როგორ შევინარჩუნოთ მოხდენილი სხეული, როცა ჭამა გვიყვარს - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ივლისი 2019

კითხვა-პასუხი

როგორ შევინარჩუნოთ მოხდენილი სხეული, როცა ჭამა გვიყვარს

როგორ შევინარჩუნოთ მოხდენილი სხეული, როცა ჭამა გვიყვარს
მეტი მიირთვით საუზმეზე - ბევრი უარს ამბობს საუზმეზე. თითქოს კვების გამოტოვებულმა ულუფამ უნდა შეამციროს მოხმარებული კალორიების რაოდენობა, თუმცა პრაქტიკულად პირიქით ხდება, რადგანაც ორგანიზმი მთელი დღის განმავლობაში დაკარგულის ანაზღაურებას შეეცდება. ეს გამოიხატება მეტად კალორიული საკვების მიღების მოთხოვნილების გაზრდაში. დილის უმადობა შეიძლება განპირობებული იყოს გვიანი ან მსუყე ვახშმით. აქედან გამომდინარე შეამცირეთ ულუფა ან გადაწიეთ საღამოს საკვების მიღების საათი.

ორგანიზმი წყლით „მოატყუეთ“

უპირატესობა მიანიჭეთ წყლის მაღალი შემცველობის მქონე პროდუქტებს. ასე შეჭამთ ბევრს, მაგრამ ნაკლებად კალორიულს.

· ტკბილი ფუნთუშების, კრუასანების და საკონდიტრო ნაწარმის მაგივრად მიიღეთ
ხილი და ბოსტნეული;

· სადილი დაიწყეთ სალათით და შეეცადეთ რომ ახალი ბოსტნეული ყოვლთვის იყოს სუფრაზე.

მეტი ბოჭკო

საკვები ბოკჭკოები (უჯრედისი) ნურტრიენტებია, რომელიც კუჭნაწლავის ტრაქტში გადამუშავდება, მაგრამ არ იწოვება. წყლის მსგავსად ის საკვებს ანიჭებს მოცულობას, აძლიერებს დანაყრების გრძნობას და არ ტვირთავს ორგანიზმს კალორიებით.

უჯრედისით მდიდარია პარკოსნები,
ხილი, ბოსტნეული, ანსაკუთრებით სტაფილო და ბროკოლი. ხორცში, თევზში, კვერცხში, რძის პროდუქტებში და თეთრ პურში ის ძალიან ცოტაა.

გარდა წონაში კლებისა, საკვებ ბოჭკოებს გააჩნია სხვა სასარგებლო თვისებებიც. ის ხელს უშლის ყაბზობის განვითარებას, რაც ნაწლავის კიბოს რისკ-ფაქტორია, ხელს უწყობს სისხლში ქოლესტერინის დონის დაქვეითებას, ბოჭავს ნაღვლის მჟავებს, ხელს უწყობს სისხლში გლუკოზის დონის სტაბილურ დონეზე შენარჩუნებას.

მხოლოდ ბალახეულს ნუ დასჯერდებით

უჯრედისი ორგანიზმს ანაყრებს, მაგრამ ენერგიას არ აძლევს. მხოლოდ სალათებით კვებისას შიმშილი სწრაფად შეგვახსენებს თავს, რაც საკვების ჭარბად მიღებას გვაიძულებს. დიდი ხნით დანაყრებლი რომ ვიყოთ სალათებში დაუმატეთ პარკოსნები, ხორცი, თევზი, ზღვის პროდუქტები, კვერცხი.

ჭამის დროს სხვა საქმით ნუ დაკავდებით

ტვინი ვერ ახერხებს ერთდროულად რამოდენიმე ამოცანის გადაჭრას. ორი საქმის ერთდროულად შესრულებისას პროდუქტიულობა ქვეითდება. ამიტომ ჭამის დროს არ უნდა გავერთოთ ტელევიზორით, კომპიუტერით და სხვა გამღიზიანებლებით. კუჭში არსებული რეცეპტორები გარკვეულ მომენტში ტვინს დანაყრების სიგნალს უგზავნის. როდესაც ტვინი სხვა რამითაა დაკავებული, ის აღარ აქცევს ყურადღებას ამ სიგნალს და ადამიანი მეტს ჭამს. გარდა ამისა, გაგამღიზიანებლის გამო ორგანიზმი ივიწყებს, რომ ჭამა და ისევ თხოულობს წახემსებას.

საჭმელი-ნარკოტიკი

არომატიზატორები და სხვა დანამატები კვების პროდუქტებს ნამდვილ ნარკოტიკად აქცევს. ორგანიზმი იღებს კალორიების დიდი დოზას, ხოლო ტვინი კი შიმშილს გრძნობს.

მნიშვნელოვან როლს ასრულებს შაქარიც. ის ააქტიურებს დოფამინის გამომუშავებას. ამიტომ თავი შეიკავეთ დამუშავებული პროდუქტების მიღებისაგან.

კვებას დაუთმეთ არანაკლებ 20 წუთისა, რადგანაც საკვების სწრაფად მიღებისას, კუჭი ვერ ასწრებს ტვინისთვის დანაყრების სიგნალის გადაცემას და მეტი საკვებია საჭირო დანაყრებისთვის.

ლალი ჩხიკვაძე
ტეგები: კვება დიეტა
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
რეკომენდებული პროდუქტები
ზოგადი ჯანმრთელობის შენარჩუნებისთვის-30აბი
ფასი: 39.9
კარგი მხედველობის და ნერვული სისტემის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 28.9
გლუკოზის მეტაბოლიზმის ხელშეწყისთვის-60 აბი
ფასი: 25.2
ჯანმრთელი იმუნური სისტემის ფუნქციონირებისათვის.-60აბი
ფასი: 34.9
მსგავსი სიახლეები
საზამთრო: საზამთრო ბევრს უყვარს, თუმცა ყველამ როდი იცის, რომ მას "ნატურალურ ვიაგრას" უწოდებენ. მისი ნაყოფი
26-07-2019
სპეციალისტები დღეს უკვე აღარ კამათობენ იმაზე, რომ აუტისტური სპექტრის დარღვევების განვითარებას განსაზღვრავს
24-07-2019
ჯანსაღი კვება ადამიანების სრულფასოვანი ცხოვრების ერთ-ერთი მთავარი წინაპირობაა.
19-07-2019
დიეტოლოგია
დიეტური კვება აუმჯობესებს ნაწლავის პერისტალტიკას და უზრუნველყოფს მის დროულ დაცლას;
წონის კორექციის მსურველებს დიეტოლოგები რამდენიმე რჩევას აძლევენ - არ შეიძლება ისეთი აბებისა თუ
მკვლევარებმა შეადარეს ეფექტი, რომელსაც დაბალი და მაღალი ენერგეტიკული სიმკვრივის პროდუქტები მადასა
კატეგორიის სხვა სტატიები
ჯანსაღი კვება ადამიანების სრულფასოვანი ცხოვრების ერთ-ერთი მთავარი წინაპირობაა.
სიცხე აქვეითებს მადას და ზაფხულის ცხელ დღეებში ხშირად ჭამა საერთოდ არ გვინდება. თუმცა, საკვების მიღებაზე
ხილი და კენკრა, რომელიც ასე უხვად გვაქვს ზაფხულში, საკვები რაციონის უმთავრესი კომპონენტი უნდა იყოს. ორივე მათგანი
როდესაც ხორციან საკვებს მივირთმევთ, ნივთიერებათა ცვლას დაახლოებით 40 %-ით ვზრდით, ვაძლიერებთ. წელიწადის
დიეტოლოგებმა წარმოადგინეს სასრგებლო საუზმის ნუსხა, რომელშიც პირველ ადგილზე აღმოჩნდა
დიეტოლოგების განცხადებით, მწვანილის სასარგებლო თვისებები განპირობებულია ვიტამინების, მინერალური მარილების,
ბალახეული ნაყენები: ბალახეულ ნაყენებს ორგვარად - ცხელი და ცივი მეთოდით - ამზადებენ. ცივი მეთოდი ასეთია: ნედლეულს
ბებიაჩემი გამუდმებით ჩამჩიჩინებს, რომ კანი კოსმეტიკით არ უნდა გადავტვირთო, რომ კონსერვანტები ზამთარშიც ეყოფა, ახლა კი დასვენება და ცოცხალი ვიტამინები სჭირდება. მართლა ასეა თუ არა?


ბაღი ნამდვილად ყველა სახლს დაამშვენებს. ბაღიან ეზოში დასვენება, განტვირთვა ძალიან სასიამოვნო და სასარგებლოა.
აღმოსავლელი მკურნალები გვირჩევენ:

კვების სიბრძნე
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად