როგორ ვიკვებოთ სწორად - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

იანვარი 2020

როგორ ვიკვებოთ სწორად

როგორ ვიკვებოთ სწორად
სწორ კვებაში ძალიან ბევრი რამ გვიშლის ხელს. ადამიანთა უმეტესობა რაციონალურად არ უდგება ამ მნიშვნელოვან საკითხს, ბევრ საკითხში ცდება და სამწუხაროდ, იზიანებს ჯანმრთელობას. ჩვენი ეროვნული სამზარეულოს სტანდარტები, არასწორად ორიენტირებული გემოვნებითი მიდრეკილებები, ჩვენივე გაუნათლებლობა, უსახსრობა თუ სურსათის ხარისხზე სახელმწიფო კონტროლის არარსებობა? ალბათ, ყველაფერი ერთად.

თითქოს ყველამ იცის, რომ კვება ჯანმრთელობის მთავარი ფაქტორია, მაგრამ შედეგები სავალალოა, სტატისტიკა - სამწუხარო. რამდენი ჩვენი თანამემამულე იტანჯება გულ-სისხლძარღვთა დაავადებით. აქამდე კი, უმთავრესად, არასწორად შერჩეულ რაციონს მივყავართ. ასე წარმოიშობა ათეროსკლეროზი, თრომბოზი, ჰიპერტონიული დაავადება და ისინი გვხვდება ყველგან, განურჩევლად იმისა,
როგორია ოჯახის ბიუჯეტი.

ამ სამწუხარო რეესტრს დავუმატოთ ონკოლოგიური დაავადებები, კუჭ-ნაწლავის ტრაქტის სნეულებანი, შაქრიანი დიაბეტი - ამაშიც საგრძნობი წვლილი შეაქვს არაჯანსაღ კვებას. ცივილიზაციის სიკეთეებმა მოძრაობის აუცილებლობა მოგვისპო. დღეს ყველაზე დიდ ტრაგედიად ტელევიზორის დისტანციური მართვის პულტის დაკარგვა მიგვაჩნია - გადასართველად ხომ ფეხზე წამოდგომა დაგვჭირდება! ბოლო 30 წლის
განმავლობაში ჩვენი ენერგოდანახარჯი დღეში 1000 კკალ-ით დაეცა. ახლა ქალი 2000 კკალ-ს ხარჯავს, მამაკაცი - 2300 კკალ-ს. ერთი სიტყვით, დილემის წინაშე ვდგავართ: საკვების როგორც ენერგიის წყაროს მიმართ მოთხოვნა შემცირდა, მაგრამ როგორც იმ პლასტიკური მასალის მატარებლის მიმართ, რომლისგანაც სინთეზირდება ჩვენი უჯრედები და მოლეკულები - იგივე დარჩა. ბიოლოგიურად აქტიური კომპონენტები - ვიტამინები, მინერალური ნივთიერებები, მიკროელემენტები - ჩვენ ადრინდელი მოცულობით გვჭირდება. შევამცირებთ რაციონს - ვეღარ მივიღებთ ბიოაქტიურ კომპონენტებს. ხორბალში B ჯგუფის ვიტამინების შემცველობა, როგორიც ათასი წლის წინ იყო, ისეთივე დარჩა, არც ფოთლოვან ბოსტნეულში ფოლიუმის მჟავას შემცველობას მოუმატია. გამოდის, რომ ჩვენ ევოლუციურად გავუსწარით ბუნებას და მასთან კონფრონტაციაში შევედით. ამავე დროს, არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ ბიოლოგიურად აქტიური კომპონენტების 20%-ს კვების მრეწველობა გვართმევს და ჩვენს სუფრაზე რაფინირებული პროდუქტები ხვდება. მაგალითად, უმაღლესი ხარისხის ფქვილისგან დამზადებული პური უკვე ვეღარ აძლევს ადამიანს საკვებ ბოჭკოებსა და B ჯგუფის ვიტამინებს. ამიტომაც არის, რომ ჩვენი თანამემამულეების 80-100%-ს ჩ ვიტამინის დეფიციტი აქვს, 60-80%-ს აკლია B ჯგუფის ვიტამინები, ფოლიუმის მჟავა, 30 წელს გადაცილებული ქალების 50 და მამაკაცების 70%-ს, სკოლამდელი ასაკის ბავშვების 20%-ზე მეტს სიმსუქნის პრობლემა აქვს.


როგორ მოვიქცეთ?


აუცილებელია, შემუშავდეს სახელმწიფო პოლიტიკის კონცეფცია მოსახლეობის ჯანსაღი კვების შესახებ. მასში გათვალისწინებული უნდა იყოს იმ ღონისძიებათა მთელი კომპლექსი, რომლებიც დაგვეხმარება საკუთარ თავში კვების ახალი კულტურა აღვზარდოთ. ამ კონცეფციის რეალიზაციაში უნდა ჩაერთონ ჰიგიენის სპეციალისტები, დიეტოლოგები. მათ უნდა ჩაატარონ ვრცელი სამუშაო, რომლის ძირითადი მიმართულებები იქნება მოსახლეობის კვების სტრუქტურების გაუმჯობესება. უნდა გატარდეს ღონისძიებები სურსათის უსაფრთხოებისა და ხარისხის გასაუმჯობესებად, დაინერგოს ვიტამინებით, ბიოლოგიურად აქტიური კომპონენტებით, ბიფიდო- და ლაქტობაქტერიებით მდიდარი პროდუქტები, დაისახოს ბავშვთა კვების პრიორიტეტები, შემუშავდეს საგანმანათლებლო პროგრამები ჯანმრთელი კვების მიმართულებით არა მარტო მოსახლეობის, არამედ სპეციალისტებისთვისაც. ადამიანები ბავშვობიდანვე უნდა განათლდნენ, ბავშვის დაბადებამდე უნდა ვასწავლოთ დედას, რომ თუ ორსულობის პირველივე დღეებიდან მიიღო ფოლიუმის მჟავა, თავიდან აიცილებს ნაყოფის დაღუპვის, შესაძლო სიმახინჯეებისა და მცირეწონიანი ბავშვის დაბადების რისკს. დღეს ბევრს აქვს იოდის დეფიციტი. თუ უფროსებს ეცოდინებათ ჯანმრთელობაზე ზრუნვა, მაღაზიაში აუცილებლად შეარჩევენ ბავშვისთვის იოდიან მარილს - ის ხომ აუცილებელია ტვინის განვითარებისთვის, ინტელექტუალური შესაძლებლობების ჩამოყალიბებისთვის.


უნდა გავზარდოთ თუ არა ფიზიკური დატვირთვა?

აუცილებლად! ვარჯიში საჭიროა, მაგრამ მხოლოდ ამ გზით პრობლემა არ მოგვარდება. ერთი ნაჭერი ძეხვისა და ამდენივე ნამცხვრის „დასაწვავად“ ადამიანს 2 საათი სირბილი ან 5 საათი სიარული მოუწევს. დამეთანხმებით, ასეთი რეკომენდაციის შესრულება რთულია.


შევეკამათოთ ბუნებას

შესაძლებელია, შეიქმნას პროდუქტები, რომელთა შემადგენლობაც შეცვლილი იქნება. დღეს მრავალი საწარმო სთავაზობს მომხმარებელს მსგავს სიახლეებს. როდესაც რძეს აცილებენ ცხოველურ ცხიმს, რომელიც დიდი ოდენობით ქოლესტერინს შეიცავს, მცირდება ათეროსკლეროზის საფრთხე და არც პროდუქტი კარგავს ადრინდელ გემოს; სულ 1 ჭიქა წვენი, მდიდარი ვიტამინებითა და მიკროელემენტებით, ავსებს ვიტამინების დღეღამურ მოთხოვნილებას; ცოცხალი ბიფიდო და ლაქტობაქტერიები, საკვები ბოჭკოები, რომელთაც სპეციალურად უმატებენ კეფირს, მაწონსა და იოგურტს, გაზარმაცებულ კუჭ-ნაწლავს ეხმარება.


როგორ შევაჩვიოთ ადამიანი ასეთი პროდუქტების შეძენას?

საამისოდ ეტიკეტის წაკითხვა უნდა ვიცოდეთ. როცა სურსათს ხელში ავიღებთ, უპირველესად, ყურადღება უნდა მივაქციოთ ვადას. შემდეგ უნდა დავინტერესდეთ კალორიულობით, ცილების, ცხიმების, ნახშირწყლების, ვიტამინების, მარილის შემცველობით. ნუ მოგხიბლავთ მინიშნება „ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტი“ - ეს ხშირად წმინდა წყლის კომერციული სვლაა. სპეციალისტები გვირჩევენ, შევარჩიოთ ისეთი პროდუქტები, რომლებიც ნაკლებ ცხიმს, შაქარს და ქიმიურ დანამატს შეიცავს.


როგორი დიეტაა მისაღები?

ახალგაზრდა, ჯანმრთელ ადამიანს არავითარი დიეტა არ სჭირდება. ყურადღება უნდა მივაქციოთ საკვების მრავალფეროვნებას და ზომიერებას. მიღებული ოდენობა ჩვენს ენერგოდანახარჯს უნდა შეესაბამებოდეს. მწვანილი, ბოსტნეული (გარდა კარტოფილისა), კენკრა და ხილი დღეში 400-600 გრამი უნდა მივირთვათ, უმჯობესია, უმი, შეიძლება მოხარშულიც. აუცილებელია ბურღულისა და ფქვილის ნაწარმი - ფაფები, პური (უმჯობესია, დაცეხვილი მარცვლეულისა იყოს). ახალგაზრდა ორგანიზმს, რა თქმა უნდა, სჭირდება რძისა და ხორცის პროდუქტებიც, ოღონდ მასში ნაკლები უნდა იყოს ცხიმი - ისინი ცილის წყაროა, ხოლო 40 წელს გადაცილებულებისთვის რეკომენდებულია, ხორცი ხშირად შეცვალონ თევზით. ნუ დაივიწყებთ წვენებს.
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
დიეტოლოგია
დიეტებზე საუბრისას მნიშვნელოვანია ოქროს შუალედის დაცვა. ყველა უკიდურეს ზომას - ცილოვან, ცხიმოვან ან რთულ ნახშირწყლოვან (ფაფები, მაკარონი) დიეტებს
ადამიანები ხშირად ჩივიან, რომ წონას ვერ იკლებენ, მიუხედავად იმისა, რომ დიეტასაც იცავენ,
ჯანსაღ კვებასა და წონის კლებას მჭიდრო კავში­რი აქვს. ოცნებობთ ჭარბი წონის მოშორებაზე,
კატეგორიის სხვა სტატიები
რეკომენდებული ნორმების თანახმად, ჯანმრთელმა ადამიანმა დღეში 400-500 გრამი ხილი და ბოსტნეული უნდა მიიღოს. ასაკთან ერთად ხშირად აღინიშნება
დიეტებზე საუბრისას მნიშვნელოვანია ოქროს შუალედის დაცვა. ყველა უკიდურეს ზომას - ცილოვან, ცხიმოვან ან რთულ ნახშირწყლოვან (ფაფები, მაკარონი) დიეტებს
გვიანი შემოდგომასა და ზამთარში იმუნიტეტის შენარჩუნებასა და დაავადებისაგან დაცვაში სწორი კვება დაგვეხმარება.
ღვიძლი ის ორგანოა, რომელიც მრავალ, მნიშვნელოვან ფუნქციას ასრულებს. ამიტომ მის დასაცავად ყველაფერი უნდა გავაკეთოთ.
საახალწლო დღესასწაული განსაკუთრებულად ბავშვებს ახარებთ, რადგან ამ დღეებში ისინი, თამამად შეიძლება ითქვას,
ვირუსების ნაწილაკები საათობით ინარჩუნებენ აქტივობას მშრალ, თბილ და უმოძრაო ჰაერში
ყველაზე ხანდაზმული ქალი მსოფლიოში, 116 წლის კეინ ტანაკა იაპონიაში, ფუკუოკეში ცხოვრობს.
თმა შედგება ცილისგან (კერატინი) და დამცავი თხელი ფენა კუტიკულისგან. წყლის ზემოქმედების შედეგად თმა ადვილად
საკმარისია ეს 4 ტესტი და მოსაუბრეს გაშლილი წიგნივით წაიკითხავთ - აცხადებენ ტესტის ავტორები.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად