სწორ კვებასთან დაკავშირებული საერთაშორისო რეკომენდაციები - მკურნალი.გე

რუბრიკები

ოჯახის მკურნალის ანონსი

ივლისი 2019

კითხვა-პასუხი

სწორ კვებასთან დაკავშირებული საერთაშორისო რეკომენდაციები

სწორ კვებასთან დაკავშირებული საერთაშორისო რეკომენდაციები
კვებასთან დაკავშირებული საერთაშორისო რეკომენდაციები მიუთითებს, რომ სწორი კვება გულისხმობს დღე-ღამის განმავლობაში მიღებულ საკვებში 45–65% ნახშირწყლების შემცველობას. ცილებისა და ცხიმების მოთხოვნა გაცილებით ნაკლებია. ყველა ნახშირწყალი, გარდა რძისა, მცენარეული წარმოშობისაა და ფორმირდება ფოთლებსა და ნაყოფში ფოტოსინთეზის დროს. მარტივ და რთულ ნახშირწყლებს შეიცავს ხილი, ბოსტნეული, მწვანილი, პარკოსნები, ბურღულეული, ნიგოზი. ნახშირწყლოვანი საკვები ასევე მდიდარია ვიტამინებით და მინერალური ნივთიერებებით, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია ორგანიზმისთვის. ერითროციტები-სისხლის წითელი უჯრედები, რომლებსაც ჟანგბადი გადააქვს შინაგან ორგანოებში, მუშაობს გლუკოზაზე. ამ „საწვავით“ მუშაობს ტვინი და კუნთები. დნმ-ის შემადგენლობაში ნახშირწყალი დეზოქსირიბოზაა. სასარგებლო უჯრედისი ასევე
ნახშირწყალია. ის ასტიმულირებს ნაწლავს, გვეხმარება გახდომაში, აქვეითებს „ცუდ„ ქოლესტერინს.

პირველ ნახშირწყლებს შეიცავს დედის რძე- ენერგია საჭიროა ზრდა- განვითარებისათვის. დედის რძეში ბევრი ლაქტოზაა-რძის შაქარი. მოზრდილ ასაკში უკვე გვაქვს სტრესის დროს ტკბილის მოთხოვნილება- ნახშირწყლები გვეხმარება დ
ამშვიდებაში, მოდუნებაში და გვანიჭებს სიხარულის შეგრძნებას.

ზედმეტი კილოგრამები და დიაბეტი ვლინდება არა ამ ნუტრიენტების გამო, არამედ მათი ჭარბი მიღების შემთხვევაში. შაქრიანი საკვების, თეთრი პურის, თეთრი ბრინჯის ჭარბად მიღება ნაკლებადაა რეკომენდებული.
ხილი ასევე შაქრის წყაროა, მაგრამ მასში უჯრედისია, რაც აფერხებს შაქრის შეწოვას. საკონდიტრო ნაწარმში, ტკბილ ნამცხვრებში უჯრედისი არაა, რაც კუჭუკანა ჯირკვლის გადატვირთვას იწვევს. გლუკოზის სიჭარბე მარაგდება ცხიმოვან დეპოში და გროვდება სისხლში - იზრდება წონა და ვითარდება ტიპი 2 დიაბეტი.

რთული ნახშირწყლები მარტივისგან განსხვავდება იმით, რომ შედგება შაქრის ათასი მოლეკულისგან. ორგანიზმი 3-5 საათს ხარჯავს მის დასაშლელად. ამიტომ შვრიის ფაფის ან ლობიოს მირთმევის შემდეგ დიდხანს აღარ გვინდება ჭამა. ვიდრე ნელი ნახშირწყლები გადამუშავდება, სისხლში გლუკოზის დონე მკვეთრად არ იმატებს, რაც დიაბეტის განვითარების რისკს ამცირებს.

როდესაც ორგანიზმი ჯანმრთელია, რაციონი დაბალანსებულია და ადამიანი ბევრს მოძრაობს, მცირე რაოდენობით რაფინირებული ნახშირწყლები მავნე არ არის. მთავარია გავითვალისწინოთ, რომ ტკბილეული ნუგბარია და არა ძირითადი კერძი.

კვებითი ჩვევები და სტრესი ის ფაქტორებია, რომლებიც მოქმედებს აკნეს განვითარებაზე. ეს დაავადება დაკავშირებულია ცხიმოვანი ჯირკვლებისა და თმის ფოლიკულების ანთებასთან. ასევე მნიშვნელოვანია ჰორმონების გამომუშავების დარღვევა და კოსმეტიკის არასწორი გამოყენება.

ცილები ანაყრებს და წონის ნაწილის კლება გლიკოგენთან დაკავშირებული წყლის დაკარგვის ხარჯზე მოდის. მუდმივად ნახშირწყლების გარეშე ყოფნისას იწყება კუნთის ცილების დაშლა, იკარგება მეტაბოლურად აქტიური ქსოვილები, ფერხდება ნივთიერებათა ცვლა. შეიძლება განვითარდეს თირკმელებში კენჭები, პირის ღრუდან სუნი, ლპობითი დუღილი და ყაბზობა.

საკვები უნდა იყოს სასარგებლო, გემრიელი და ნოყიერი- ნახშირწყლები სწორედ ასეთად აქცევენ მას.

ლალი ჩხიკვაძე

გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი არ გაკეთებულა
რეკომენდებული პროდუქტები
ჯანმრთელი იმუნური სისტემის ფუნქციონირებისათვის.-60აბი
ფასი: 34.9
მხედველობის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 44.9
ამცირებს ქოლესტერინის და ცხიმის დონეს-50მლ
ფასი: 26.9
მხედველობის ჯანმრთელობისთვის-30აბი
ფასი: 44.9
მსგავსი სიახლეები
სიცხე აქვეითებს მადას და ზაფხულის ცხელ დღეებში ხშირად ჭამა საერთოდ არ გვინდება. თუმცა, საკვების მიღებაზე
18-07-2019
დიეტოლოგებმა წარმოადგინეს სასრგებლო საუზმის ნუსხა, რომელშიც პირველ ადგილზე აღმოჩნდა
10-07-2019
შვებულებამდე 2-3 კვირით ადრე, აკლიმატიზაცით განპირობებული უსიამოვნო მომენტების თავიდან ასაცილებლად,
04-07-2019
დიეტოლოგია
დიეტური კვება აუმჯობესებს ნაწლავის პერისტალტიკას და უზრუნველყოფს მის დროულ დაცლას;
წონის კორექციის მსურველებს დიეტოლოგები რამდენიმე რჩევას აძლევენ - არ შეიძლება ისეთი აბებისა თუ
მკვლევარებმა შეადარეს ეფექტი, რომელსაც დაბალი და მაღალი ენერგეტიკული სიმკვრივის პროდუქტები მადასა
კატეგორიის სხვა სტატიები
სიცხე აქვეითებს მადას და ზაფხულის ცხელ დღეებში ხშირად ჭამა საერთოდ არ გვინდება. თუმცა, საკვების მიღებაზე
ხილი და კენკრა, რომელიც ასე უხვად გვაქვს ზაფხულში, საკვები რაციონის უმთავრესი კომპონენტი უნდა იყოს. ორივე მათგანი
როდესაც ხორციან საკვებს მივირთმევთ, ნივთიერებათა ცვლას დაახლოებით 40 %-ით ვზრდით, ვაძლიერებთ. წელიწადის
დიეტოლოგებმა წარმოადგინეს სასრგებლო საუზმის ნუსხა, რომელშიც პირველ ადგილზე აღმოჩნდა
დიეტოლოგების განცხადებით, მწვანილის სასარგებლო თვისებები განპირობებულია ვიტამინების, მინერალური მარილების,
სტატისტიკას თუ გადავხედავთ, მსოფლიოში გულსისხლძარღვთა დაავადებებით განპირობებული
ზაფხული, სხვა ღირსებებთან ერთად, ხილის, ბოსტნეულისა და ბაღჩეულის მრავალფეროვნებითაც გამოირჩევა.
ჩვენს განწყობას ჩვენივე ტვინის ქიმია განსაზღვრავს. მისმა მცირე ძვრამაც კი შეიძლება დეპრესია გამოიწვიოს.
ბებიაჩემი გამუდმებით ჩამჩიჩინებს, რომ კანი კოსმეტიკით არ უნდა გადავტვირთო, რომ კონსერვანტები ზამთარშიც ეყოფა, ახლა კი დასვენება და ცოცხალი ვიტამინები სჭირდება. მართლა ასეა თუ არა?


ბაღი ნამდვილად ყველა სახლს დაამშვენებს. ბაღიან ეზოში დასვენება, განტვირთვა ძალიან სასიამოვნო და სასარგებლოა.
+
გახდი რეკომენდებული ექიმი
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
გახდი რეკომენდებული კლინიკა
თუ გსურთ ერთის გარდა რამოდენიმე კლინიკის მითითება დააწექით ღილაკს.
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად
+
შეტყობინება წარმატებით გაიგზავნა !
მკურნალის რედაქცია დაგიკავშირდებათ ტექნიკური დეტალების შესათანხმებლად