კვება სადღესასწაულო სუფრების შემდეგ - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

მაისი 2019

კითხვა-პასუხი

კვება სადღესასწაულო სუფრების შემდეგ

კვება სადღესასწაულო სუფრების შემდეგ
ხშირად დაბადების დღისა თუ სხვა დღესასწაულის აღსანიშნავად საზეიმო სუფრასთან მოხვედრა გვიწევს. ზოგჯერ ასეთი საზეიმო სუფრა სასჯელად გვექცევა ხოლმე. უგემრიელეს კერძებსა და ტკბილეულზე უარის თქმა ძალიან ძნელია. მაგრამ იმას, რაც გვეგემრიელება, ყოველთვის ხალისით როდი ხვდება ჩვენი ორგანიზმი და დღესასწაულის შემდგომი დღეები შესაძლოა ჩაგვამწაროს ისეთმა პრობლემებმა, როგორებიცაა მუცლის შებერილობა, გულისრევის შეგრძნება, დიარეა, კოლიკა, ერთი სიტყვით, დისბაქტერიოზის სიმპტომებმა.

ასეთ დროს ამ სიმპტომებთან ბრძოლა უაზრო და სახიფათოა. ნაწლავის მიკროფლორის დარღვევამ შესაძლოა ნივთიერებათა ცვლის დარღვევა გამოიწვიოს და მნიშვნელოვანი ვიტამინებისა და მიკროელემენტების შეწოვა შეაფერხოს. ამიტომ მომქანცველ დიეტას
სჯობია, განტვირთვის დღეები მოვაწყოთ. ასეთი დღეების მენიუ რამდენიმე ტიპისაა:

  • ხილისა, ბოსტნეულისა და შერეული;
  • ნახშირწყლოვანი, ცილოვანი, ცხიმოვანი და კომბინირებული;
  • ცილოვანი - ხორცისა, თევზისა, რძისა, ხაჭოსი ან შერეული;
  • ცხიმოვანი - მაწვნით ან არაჟნით.

უკიდურესი ვარიანტია ყოველკვირეული „თხევადი“ შიმშილობა. განტვირთვა რეკომენდებულია კვირაში 1-2 დღე (მაგრამ არა ზედიზედ) პროფილაქტიკისთვის, ფორმის შესანარჩუნებლად, ორგანიზმის
გასაწმენდად, აგრეთვე - ხანგრძლივი სადღესასწაულო სუფრის შემდეგ, თვეში 1-2-ჯერ. ცხიმოვანი, ხორცისა და რძის დღეები უკუნაჩვენებია კუჭ-ნაწლავისა და გულ-სისხლძარღვთა ქრონიკული დაავადებების დროს. არ შეიძლება განტვირთვის დღეების მოწყობა ორსულობისა და ძუძუთი კვების პერიოდში, ავადმყოფობის ან სისუსტის, მეტადრე - ღვიძლისა და თირკმლის პათოლოგიების, 1-ელი ტიპის შაქრიანი დიაბეტის დროს, ასევე - კრიტიკულ დღეებში.

გახსოვდეთ ერთი წესი: წყალს ან წვენს ჭამის დროს ან ჭამის დამთავრებისთანავე ნუ დალევთ - ერთი საათი მოითმინეთ. პირველი განტვირთვის დღე მოიწყვეთ მაშინ, როცა მეტისმეტად დატვირთული იქნებით. აირჩიეთ კვირის რომელიმე დღე, მაგალითად, ოთხშაბათი, და ეცადეთ, ყოველკვირა დაიცვათ ეს რეჟიმი. თქვენი ორგანიზმი სწრაფად დაიმახსოვრებს ამ ინფორმაციას. განტვირთვის დღეები კვირის შუაში ის ოქროს შუალედია, რომელსაც მშვიდად მიიღებს სხეულიცა და სამუშაო გრაფიკიც. განტვირთვის დღეების შერჩევისას ორიენტაცია უნდა აიღოთ თქვენს გემოვნებასა და ჩვევებზე. თუ თავს კარგად გრძნობთ, შეგიძლიათ, განტვირთვა კიდევ ორი დღე გააგრძელოთ. ამ შემთხვევაში პირველი დღე უმჯობესია ხორცისა იყოს, მეორე - ბოსტნეულის. ამასთან, სვით ბევრი წყალი - დღეში არანაკლებ 2 ლიტრისა.

ნახშირწყლოვანი განტვირთვისთვის შეარჩიეთ პროდუქტები, რომლებიც შეიცავს რთულ ნახშირწყლებსა და მცენარეულ უჯრედისს: შვრია, წიწიბურა, კიტრი, საზამთრო, ქლიავი, ვაშლის ნაკლებად ტკბილი ჯიშები ან ბოსტნეული და თხილი. დღეში 5-ჯერ დროის თანაბარი შუალედებით მიიღეთ ნებისმიერი ეს პროდუქტი - უმი, შემწვარი ან მოხარშული (მაგრამ დღეში არა უმტეს 1500 გრამისა). სვით უგაზო მინერალური წყალი. ცხიმოვანი განტვირთვა ასტიმულირებს იმ ფერმენტების აქტივობას, რომლებიც შლის ცხიმს და ამუხრუჭებს ნახშირწყლების ცხიმებად გარდაქმნას. დღეში 5-ჯერ თანაბარი ულუფებით და დროის თანაბარი შუალედებით მიიღეთ 500 გ არაჟანი ან ნაღები (20%), დღეში 2-ჯერ დალიეთ ფინჯანი მწვანე ჩაი ან ასკილის ნაყენი. ცილოვანი განტვირთვა აუმჯობესებს ნივთიერებათა ცვლას და ააქტიურებს ცხიმის დამშლელ ფერმენტებს. დღეში 4-ჯერ, თანაბარ ულუფებად და დროის თანაბარი შუალედებით, მიირთვით ნახევრად ცხიმიანი ხაჭო (150 გ) არაჟანთან (15 გ) ერთად ან დალიეთ მაწონი (250 მლ დღეში 6-ჯერ). დღეში 2-ჯერ შეიძლება დალიოთ 50გ უშაქრო შავი ყავა.

ხორცით განტვირთვისას მთელი დღის განმავლობაში თანაბარ ულუფებად და დროის თანაბარი შუალედებით მიირთვით 450 გ მოხარშული უცხიმო ხორცი, 3 ფინჯანი რძიანი უშაქრო ყავა და 2 ფინჯანი ასკილის ნაყენი ან მწვანე ჩაი. შუალედებში მიირთვით ვაშლი ან შავი ქლიავი. ბრინჯი ნაკლებად კალორიულია და სწრაფად ანაყრებს. ორგანიზმი იღებს ბევრ კალიუმს და ცოტა ნატრიუმს, რაც იწვევს ზედმეტი სითხის გამოდევნას. მოხარშულ უმარილო ბრინჯს დაუმატეთ სტაფილო და გარგარის ჩირი. თევზი დაგიცავთ გულ-სისხლძარღვთა დაავადებებისა და დიაბეტისგან, გაამაგრებს თვალის ბადურას. დილიდან საღამომდე მიირთვით მხოლოდ ცხიმიანი თევზი (ქაშაყი, ორაგული) - მის ცხიმში შემავალი მჟავა ომეგა 3-ის წყალობით დანაყრებას უფრო მალე იგრძნობთ.


გონივრული კომბინაცია

  • უცხიმო ხაჭოსა და მაწვნის (ან კეფირის) კომბინაციისას აიღეთ 3 ულუფა ხაჭო (150-150 გ) და 3 ულუფა მაწონი ან კეფირი (200-200 გ).
  • ერთმანეთს შეუთავსეთ მსგავსი შემადგენლობის პროდუქტები (ხორცი და თევზი; ხილი და ბოსტნეული). მაგალითად, ბრინჯისა და ვაშლის დღეს უნდა მიირთვათ 3 ულუფა (150 გ) ბრინჯი და 800-1000გ უმი ან მოშუშული ვაშლი.
  • თუ არ გაქვთ ალერგია ციტრუსებზე, საუზმედ, სადილად და ვახშმად მიირთვით მხოლოდ ფორთოხალი ან დალიეთ ახალგამოწურული ფორთოხლის წვენი. ამ ციტრუსში ცოტაა კალორია (400 კკალ 100 გრამზე). სამაგიეროდ, ბევრია უჯრედისი, რომელიც დიდი ხნით კლავს შიმშილს. კანი შეიცავს პექტინს, რომელიც ნორმის ფარგლებში ინარჩუნებს სისხლში ქოლესტერინის დონეს.
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
რეკომენდებული პროდუქტები
მხედველობის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 44.9
კარგი მხედველობის და ნერვული სისტემის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 28.9
ჯანმრთელი იმუნური სისტემის ფუნქციონირებისათვის.-60აბი
ფასი: 34.9
მხედველობის ჯანმრთელობისთვის-30აბი
ფასი: 44.9
მსგავსი სიახლეები
საახალწლო სუფრა ტრადიციული კერძების გარეშე წარმოუდგენელია.
05-12-2018
მილიარდობით დოლარი იხარჯება ყოველწლიურად იმისათვის,
05-11-2018
ჯანსაღი კვება გულისხმობს პროდუქტების მრავალფეროვნებას, ბალანსირებულ რაციონს,
05-11-2018
დიეტოლოგია
გულისა და სისხლძარღვებისთვის ყველაზე სასარგებლო სასმელია პომიდვრის წვენი. ის აქვეითებს შაქრის დონეს
დიდი ბრიტანეთის დიეტოლოგებმა, კვლევების საფუძველზე, განაცხადეს, რომ არსებობს პროდუქტების ნაკრები, რომელიც
ცნობილია, რომ ნიგოზი ებრძვის კიბოს, აქვეითებს ანთების დონეს, ამუხრუჭებს დაბერების პროცესს და
კატეგორიის სხვა სტატიები
ბრინჯის რეგულარულმა მოხმარებამ შესაძლოა სიმსუქნის განვითარების რისკი შეამციროს.
ჯანმრთელობისთვის ყველაზე სასარგებლო ბოსტნეულის მსუბუქი სუპია. ბოსტნეულის ხარშვისას, ბულიონში ხვდება
ჩვენი ორგანიზმის ყველა უჯრედი ჩვენს მიერ მიღებული საკვებისგან ფორმირდება. ხარისხიანი საკვები საშენი
თუ ხანშიშესული ადამიანი რეგულარულად ივარჯიშებს (ზომიერ რეჟიმში) მნიშვნელოვნად გაიუმჯობესებს კოგნიტიურ ფუნქციებს.
ავსტრალიელმა მეცნიერებმა ჭარბი წონისგან განკურნების ახალი მედიკამენტური მეთოდი შეიმუშავეს. მათ მიერ წარმოდგენილ
გულის ამერიკული ასოციაციის ექსპერტთა განცხადებით, ხილისა და ბოსტნეულის 3-5 ულუფა დღეში პერიფერიული
მუცლის შებერილობას იწვევს აირების ჭარბი დაგროვება, ამის შესამცირებლად იყენებენ პრეპარატებს, რომლებიც ხელს უწყობს ნაწლავში დაგროვილი აირების შთანთქმას.
რა დაავადებაა პნევმოსკლეროზი, როგორ ვლინდება იგი და რას გულისხმობს ამ პათოლოგიის პროფილაქტიკა,
ტესტით სისხლში იძებნება დაავადებისთვის დამხასიათებელი დნმ-ის ფრაგმენტი, რაც ინვაზიური სადიაგნოსტიკო
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად