი ძალზე მნიშვნელოვანია ძვლებისთვის. მამაკაცებისთვის კალციუმის დღიური ნორმაა 1000 მგ, ხოლო ქალებისთვის _ 1200 მგ. შეგახსენებთ, რომ 100 მლ რძეში 11 მგ კალციუმია. მენიუში აუცილებლად უნდა იყოს თხილეულიც.

7. ხაჭო

mkurnali.ge

ასაკთან ერთად ძვლები მყიფდება, სახსრები სუსტდება, თავს იჩენს ართრიტი და ართროზი. ხაჭო, ისევე როგორც რძე, ხელს უწყობს კალციუმით ორგანიზმის მომარაგებას. მისი ცხიმიანობა, სასურველია, არ აღემატებოდეს 1 პროცენტს.