ერთდროულად დიეტა და ვარჯიში ტვინს 9 წლით აახალგაზრდავებს - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

მაისი 2020

კითხვა-პასუხი

ერთდროულად დიეტა და ვარჯიში ტვინს 9 წლით აახალგაზრდავებს

ერთდროულად დიეტა და ვარჯიში ტვინს 9 წლით აახალგაზრდავებს
თუ ხანშიშესული ადამიანი რეგულარულად ივარჯიშებს (ზომიერ რეჟიმში) მნიშვნელოვნად გაიუმჯობესებს კოგნიტიურ ფუნქციებს. ნახევარწლიანი ექსპერიმენტის შემდეგ მოხალისეებს აზროვნებითი ფუნქციები 9 წლის ეკვივალენტით გაუუმჯობესდათ. დიუკას უნივერსიტეტის თანამშრომელთა განცხადებით, კვლევაში მონაწილეობა მიიღო 160 მოხალისემ (საშუალო ასაკი 65 წელი). ექსპერიმენტის დაწყებამდე მათ აღენიშნებოდათ ყურადღების დეფიციტი, კონცენტრაციის უნართან და მეხსიერებასთან დაკავშირებული გარკვეული პრობლემები, გადაწყვეტილებათა მიღების სიძნელეები, თუმცა, დემენცია არ იყო დიაგნოსტირებული. ცნობილია ისიც, რომ ყველა საკვლევი პირი ფიზიკურად ნაკლებაქტიური იყო.

ექსპერიმენტის ფარგლებში მოხალისეები კვირაში სამჯერ 45 წუთი ვარჯიშობდნენ, ამასთან, იცავდნენ შესაბამის დიეტებს, კონკრეტულად ჰიპერტონული დაავადების მქონე პირები DASH დიეტას
(ხილი, ბოსტნეული, პარკოსნები, მარცვლოვნები, უცხიმო ხორცი, შაქრისა და მარილის შეზღუდვა). საკვლევი პირები 4 ჯგუფად იყვნენ დაყოფილნი, პირველ ჯგუფში გაერთიანებულები სისტემატურად დადიოდნენ ფეხით, დარბოდნენ ან სეირნობდნენ ველოსიპედით, მეორე ჯგუფის წევრები მკაცრად იცავდნენ დიეტას, მესამე ჯგუფის წარმომადგენლები რეგულარულად ვარჯიშობდნენ, მეოთხე ჯგუფი კი საკონტროლო იყო.

ყველაზე დიდი ეფექტი
აღინიშნა მესამე ჯგუფის წარმომადგენლებთან, შემდგომ პირველი ჯგუფის წევრებთან. მხოლოდ დიეტა დიდად ვერ აისახა გონებრივ ფუნქციათა გაუმჯობესებაზე. ისიც აღსანიშნავია, რომ მთლიანობაში ვარჯიშიც არ ახდენდა მეხსიერების გაუმჯობესებაზე გავლენას, სამაგიეროდ, ექსპერიმენტში მონაწილეებს გაუუმჯობესდათ ქცევის კონტროლი, კონცენტრაციის უნარი, მიზნის მისაღწევად აქტიურობა და მზადყოფნა გამოუვლინდათ.

თინათინ გოცაძე

გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
მსგავსი სიახლეები
გრაცას უნივერსიტეტის (ავსტრია) მეცნიერებმა ჩაატარეს ხანგრძლივი ექსპერიმენტი, რომლითაც დაადგინეს, რომ პერიოდულად შიმშილობა
04-11-2019
ადამიანის ორგანიზმში ორი სახის ცხიმია: თეთრი ანუ "ცუდი" ცხიმი და ყავისფერი ანუ "კარგი" ცხიმი. სწორედ ამ თეთრი ცხიმისაგან
04-11-2019
წონის პრობლემა ერთ-ერთი აქტუალური საკითხია ჩვენს ქვეყანაში. ამიტომაცაა, რომ სხვადასხვა
26-10-2019
დიეტოლოგია
ტვინისათვის სასარგებლო ბოსტნეულიდან დიეტოლოგები გამოყოფენ წითელ კომბოსტოს, ჭარხალსა და ისპანახს. წითელი კომბოსტო მეტად სასარგებლოა ტვინის
თუ შეკრულობა (ყაბზობა) გაწუხებთ, რეგულარულად უნდა მიირთვათ ბროკოლი, ვაშლი და ისპანახი.
შვრია აქვეითებს სისხლში ქოლესტერინის დონეს, ანთების მაჩვენებლებს, წონას და აუმჯობესებს საჭმლის მონელებას.
კატეგორიის სხვა სტატიები
ექიმი-ენდოკრინოლოგი ქეთი ასათიანის რჩევები - ორგანიზმისთვის აუცილებელი მინერალების შესახებ
იმ უდიდეს სარგებელთან ერთად, რაც ამ ეტაპზე თვითიზოლაციას მოაქვს ადამიანებისთვის, სახლში ხანგრძლივმა ყოფნამ შეიძლება
ტვინისათვის სასარგებლო ბოსტნეულიდან დიეტოლოგები
ექიმები ჯანმრთელ ადამიანს დღის მანძილზე საშუალოდ 1,5 ლ სუფთა წყლის მიღებას ურჩევენ.
მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციამ გამოსცა რეკომენდაციები, რომელშიც აღინიშნა, რომ აუცილებელია რძის პროდუქტების მიღება,
ინდოელმა სპეციალისტებმა გამოარკვიეს, როგორია ნაბახუსევზე იდეალური საშუალება,
თუ თქვენ დღის მანძილზე არ გაქვთ დრო ვარჯიშისთვის, მაშინ ძილის წინ ვარჯიშები დაგეხმარებათ
ექიმები დიდი ხანია ელიან იმ დროს, როდესაც ცხოვრების ჯანსაღი წესი უბრალო მოდად კი არ ჩაითვლება,
სიმსუქნე თითქმის ორჯერ ზრდის მძიმე ფორმის კარიესის განვითარების ალბათობას. ტკბილი და მაღალი მჟავიანობის სასმელები კი ჭარბწონიანი
ზაფხულის უხერხულ პრობლემათაგან ერთ-ერთი უმთავრესი ჭარბი ოფლიანობაა.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად