როგორ შევინარჩუნოთ მოხდენილი სხეული, როცა ჭამა გვიყვარს - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

მაისი 2019

კითხვა-პასუხი

როგორ შევინარჩუნოთ მოხდენილი სხეული, როცა ჭამა გვიყვარს

როგორ შევინარჩუნოთ მოხდენილი სხეული, როცა ჭამა გვიყვარს
მეტი მიირთვით საუზმეზე - ბევრი უარს ამბობს საუზმეზე. თითქოს კვების გამოტოვებულმა ულუფამ უნდა შეამციროს მოხმარებული კალორიების რაოდენობა, თუმცა პრაქტიკულად პირიქით ხდება, რადგანაც ორგანიზმი მთელი დღის განმავლობაში დაკარგულის ანაზღაურებას შეეცდება. ეს გამოიხატება მეტად კალორიული საკვების მიღების მოთხოვნილების გაზრდაში. დილის უმადობა შეიძლება განპირობებული იყოს გვიანი ან მსუყე ვახშმით. აქედან გამომდინარე შეამცირეთ ულუფა ან გადაწიეთ საღამოს საკვების მიღების საათი.

ორგანიზმი წყლით „მოატყუეთ“

უპირატესობა მიანიჭეთ წყლის მაღალი შემცველობის მქონე პროდუქტებს. ასე შეჭამთ ბევრს, მაგრამ ნაკლებად კალორიულს.

· ტკბილი ფუნთუშების, კრუასანების და საკონდიტრო ნაწარმის მაგივრად მიიღეთ
ხილი და ბოსტნეული;

· სადილი დაიწყეთ სალათით და შეეცადეთ რომ ახალი ბოსტნეული ყოვლთვის იყოს სუფრაზე.

მეტი ბოჭკო

საკვები ბოკჭკოები (უჯრედისი) ნურტრიენტებია, რომელიც კუჭნაწლავის ტრაქტში გადამუშავდება, მაგრამ არ იწოვება. წყლის მსგავსად ის საკვებს ანიჭებს მოცულობას, აძლიერებს დანაყრების გრძნობას და არ ტვირთავს ორგანიზმს კალორიებით.

უჯრედისით მდიდარია პარკოსნები,
ხილი, ბოსტნეული, ანსაკუთრებით სტაფილო და ბროკოლი. ხორცში, თევზში, კვერცხში, რძის პროდუქტებში და თეთრ პურში ის ძალიან ცოტაა.

გარდა წონაში კლებისა, საკვებ ბოჭკოებს გააჩნია სხვა სასარგებლო თვისებებიც. ის ხელს უშლის ყაბზობის განვითარებას, რაც ნაწლავის კიბოს რისკ-ფაქტორია, ხელს უწყობს სისხლში ქოლესტერინის დონის დაქვეითებას, ბოჭავს ნაღვლის მჟავებს, ხელს უწყობს სისხლში გლუკოზის დონის სტაბილურ დონეზე შენარჩუნებას.

მხოლოდ ბალახეულს ნუ დასჯერდებით

უჯრედისი ორგანიზმს ანაყრებს, მაგრამ ენერგიას არ აძლევს. მხოლოდ სალათებით კვებისას შიმშილი სწრაფად შეგვახსენებს თავს, რაც საკვების ჭარბად მიღებას გვაიძულებს. დიდი ხნით დანაყრებლი რომ ვიყოთ სალათებში დაუმატეთ პარკოსნები, ხორცი, თევზი, ზღვის პროდუქტები, კვერცხი.

ჭამის დროს სხვა საქმით ნუ დაკავდებით

ტვინი ვერ ახერხებს ერთდროულად რამოდენიმე ამოცანის გადაჭრას. ორი საქმის ერთდროულად შესრულებისას პროდუქტიულობა ქვეითდება. ამიტომ ჭამის დროს არ უნდა გავერთოთ ტელევიზორით, კომპიუტერით და სხვა გამღიზიანებლებით. კუჭში არსებული რეცეპტორები გარკვეულ მომენტში ტვინს დანაყრების სიგნალს უგზავნის. როდესაც ტვინი სხვა რამითაა დაკავებული, ის აღარ აქცევს ყურადღებას ამ სიგნალს და ადამიანი მეტს ჭამს. გარდა ამისა, გაგამღიზიანებლის გამო ორგანიზმი ივიწყებს, რომ ჭამა და ისევ თხოულობს წახემსებას.

საჭმელი-ნარკოტიკი

არომატიზატორები და სხვა დანამატები კვების პროდუქტებს ნამდვილ ნარკოტიკად აქცევს. ორგანიზმი იღებს კალორიების დიდი დოზას, ხოლო ტვინი კი შიმშილს გრძნობს.

მნიშვნელოვან როლს ასრულებს შაქარიც. ის ააქტიურებს დოფამინის გამომუშავებას. ამიტომ თავი შეიკავეთ დამუშავებული პროდუქტების მიღებისაგან.

კვებას დაუთმეთ არანაკლებ 20 წუთისა, რადგანაც საკვების სწრაფად მიღებისას, კუჭი ვერ ასწრებს ტვინისთვის დანაყრების სიგნალის გადაცემას და მეტი საკვებია საჭირო დანაყრებისთვის.

ლალი ჩხიკვაძე
ტეგები: კვება დიეტა
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
რეკომენდებული პროდუქტები
კარგი მხედველობის და ნერვული სისტემის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 28.9
გლუკოზის მეტაბოლიზმის ხელშეწყისთვის-60 აბი
ფასი: 25.2
მხედველობის ჯანმრთელობისთვის -60 აბი
ფასი: 39.9
მხედველობის ჯანმრთელობისთვის-30აბი
ფასი: 44.9
მსგავსი სიახლეები
სწორი კვება გულისხმობს რამდენიმე მარტივ წესს:
23-05-2019
თუ ხანშიშესული ადამიანი რეგულარულად ივარჯიშებს (ზომიერ რეჟიმში) მნიშვნელოვნად გაიუმჯობესებს კოგნიტიურ ფუნქციებს.
07-05-2019
ხშირად დაბადების დღისა თუ სხვა დღესასწაულის აღსანიშნავად საზეიმო სუფრასთან მოხვედრა გვიწევს.
05-02-2019
დიეტოლოგია
დიდი ბრიტანეთის დიეტოლოგებმა, კვლევების საფუძველზე, განაცხადეს, რომ არსებობს პროდუქტების ნაკრები, რომელიც
ცნობილია, რომ ნიგოზი ებრძვის კიბოს, აქვეითებს ანთების დონეს, ამუხრუჭებს დაბერების პროცესს და
გარგარი შეიცავს პექტინს - ნაერთს, რომელსაც ღვიძლიდან მავნე ნივთიერებების გამოდევნის უნარი გააჩნია. პექტინი
კატეგორიის სხვა სტატიები
გარგარი შეიცავს პექტინს - ნაერთს, რომელსაც ღვიძლიდან მავნე ნივთიერებების გამოდევნის უნარი გააჩნია. პექტინი
სწორი კვება გულისხმობს რამდენიმე მარტივ წესს:
ბრინჯის რეგულარულმა მოხმარებამ შესაძლოა სიმსუქნის განვითარების რისკი შეამციროს.
ჯანმრთელობისთვის ყველაზე სასარგებლო ბოსტნეულის მსუბუქი სუპია. ბოსტნეულის ხარშვისას, ბულიონში ხვდება
ჩვენი ორგანიზმის ყველა უჯრედი ჩვენს მიერ მიღებული საკვებისგან ფორმირდება. ხარისხიანი საკვები საშენი
თუ ხანშიშესული ადამიანი რეგულარულად ივარჯიშებს (ზომიერ რეჟიმში) მნიშვნელოვნად გაიუმჯობესებს კოგნიტიურ ფუნქციებს.
მუცლის შებერილობას იწვევს აირების ჭარბი დაგროვება, ამის შესამცირებლად იყენებენ პრეპარატებს, რომლებიც ხელს უწყობს ნაწლავში დაგროვილი აირების შთანთქმას.
რა დაავადებაა პნევმოსკლეროზი, როგორ ვლინდება იგი და რას გულისხმობს ამ პათოლოგიის პროფილაქტიკა,
ტესტით სისხლში იძებნება დაავადებისთვის დამხასიათებელი დნმ-ის ფრაგმენტი, რაც ინვაზიური სადიაგნოსტიკო
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად