კვების რეჟიმი, რომელიც კიბოს რისკს ამცირებს - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

მარტი 2019

კითხვა-პასუხი

კვების რეჟიმი, რომელიც კიბოს რისკს ამცირებს

კვების რეჟიმი, რომელიც კიბოს რისკს ამცირებს
კიბოს საწინააღმდეგო დიეტა არ არსებობს, მაგრამ გარკვეული პროდუქტები ბოლომდე იცავს ორგანიზმის სიჯანსაღეს. ბუნებამ ონკოლოგიისგან მეტ-ნაკლებად დაიცვა პლანეტის ცოცხალი სამყაროს მხოლოდ ორი სახეობა. ესაა სპილო და აფრიკაში გავრცელებული მღრღნელების სახეობა.

კაცობრიობა დღემდე ებრძვის ამ დაავადებას. კიბო შეიძლება განუვითარდეს მათაც, ვინც არ ეწეოდა, სვამდა, ფიზიკურად აქტიური იყო და სწორადაც იკვებებოდა. ცხოვრების ჯანსაღი წესი ბოლომდე არ იცავს უჯრედებს ანომალური დაყოფისგან, თუმცა მნიშვნელოვნად ზრდის მათი სწორი მუშაობის შანსს. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის მოსაზრებით, დაბალანსებული რაციონი დაავადების რისკს აქვეითებს.

რაციონში უნდა იყოს:

· ხილი;

· ბოსტნეული;

·
პარკოსნები;

· ბურღულეული (წიწიბურა, ყავისფერი ბრინჯი, შვრია).

მცენარეული პროდუქტები შეიცავს მრავალ ქიმიურ ნაერთს-ვიტამინურ ანტიოქსიდანტებს, რომლებიც ჯანმრთელ უჯრედებს მუტაციისგან იცავს. ზოგიერთი სახეობის კიბო ჭარბი წონის ფონზე ვითარდება. მცენარეული საკვები მდიდარია უჯრედისით - საკვები ბოჭკოები აქვეითებს სხეულის მასის ინდექსს და ამ დაავადების რისკს, აუმჯობესებს ნაწლავის მიკრობიოტის მდგომარეობას,
ხელს უწყობს დიდი რაოდენობით წყალბადის წარმოქმნას, რომელსაც ანტიოქსიდანტური მოქმედება ახასიათებს.

რამდენად სასარგებლოა მცენარეული საკვების ბიოლოგიურად აქტიური ნივთიერებების კაფსულების ფორმით მიღება?

აღმოჩნდა, რომ ანტიოქსიდანტი ბეტა-კაროტინი დანამატის ფორმით ზრდის მწეველებში ფილტვისა და კუჭის კიბოს რისკს. სტაფილო, მანგო, გარგარი და სხვა პროდუქტები, რომლებშიც შედის ეს კომპონენტი, არ ზრდის დაავადების ალბათობას. ამიტომ არაა რეკომენდებული დანამატების თვითნებური მიღება. არსებობს მონაცემები, რომ კოლორექტალური კიბოს რისკს ამცირებს კალციუმი.

ნაკლებად მიირთვით ნახევარფაბრიკატები, ბურგერები, ფასტ-ფუდი, ძეხვი, სოსისი, შაშხი, ნამცხვრები. ისინი ბევრ კალორიას, ცხიმსა და შაქარს შეიცავენ და ნაკლებად უჯრედისსა და ვიტამინებს.

ღორის, საქონლისა და ცხვრის ხორცი შეიცავს შეუცვლელ ამინომჟავებს, ჰემის რკინას, თუთიას და В12 ვიტამინს. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაცია აღნიშნავს, რომ პირდაპირი კავშირი კიბოსა და ამ სახეობის ხორცის მოხმარებას შორის არ არის, მაგრამ წვის დროს წარმოიქმნება ნიტროზამინები და პოლიციკლური არომატული ნახშირწყლები, რომლებსაც სიმსივნის პროვოცირება შეუძლია. კიბოს კვლევის საერთაშორისო ფონდი გვირჩევს, რომ კვირაში 350–500 გრ-მდე ხორცი მივირთვათ. ასე მივიღებთ საკვებ ნივთიერებებს ჯანმრთელობისთვის ზიანის მიყენების გარეშე.

წყურვილი დაიკმაყოფილეთ წყლით. შეიძლება მიიღოთ უშაქრო ჩაი ან ყავა. გაზიანი ტკბილი სასმელები, ხილის წვენები კალორიულია და იწვევს ცხიმოვანი ქსოვილის სწრაფ ზრდას. იზრდება საყლაპავის, სიგმოიდური და სწორი ნაწლავის, სარძევე ჯირკვლის, საშვილოსნოს და თირკმლის კიბოს რისკი.

ალკოჰოლი ორგანიზმში იჟანგება, რა დროსაც თავისუფალი რადიკალები გამოთავისუფლდება. ისინი ზრდიან პირის ღრუს, ღვიძლის, საყლაპავის, ხორხის, ხახის და სწორი ნაწლავის კიბოს რისკს. მამაკაცები ქალებთან შედარებით ამ სახეობის კიბოთი 2-ჯერ უფრო ხშირად ავადდებიან.

მეცნიერულად დასაბუთებული რეკომენდაციებით დაბალანსებული კვება რაციონის ერთადერთი საიმედო ვარიანტია. ის ზრდის ორგანიზმის რესურსებს მაშინაც კი, როდესაც კიბო მას ძალებს ართმევს.

ლალი ჩხიკვაძე
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
რეკომენდებული პროდუქტები
კარგი მხედველობის და ნერვული სისტემის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 28.9
მხედველობის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 44.9
ზოგადი ჯანმრთელობის შენარჩუნებისთვის-30აბი
ფასი: 39.9
მხედველობის ჯანმრთელობისთვის-30აბი
ფასი: 44.9
მსგავსი სიახლეები
მეცნიერებმა დაადგინეს, რომ ხახვისებრთა ოჯახის ბოსტნეულის აქტიურმა მოხმარებამ შეიძლება კოლორექტალური კიბოს
14-03-2019
დიეტოლოგები ცალსახედ მიგვითითებენ ცხიმიანი პროდუქტების მავნებლობაზე, თუმცა რაციონში სასარგებლო ცხიმების
13-03-2019
ვეგეტარიანული ბურგერები სულ უფრო პოპულარული ხდება, მაგრამ ცოტამ თუ იცის, რამდენად სახიფათოა ისინი.
12-03-2019
დიეტოლოგია
დიდი ბრიტანეთის დიეტოლოგებმა, კვლევების საფუძველზე, განაცხადეს, რომ არსებობს პროდუქტების ნაკრები, რომელიც
ზოგჯერ ისე ხდება, რომ არაერთი დიეტის დაცვის მიუხედავად ადამიანები წონის დაკლებას ვერ ახერხებენ. ამას
ადამიანები, რომლებიც სწრაფად ჭამენ, უფრო მეტს იწონიან მათთან შედარებით, ვინც უპირატესობას ნელა მირთმევას
კატეგორიის სხვა სტატიები
ადამიანები, რომლებიც სწრაფად ჭამენ, უფრო მეტს იწონიან მათთან შედარებით, ვინც უპირატესობას ნელა მირთმევას
ილინოისის ტექნოლოგიური ინსტიტუტის თანამშრომლებმა ყურადღება მიაქციეს კენკრების სასარგებლო თვისებებს, რაც
დიეტოლოგები ცალსახედ მიგვითითებენ ცხიმიანი პროდუქტების მავნებლობაზე, თუმცა რაციონში სასარგებლო ცხიმების
ვეგეტარიანული ბურგერები სულ უფრო პოპულარული ხდება, მაგრამ ცოტამ თუ იცის, რამდენად სახიფათოა ისინი.
პომიდორი და მისი სოუსი აქვეითებს ღვიძლის ცხიმოვანი დაავადების, ანთებისა და სიმსივნის განვითარების რისკს.
ძუძუს კიბო ერთ-ერთი ფართოდ გავრცელებული ავთვისებიანი სიმსივნეა. მისი პროგნოზი ხშირად არაკეთილსაიმედოა.
გინდათ, თქვენს სამზარეულოში ჭურჭელი ახალივით გამოიყურებოდეს?
არ არსებობს ადამიანი, რომელსაც ერთხელ მაინც არ განუცდია თავის ტკივილი. ეს უკანასკნელი აქვეითებს
გვესაუბრება ექიმ-რეანიმატოლოგი ნინო გრიშაშვილი. - ქალბატონო ნინო, რა არის მოწამვლა, რა ნიშნებით შეიძლება