ყველაზე ცუდი პროდუქტები საუზმისთვის - მკურნალი.გე
რუბრიკები
ოჯახის მკურნალის ანონსი
დეკემბერი 2018
კითხვა-პასუხი
ყველაზე ცუდი პროდუქტები საუზმისთვის
ყველაზე ცუდი პროდუქტები საუზმისთვის
ყავა უზმოზე - გულძმარვის, გასტრიტის ან წყლულოვანი დაავადების სერიოზული რისკია. ყავა ასტიმულირებს კუჭში მარილმაჟავას გამოყოფას, რომელიც აღიზიანებს კუჭის კედლებს და იწვევს ლორწოვანის ანთებას. გარდა ამისა, ადუნებს საყლაპავის სფინქტერს, რაც საყლაპავში მჟავე შიგთავსის მოხვედრის შესაძლებლობას ხდის და იწვევს არა მარტო გულძმარვას, არამედ საყლაპავის ანთებასა და ეროზიას.

ყავის დალევა საკვების მიღების შემდეგ უმჯობესია. ეს მოახდენს მჟავას სეკრეციის ნიველირებას. საშუალოდ დღეში 2-4 ფინჯანი ყავა სრულიად დასაშვებია ზრდასრული, ჯანმრთელი ადამიანისთვის. კოფეინის ასეთი დოზირება ასევე ასტიმულირებს გულის უჯრდების აღდგენას მიოკარდიუმის ინფარქტის შემდგომ, წარმოადგენს შაქრიანი დიაბეტის პროფილაქტიკას
და ხელს უწყობს ფიბროზის (პროცესი, რომლის დროსაც ღვიძლის ქსოვილის ფიბროზულით ჩანაცვლება ხდება) ნიშნების შემცირებას.

ფორთოხლის წვენი - ფორთოხლის წვენით დღის დაწყება ამერიკული ტრადიციაა, რომელიც მეორე მსოფლიო ომის დროს დამკვიდრდა. ჯარისკაცებს არ ჰყოფნიდათ ვიტამინები და მთავრობამ მასობრივად დაიწყო ფორთოხლის წვენის გაყინული კონცენტრატების შესყიდვა. ომის დასრულების შემდეგ,
ჩვევა დავიწყებას აღარ მიეცა, მაგრამ ბევრი გადავიდა ფრეშზე. არც ერთი მათგანი ჯანმრთელობისთვის სასარგებლო არ არის.
ციტრუსები, ისევე, როგორც ყავა, ასტიმულირებს მჟავას გამომუშავებას, რომელიც იწვევს კუჭის კედლების გაღიზიანებას და ანთებას.

ფორთოხლის წვენი, პერისტალტიკის გაძლიერების გამო, სასარგებლოა მათთვის, ვისაც ყაბზობა აწუხებს.
მაჭკატები, ხაჭოკვერა, ოლადი - უმრავლესობა დიდი სიამოვნებით მიირთმევს, ჯემთან ერთად. სამწუხაროდ, ასეთი საუზმე ხშირად არ შეიძლება, რადგანაც სასარგებლო არ არის. ეს კერძები მზადდება რაფინირებული ფქვილისა და შაქრისგან (მარტივი ნახშირწყლები), რომლებიც სწრაფად ამაღლებს სისხლში შაქრის დონეს.
საუზმიდან პირველ ნახევარ საათში ნამდვილად იგრძნობთ ძალების მოზღვავებას, რომელიც სწრაფად ქრება, რადგანაც ასეთი პროდუქტების მიღების შემდეგ, გლუკოზა სწრაფად ქვეითდება.

მანანის ბურღულის ფაფა - მასში შედის ფიტინი, რომელიც იკავშირებს კალციუმს და ბავშვებში შეიძლება რაქიტის განვითარება გამოიწვიოს. ზრდასრული ადამინებისთვისაც არაა რეკომენდებული, რადგანაც იგი უჯრედისით ღარიბია და ძირითადად ადვილად ათვისებად ნახშირწყლებს შეიცავს.

მშრალი საუზმე - რძემოსხმული ფიტნეს-ბურბუშელა, მიუსლი დიდ ზიანს აყენებს კუჭუკანა ჯირკვალს. ამ პროდუქტების კოლოფებზე დიდი ასოებით აწერია, რომ შეიცავს ვიტამინებსა და მარცვლოვნებს, მაგრამ მათ შემადგენლობაში არის შაქარი. შაქრის რეკომენდებული დოზა დღე-ღამეში 6 ჩაის კოვზია. რადგანაც ორგანიზმში შაქარი ბევრი სხვა პროდუქტიდანაც ხვდება, პანკრეასმა ბევრი ინსულინი უნდა გამოიმუშავოს ამ შაქრების გადასამუშავებლად, რაც დროთა განმავლობაში ამ ორგანოს ფუნქციის დარღვევას იწვევს და ტიპი 2 დიაბეტის განვითარების რისკს ზრდის.

იოგურტები - ამით მთელი დღის განმავლობაში ნაყროვანების რისკის ქვეშ აღმოვჩნდებით. ტკბილი იოგურტი კალორიულობის მიუხედავად გამოსავალი არაა. მასში ბევრი შაქარი და უსარგებლო კალორიაა, რომელიც ორგანიზმს საკვებ ნივთიერებებს არ აწვდის, სამაგიეროდ მნიშვნელოვნად ზრდის გლიკემიურ დატვირთვას. მაგრამ უშაქრო იოგურტი ხილით, ნიგვზით ან ხაჭოთი ძალიან სასარგებლოა.

ხილი - ერთი ვაშლი ან მსხალი საუზმეზე ნამდვილად არ არის საუკეთესო ვარიანტი. მიუხედავად იმისა, რომ ხილი მდიდარია სასარგებლო უჯრედისით, ვიტამინებითა და ანტიოქსიდანტებით დიდხანს ვერ გაგაძლებინებთ, რაც იმას ნიშნავს, რომ მთელი დღე წახემსება მოგიწევთ. ხილს უნდა დავუმატოთ ცილის შემცველი პროდუქტები, მაგალითად ნიგოზი ან ხაჭო. ცილა თრგუნავს შიმშილის მასტიმულირებელი ჰორმონ გრელინის გამომუშავებს და აძლიერებს სიმაძღრის შეგრძნებას.

ძეხვიანი ბუტერბროდი - რეგულარულად ასეთმა საუზმემ შეიძლება დროთა განმავლობაში გამოიწვიოს კოლორექტალური კიბო და ტიპი 2 დიაბეტი. ძეხვი, ისევე, როგორც ყველა სახის გადამუშავებული ხორცი, მაგალითად ბეკონი, ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ კანცეროგენების ნუსხაში შეიტანა.

როგორი უნდა იყოს საუზმე - შვრიის ფაფა ხილით ან უცხიმო ხაჭოთი;
ომლეტი, მოხარშული კვერცხი, კვერცხი ბოსტნეულით;
უშაქრო იოგურტი ახალი ხილითა და ნიგვზით;
პომიდორი, ქათმის ხორცი.
მსუყე, გემრიელი საუზმე ხელს უყწობს გახდომას და ორგანიზმს ავსებს ენერგიით.

ლალი ჩხიკვაძე

კომენტარი არ გაკეთებულა
გააკეთეთ კომენტარი
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
რეკომენდირებული პროდუქტები
ამცირებს ქოლესტერინის და ცხიმის დონეს-50მლ
ფასი: 26.9
ზოგადი ჯანმრთელობის შენარჩუნებისთვის-30აბი
ფასი: 39.99
ჯანმრთელი იმუნური სისტემის ფუნქციონირებისათვის.-60აბი
ფასი: 34.99
კარგი მხედველობის და ნერვული სისტემის ხელშეწყობისთვის-60აბი
ფასი: 28.99
მსგავსი სიახლეები
ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად და ცალკეულ დაავადებათა ასარიდებლად სპეციალისტები საუზმედ გარკვეული საკვებისაგან
23-01-2018
თელ-ავივის უნივერსიტეტის თანამშრომლების აზრით, საუზმის გამოტოვებამ შეიძლება
04-12-2017
მეცნიერების აზრით, ვიტამინის მიღების შემდეგ ცხელი საკვები და სასმელი მინიმუმ ერთი საათის შემდეგ უნდა მივირთვათ. დანამატები კი უნდა დავლიოთ წყლით ან რძით. აბები უმჯობესია მივიღოთ საუზმეზე.
29-09-2017
17 დეკემბერი 2018
ზამთარში წონის მა­ტე­ბას მარ­თლაც ბევ­რი უჩი­ვის. ენდოკრინოლოგ ლაშა უჩავას განმარტებით, ეს და­კავ­ში­რე­ბუ­ლია
ამ კატეგორიის სხვა სტატიები
ზამთარში წონის მა­ტე­ბას მარ­თლაც ბევ­რი უჩი­ვის. ენდოკრინოლოგ ლაშა უჩავას განმარტებით, ეს და­კავ­ში­რე­ბუ­ლია
მუშმალა, იგივე იაპონური ზღმარტლლი მდიდარია A და B ვიტამინებით, ხოლო C ვიტამინის შემცველობით
წლების მატებასთან ერთად რატომ ვიმატებთ წონაში? ადამიანები ამჩნევენ, რომ კვების ჩვეული რეჟიმის
სითბო შიგნიდან უნდა მოდიოდეს. თუ აღინიშნება ვიტამინების, ენერგიის ნაკლებობა, სისხლძარღვებთან
ზოგს ჰგონია, რომ მსხალში შაქრის გარდა სასარგებლო არაფერია. სინამდვილეში ასე არ არის! მართალია C და A
დაბერება გარდაუვალი პროცესია, თუმცა, ზოგთან ეს პროცესი განსაკუთრებულად დაჩქარებულია, ზოგი კი გვიან
17 დეკემბერი 2018
ინტიმური ჰიგიენა ერთ-ერთი ისეთი საკითხია, რომელზეც ყურადღების მოდუნება ნამდვილად არ შეიძლება.
სპეციალისტთა განცხადებით, თაფლის რეგულარულად მიღება ორგანიზმის მდგომარეობას აუმჯობესებს.
მკურნალი გე-ს რედაქტორი,თამარ მამაცაშვილი გვირჩევს, გავეცნოთ ამ ინფორმაციას ერთი შეხედვით უვნებელი ინფექციის შესახებ:
ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის რეგიონული დირექტორის ჟუჟანა ჯაკაბის განცხადებით,